تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806232412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه پرامید دولت به نومنتخبان «خانه ملت»


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نگاه پرامید دولت به نومنتخبان «خانه ملت»
پیام رییس جمهوری پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نمایانگر نگاه امیدوارانه وی به تحقق شعار همدلی و همزبانی ملت و دولت و نیز یادآوری ضرورت های همیاری مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس در جهت دستیابی به اهداف کشور و پاسخگویی به خواسته های مردم است.
آفتاب : انتخابات پس از یک دوره از رقابت های فشرده و فعالیت های سیاسی گسترده جریان ها و نامزدهای رقیب به پایان رسید و سرنوشت کرسی های خانه ملت و مجلس خبرگان رهبری به دست مردم سپرده شد. در کنار نتیجه انتخابات که نمایانگر ذائقه سیاسی مردم و رای اعتماد آنان به برخی برنامه ها، وعده ها و ایده های سیاسی است، مشارکت بالای مردم در شکل دادن به حماسه سیاسی هفتم اسفندماه خود از اهمیتی چشمگیر برخوردار است.

بر همین اساس، «حسن روحانی» رییس جمهوری در پیام دیروز خود (هشتم اسفندماه) حضور پرشکوه ملت ایران در انتخابات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرصتی شد تا اقتدار ایران اسلامی دوباره رخ نماید و سیمای باعظمت این ملت وفادار، بار دیگر چون خورشیدی تابان در منظر جهانیان بدرخشد.

پیام دیروز رییس جمهوری دربردارنده نکته هایی است که عبارت است از:

1- نتیجه انتخابات هر چه باشد جمهوری اسلامی بلندآوازه تر شده و نظام و رهبری پیروز انتخابات هستند. معنای این سخن روحانی را می توان در رخدادهایی دریافت که پس از انتخابات سال 1392 رخ نمود. در انتخابات خردادماه 92 رای هایی که به نام روحانی به صندوق ها افتاد تنها سرمایه دولت یازدهم برای اداره کارآمد امور اجرایی کشور نبود بلکه حضور گسترده مردم در آن انتخابات بود که خواست رهبری در شعار آن سال یعنی حماسه سیاسی را محقق ساخت و در ادامه به مهمترین پشتوانه دولت تبدیل شد. در همین زمینه گفتنی است که دولت با تکیه بر این پشتوانه مردمی، وارد فرآیند حل و فصل مهمترین پرونده سیاست خارجی کشور شد و توانست از حقوق هسته ای مردم ایران دفاع کند. اکنون نیز منتخبان مردم با پشتوانه همین حماسه سیاسی که هفتم اسفندماه شکل گرفت پا به خانه ملت می نهند. از این رو انتظار می رود که نمایندگان منتخب مردم در مجلس در کارکردها و مسوولیت های خود در زمینه قانونگذاری، نظارت بر دولت و همیاری با مسوولان اجرایی، قدر و اهمیت این سرمایه و پشتوانه عظیم را در نظر داشته باشند.

2- صرف نظر از نتیجه برآمده از صندوق ها، همزبانی و همدلی شکل گرفته، اهمیت بسیاری دارد. در این ارتباط، رییس دولت تدبیر و امید به صراحت گفت: دولت تدبیر و امید با هر منتخبی که نام او از صندوق آرا بیرون آید، پیمان می بندد تا با همکاری یکدیگر آینده ای پرامید و باعزت را برای ایران و ایرانیان عزیز رقم بزند. این بدان معنا است دولتی که خود منتخب مردم به حساب می آید، اراده جدی دارد با هر نماینده از هر جریان سیاسی وارد تعامل شود و بر مدار همدلی و همزبانی مسیر پیش رو را هموار سازد.
این سخنان رییس جمهوری را می توان به نوعی همسان با رویکرد تعاملی دانست که در گفت وگوهای هسته ای تهران با 6 قدرت جهانی، به کسب و اجرایی شدن «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) انجامید. در این پیوند، تاکید روحانی بر گفت وگو و ایجاد زمینه های برجام در عرصه داخلی است؛ گفت وگویی که بر پایه فرهنگ مذاکره و مفاهمه، به برونرفت از یکی از مهمترین تنگناهای کشور در عرصه بین المللی انجامید و اکنون می تواند الگویی برای همگرایی سازنده و انسجام نیروهای سیاسی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت باشد.

3- رییس جمهوری در بخشی از پیام خود بیان داشت: رقابت پایان یافت. حال وقت آن است که با همدلی و همزبانی ملت و دولت، راهی تازه بگشاییم و به اتکا توان داخلی و استفاده از فرصت های خارجی، فصلی نو در رشد و شکوفایی اقتصاد ملی بگشاییم. نگاهی از این جنس را در سخنان دیگر چهره های نظام هم می توان دید. در وهله نخست این رهبر انقلاب بود که با توجه به ضرورت های پیش روی ملت و دولت آنان را در ابتدای امسال به همدلی و همزبانی فراخواند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنرانی پس از برگزاری انتخابات یادآور شد رقابت ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است. احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه آن بود. چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.
از منظر چنین نگاهی است که رییس جمهوری با پایان رقابت های انتخاباتی، برگزیدگان ملت را به همیاری برای تحقق اهداف و پاسخ به مطالباتی فرامی خواند که مردم با رای خود آن را به مسوولان کشور یادآور شده اند. از این رو توجه به این مطالبات که پیشرفت اقتصادی، توسعه سیاسی و اعتلای کشور در سطح جهانی در آن برجستگی می یابد، دولت دست دوستی خود را به سوی نمایندگان مردم دراز کرده و به همیاری خانه ملت چشم امید دوخته است.









تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن