تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835272940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای پول هایی که با منشأ نامعلوم در سینما می چرخد


واضح آرشیو وب فارسی:بولتن نیوز: اینکه در سینمای ایران فیلمسازانی پیدا می شوند که می توانند حتی با توقیف فیلم های قبلی شان همچنان به کار فیلمسازی بپردازند، پدیده تازه ای نیست. این پدیده در سه دسته قابل بررسی است.به گزارش بولتن نیوز به نقل از رونامه جوان، اینکه در سینمای ایران فیلمسازانی پیدا می شوند که می توانند حتی با توقیف فیلم های قبلی شان همچنان به کار فیلمسازی بپردازند، پدیده تازه ای نیست. این پدیده در سه دسته قابل بررسی است.  توقیف محصولات کارگردانان امتحان پس داده زمانی با کارگردانانی روبه رو هستید مانند ابراهیم حاتمی کیا یا کمال تبریزی که به واسطه کارنامه پر و پیمان قبلی خود وقتی با توقیف آثاری چون «پاداش» و «خیابان های آرام» یا «به رنگ ارغوان» و «گزارش یک جشن» روبه رو می شوند باز هم می توانند شرایط تولید اثر را فراهم کند؛ در اینجا توقیف اثر، یک استثنا در کارنامه فیلمساز به شمار می آید و البته چون فیلمساز امتحان خود را پس داده، طبیعی است که به واسطه کارنامه قبلی اش باز هم حمایت پشت خود داشته باشد و فیلم تولید کند.  توقیف محصولات جشنواره ای سازان اما در مورد فیلمسازی که هر چه ساخته، توقیف شده است و به دلیل مشکلات ممیزی امکان اکران قانونی نیافته، این فیلمسازی دوباره چگونه صورت می گیرد؟ زمانی چهره هایی را داریم مانند جعفر پناهی و ابوالفضل جلیلی که به واسطه تولید فیلم در خدمت منویات جشنواره های آن طرفی و البته دریافت جوایز نقدی از این جشنواره ها امکان ادامه فعالیت پیدا می کنند یعنی این گروه به جای آنکه برای مردم خودشان فیلم تولید کنند و به واسطه اکران در داخل، دخل و خرج کنند، آنتن هایشان را به سمت جشنواره های آن طرفی می چرخانند و با نمایش تصاویری اگزوتیک از ایران و سود حاصل از لبخندهای داوران آن طرفی(!) به فیلمسازی ادامه می دهند. برای این گروه البته خوردن انگ توقیف به فیلم نه تنها مضر نیست که نوعی certificate (سند) است که بتوانند به وسیله آن در جشنواره های آن طرفی بازار گرمی داشته باشند.  نوچه های چهره های انحرافی دسته سومی که اخیراً در سینمای ایران در حال نشو و نما هستند، فیلمسازانی هستند که نه فیلم هایشان مجوز اکران در داخل می گیرد و نه چنان که باید در جشنواره های آن طرفی به نمایش در می آید، اما باز هم این گروه قادرند فیلم بسازند! و البته حتی با توقیف فیلم های قبلی هم مشکلی برای دریافت پروانه ساخت فیلم جدید پیدا نمی کنند. اینکه چنین فیلمسازانی چطور می توانند ارتزاق کنند را باید به مشاغل فرعی این فیلمسازان نسبت داد؛ مشاغلی که در حاشیه زندگی ستاره های شناخته شده سینما تعریف می شود.  همان طور که در بدنه سینمای ایران چهره هایی را داریم که در نهایت اخلاق حرفه ای، زندگی سالمی را در پیش گرفته اند، هستند چهره هایی که در مسیر انحرافی قرار گرفته اند؛ مسیری که از دل پارتی های شبانه و دورهمی هایی می گذرد که در آنها مصرف همه جور مخدر و مسکراتی رایج است. طبیعی است که این چهره های انحرافی برای تهیه محصولات مصرفی در چنین دورهمی هایی نیاز به نوچه هایی گوش به فرمان دارند که سور و سات را برای آنها فراهم کنند.  این نوچه ها در قبال انجام این مسئولیت شریف اندک اندک در کنار این چهره ها از کیف کشی تا مدیریت برنامه رشد می کنند و حتی به مقام کارگردانی هم نائل می شوند. زمان کارگردانی نوچه ها، دیگر وقت جبران است؛ چهره های انحرافی به رایگان در محصولات توقیفی نوچه های خود ایفای نقش می کنند و البته که چون می دانند این آثار بناست توقیف شوند، کمترین اهمیتی هم به خروجی کار نمی دهند.  لزوم برخورد صریح مدیران نظارتی سینما البته که در این مسیر هم آن چهره انحرافی و هم نوچه ای که کارگردان شده از نظر خود یک رابطه منطقی را پیش برده اند، ولی چرا سیستم نظارت سینمایی نسبت به این اتفاقات بی توجه است؟ چرا نظارت سینمایی که نشان داده حتی یک واژه خطرساز هم از جلوی چشمانش بی سانسور عبور نمی کند در برابر چنین نوچه-کارگردانانی بی تفاوت است؟ چرا وقتی فیلمساز کارنامه اش پر از فیلم توقیفی است، باز هم پروانه ساخت می گیرد؟ و بعد از آنکه فیلم ساخته شد، همین سیستم نظارتی آن را توقیف می کند؟ چرا سیستم نظارتی که فیلم قبلی یک کارگردان را به دلیل نماهای گاه و بیگاه و بی دلیلش از «مستراح» توقیف کرده بود حالا و در برخورد با فیلمنامه تازه این کارگردان بدون کمترین سختگیری پروانه ساخت می دهد؟ منبع: جوان آنلاین


چهارشنبه ، ۱۲اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بولتن نیوز]
[مشاهده در: www.bultannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن