تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819953951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان آب جهان اسلام در تبریز/ دیپلماسی به داد دریاچه ارومیه می آید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دانشمندان آب جهان اسلام در تبریز/ دیپلماسی به داد دریاچه ارومیه می آید استان‌ها > آذربایجان شرقی - دانشمندان آب جهان اسلام برای شرکت در یک نشست بین المللی با عنوان "دیپلماسی آب برای احیای دریاچه ارومیه" در تبریز حضور یافته اند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، تعدادی از دانشمندان حوزه آب جهان اسلام که برای شرکت در نشست بین المللی « دیپلماسی آب برای احیای دریاچه ارومیه » در تبریز حضور یافته اند، طی این سفر در نشستی مشترک با مدیرعامل سازمان پارکهای تبریز چالش های موجود در این حوزه را بررسی کردند. این محققان و دانشمندان از کشورهای مختلفی همچون اردن، آمریکا، ترکیه، بنگلادش و...برای شرکت در این نشست بین المللی به تبریز آمده اند. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به میهمانان ، اظهار داشت: امروز در وضعیتی قرار داریم که شناخت از شرایط نا به سامان آب و تغییرات اقلیمی در سطح منطقه ایجاد شده است. مهندس محمدحسین حسن زاده ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود، بهره مندی از تجربیات دانشمندان مسلمان و بررسی دستاوردهای آنها برای ما مایه خوشحالی است. وی با اشاره به اهمیت وجود آب جهت پیشبرد برنامه های شهری، تصریح کرد: موضوع آب شاید بخش کوچکی از برنامه ریزی های شهری باشد در حالی که در واقع بدون آب نمی توانیم شهر را مدیریت کنیم. مهندس حسن زاده تاکید کرد: جای بسی خوشحالی است که دوستان و محققان جهان اسلام از موضوع وضعیت دریاچه ارومیه به خوبی آگاهی دارند و از دلالل خشکی آن و چالش های پیش رو در این زمینه آگاهی دارند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین یادآور شد: بحران دریاچه ارومیه چالشی بود که ما  را در مورد وضعیت آب آگاه سازد و از این بابت خوشحالم موضوعی مثل دریاچه ارومیه به وجود آمد تا عمق فاجعه در این خصوص آشکار شود. وی با اشاره به موضوع آب که منجر به برپایی چنین نشست مشترکی شده، اظهار داشت: خوشحالم که در نشست با هم آب به جای ایجاد جنگ، موجب صلح و دوستی بین اقوام و ملل باشد. حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنم با عزم ایجاد شده در مسئولان و مردم ، راه برای حل مشکلات امروز و فردا هموار شده و با هدفگذاری های دقیق به اهداف خود دست یابیم. گفتنی است، در این نشست کتابی نفیس از مجموعه عکس و معرفی تبریز توسط مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز به دانشمندان آب جهان اسلام اهدا شد.  

کلید واژه ها: استان آذربایجان شرقی - تبریز - دریاچه ارومیه - کم آبی - خشکسالی -




دوشنبه 10 اسفند 1394 - 13:57:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن