تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803772903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه سال آینده در سایه انتخابات گم شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: با وجود 20 روز مانده به اتمام سال جاری، لایحه بودجه 1395 هنوز تعیین تکلیف نشده و تصویب آن با اما و اگرهایی همراه است. این در حالی است که دولت هم فعلا برنامه‌ای برای ارائه لایحه دو دوازدهم ندارد.

به گزارش تراز ،تاخیر حدود 40 روزه در ارائه لایحه بودجه 1395 و از سویی همزمانی دوره بررسی آن با انتخابات مجلس دهم، بهانه ای برای عقب افتادن تصویب بودجه و فعلا نرسیدن آن به سال آینده شد.

دولت در 27 آذرماه امسال لوایح بودجه 1395 و همچنین برنامه ششم توسعه را به مجلس برد.

تاخیری که البته دلیلی آن تدوین لوایحی بر اساس شرایط پسا تحریم اعلام و یک روز بعد از اجرایی شدن برجام به مجلس تقدیم شد.

بودجه 267 هزار میلیارد تومانی دولت در شرایطی روی میز نمایندگان قرار گرفت و خواستار تصویب آن تا قبل از شروع سال جدید شد که مجلس چندان این موضوع را نپذیرفت و با اعلام نبود زمان کافی برای بررسی و تصویب هر دو لایحه بودجه و برنامه، تنها به برگزاری چند جلسه اکتفا و مابقی را به زمان پس از برگزاری انتخابات موکول کرد.

با این وجود دولت معتقد بود که بر اساس آیین نامه مجلس اگر روال معمول طی شود، زمان کافی برای بررسی و تصویب نهایی وجود خواهد داشت تا سازمانها بتوانند از ابتدای سال آینده با برنامه مالی جدید و منطبق با شرایط سال1395 عمل کنند.

با این حال اکنون با اتمام انتخابات مجلس در هفتم اسفند ماه، اولین جلسه کمیسون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه نیز درگیر انتخابات بود و تشکیل نشد.

این در حالی است که روز گذشته یکشنبه علی رغم حضور نمایندگان دولت و برخی از اعضای کمیسیون تلفیق تعدادی از اعضای کمیسیون در جلسه حاضر نشدند،کمیسیون تلفیق به حد نصاب نرسیده و امکان رای گیری نیز وجود نداشت.

آخرین اخبار دریافتی از منابع مطلع از روند تصویب لایحه بودجه 1395 حاکی از آن است که قرار است جلسه کمسیون تلفیق امروز عصر تشکیل شود و این جلسات تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در صورت اتمام بررسی‌ها در این کمیسیون و تصویب کلیات آنگاه بخش درآمدها و احکام بودجه 1395 مورد بحث قرار می‌گیرد.

در نهایت اگر روال با حضور فعال نمایندگان پیش برود آنگاه لایحه از حدود 21 اسفند ماه به صحن علنی مجلس آمده و می تواند تا انتهای سال جاری تصویب شود.

آنطور که این منابع اعلام کرده‌اند، موضوع نیز وجود دارد که با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دهم، برخی نمایندگان به دور دوم رای گیری وارد شده‌اند آنها از انگیزه و وقت چندانی برای حضور در مجلس برخوردار نبوده و همین موضوع نیز می تواند مراحل رسیدگی به لایحه با مشکل مواجه کند.

اما اگر روال رسیدگی به لایحه بودجه 1395 بر اساس زمانبندی تدوین شده پیش نرود ، مصوب نخواهد شد که احتمال آن نیز بعید نیست که در سویی دیگر دولت هنوز لایحه دو دوازدهم(تدوین لایحه برای دو ماه ابتدایی سال جدید بر اساس قانون سال قبل) را در دستور کار خود قرار نداده و لایحه ای به مجلس ارائه نکرده است.

چراکه اگر بودجه 1395 در سال جاری مصوب و آیین نامه های آن از سوی دولت تدوین و در سال جدید ابلاغ نشود، باید دولت برای ماههای ابتدایی لایحه چند دوازدهم که البته دو دوازدهم مدنظر مجلس بوده است ارائه کند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و امید به تصویب لایحه در پایان امسال است.

از سویی دیگر بررسی لایحه برنامه ششم نیز به طور طبیعی زمان بررسی در سال جاری را از دست داد و به سال آینده و تصویب در مجلس دهم موکول شد.


منبع: ایسنا







زمانبندی انتشار: 10 اسفند 1394 - 15:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن