تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد با رئيس جديد فيفا تعامل كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بايد با رئيس جديد فيفا تعامل كنيم
رسوايي‌هاي مالي فيفا در نهايت به برگزاري زود هنگام انتخابات اين نهاد بين‌المللي منجر شد.
نویسنده : شيوا نوروزي 


رسوايي‌هاي مالي فيفا در نهايت به برگزاري زود هنگام انتخابات اين نهاد بين‌المللي منجر شد. سال گذشته ميلادي پر بود از رسوايي‌هاي ريز و درشتي كه بلاتر و دستيارانش در سراسر جهان رقم زده بودند. فساد در فدراسيون بين‌المللي فوتبال به جايي رسيد كه علاوه بر دستگيري و محروميت تعداد زيادي از دست‌اندركاران فيفا، پيرمرد سوئيسي نيز مجبور شد عطاي كار را به لقايش ببخشد و اجباراً استعفا داد. با رفتن بلاتر آنها كه سال‌ها منتظر چنين فرصتي بودند براي تكيه زدن بر صندلي رياست وارد گود شدند. شيخ‌سلمان بحريني، بن علي اردني، شامپاين فرانسوي و... . در جمع كانديداها هموطن بلاتر بيش از همه شانس پيروزي داشت. حمايت بسياري از كشورها از جياني اينفانتينو و همچنين عدم اطمينان به گزينه‌هاي عرب سبب شد كه در نهايت دبيركل پيشين يوفا به مقر اصلي فيفا در زوريخ راه يابد. پيروزي اينفانتينو در انتخابات زودتر از موعد بيش از همه براي كشورمان اهميت داشت چراكه او در سفري كه به تهران داشت قول‌هاي خوبي به مقامات فوتبالمان داد؛ قول‌هايي كه اگر به مرحله اجرا برسند بدون شك تأثير زيادي در پيشرفت فوتبال ايران و تغيير رويه ‌اي‌اف‌سي در تصميم‌گيري‌هايش دارد. عباس ترابيان، رئيس پيشين كميته روابط بين‌الملل و مسئول كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال در گفت‌و‌گو با «جوان» به بررسي چند و چون انتخابات فيفا پرداخته است.

انتخاب رئيس جديد فيفا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
انتخابات در حالي برگزار شد كه فيفا در فساد مالي 2015 غوطه‌ور بود. همين مسئله سبب شد اطمينان كشورها به فيفا به پايين‌ترين حد ممكن برسد. حتي اين موضوع در شكل انتخابات نيز قابل رؤيت بود. در گذشته هر زماني كه انتخابات برگزار مي‌شد كانديداها به نفع يكديگر كنار مي‌رفتند. اما در اين دوره اينفانتينو به هيچ كس امتياز نداد. پيش از اين گفته مي‌شد كه ژروم شامپاين كه خودش فرانسوي است مي‌خواهد به نفع او كنار برود. در دوران بلاتر، شامپاين پس از مذاكره و گرفتن پست كنار مي‌رفت. اما در اين دوره خبري از دادن امتياز نشد. حتي اينفانتينو در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه شامپاين براي كنار رفتن واقعاً گران حساب مي‌كند.  كانديداهاي عرب براي پيروزي خيلي تلاش كردند اما در نهايت به هدفشان نرسيدند.
در انتخابات روز جمعه همه چيز به نفع اينفانتينو تمام شد. در حالي كه دو كانديداي عرب در انتخابات حضور داشتند اما در نهايت با هم به توافق نرسيدند. نكته اصلي اين بود كه خيلي‌ها انتظار داشتند يكي از دو نامزد آسيايي به نفع ديگري كنار برود. در صورتي كه اين اتفاق مي‌افتاد شايد نتيجه انتخابات تغيير مي‌كرد. بن علي در دور اول 21 رأي به دست آورد و شيخ سلمان 88 رأي گرفته بود. در صورتي كه اگر كانديداي اردني به نفع شيخ سلمان كنار مي‌رفت بسياري از مسائل تغيير مي‌كرد. در واقع حاميان بن علي كشورهاي آفريقايي بودند و در آسيا اصلاً كسي حامي او نبود. اينگونه بود كه 21 رأي به نفع رئيس جديد سوخت. در صورتي كه در ادوار گذشته شاهد چنين اتفاقاتي نبوديم. در اين دوره تا آخرين لحظه شرايط گنگ و مبهم بود و هيچ كس نمي‌توانست نتيجه را حدس بزند.
فكر مي‌كنيد دبيركل پيشين يوفا از عهده رياست فيفا بربيايد؟
جياني اينفانتينو حاميان زيادي در اروپا و امريكا دارد و تعامل خوبي با آنها برقرار كرده است. او پس از سفر به ايران بلافاصله به ميامي امريكا رفت. بايد به اين نكته اذعان كنم كه اينفانتينو زبان ديپلماسي كشورها را به خوبي مي‌داند. با توجه به سابقه زيادي كه او در فوتبال دارد اطمينان دارم به خوبي مي‌تواند از عهده اين مسئوليت برآيد. رئيس جديد را از 18-17 سال پيش مي‌شناسم. براي شركت در يك دوره آموزشي از طرف فدراسيون ايران به سوئيس رفته بودم. اينفانتينو مسئول برگزاري آن دوره آموزشي بود. او حقوقداني است كه پله پله ترقي كرد، پس از آنكه مسئول برگزاري دوره‌هاي آموزشي فيفا بود، به بخش حقوقي رفت، پس از آن به يوفا رفت و دبيركل شد. حالا هم كه رياست مهم‌ترين نهاد فوتبال را برعهده دارد.
به نظر شما براي برون رفت  فيفا از بحران‌هاي ايجاد شده رئيس جديد بايد چه برنامه‌هايي را در دستور كار قرار دهد؟
همانطور كه گفتم فدراسيون جهاني فوتبال در يك سال گذشته با فساد دست و پنجه نرم كرد. با در نظر گرفتن اين موضوع رئيس جديد مي‌خواهد در اولين گام اعتماد از دست رفته فيفا را دوباره احيا كند. براي رسيدن به اين هدف اينفانتينو كميته‌اي پيش از برگزاري انتخابات تشكيل داد تا هرچه سريع‌تر آبروي رفته را به فيفا برگرداند. در يك سال گذشته اسپانسرهاي زيادي از فيفا قطع اميد كرده بودند اما پس از كانديدا شدن اينفانتينو برخي از آنها دوباره به فيفا اعتماد كردند. با ادامه اين روند قطعاً درآمدهاي فيفا بيشتر خواهد شد. جانشين بلاتر بايد به اين واقعيت توجه داشته باشد در صورتي كه نتواند به وعده‌هايش عمل كند سنگ روي سنگ بند نخواهد شد.
روي كار آمدن رئيس جديد براي فوتبال ايران چه ثمري دارد؟
اين انتخاب قطعاً به نفع ايران خواهد بود. او مي‌دانست كه فوتبال ايران در آسيا چه نقشي دارد. در حقيقت اينفانتينو با سفر به تهران و ديدار با مقامات فدراسيون ما رأي عرب‌ها را سوزاند. به گفته خودش او به فلات ايران آمد تا از بلندي كشورمان، مقامات كشورهاي عربي او را ببينند. در حالي كه مي‌دانست سفر به ايران براي او دردسرساز خواهد شد اما برنامه‌اش را تغيير نداد. اينفانتينو بعد از تهران، در فرودگاه ميامي چهار ساعت معطل شد.
ارتباط فوتبال ايران با رئيس جديد چگونه بايد باشد؟
مقامات فدراسيون ايران بايد به او نزديك شوند. در دوره جديد نيز هر كسي رئيس فدراسيون شود بايد با برنامه‌ريزي پيش برود و تعاملش را با فيفا بيشتر و بيشتر كند. ضمن اينكه اينفانتينو علاقه ويژه‌اي به ايران دارد.
با توجه به سفر قبلي او به كشورمان مي‌توانيم به نگاه متفاوت اينفانتينو به فوتبال ايران اميدوار باشيم؟
او در مصاحبه‌هايش به دو نكته اشاره كرد كه در واقع ميوه سفر رئيس جديد به ايران بود؛ مهم‌ترين نكته اين بود كه او صراحتاً عنوان كرد هيچ مشكل امنيتي در ايران نديده است؛ اظهارنظري كه براي شيخ‌سلمان و دوستان عربستاني‌اش حكم تو دهني را داشت. قطع كردن دست سياسيون از فوتبال نكته ديگري بود كه اينفانتينو بر آن تأكيد فراوان دارد.
به نظر شما از فدراسيون فوتبال ايران كسي مي‌تواند پستي در آينده در ‌اي اف‌سي بگيرد؟
رسيدن به اين هدف آسان نيست. براي آنكه در اين راه موفق باشيم بايد لابي كنيم. گرفتن پست قوي در كنفدراسيون آسيا به اين راحتي‌ها نيست اما نمايندگان ما بايد در جلسات مختلف تلاش خود را انجام بدهند و با لابي قوي توانايي‌هاي فوتبال ما را به اثبات برسانند. بر اين باورم كه ايران پتانسيل گرفتن پست آسيايي را دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن