تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804476675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت بهره‌برداري از ورزش!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزارت بهره‌برداري از ورزش!
وزارت ورزش و جوانان به عنوان اصلي‌ترين متولي ورزش كشور بايد نگاهي جامع و كامل به ورزش داشته باشد. تبديل شدن سازمان تربيت بدني به وزارت ورزش اين نويد را مي‌داد كه نگاه حرفه‌اي به ورزش باعث رشد و ترقي آن شده و ديگر شاهد كج سليقگي‌‌ها و اعمال نفوذها نبايد بود.
نویسنده : فريدون حسن 
وزارت ورزش و جوانان به عنوان اصلي‌ترين متولي ورزش كشور بايد نگاهي جامع و كامل به ورزش داشته باشد. تبديل شدن سازمان تربيت بدني به وزارت ورزش اين نويد را مي‌داد كه نگاه حرفه‌اي به ورزش باعث رشد و ترقي آن شده و ديگر شاهد كج سليقگي‌‌ها و اعمال نفوذها نبايد بود. اما در طول سال‌‌هاي گذشته عملاً چيزي كه مشاهده شده بدتر شدن وضعيت ورزش كشور از اين نظر و سهم‌خواهي وزارت‌نشينان از حوزه‌‌هاي مختلف ورزش كشور است؛ اتفاقي كه هر روز ابعاد تازه‌تري هم به خود بگيرد.
وزارت ورزش اين روزها سخت در حال به تصويب رساندن طرحي است كه براساس آن مي‌تواند بيشتر و بهتر از گذشته در امور داخلي فدراسيون‌ها دخالت داشته باشد؛ طرحي كه دست آقايان دولتي را براي اعمال نفوذ در ريزترين تصميم‌‌هاي فدراسيون‌ها باز مي‌گذارد.
اين طرح هر چند بلافاصله با واكنش كميته ملي المپيك و نامه كيومرث هاشمي به معاون اول رئيس جمهور روبه‌رو شد اما گويا شيريني تصويب اين طرح اشتباه و مداخله‌جويانه در امور فدراسيون‌ها اينقدر زياد است كه وزارت‌نشينان به رغم اين مخالفت آشكار هنوز به كار خود براي تصويب آن ادامه مي‌دهند.  نكته جالب اينكه گودرزي و زيردستانش در وزارت ورزش حتي به اعتراض‌‌هاي فدراسيون‌ها نيز در اين خصوص كوچك‌ترين اهميتي نمي‌دهند تا ثابت شود آنها براي رسيدن به اهداف خود هيچ مخالفتي را نمي‌پذيرند.
در روزهايي كه دنياي ورزش و كشورهاي حرفه‌اي آن خود را آماده حضوري مقتدر در بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش دنيا مي‌كنند مسئولان بلند پايه ورزش كشور بيشتر به فكر اعمال سليقه خود در ورزش هستند تا اينكه به كسب نتيجه و اقتدار ايران بينديشند.
اين روزها شاهد اعتراض‌‌هاي ورزشكاران المپيكي كشور نسبت به وضعيت خود و عدم‌رسيدگي مسئولان ورزش به آنها هستيم. بسياري از فدراسيون‌‌هاي مدال آور بابت نداشتن و كمبود بودجه و امكانات فرياد مي‌زنند اما مسئولان وزارت ورزش گوش‌هايشان را گرفته‌اند و به جاي اينكه به درد اصلي ورزش كشور برسند مي‌خواهند جاي پاي خود را در تصميم‌گيري‌‌هاي ريز ورزش محكم‌تر كنند.
وزارت‌نشينان در حالي به دنبال تحقق رؤياي خود در به دست گرفتن كليت ورزش كشور هستند كه اصلاً به اين نكته مهم توجه ندارند كه اين مسئله مي‌تواند حتي به محروميت و تعليق برخي از فدراسيون‌ها به سبب دخالت دولت در امور داخلي و تصميم‌گيري‌‌هاي آنها بينجامد.
اصرار وزارت ورزش روي طرح تغيير برخي از مواد اساسنامه فدراسيون‌ها، اصراري است كه بسياري دليل آن را متوجه نمي‌شوند؛ طرحي كه با مخالفت بخش اعظم ورزش كشور روبه‌رو است اما وزارت ورزش مي‌خواهد به هر قيمت ممكن اين اصرار را به نتيجه برساند.  روزهاي پاياني سال 94 است و با آغاز سال 95 بايد آماده حضوري پرقدرت در المپيك ريو شد.
فراموش نكنيم توقع اين است كه ورزش ايران نتيجه خوب المپيك لندن را تكرار كند، هر چند آقايان وزارت‌نشين اينقدر مشغول دخالت در امور فدراسيون‌ها هستند كه اصلاً اهميتي براي المپيك قائل نيستند، شايد هم گودرزي و معاونانش اصلاً نمي‌دانند المپيك كجاست و چگونه بايد در آن حاضر شد، اين را مي‌توان از نوع صحبت‌هايشان در اين خصوص فهميد، وقتي كه فقط سه يا چهار فدراسيون را اميد مدال در المپيك تلقي مي‌كنند؛ وقتي علناً اعلام مي‌كنند المپيك ريو، المپيك لندن نمي‌شود. اين وزارت ورزش را مثل جوانان فراموش كرده و تنها به بهره‌برداري از آن مي‌انديشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن