تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر/ نمایشگاه خودروی ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:الف: تصاویر/ نمایشگاه خودروی ژنو

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
 
 
 
بزرگ‌ترین و نامدارترین خودروسازان دنیا، در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اسفند (۱ تا ۳ مارس) در شهر ژنو به گرد هم خواهند آمد تا با معرفی جدید‌ترین محصولات و دستاورد‌های خود به قدرت‌نمایی بپردازند.
 
 
 


به گزارش زومیت،  هشتاد و ششمین دوره‌ی نمایشگاه خودروی ژنو از امروز آغاز به کار کرد. بزرگ‌ترین رویداد خودرو در سال ۲۰۱۶ به واسطه‌ی معرفی محصولات جذاب‌ترین برند‌های صنعت خودرو‌، یکی از به یادماندنی‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی خواهد بود. برای اطلاع از محصولات احتمالی، با ما همراه باشید.بزرگ‌ترین و نامدارترین خودروسازان دنیا، در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اسفند (۱ تا ۳ مارس) در شهر ژنو به گرد هم خواهند آمد تا با معرفی جدید‌ترین محصولات و دستاورد‌های خود به قدرت‌نمایی بپردازند. پس از این بازه نمایشگاه برای مدت ۱۰ روز پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، بیش از ۲۰۰ تولید کننده از ۳۰ کشور مختلف، برای نمایش محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند. برای آگاهی از اهمیت این نمایشگاه همین بس که برند‌ها بوگاتی، فراری، لامبورگینی، استون مارتین و مک‌لارن مدل‌های جدیدی را معرفی خواهند کرد.مک‌ لارن 570GT 2017 در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شدخودروهایی که با هدف ارائه‌ی بیشترین قدرت ممکن تولید می‌شوند را می‌توان در دو گروه تقسیم‌بندی کرد؛ گروه اول برای رانندگی روزمره مناسب هستند و عده‌ای دیگر در این گروه جای نمی‌گیرند. مک‌لارن این بار تلاش کرده با معرفی مدل  2017McLaren 570GT خوردویی تولید کند که جنبه‌های متعادل‌تری داشته باشد.خودروهایی چون مک‌لارن 570S ،650S و 675LT در گروهی قرار می‌گیرند که نمی‌توان برای رانندگی روزانه روی آنها حساب کرد. اما برخلاف این مدل‌ها، معمولا رقبای سرسخت خودروهای مک‌لارن در گروه اول قرار می‌گیرند و به دلیل اینکه می‌توان از آنها در رانندگی روزمره استفاده کرد، فروش خوبی هم دارند. به همین دلیل این بار مک‌لارن تصمیم گرفته با مدل 570GT خود را به عنوان یک بازیگر جدی در این بخش معرفی کند. این خودرو ساعاتی قبل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

این خودروساز انگلیسی تلاش کرده با رعایت جنبه‌های تعادل، مدل ۵۷۰ جی‌تی را به یک پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ ۴ لیتری با توان ۵۶۲ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر مجهز کند. مک‌لارن تلاش کرده با نرم‌تر کردن سیستم تعلیق، استفاده از تجهیزات بیشتر و کاهش صدای اگزوز، خودرویی تولید کند که بتوانیم در استفاده‌های روزانه نیز از آن لذت ببریم. به نظر می‌رسد مک‌لارن با این تصمیمات تغییراتی را در بزرگترین نشانه‌های انواع خودروهای این کمپانی ایجاد کرده که به همین دلیل ماهیت مدل ۵۷۰ دستخوش تغییر شده است. مک‌لارن به جز تغییر در اگزوز، به جای ترمزهای فولادی از ترمزهای سرامیک-کربن نیز بهره گرفته است. ضمن اینکه برای کاهش صدای داخل کابین به جای تایرهای فوق چسبنده از لاستیک‌های جدید پیرلی استفاده شده است.از طرف دیگر مک‌لارن با تعبیه‌ی فضای جدید داخل صندوق عقب که در قسمت وسط موتور قرار می‌گیرد، توانسته به اندازه‌ی ۰.۳۵ متر مکعب فضای اتاق خودروی خود را بیشتر کند. ضمن اینکه این قسمت به صورت خفاشی باز می‌شود و نیاز به باز کردن کامل در صندوق عقب نیست.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

تصمیمات جدید مک‌لارن در مدل ۵۷۰ جی‌تی تحسین برانگیز به نظر می‌رسد. مشتریان پولداری که برای خرید چنین خودروهای قدرتمندی هزاران دلار هزینه می‌کنند، تمایل دارند بتوانند به صورت رومزه از خودروی خود استفاده کنند. ظاهرا مک‌لارن این بار توانسته نیازهای طرفداران و مخاطبان خود را درک کند و با معرفی مدل ۵۷۰ جی‌تی نشان داده که خودرویی فراتر از یک محصول قدرتی صرف، روانه بازار خواهد شد.اما در نهایت 2017 McLaren 570 GT حس بسیار خوبی را به راننده‌ی خود منتقل می‌کند و می‌توان به کمک این خودرو، کیلومترهای زیادی را در شرایط سخت یا هوای بادی و جاده‌های مختلف پشت سر گذاشت.دی‌ اس ای-تنس در ژنو 2016 رونمایی می‌شود؛ رقیب بی ام و آی ۸دی اس ای-تنس (DS E-Tense) در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی می‌شود. به نظر می‌رسد دی اس برای تولید این خودرو از روی دست بی‌ام‌و تقلب کرده و می‌خواهد رقیبی برای آی ۸ ارائه دهد. این خودروی الکترونیکی  سه دره و از نوع کوپه است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، این خودرو قدرتمندتر از بی ام و آی۸ خواهد بود. همراه زومیت باشید تا با مشخصات و طراحی دی‌اس ای-تنس مطلع شوید.سال گذشته برند لوکس دی‌اس از سیتروئن جدا شد. این برند لوکس فرانسوی حالا پس از یک سال جدایی، می‌خواهد در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از خودروی الکترونیکی خود رونمایی کند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

بر اساس تصاویر منتشر شده از دی‌اس تنس، به نظر می‌رسد دی اس برای تولید این خودرو از روی دست بی‌ام‌و تقلب کرده و می‌خواهد رقیب قدری برای آی ۸ ارائه دهد.شرکت دی‌اس اعلام کرده که برای طراحی، تست و تولید این خودروی الکترونیکی ۸۰۰ ساعت روی آن کار شده است. طراحی این خودرو بسیار زیبا به نظر می‌رسد و جذابیت آن سبب شده که دی‌اس تنس در میان خودروهای لوکس هیبریدی دنیا قرار بگیرد. پیشرانه‌ی الکترونیکی DS E-Tense توان خروجی ۴۰۲ اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴.۵ ثانیه می‌پیماید. این درحالی است که بی‌ام‌و آی۸ توان خروجی ۳۵۷ اسب بخار دارد، ولی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر  را در مدت ۳.۶ ثانیه طی می‌کند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

باتری این خودرو لیتیوم یونی است. یکبار شارژ کردن این باتری لیتیومی می‌تواند انرژی پیشرانه‌ی خودرو را برای طی کردن مسافت ۳۰۱ کیلومتر در رانندگی ترکیبی و مسافت ۳۶۰ کیلومتر در رانندگی با سرعت یکنواخت فراهم کند.شاسی این خودرو از فیبرهای کربنی تشکیل شده است. لاستیک‌های این خودرو از نوع سوپر اسپورت پیلوت شرکت میشلین است که یکی از قابلیت‌های ورزشی این خودرو است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

هر چند که مشخصات فنی این خودرو قوی و قابل توجه است، اما یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این خودرو را می‌توان طراحی آن دانست. چراغ ال‌ای‌دی دید روز با قابل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در جلوی اتومبیل قرار دارد؛ در حالی که چراغ‌های عقب خودرو و سقف ای‌-تنس یکپارچه‌ بوده و طراحی جدایی ندارند که سبب زیبایی ظاهر خودرو شده است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

بخش پشتی این خودرو مانند برخی از خودروهای کوپه و برخلاف خودروهای سدان از شیشه یک سره تشکیل نشده و کشیده نیست. در بخش پشت به غیر از سپر و چراغ‌ها که به آنها اشاره شد، تنها دوربین دید از عقب وجود دارد. از امکانات داخلی این خودرو می‌توان به داشبورد تمام استیل، سامانه‌ی صوتی فوکال آتوپیا، ساعت مچی که می‌توان به دست بست یا بر روی کنسول وسط قرار داد و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی اشاره کرد.هوندا سیویک هاچ بک 2017 در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شدهوندا سیویک هاچ‌بک 2017 به صورت مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 ارائه شد تا از ابتدای ۲۰۱۷ در بازار اروپا ارائه شود. این خودرو نمونه‌ی هاچ‌بک هوندا سیویک جدید است که پیش از این در آمریکا رونمایی شده بود. همراه ما باشید.طرح مفهومی خودروی سیویک هاچ‌بک، محصول جدید شرکت هوندا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد تا در سال ۲۰۱۷ در اختیار مشتریان قرار گیرد. هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷ دهمین نسل از خانواده‌ی هوندا سیویک است.بر اساس طرح ارائه شده از سوی هوندا به نظر می‌رسد طراحی سیویک هاچ‌بک از مدل سدان یا چهاردر سیویک مرسوم‌تر شده است. با دیدن طرح مفهومی این خودرو می‌توان گفت تیم هوندا در طراحی سیویک هاچ‌بک کمی از خودروی سوبارو امپرزا الهام گرفته است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

 نکته‌‌ی دیگر در مورد طراحی هوندا سیویک این است که این طرح را می‌توان بهترین طراحی ظاهری انجام شده در میان ده نسل ارائه شده از این اتومبیل دانست. تیم طراحی هوندا از قاب‌های مشبک و مه‌شکن‌های حلقه‌ای زرد رنگ در سپر جلو و عقب برای زیبایی بخشی به هوندا سیویک هاچ‌بک استفاده کرده است.طبق اطلاعات موجود، هوندا سیویک هاچ‌بک در دو مدل Type R و معمولی به بازار ارائه می‌شود.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

هوندا سیویک هاچ‌بک نسخه‌ی تایپ‌ آر با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی توربو شارژ دار به بازار ارائه می‌شود. این نسخه دارای توان خروجی ۳۰۰ اسب بخار است و از جعبه‌‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته بهره می‌برد.بر اساس اطلاعات منتشر شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ هوندا سیویک هاچ‌بک معمولی همانند هوندا سیویک سدان و کوپه با دو پیشرانه‌ی مختلف به بازار ارائه می‌شود. پیشرانه‌ی اول ۲۰۰۰ سی سی حجم دارد و  توان خروجی ۱۵۸ اسب بخار تولید می‌کند. پیشرانه‌ی دوم از حجم ۱۵۰۰ سی‌سی برخوردار است که با استفاده از توربو شارژ می‌تواند قدرت خروجی ۱۷۴ اسب بخار تولید کند.C8 Preliator معرفی شد؛ بازگشت Spyker با خودروی ۵۲۵ اسب بخاریباز هم ویکتور مولر با یک محصول منحصر بفرد نام خود را در دنیای خودرو بر سر زبان‌ها انداخته است. به نظر می‌رسد پس از قریب به ۲ سال دست و پنجه گرم کردن با مشکلات مالی، حالا او و شرکتش آمده‌اند تا با C8 Preliator علاقمندان خودرو را تحت‌تاثیر قرار دهند. ویکتور مولر و شرکتش بار دیگر چیزی شبیه به معجزه را معرفی کرده‌اند. حالا مدل مفهومی این شرکت رنگ واقعیت به خود گرفته و با موتور ۵۲۵ اسب بخاری، سقف طلایی و جعبه‌دنده‌ی دستی رونمایی شده است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو
 
شرکت Spyker از سال ۲۰۱۳ که خودروی B6 Venator را در این نمایشگاه معرفی کرد به دلیل برخی مشکلات مالی نتوانست دوره‌های بعدی نمایشگاه ژنو حضور داشته باشد. اما از آن زمان آنها با یکی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی ترکیب شدند تا خودروی جدیدی را برای سال ۲۰۱۶ با تیمی متشکل از فقط ۱۰ نفر معرفی کنند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

طبق گفته ویکتور مولر بنیان‌گذار شرکت Skyper‌ آنها کمی بعد از آخرین مهلت درخواست فضا برای شرکت در نمایشگاه ژنو، آمادگی خود را اعلام کردند و از دست اندرکاران این نمایشگاه بزرگ خودرو، تقاضای فضایی برای معرفی خودروی جدید خود را داشتند. او خود در این مورد جمله جالبی دارد:‌ما گفتیم حتی فضای یک دستشویی هم برای ما کافی است. با این حال گویا مقامات سوییسی رفتار بهتری با آنها داشتند و فضایی را در اختیار این شرکت قرار دادند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

چیزی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، جعبه‌دنده‌ی دستی C8 Preliator است که در کنار سایر جزئیات حساب شده این خودرو خودنمایی می‌کند. مولر مدعی است که با خود فکر می‌کرد دوران دنده‌های دستی گذشته است؛ ولی کم کم متوجه شد که در اشتباه بوده است. مشتریان Skyper آپشن مناسب را می‌خواهند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

موتور سوپر شارژ Audi V8 نیز با ۵۲۵ اسب بخار قدرت روی این خودرو سوار شده و البته پوشش طلایی سقف خوردرو بعنوان عایق حرارتی بهتر، سیستم تعلیق ساخت Lotus و البته هدآپ دیسپلی به همراه رنگ F-22 Raptor‌ مجموعه‌ای منحصر بفرد را تشکیل داده‌اند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

این خودروها بجای هلند در انگلستان تولید خواهند شد و فقط ۵۰ دستگاه از این خودرو تولید می‌شود تا خاص بودن این خودرو را تضمین کند. نظر شما در مورد طراحی C8 Preliator چیست؟بوگاتی کایرون سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیابوگاتی شیرون یا کایرون بنابر گفته‌ی مدیر این شرکت، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان در حال حاضر خواهد بود. با ما همراه شوید.ولفگانگ دهیمر، مدیر بوگاتی امروز همزمان با به نمایش درآمدن بوگاتی کایرون، ابرخودروی جدید این شرکت، بیان کرد که این خودرو آماده است تا لقب سریع‌تری خودروی جاده‌ای جهان را تصاحب کند.هر چند سرعت حداکثری کایرون بر روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی تثبیت شده است، اما اگر محدودیت‌ها برداشته شوند، این خودروی قدرتمند می‌تواند بسیار بیشتر از ۴۲۰ کیلیومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. البته بوگاتی سرعتی که در حداکثر توان کایرون هست را اعلام نکرده است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

کایرون توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب بخار را از موتور ۸ لیتری خود داشته و در کمتر از ۲.۵ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

برابوس نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی SL63 ‌Coupe مرسدس بنز را با نام راکت ۹۰۰ در ژنو معرفی کردبرابوس یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های تیونینگ است که نام آن با نام ستاره‌ی درخشان ژرمن‌ها عجین شده است. این کمپانی در نمایشگاه خودروی ژنو نمونه‌ای از SL65 کوپه را به نمایش گذاشته که زیر تیغ جراحانش به غولی ۹۰۰ اسب بخاری تبدیل شده است. با ما همراه باشید.برابوس از دیرباز علاقه‌ی وافری به تیونینگ خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز و مخصوصا نمونه‌های تقویت شده‌ی AMG داشته است. این کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، ماحصل جراحی مرسدس بنز SL63 کوپه را به نمایش گذاشته است. این خودروی کوپه بصورت پیش‌فرض از وجود یک پیشرانه‌ی قدرتمند V12 با حجم ۶ لیتر بهره می‌برد که قادر است ۶۲۱ اسب بخار تولید کند. پیشرانه‌ی اصلی مورد استفاده در SL65 کوپه از وجود دو توربو شارژر بهره می‌برد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

متخصصان برابوس ابتدا به سراغ موتور بکار رفته در این خودرو رفته و پس از جدا کردن توربوشارژرهای تعبیه شده‌ی استاندارد آن، توربوشارژرهای اختصاصی طراحی شده توسط متخصصان برابوس را روی آن تعبیه کرده‌اند. اما تغییرات به این مرحله محدود نشده و حجم موتور ۶ لیتری این مرسدس به بیش از ۶.۳ لیتر افزایش پیدا کرده است. برابوس با ایجاد تغییرات در پیستون‌ها و میل‌لنگ پیشرانه‌ی این خودرو، قدرت موتور را از ۶۰۰ به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش داده است. از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این خودرو باید به امکان تنظیم صدای خروجی از اگزوز با وجود سیستم اگزوز اختصاصی برابوس اشاره کرد که تمام ساختار آن توسط متخصصان برابوس طراحی و تولید شده است.همانطور که اشاره کردیم قدرت این خودرو به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و با استفاده از این قدرت موتور، این خودرو قادر است تا در کمتر از ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این کوپه‌ی قدرتمند نیز در حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. SL63 تیون شده توسط برابوس قادر است در ۹.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که این قدرت می‌تواند عاشقان شتاب را سیراب کند. رسیدن به این سرعت در کمتر از ۹.۱ ثانیه نشان از گشتاور بالای خودرو دارد که باعث می‌شود خودرو به مدد آن به چنین سرعت رویایی دست یابد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

متخصصان برابوس تغییراتی را نیز در کاپوت این خودرو و مخصوصا محفظه‌ی مکش آن ایجاد کرده‌اند که با تغییراتی در برنامه‌ی نرم‌افزاری تنظیم تزریق و پاشش سوخت همراه بوده است. کیت بدنه‌ی در نظر گرفته شده برای کوپه‌ی جراحی شده‌ی مرسدس شامل ستی است که با استفاده از فیبرکربن تولید شده و شامل دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی، اسپویلر و رکاب زیر سپر جلو است.برابوس بصورت پیش‌فرض لاستیک‌های ۲۱ اینچی را برای خودروی خود در نظر گرفته، اما در صورتی که خریداران تمایل داشته باشند، می‌توان از لاستیک‌های ۲۲ اینچی نیز روی این خودرو استفاده کرده که ظاهر خودرو را بیش از پیش پهن پیکرتر نشان خواهد داد. در داخل خودرو نیز می‌توان تغییراتی را که شامل استفاده از ترکیب چوب و چرم است در کنار نورپردازی موضعی مشاهده کرد که جلوه‌ی زیبایی را به این کوپه‌ بخشیده است.استون مارتین DB11 معرفی شد؛ جواهر بریتانیااستون مارتین DB11‌ در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شد تا DB9 پس از ۱۲ سال بازنشسته شود. برای آشنایی بیشتر با سوپراسپرت بسیار زیبای استون مارتین، با ما همراه باشید.استون مارتین از جدید‌ترین عضو خانواده‌ی خود رونمایی کرد. DB11‌ جایگزین مدل DB9‌ خواهد شد؛ DB9 برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و تولید آن در حال حاضر نیز ادامه دارد. اما شرایط پس از تولید DB11 متفاوت خواهد بود و مدل بسیار محبوب DB9 بازنشسته خواهد شد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

استون مارتین از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خود که از سال ۲۰۰۳ به طور پیوسته در انواع مدل‌های تولیدی خود استفاده کرده و به بهینه‌سازی آن پرداخته بود، را کنار خواهد گذشت. این خبر شاید برای بسیاری از طرفداران این برند ناراحت‌کننده باشد که دیگر امکان لذت بردن از غرش فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی مذکور را نخواهند داشت.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

اما نکته‌ی مثبت این واقعه، تغییر نگرش این شرکت به سوی استفاده از پیشرانه‌های توربوشارژر است که قابلیت‌های حرکتی بیشتری به محصولات استون مارتین خواهد بخشید. در همین راستا نیز DB11 از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز به دو توربوشارژر بهره می‌برد که از صفر توسط تیم تحقیق و توسعه‌ی استون مارتین طراحی شده است. طبق صحبت‌های مسئولین استون مارتین، پیشرانه‌ی جدید این شرکت از بلوک مشترک با پیشرانه‌ی ۵.۹ لیتری قدیمی این شرکت بهره می‌برد؛ اما سایر قطعات همگی جدید هستند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

استون مارتین DB11 به واسطه‌ی پیشرانه‌ی جدید خود توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار، ۶۰ اسب بخار بیشتر از DB9 GT، را دارد. این خودرو همچنین قادر به تولید ۵۱۶ پوند فوت گشتاور را نیز دارد؛ در حالی که نسل پیشین آن حداکثر ۴۵۷ پوند‌فوت را در اختیار راننده قرار می‌داد. یان میناردز مدیر بخش مهندسی استون مارتین از تلاش بالای این تیم برای ارائه‌ی پاسخ بدون تاخیر توربوشارژر‌ها خبر داد. استون مارتین DB11 از تکنولوژی‌ غیرفعال سازی سیلندر‌ها نیز بهره می‌برد که در صورت عدم نیاز به توان بالا تا حداکثر یک بانک (یک ردیف سیلندر در پیشرانه‌های خورجینی) را غیرفعال کند. این شرایط  همانند تجهیز DB11 به پیشرانه‌ی خطی ۶ سیلندر است تا بدین وسیله مصرف سوخت در خودرو کاهش قابل توجهی یابد. استون مارتین برای انتقال توان در DB11‌ از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار ZF بهره برده است که پیش‌تر در نمونه‌ی ونکوئیش نیز به کار رفته بود. توان پیشرانه در محصول جدید استون مارتین از طریق دیفرانسیل هوشمند با قابلیت تقسیم گشتاور، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. استون مارتین برای افزایش قابلیت‌های حرکتی DB11‌ از سازه‌ی آلومینیومی جدیدی در این خودرو استفاده کرده است که در تمامی محصولات آینده‌ی استون مارتین نیز به کار خواهد رفت.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

 ابعاد بدنه در DB11 شباهت زیادی با DB9 دارد؛ سوپراسپرت جدید استون مارتین ۳ سانتی‌متر در طول و ۶.۸ و ۰.۸ سانتی‌متر در عرض و ارتفاع افزایش را تجربه کرده است. به فاصله‌ی بین دو محور نیز ۶.۴ سانتی‌متر افزوده شده است. وزن خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و تنها با ۱۵ کیلوگرم کاهش به ۱۷۷۰ کیلوگرم رسیده است. طبق اعلام مهندسان استون مارتین پیشرانه‌ی جدید DB11 بسیار سنگین‌تر از نمونه‌ی به کار رفته در DB9 است؛ به همین دلیل کاهش وزن بدنه‌ی محصول جدید این شرکت جزء اولویت‌های اصلی طراحی آن بوده است.استون مارتین DB11 از کابین بسیار جادارتر و مجهز‌تری بهره می‌برد و اکنون فضای صندلی‌های عقب این خودرو قابل استفاده است. پیش‌ از این صندلی‌های عقب DB9 تنها به عنوان محل حمل چمدان‌ها قابل استفاده بودند. فضای کابین DB11 بیش‌ترین تفاوت را نسبت به نسل قبل در خود مشاهده کرده است. داشبورد، غربیلک فرمان و نشانگر‌های این خودرو همگی از طراحی جدیدی برخوردار هستند. نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی ۱۰۰۰ وات Bang & Olufsen، پارک خودکار و کروز کنترل تطبیق‌پذیر، برخی از امکانات به کار رفته در DB11 است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

نسل جدید سوپراسپرت استون مارتین از سیستم تعلیق چنداتصاله‌ی جدید در کنار سیستم فرمان برقی بهبود یافته بهره می‌برد تا عملکرد حرکتی آن ارتقای قابل توجهی یابد. طراحی بدنه‌ی DB11 به نحوی انجام شده است تا جریان هوا بدون نیاز به استفاده از اسپلیتر یا دیفیوز‌های عظیم، به خوبی به محل‌های مورد نظر هدایت شوند.استون مارتین DB11 به قیمت ۲۱۴,۸۲۰ دلار و در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.شورولت کوروت گرند اسپرت 2017 معرفی شد؛ گزینه‌ی مناسب پیستشورولت کوروت گرند اسپرت جهت رقابت با خودرو‌های بهینه‌ شده برای پیست‌ها اعم از پورشه 911 GT3 RS و فورد موستانگ GT350R، در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی و در تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با کوروت گرند اسپرت با ما همراه باشید.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

شورولت، برند کوروت گرند اسپرت را مجددا احیا کرد. نسل هفتم شورولت کوروت با بهینه‌سازی‌های متعدد در بخش‌های مختلف و پسوند گرند اسپرت، خود را به عنوان گزینه‌ی توانمندی برای پیست‌ها معرفی کرده است و در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به انواع دیگر کوروت، می‌تواند توجه علاقه‌مندان به پیست‌ها و مسابقات اتومبیلرانی را به خود جلب کند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

کوروت گرند اسپرت نیز همانند نمونه‌ی استاندارد کوروت از پیشرانه‌ی هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری LT1 بهره می‌برد که توان خروجی معادل ۴۶۰ اسب بخار دارد. شورولت برای ارتقای عملکرد این خودرو تعدادی از سیستم‌های پیشرفته‌ی Z06 را در کوروت گرند اسپرت به کار برده است. سیستم اگزوز فعال، تایر‌های سوپر اسپرت میشلین، چرخ‌های سبک ساخته شده با آلیاژ‌های مخصوص، ترمز‌های برمبو، سیستم تعلیق مغناطیسی جهت کنترل بهتر سواری و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، برخی از تجهیزات به کار رفته در کوروت گرند اسپرت است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

امکان سفارش پکیچ Z07 شامل تایر‌های مناسب‌تر میشلین پایلوت سوپراسپرت ۲ و ترمز‌های کربن-سرامیک نیز در دسترس است. به واسطه‌ی این پکیج، کوروت گرند اسپرت قادر به  تحمل ۱.۲ جی شتاب جانبی خواهد بود. حتی بدون تجهیز به پکیج Z07، این خودرو توان تحمل شتاب جانبی عالی ۱.۰۵ جی را دارد.طبق آزمایش‌های شورولت در پیست میلفورد جنرال موتورز، کوروت گرند اسپرت مجهز به پکیج Z07 تنها کمتر از یک ثانیه از کوروت ZR1 کند‌تر بود. این در حالی است که قیمت کوروت گرند اسپرت بسیار کمتر از انواع قدرتمند این خودرو اعم از Z06 خواهد بود. کوروت گرند اسپرت از تابستان سال جاری در دو نوع کوپه و روباز به فروش خواهد رسید. جعبه‌دنده‌های ۷ سرعته‌ی دستی یا ۸ سرعته‌ی خودکار نیز جهت انتقال توان پیشرانه به چرخ‌ها به کار گرفته خواهند شد. کوروت به نمایش درآمده در تصاویر، نمونه‌ی خاص گرند اسپرت کالکتور ادیشن است که در انتهای سال جاری به فروش خواهد رسید. این خودرو تنها در رنگ و خطوط بدنه و کابین با نمونه‌ی گرند اسپرت تفاوت دارد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

در حالیکه کوروت Z06 با پیشرانه‌ی ۶۵۰ اسب بخاری خود قیمتی برابر با ۸۰۳۹۵ دلار دارد، پیش‌بینی می‌شود کوروت گرند اسپرت قیمتی نزدیک به ۶۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.لامبورگینی سنتناریو ۲۰۱۷ معرفی شد؛ هدیه‌ی تولد ۷۵۹ اسب بخاریلامبورگینی سنتناریو LP-770 نیز پس از بوگاتی کایرون و پاگانی هوایرا، در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد تا بدین ترتیب رویداد خاطره‌انگیزی برای عاشقان سوپراسپرت‌ها ایجاد شود.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

 زمانی که انسان‌های عادی فوت می‌کنند، یاد و خاطره‌ی آن‌ها را با تعدادی عکس یا در حالت‌های خاص با بناهایی گرامی می‌دارند. اما در صورتی که فردی ایتالیایی باشید که شرکت تراکتورسازی و بعد‌ها سوپراسپرت‌سازی را بنا نهاده باشید، در تولد ۱۰۰ سالگیتان با ابرخودرویی ۷۶۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر، از شما یاد خواهد شد.  لامبورگینی برای یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی موسس خود، ابرخودروی سنتناریو (Centenario) را در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی کرد. این رویداد هم‌چنین با تولد ۵۰ سالگی مدل افسانه‌ای میورا هم‌زمان شده است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

سنتناریو جدید‌ترین نمونه‌ی تولید محدود لامبورگینی است که در کنار سایر انواع این رده اعم از رونتون، سستو المنتو و وننو قرار می‌گیرد. همانند سایر مدل‌های لامبورگینی، سنتناریو نیز از ظاهر بسیار خشن و نفس‌گیری برخوردار است. تبحر بالای طراحان و مهندسان لامبورگینی باعث شده است تا هیچ برندی به میزان لامبورگینی زیبایی و هیجان لازم را برای استفاده در پوستر‌های خودرویی را نداشته باشد. سنتناریو نیز همانند وننو از پلتفرم مشترک با اونتادور بهره می‌برد و به کمک قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی تولید شده توسط لامبورگینی، به سرکش‌ترین گاو وحشی سنت آگاتا تبدیل شده است. لامبورگینی در بخش طراحی بدنه‌ی سنتناریو تمام هنر و تجربه‌ی خود را به کار برده است تا هر بیننده‌ای در نگاه اول مات و مبحوت این خودرو شود.   
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

خطوط شکسته، ورودی‌های عظیم هوا، ظاهر تهاجمی و خشن، شیشه‌های جانبی شش‌وجهی و چراغ‌های جلوی افقی با زاویه‌ی بسیار اندک، المان‌های طراحی لامبورگینی است که در سنتناریو نیز مشاهده می‌شوند. برخلاف وننو که طراحی بسیار عجیب و به دور از سوپرخودرو‌های متداول داشت، سنتناریو از طراحی تمیز‌تر و نزدیک‌ترین به سایر اعضای خانواده‌ی خود بهره می‌برد.ورودی‌های عظیم هوا در سپر جلو و طرفین و بالای خودرو در نهایت به خروجی‌های هوای بسیار زیبا ختم شده است. ورودی‌های هوای مثلثی شکل در قسمت‌ جلوی هر چرخ نیز برای هدایت جریان هوا به سیستم تمز و بهبود روند خنک‌سازی آن‌ها طراحی شده است و هماهنگی زیادی با سایر بخش‌های خودرو دارد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

دیفیوزر غول پیکر سنتناریو تقریبا تمام بخش عقب خودرو را دربرگرفته است. پره‌های دیفیوزر علاوه بر هدایت سریع و مرتب جریان هوای زیر خودرو، هوای خروجی از محفظه‌ی موتور را نیز با کمترین اغتشاش خارج خواهد کرد تا نیروی دان‌فورس زیادی تولید شود. خروجی‌های اگزوز سه‌گانه در میانه‌ی سپر عقب و پره‌های دیفیوزر نیز جلوه‌ی بسیار زیبایی تولید کرده است. طراحی Y شکل چراغ‌های عقب لامبورگینی، در سنتناریو بسیار کشیده‌تر و جذاب‌تر شده‌اند نمای شخصی اخمو و عبوس را در انتهای خودرو به نمایش می‌گذارد. اسپویلر این خودرو نیز در سرعت‌های بالا خارج خواهد شد و زاویه‌ی ۱۵ درجه را به خود خواهد گرفت.لامبورگینی در نمونه‌ی به نمایش درآمده، از رنگ‌آمیزی تمام خودرو خودداری کرده و از رنگ سیاه مات بدنه‌ی فایبرکربن سنتناریو بره برده است. فقط بخش‌های خاصی از خودرو به رنگ زرد رنگ‌آمیزی شده‌اند که جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به خودرو بخشیده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب سنتناریو نیز درون لاستیک‌های پیرلی پی زرو قرار گرفته‌اند که نوار رنگی زرد در آن مشاهده می‌شود. بدنه‌ی سنتناریو کاملا از فیبرکربن ساخته شده است و طبق اعلام لامبورگینی وزنی برابر ۱۵۲۰ کیلوگرم، ۳۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از اونتادور، دارد. سنتناریو در بخش قوای حرکتی از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی بهره برده است که توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار را دارد.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

این میزان از توان، ۱۹ اسب بخار بیش‌تر از قدرتمند‌ترین خودروی لامبورگینی، لامبورگینی اونتادور سوپرولاچه، است. بدین ترتیب سنتناریو به قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌ی لامبورگینی تبدیل خواهد شد. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی لامبورگینی توانایی رسیدن به دور موتور فوق‌العده ۸۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد و اگر با محصولات این برند مطرح آشنا باشید، قطعا از صدای بی‌نظیر پیشرانه‌های لامبورگینی آگاه هستید. صدایی مشابه با غرش هیولا‌های فیلم‌های تخیلی. سنتناریو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و در مدت زمان ۲۳.۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.سنتناریو به سیستم فرمان جدیدی مجهز شده است که در شرایط خاص به چرخ‌های عقب نیز زاویه خواهد داد تا شعاع چرخش خودرو کاهش یابد. عملکرد این سیستم نیز در کنار سیستم‌های کنترل پایداری، انتقال قدرت و سیستم تعلیق، با انتخاب حالت‌های رانندگی Strada، Sport و Corsa تغییر می‌کند. سنتناریو در بخش کابین خود نیز ب طور گسترده از فایبر کربن بهره برده تا وزن خودرو کاهش قابل توجهی پیدا کند. نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی در کنار سیستم ثبت داده‌های خودرو اعم از سرعت، شتاب‌های وارده به خودرو و زمان‌ طی پیست، از دیگر امکانات موجود در سنتناریو است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

لامبورگینی تولید ۴۰ دستگاه سنتناریو را برنامه‌ریزی کرده که ۲۰ دستگاه کوپه و ۲۰ دستگاه رودستر انواع این خودرو را تشکیل می‌دهد. قیمت خام و بدون احتساب هزینه‌ی جابجایی و مالیت سنتناریو ۱.۷۵ میلیون دلار اعلام شده است و تحویل خودرو از پاییز سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.فروچیو لامبورگینی شاید اگر هم‌چنان در قید حیات بود، هیچ‌گاه پیش‌بینی هدیه‌ی تولدی این چنین را نمی‌کرد اما میراث‌داران وی به خوبی ثابت کرده‌اند که برای موسس خود ارزش زیادی قائل هستند. پاگانی هوایرا BC به طور رسمی معرفی شدپاگانی هوایرا BC‌ که پیش‌تر تصاویری از آن منتشر شده بود، حال به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی و در معرض نمایش عموم قرار گرفت. پاگانی هوایرا (Huayra) اولین بهبود و بروزرسانی خود را تجربه کرد. هوایرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده‌ بود، حال به تقویت پیشرانه و بروز‌رسانی‌های متعدد در بخش‌های مختلف، تحت نام هوایرا BC و تعداد محدود ۲۰ دستگاه معرفی شده است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

حروف BC‌ در نام این خودرو به افتخار بنی کایولا Benny Caiola اولین مشتری شرکت پاگانی، انتخاب شده است. وی سال ۲۰۱۰ و در سن ۷۹ سالگی درگذشت. هوراچیو پاگانی رابطه‌ی نزدیکی با کایولا داشته و تاثیر زیادی از وی گرفته است.پاگانی بهینه‌سازی زیادی را در هوایرا اعمال کرده است تا ارتقای زیادی در عملکرد این خودرو ایجاد شود. هوایرا BC از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی و ۶ لیتری توسعه‌ی یافته توسط بخش AMG شرکت مرسدس بنز بهره می‌برد که پیش‌تر در نمونه‌ی استاندارد هوایرا نیز به کار رفته بود. اما با تغییرات پاگانی این پیشرانه اکنون توانایی تولید ۷۸۹ اسب بخار در کنار ۸۱۱ پوند فوت گشتاور را دارد که پیش‌تر این مقادیر به ترتیب برابر با ۷۲۰ و ۷۳۸ بودند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی جدید ساخت شرکت Xtrac یکی دیگر از بخش‌هایی است که هوایرا BC تحت بهبود قرار گرفته است. سینکرونایزر‌هایی از جنس فایبر کربن در کنار عملگر‌های الکتروهیدرولیکی باعث شده تا روند تغییر دنده در نمونه‌ی جدید هوایرا دو برابر سریع‌تر از گذشته شود. بدین ترتیب هوایرا تنها در مدت زمان ۷۵ میلی‌ثانیه قادر به تعویض دنده خواهد بود. با این که جعبه دنده‌های دوکلاچه‌ عملکرد بهتری در این زمینه دارند و به تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای تعویض دنده نیاز دارند، اما طبق گفته‌ی پاگانی وزن پایین جعبه‌دنده‌ی جدید هوایرا BC در کنار عملکرد بسیار خوب، نقاط قوت آن است.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

استفاده از مواد سبک و پیشرفته‌تر باعث شده تا هوایرا وزنی برابر با ۱۲۱۸ کیلوگرم داشته باشد؛ بدین ترتیب پاگانی موفق شده تحت رژیم لاغری مخصوص خود، ۱۳۶ کیلوگرم از وزن هوایرا بکاهد. در بخش بدنه نیز هوایرا BC تغییرات زیادی به خود دیده است. بسته‌های ویژه‌ی آیرودینامیکی این خودرو، به وضوح نشانگر رفتار خشن آن در پیست‌ها است. تقریبا هر سانتی‌متر از هوایرا BC برای اعمال نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتری طراحی و بهینه‌سازی شده است. اسپلیتر جدید، ورودی و خطوط انتقال هوای بهبود یافته در کنار دیفیوزر و بال عظیم انتهای خودرو، باعث شده‌اند تا هوایرا در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.
لحظه به لحظه با نمایشگاه خودروی ژنو

تغییرات مذکور به کمک شرکت تولید کننده‌ی خودرو‌های مسابقه‌ای مطرح ایتالیا به نام دالارا (Dallara) انجام شده است. قطعات جدید بدنه و برخی از پنل‌های قبلی نیز از جنس فایبرکربن پیشرفته‌‌تری تولید شده‌اند که طبق گفته‌ی پاگانی ۵۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد مقاوم‌تر از نمونه‌های به کار رفته در هوایرا استاندارد است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن