تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804374321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادبیات سیاسی به مثابه ابزار / چرا اصولگرایان در تهران از ورود به مجلس بازماندند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ادبیات سیاسی به مثابه ابزار / چرا اصولگرایان در تهران از ورود به مجلس بازماندند؟
در نتیجه دو قطبی تایید صلاحیت – رد صلاحیت‌ها ما شاهد آن هستیم که مردم به سمت کسانی گرایش داشتند که تا قبل از این به عنوان رجل توانمند اجرایی و سیاسی شناخته نمی‌شدند و شاهد نوعی تقابل پنهان افکار عمومی پایتخت در فضای دو قطبی بودیم.
به گزارش نامه‌نیوز، انتخابات هفتم اسفند تمام شد و مانند اغلب انتخابات‌های گذشته، مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رای، لحظات با شکوهی از مردم‌سالاری دینی را رقم زدند.

این انتخابات برخلاف انتخابات‌های گذشته در برخی از حوزه‌های کلیدی نتایج قابل تاملی را به همراه داشت که از جمله آن ها می توان به پیروزی قاطع اصلاح طلبان در پایتخت اشاره کرد. در باب تحلیل نتایج انتخابات در مقیاس کشوری و کیفیت نظام مندی آرا، در ماه های آتی شاهد بحث‌ها و بررسی‌های بیشتری در محافل خبری – سیاسی خواهیم بود ولی آنچه که این روزها نقل این محافل است، بحث شکست اصولگرایان در رقابت های انتخاباتی در حوزه تهران است. عوامل مختلفی را برای این شکست می توان لیست کرد ولی نکته ای که بیش از همه  ذهن نگارنده را به خود مشغول داشته، نقشِ نوع وگونه ادبیات سیاسی جریان رقیب برای پیروزی در این عرصه است.

همان طور که می دانید از ماه های اولیه تشکیل دولت یازدهم، سیاست داخلی و خارجی دولت انتقادات زیادی را به همراه داشت و منتقدان به عناوین مختلف و گاه زشت و زننده از جانب دولت پس زده می شدند و دولت به موازات خاتمه دادن به مساله هسته ای و رفع تحریم ها (سبدی که تمام تخم مرغ هایش را در آن چیده است) با ایجاد دوقطبی هایی نظیر برجام– دلواپسان و یا دو قطبی میانه رو – تندرو ها و افراطیون سعی کرد در این دوسال در ذهن مردم اینگونه القا کند که مانع حل مشکلات کشور این افراد هستند و لذا از چند ماه قبل واژه هایی نظیر تندرو و افراطی بدون آنکه به درستی تبیین شود، در دوقطبی ساخته شده  توسط دولت رسوب کرد و نقش خودش را در از میدان به در کردن حریف در رقابت های انتخاباتی ایفا کرد.

همین اتفاق را درست در مساله برجام هم شاهد بودیم که دوقطبی (دل آرام – دلواپس) باعث شد که این طور وانمود شود که مانع به ثمر رسیدن برجام و حل این پرونده پرهزینه و ملال آور ده، دوازده ساله همین دلواپسان هستند که منافع شان در حل نشدن این مساله است.

دو قطبی سوم و شاید از همه مهمتر  را بتوان دو قطبی در جریان تایید و ردصلاحیت ها دانست که در این دوقطبی به مخاطب این طور القا شد که یک نهاد حکومتی و فراجناحی مثل شورای نگهبان، جناحی عمل می کند و با ردصلاحیت های گسترده از افراد به دنبال تثبیت جایگاه تندروها در مناصب حکومتی است. لذا می بینیم که در حرکتی هماهنگ در فاصله چند ماه مانده به انتخابات، حمله به شورای نگهبان و زیر سوال بردن این نهاد نظارتی آغاز می شود و همسو با آن این خط خبری در رسانه های بیگانه دنبال می شود و منجر به تضعیف جایگاه این نهاد در افکار عمومی می شود.

در نتیجه دو قطبی تاییدصلاحیت – رد صلاحیت ها ما شاهد آن هستیم که مردم به سمت کسانی گرایش داشتند که تا قبل از این به عنوان رجل توانمند اجرایی و سیاسی شناخته نمی شدند و شاهد نوعی تقابل پنهان افکار عمومی پایتخت در فضای دو قطبی بودیم. در حقیقت این گونه انتخاب کردن ها و انتخاب شدن ها،  واکنشی است به کنش ها در فضای دوقطبی ایجاد شده. حل ظاهری مساله هسته ای، ترافیک مقامات کشور های اروپایی و سایر کشورها در داخل و رفع برخی تحریم ها و محقق شدن برخی انتظارات از برجام، این گونه ساخت و پرداخت ادبیات سیاسی و یا همان دو قطبی سازی ها را کارگر می سازد و وقتی کنکاش می شود، دیگر جای تعحبی در رابطه با نتایج انتخابات مجلس در پایتخت نمی گذارد.

با این حال نگارنده بر این نظر است که این دو قطبی ها کاذب هستند چرا که ساختار متزلزلی داشته و بر مبنای بده بستان سیاسی بین جریان پیروز و مردم شکل گرفته اند که اگر این معاوضه درست و بهنگام انجام نشود، افرادی که بر اساس این الگو رای داده اند، در انتخابات بعدی که ریاست جمهوری است، تن به معاوضه ای دیگر نخواهند داد و ما مطمئنا شاهد فروپاشی این دو قطبی ها و دفع هر قطب توسط دیگری خواهیم بود.

حال سوال اینجاست که با توجه به اینکه در سال 96 انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و از هم اکنون هم زمزمه های حضور برخی از افراد سرشناس مطرح است، در آن انتخابات دولت و جریان غالب در تهران چه دو قطبی را  برای شکست حریف در انتخابات رقم خواهند زد؟!



منبع: فارس


۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن