تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست‌وزیر سابق پاکستان در گفت‌وگو با فارس: مشکلی برای گسترش مناسبات با ایران وجود ندارد/ خط لوله صلح باید اجرایی شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نخست‌وزیر سابق پاکستان در گفت‌وگو با فارس:
مشکلی برای گسترش مناسبات با ایران وجود ندارد/ خط لوله صلح باید اجرایی شود
نخست وزیر سابق پاکستان گفت: با توجه به لغو تحریم‌های ایران می‌توانیم روابط تجاری خود را با این کشور گسترش دهیم اما لازم است تهران نیز تعرفه گمرکی کالاهای پاکستانی را کاهش دهد و مناسبات اقتصادی را تسهیل کند.

خبرگزاری فارس: مشکلی برای گسترش مناسبات با ایران وجود ندارد/ خط لوله صلح باید اجرایی شود



«راجا پرویز اشرف» نخست وزیر سابق پاکستان و عضو ارشد حزب مردم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: روابط دوستانه با ایران همیشه اهمیت زیادی برای اسلام‌آباد داشته است.
وی افزود: با توجه به پایان تحریم‌ها می‌توانیم روابط تجاری خود را با ایران گسترش دهیم اما لازم است این کشور نیز تعرفه گمرکی کالاهای پاکستانی را کاهش دهد و مناسبات اقتصادی را تسهیل کند.
پرویز اشرف تأکید کرد: اجرای برجام نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای همسایه این کشور اقدامی مثبت است و سبب رونق اقتصادی منطقه می‌شود.
عضو ارشد حزب مردم گفت: دولت پاکستان تحریم‌ها علیه ایران را برداشته و این موضوع به طور رسمی اعلام شده است، بنابراین با توجه به اینکه وزارت دارایی به تحریم کالاهای ایرانی پایان داده باید به بهترین نحو از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنیم.
وی افزود: با اجرا شدن برجام مشکل برای همکاری دو جانبه پاکستان و ایران در زمینه‌های انرژی، تجارت،‌بانک مشترک،‌تکنولوژی و سایر موارد وجود ندارد.
راجا پرویز اشرف تأکید کرد: دولت حزب مردم برای واردات گاز از ایران به توافق رسیده بود و آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان با سفر به تهران قرارداد اجرای پروژه خط لوله صلح را امضا کرد.
پرویز اشرف گفت: خط لوله گاز ایران بهترین گزینه برای تأمین نیاز انرژی پاکستان است بنابراین دولت فعلی پاکستان باید این پروژه را که قرارداد آن در دوره حزب مردم امضا شد اجرا کند.
وی افزود: با توجه به برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی پاکستان و ایران باید برای تشکیل بانک مشترک و افزایش شعب این بانک‌ها وارد عمل شوند تا مبادلات ارزی همچنین تجارت بین دو کشور تسهیل شود.
عضو ارشد حرب مردم بیان کرد: پاکستان همیشه در اختلاف بین عربستان و ایران بی‌طرف بوده و همیشه روابط خود را با هر دو کشور حفظ کرده است.
راجا پرویز اشرف اظهار داشت: باید در آینده نیز به سیاست حفظ روابط با ایران و عربستان عمل شود و پاکستان از هیچ یک از این کشورها جانبداری نکند.
وی افزود: برخلاف آنچه تصور می‌شود روابط با ایران برای ما به اندازه حفظ روابط با عربستان اهمیت دارد.
پرویز اشرف خاطر نشان کرد: روابط فرهنگی و اجتماعی و تاریخی بین پاکستان و ایران زمینه گسترش مناسبات سیاسی بین دو کشور را فراهم کرده که باید به آن توجه کرد.
وی افزود: در دوره نخست‌وزیری خود برای گسترش مناسبات سیاسی با ایران تلاش کردم و پاسخ این کشور همیشه مثبت بود.
راجا پرویز اشرف تأکید کرد: چالش‌های منطقه‌ای نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است که پاکستان و ایران باید برای حل آنها با یکدیگر همکاری کنند.
پرویز اشرف گفت: کشورهای اسلامی برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق بشر در فلسطین و کشمیر وارد عمل شوند که پاکستان و ایران نقش مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند در این خصوص با یکدیگر همکاری کنند.

94/12/04 - 09:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن