تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805452999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس انقلابی ماند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس انقلابی ماند
انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري با تمام فراز و نشيب‌هاي آن به پايان رسيد؛ انتخاباتي كه بنا به برخي دلايل به شدت مورد توجه ناظران خارجي و به خصوص امريكا قرار داشت با حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي به پايان رسيد تا نقطه‌اي روشن براي پايان چندين روز رقابت پرشور انتخاباتي گذاشته شود.
نویسنده : مهدی‌ پورصفا 


شايد در اين مسير بداخلاقي‌ها يا عملكردهاي ناصواب نيز وجود داشت، اما حضور مردم همچون يك رودخانه خروشان تمام اين بداخلاقي‌ها را شست و عملاً آنچه باقي گذاشت افتخاري ديگر براي نظام جمهوري اسلامي ايران بود. اين حضور موفق در حالي اتفاق مي‌افتد كه تمام منطقه خاورميانه در آتش مي‌سوزد. داعش بخش بزرگي از عراق و سوريه را اشغال كرده است و دموكراسي در كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس نيز تنها شبيه يك جوك شبانگاهي مي‌ماند. در ميان اين جهنم سوزان، انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري مي‌تواند نشان‌دهنده ثبات و قوام نظامي باشد كه امروز از سوي غرب به تروريسم متهم مي‌شود.
وزير کشور روز گذشته در يك مصاحبه تلويزيوني به نكات مهمي در خصوص رقابت‌هاي انتخاباتي و همچنين حواشي مختلف آن پرداخت، اينكه چه ميزان مردم در اين انتخابات حضور يافته بودند چه مسائلي در جريان انتخابات به وجود آمد.
  
مشاركت 61 درصدي ملت ايران در انتخابات
رحماني‌فضلي پيرامون آمار تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات، گفت: در اين خصوص يک آراي مأخوذه و يک آراي استعلام‌شده داريم، آراي استعلام‌شده بدين معني است که وقتي افراد به سيستم يا تشخيص هويت مراجعه مي‌كنند اطلاعات آنان ثبت مي‌شود که طبق اين آمار تعداد آن 33 ميليون است که حدود 61 درصد مي‌شود. جمع‌بندي نهايي آمار مأخوذه را پس از شمارش آرا اعلام مي‌کنيم.
رحماني‌فضلي درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات و برخورد وزارت کشور با اين تخلفات گفت: قبل از اينکه دستورالعمل شوراي عالي فضاي مجازي اعلام شود کميته رسانه‌اي ما همه تخلفات را مطابق قانون شناسايي‌ کرد.  وزير کشور اضافه کرد: بعد از دستورالعمل شوراي عالي فضاي مجازي حدود 340 تخلف در سايت‌ها و فضاي مجازي به دست آمده که براي برخورد ارجاع داديم که در همان ايام 40، 50 مورد بسته شده و بقيه نيز در حال بررسي است.  رحماني‌فضلي تأکيد کرد: بنده معتقدم حتماً بايد تخلفات شخصي و رسانه‌اي به دقت پيگيري شود چراکه در فرهنگ تبليغاتي رايج اينگونه است که در تبليغات همه کار صورت مي‌گيرد بعد اگر رأي نياورد مظلوم است و اگر رأي آورد کسي نمي‌تواند کاري کند، اما ما با هر دو نوع تخلف برخورد و آن را پيگيري خواهيم کرد.  رحماني‌فضلي در پاسخ به اين سؤال که شنيده شده اتوبوس‌هايي از شهرهاي اطراف به تهران آمدند تا به يک جريان سياسي خاص رأي دهند، گفت: در مرحله اول انتخابات هر فردي مي‌تواند در هر کجا رأي دهد اما اگر اين کار سازماندهي شده باشد، وزارت کشور برخورد مي‌کند.  وي در همين خصوص گفت: دو روز مانده به انتخابات مشاهده کرديم که دو يا سه مورد اتوبوس در حوزه حسن‌آباد توسط پليس برگردانده شد.  وزير کشور پيرامون آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات گفت: از 6 ميليون و 600 نفر واجد شرايط حدود 2 ميليون و 900 هزار نفر در شهر تهران رأي دادند. همچنين از تعداد 8 ميليون و 800 هزار نفر واجد شرايط 3 ميليون و 900 هزار نفر در کل استان تهران در انتخابات شرکت کردند که احتمالاً درصد مشارکت در استان تهران 45 درصد و در شهر‌ تهران 42 درصد خواهد بود.
رحماني‌فضلي در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات در فضاي آرام سياسي و امنيتي گفت: در برگزاري انتخابات هيچ مشکل حاد امنيتي نداشتيم. از زمان شروع رأي‌گيري ما شاهد فضاي آرام سياسي بوديم که بعد از آن انتخابات نيز شاهد اين فضا هستيم. توقع است بعد از اعلام قطعي نتايج نيز همين فضا وجود داشته باشد تا بتوانيم گام‌هاي بعدي را برداريم.  وي در خصوص درخواست برخي شهرها براي ابطال صندوق انتخابات گفت: در برخي مناطق کشور که رقابت قومي و قبيله‌اي است، رقابت بسيار جدي را مشاهده کرديم که حتي 130 درصد واجدين شرايط در انتخابات شرکت کردند. اين موضوع در دو منطقه لرستان و کهگيلويه و بويراحمد و کرمانشاه وجود داشت و رقابت و نشاط سياسي در اين مناطق بسيار بالا بود.  رحماني‌فضلي با اشاره به برگزاري انتخابات در فضايي آرام و قانوني گفت: ما فضاي آرامي را هم از نظر امنيتي و هم از نظر سياسي در برگزاري انتخابات داشتيم و در هيچ نقطه و حوزه‌ و شعبه‌اي موضوع ابطال صندوق را نداشتيم.  وي اضافه کرد: ‌ در اين خصوص مراقبت خاصي در نظر گرفتيم که در نهايت قانوني و بانشاط برگزار شود.
  
اصولگرايان در صدر هستند
در اين ميان آنچه كه از اعلام نسبي انتخابات در حوزه‌هاي گوناگون به نظر مي‌رسد كه روي داده باشد، پيشي گرفتن اصولگرايان در شهرستان‌هاي مختلف از اصلاح‌طلبان و حتي حاميان دولت است.
اين در حالي است كه برخي از رسانه‌ها با ايجاد موج خبري گسترده درصدد القاي اين نكته بودند كه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت توانسته‌اند به پيروزي بزرگي در انتخابات مجلس برسند.
در زماني كه اولين نتايج انتخابات از مراكز رأي‌گيري رسيد، به خوبي اين نكته را نشان داد که اصولگرايان توانسته‌اند در بخش زيادي از شهرستان‌ها به رتبه مناسبي دست بيابند. اين در حالي بود كه بخش اعظم تمركز اصلاح‌طلبان بر شهرهاي بزرگ بوده است.  اين نتيجه در وهله اول نشان داد كه تلاش‌هاي برخي جريان‌هاي خبري خاص در خصوص تأثيرگذاري بر انتخابات ايران به شكست انجاميده است و عملاً برجام يا هرگونه مذاكره خارجي نتوانسته است بر فضاي سياسي ايران تأثير قابل توجهي بگذارد.
همچنین اين نكته نشان مي‌دهد كه غرب از هرگونه تأثيرگذاري بر انتخابات و فضاي داخلي ايران ناتوان بوده و برنامه‌ريزي در اين باره هيچ نتيجه‌اي نداشته است. اين در حالي است كه پيش از آن مقامات امريكايي در سخنان مختلف خود بر اين نكته تأكيد كرده بودند كه اجراي برجام زمينه‌ساز برخي تغييرات و تحولات در داخل ايران خواهد شد كه فضاي جديد سياسي را در اين كشور رقم مي‌زند.
اما با اين نتيجه بلومبرگ در تحليل خود از اين انتخابات به نكته فوق اشاره مي‌كند كه انتخابات هفتم اسفندماه عملاً تمام برنامه‌هاي قبلي اوباما را براي تأثيرگذاري براي به قدرت رسيدن ميانه‌روها در ايران از بين مي‌برد. به اين ترتيب دشمن چاره‌اي نخواهد كه به شكست خود در مقابل فهم و شعور ملت ايران اعتراف كند.
  
صداي مرگ بر امريكا باز هم در صحن علني مجلس شنيده خواهد شد
نكته ديگري كه درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و به خصوص پيشي گرفتن اصولگرايان در حوزه‌هاي مختلف رأي‌گيري بسيار مهم و قابل تأمل به نظر مي‌رسد، ادامه يافتن خط ضداستكباري به خصوص در فضاي مجلس شوراي اسلامي است.
اين اتفاق در حالي روي داده است كه جريان سلطه با استفاده از حربه نفوذ درصدد سوءاستفاده از فضاي پس از برجام بوده و به شدت اين خط انحرافي را تقويت مي‌كرد كه هم‌اكنون بايد از مبارزه با امريكا در حوزه‌هاي گوناگون دست كشيده و عملاً به نوعي مصالحه اقتصادي برسند.
در اين ميان رهبر معظم انقلاب اسلامي در مناسبت‌هاي گوناگون بر اين نكته تأكيد كردند كه جناح‌هاي سياسي اسير ادبيات دشمن نشوند و توجه خود را به صورت جدي صرف مقابله با استكبار جهاني كنند. در اين ميان رأي مردم نشان داد كه ملت ايران بيش از هميشه به آرمان‌هاي انقلاب وفادارند و آن را در رأي خود منعكس مي‌كنند.
مي‌توان اين نكته را قطعي دانست كه با توجه به رأي‌آوري اصولگرايان در اين مجلس خط مبارزه با استكبار در مجلس دهم همچنان پررنگ و جزو يكي از اولويت‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي چه در قانونگذاري و چه در رفتار سياسي بوده و صداي مرگ بر امريكا همچنان در صحن علني مجلس شنيده خواهد شد.
همچنین می‌توان این چشم‌انداز را برای مجلس دهم پیش‌بینی کرد که با ترکیب جدید برخلاف برخی القائات و تصورات همچنان انقلابی خواهد ماند و در غین‌حال با ریل‌گذاری در مسیر دولت یازدهم توجه به اقتصاد درون‌زا را به عنوان یک مطالبه جدی در دستور کار خود قرار خواهد داد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن