تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804491280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله همسایگان/ روابط ایران و پاکستان رو به گسترش است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجله همسایگان/ روابط ایران و پاکستان رو به گسترش است


ایران محصولات کشاورزی و الیاف و منسوجات را از پاکستان وارد می کند. پاکستان هم به پتروشیمی و نفت و گاز ایران نیازمند است. در این ۴ حوزه که دو کشور متقابلا به هم نیازدارند می توانند اقتصاد را توسعه دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در بخش اول برنامه امشب مجله همسایگان روابط  جمهوری اسلامی ایران و همسایه شرقی پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.  یزدان پناه کارشناس سیاسی با حضور در استودیوی برنامه درباره روابط ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای موثر در  مرزهای شرقی ایران است. از زمان شکل گیری این کشور در شبه قاره، ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت. روابط  دو کشور با فراز و نشیب هایی همراه بوده است اما رو به توسعه است.  تمکین پاکستان در برابر ایران در مورد نپیوستن ایران به ائتلاف عربی در جنگ یمن خیلی خوب بوده است.
   


کارشناس برنامه گفت:  سطح مبادلات تجاری همتراز دو کشور ایران و پاکستان با سطح روابط سیاسی در توازن نیست. سطح مبادلات تجاری بسیار پایین است. ایران رویکرد یکنواختی نسبت به 15 کشور همسایه خود از جمله پاکستان دارد اما تحت تاثیر تحریم ها و فشارهای ایالت متحده روابط تحت تاثیر قرار داشته است . هند هم تحت تاثیر امریکا و وعده های امریکا در انتقال گاز ایران کوتاهی کرده است.
 او در ادامه افزود: هردوکشور نیازهای متقابلی دارند. ایران محصولات کشاورزی و الیاف و منسوجات را از پاکستان وارد می کند. پاکستان هم به پتروشیمی و نفت و گاز ایران نیازمند است. در این 4 حوزه که دو کشور متقابلا به هم نیازدارند می توانند اقتصاد را توسعه دهند. هرد دو کشور در حال توسعه اند، اما ایران چند  گام جلوتر است. هردوکشور باید با درک متقابل و عدم تاثیر پذیری از سوی غرب تلاش کنند که درجات استاندارد امنیتی در کشور را کسب کنند.
یزدان پناه در ادامه درباره توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه گفت: ایران، پاکستان وافغانستان می توانند هلال امنیتی تشکیل دهند. پاکستان از سال 2009 تا 2015 نزدیک به پانزده هزار کشته داده است. بین ایران و پاکستان علی رغم حفره های امنیتی، مشکلات عمده ای وجود ندارد. خاصیت مرزهای شرقی به گونه ای است که درجه آسیب پذیری بالاست و با توجه به اینکه عمده شرارت های تروریستی در مرزهای شرقی است در آن فضا هزینه زیادی می طلبد. پس دو کشور باید به سمت اقتصادی کردن مرز بروند، خط راه آهن بین دو کشور را نیز توسعه دهند و خط لوله گاز ایران به شبه قاره نیز توسعه یابد.

 ایران و پاکستان مکمل ژئوپلتیکی هستند و از نظر استراتژیکی هم تاثیر گذارند. چشم انداز دو کشور به گونه ای است که وقتی پاکستان متوجه شد که ایران روند متفاوتی را طی می کند متوجه شدند که این می تواند از نظر بهبود و تحکیم مناسبات تاثیر داشته باشد که به بهبود روابط دو کشور کمک کند.



  دور تازه انفجارها درعراق در بخش دوم برنامه همسایگان، تحولات در کشور عراق بررسی شد. کشوری که از سیزده سال پیش با اشغال نظامی نیروهای امریکا وارد یک مرحله ناامنی شده است و از حدود بیست ماه پیش هم با پدیده تازه ای با عنوان تروریسم تکفیری داعش مواجه شده است. در این بخش از برنامه توسلی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره انفجارهایی که طی هفته های اخیر و روزهای گذشته در عراق رخ داده است گفت: همانطور که می دانیم؛ بعد از سقوط صدام، بازیگران حضور درعراق اضافه شدند. ترکیه، قطر و عربستان هم به این بازیگران اضافه شدند. به تازگی هم گروهک تروریستی داعش در این کشور وارد شده است که با سکوت غرب و امریکا توانستند بخش هایی از غرب و شمال غرب عراق را بگیرند و تصرف کنند. با فتوای آیت الله سیستانی ارتش توانست بخش هایی از این کشور را که در تصرف داعش بود را پس بگیرد اما بعد از بحران سوریه و حمایت بیشتر غرب از داعش جنگ در عراق نیز افزایش یافته است.
توسلی افزود: بعد از سقوط صدام امریکا تصمیم  گرفت حضور درازمدتی در عراق داشته باشد اما با توجه به مخالفت درونی از جمله مردم ، مرجعیت و نظام زیاد موفق نبودند. عربستان سعودی هم  که از ابتدا طرفدار و حامی تروریست ها بوده است سعی کرده در امور داخلی کشورهایی همچون عراق و سوریه بیشتر مداخله کند و به جنگ دامن زند.
  کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه درباره اهداف حضور امریکا در عراق نیز گفت: امریکا در عراق به دنبال تجزیه این کشور و تضعیف حاکمیت مرکزی عراق است. طرح های پنتاگون این را ثابت می کند. امریکا برای تجزیه عراق به صورت مستقیم و غیر مستقیم از تروریست ها حمایت می کند . به تروریست ها سلاح  می د هد. همچنین منافع بلندمدت دیگری نیز با حمایت عربستان و قطر برای منطقه در نظر دارد.
او در ادامه افزود، گفتگوی دو وزیر کشور ترکیه و امارات نیز طی دو روز گذشته نشان داد که کشورهای عربی و منطقه ای بازیگر در منطقه بدنبال حمایت عراق نیستند بلکه به دنبال طایفه گرایی هستند. آنها با استفاده از ابزارهای دیگر سعی در ایران هراسی و شیعه هراسی دارند و با حمایت از تروریست ها به جنگ دامن می زنند. اما در روزهای اخیر، ارتش عراق بخش هایی از صلاح الدین را آزاد کرده اند و تلاش ارتش عراق برای آزاد سازی بخش های دیگری است که در دست تروریست هاست که با حمایت مردم و مرجعیت روحیه ارتش هم بیشتر شده است و پیروزی های چشم گیری بدست آورده اند.  
دانلود

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن