تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820655358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدایی بین اصلاح‌طلبان و نظام وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جدایی بین اصلاح‌طلبان و نظام وجود ندارد
روز نو :  انتخابات هفتم اسفند فارغ از فضای ردصلاحیت‌های قبل از آن باشکوه و پرشور برگزار شد. بیش از ۶۰درصد مردم در این انتخابات شرکت کردند و در تهران تمام ۳۰ عضو لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان به مجلس راه یافت در دیگر سو نیز انتخابات خبرگان با پیروزی چشمگیر لیست خبرگان مردم در تهران و شهرستان‌ها روبه‌رو شد. در یک کلام می‌توان اینگونه ادعا کرد که بعد از برگزاری انتخابات هفتم اسفند کفه ترازوی معادلات سیاسی به نفع آیت‌ا... هاشمی و جناح اعتدالگرا سنگین‌تر شد. آنچه مشخص است اینکه انتخابات و رغبت مردم به لیست‌های ۱۶+۳۰ در تهران پیام‌های روشنی در پی دارد. به بهانه این پیام علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با آرمان به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه و رای بالای اصلاح‌طلبان در تهران نشانه چیست؟
هر چند اصلاح‌طلبان شاخص از صحنه رقابت‌ها بیرون ماندند ولی با حمایت همین افراد موفقیت بزرگی به‌ویژه در تهران حاصل شد. حضور مردم و رای به اصلاح‌طلبان چند پیام مهم دارد اولین پیام این است که چهره‌های شاخص سیاسی، احزاب و تشکل‌ها نباید بدون مصاحبه و براساس ظاهر تصمیم گیری کنند. برخی تریبون‌های رسمی و غیررسمی سعی داشتند این گونه نشان دهند که مردم از عملکرد اصولگرایان رضایت دارند و اصولگرایان فکر می‌کردند که در دل مردم جای دارند لذا با حذف کاندیداهای اصلاح‌طلب فکر می‌کردند که به برنده بی‌بدیل رقابت انتخابات تبدیل خواهند شد آنها فکر می‌کردند با این کار فضای جامعه را برای خود کرده‌اند و تنش‌ها را از میان برده‌اند در صورتی که اینچنین نبود. دومین پیام حضور مردم این است که مردم از وضع موجود رضایت ندارند و هر جا روزنه‌ای به وجود آید سعی در استفاده از هوای تازه در عرصه سیاسی و مدیریت دارند لذا به‌رغم ردصلاحیت‌های صورت گرفته با تدبیر هوشمندانه آیت‌ا... هاشمی و رئیس دولت اصلاحات مردم نشان دادند که به حداقل‌ها اکتفا کرده و عرصه رقابت را ترک نکرده و در نتیجه شرایط را تغییر دادند. سومین پیام حضور مردم این است که اجازه دهیم فضا به سمت حرکت حزبی تغییر کند تا اتفاقات شانسی به وجود نیاید. اگرچه اصلاح‌طلبان را ساختارشکن معرفی می‌کنند ولی سطح استقبال مردم از اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد جدایی بین اصلاح‌طلبان و نظام وجود ندارد.
رای یکپارچه مردم به لیست اصلاح‌طلبان در تهران به معنی تمایل به کار حزبی نیست؟
رای مردم به لیست واحد تهران یک کارحزبی نیست بلکه این رفتار مردم گوشه‌ای از رفتار تشکیلاتی است زیرا اگر حزبی رفتار کنیم باید با برنامه اقدام کرده و کادرسازی کنیم و این روند تنها در مراکز استان‌هایی که جمعیت بیشتری دارند جواب داده است. هر مقدار به سمت حوزه‌های کم جمعیت حرکت می‌کنیم چون کارکرد حزب در این حوزه‌ها ضعیف‌تر است رفتار تشکیلاتی جواب نداده و رفتارهای قومی و علایق نسبی و سببی در انتخاب افراد دخالت دارد.
آقای مرعشی نکته‌ای را در مورد رای‌آوری اصلاح‌طلبان در تهران اعلام کردند که مورد سوء برداشت قرار گرفت، به چه علت رقیب تا این حد قصد تخریب دارد؟
آنها به دنبال بهانه گیری هستند لذا هر چیزی را دستاویز خود قرار می‌دهند. برخورد تندروها در تیتر روزنامه‌های خود با فرد دلسوزی مانند آقای مرعشی زیبنده نبود. آقای مرعشی هیچ گاه به دنبال ایجاد دوگانگی نیستند. منظورآقای مرعشی کارکرد تشکیلاتی و بلوغ سیاسی حوزه‌های مختلف است. در تهران حدود ۲۵۰ دفتر حزب وجود دارد. در مراکز استان‌ها این تعداد کمتر است. منظور آقای مرعشی از کمی بلوغ سیاسی این مورد بوده است. وی قصد ایجاد دوگانگی نداشته است. اصلاح‌طلبان به دنبال رقیب قوی هستند ولی طرف مقابل به دنبال حذف رقیب است و در این راه می‌خواهد از هر چیزی استفاده کند. اصولگرایان باید دنبال رفع نقاط ضعف خود باشند نه از تشکل‌هایی که نقش ایفا کردند انتقام بگیرند. اصلاح‌طلبان دلسوز مردمند و از حضور رقیب قوی استقبال می‌کنند.




تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن