تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس و خبرگان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
لحظه به لحظه با انتخابات مجلس و خبرگان




شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه 31 استان کشور آغاز شد.





برترین ها: شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه 31 استان کشور آغاز شد.

00:30: آغاز شمارش آرای انتخابات در کشور

شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در بسیاری از حوزه های انتخابیه 31 استان کشور شامگاه جمعه هفتم اسفند 94 آغاز شده است اگرچه در شهرهای تهران ، خرم آباد، مشهد، نیشابور و چند شهر دیگر کار رای گیری تا ساعت 24 همچنان ادامه دارد.


00:17: اتمام فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور

فرآیند اخذ رأی انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم خبرگان رهبری در سراسر کشور به اتمام رسید و درب تمامی شعب بسته شد.


00:10: اخذ رأی در شهر تهران به پایان رسید

اخذ رأی در شعب شهر تهران به پایان رسید و رأی‌گیری تنها از حاضران در شعب اخذ رأی انجام می‌شود.

با پایان روند اخذ رأی، شمارش آراء در تهران آغاز خواهد شد.


00:02: تشکر دولت از مردم برای خلق حماسه

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران گفت: لازم است من از مردم و رسانه‌ها و جناح‌های مختلف برای خلق یک حماسه دیگر تشکر کنم.

او با اشاره به ازدحام جمعیت برای مشارکت در انتخابات اظهار داشت: با توجه به آنکه در حوزه‌های انتخابیه تهران و کلانشهر‌ها با تراکم مردم روبرو هستیم، وزیر کشور با تمدید زمان مهلت اخذ رای موافقت کردند و تا ۱۰ شب تمدید شد و از ساعت ۱۰ به بعد هم به استانداران تفویض شده است.

قائم مقام سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: آقای وزیر کشور گفتند با توجه به حضور و تراکم بالای جمعیتی استانداران محترم باید شرایط را برای اخذ رای تا آخرین نفر در حوزه‌های انتخابی فراهم کنند، بنابراین تا ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه درب محل اخذ رای در تهران باز است و سپس افرادی که در حوزه رای‌گیری حضور دارند به داخل هدایت‌شده و از آنها رای‌گیری می‌شود.

امیری در پاسخ به این سوال که شمارش آرا از چه زمانی شروع می‌شود؟ تصریح کرد: زمان شمارش آرا در حوزه‌های سراسر کشور متفاوت است؛ برخی از حوزه‌ها رای‌گیری آن‌ها تمام شد و در مراحل بعدی انتخابات هستند و هر کجا که با تراکم جمعیت روبرو بوده‌ایم، کار رای‌گیری ادامه دارد و کار شمارش آغاز نشده است.

او با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا در عرصه وقت نتایج آرای اعلام شود، یادآور شد: این مسئله بستگی به شرایط استان‌ها و مناطق دارد و علیرغم آنکه برخی جا‌ها کار رای شماری زود‌تر آغاز شده، برخی از مناطق مانند تهران نتایج اعلام شمارش آرا به روی بعد موکل شده است.


جمعه 7 /11/ 94


23:55: درهای شعب اخذ رای در استان‌ها بسته شد

انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری با بسته شدن درهای شعب اخذ رای به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود.

انتخابات 7 اسفند ماه که در سراسر کشور از ساعت 8 صبح همزمان آغاز شده بود، بعد از گذشت 16 ساعت و مشارکت ده‌ها میلیونی مردم در آن، به پایان خود نزدیک می‌شود و به محض اتمام، شمارش آرا برای انتخاب 295 نماینده مجلس شورای اسلامی و 80 نماینده خبرگان آغاز می‌شود.


23:41: استاندار تهران:ساعت 23:45 کلیه درب های حوزه های رای گیری بسته می شود


23:33: سخنگوی وزارت کشور: نتایج انتخابات در اسرع وقت اعلام می‌شود

خنگوی وزارت کشور درباره زمان اعلام نتایج اولیه انتخابات با بیان اینکه زمان اعلام نتایج به شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف بستگی دارد، تاکید کرد که در اسرع‌وقت نتایج اعلام خواهد شد.


23:32: ممانعت از هشت مورد جابجایی اتوبوسی رای دهندگان در کرمانشاه

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: از هشت مورد جابجایی اتوبوسی رای دهندگان در سطح استان ممانعت شد.


23:29: زمان رای‌گیری تا 23:45 دقیقه در تهران تمدید شد


23:05: آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه کشور و شهرستان‌های تهران

با پایان یافتن اخذ رای در اکثر حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، روند شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و همچنین در اکثر شهرستان‌های تهران آغاز شد.


23:01: اخذ رأی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در استان تهران تا ساعت ۲۲

یک منبع آگاه در ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: 3 میلیون و 750 هزار نفر تا ساعت 22 امشب در استان تهران رأی داده‌اند.


22:46: فرماندار تهران: به محض اعلام پایان رای‌گیری، شمارش آرا آغاز می‌شود

فرماندار تهران گفت: به محض اعلام پایان زمان رای گیری در تهران، شمارش آرای صندوق‌های رای آغاز خواهد شد.

عیسی فرهادی در مورد زمان آغاز شمارش آرا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به محض اعلام پایان زمان رای گیری در تهران، شمارش آرای صندوق های رای آغاز خواهد شد.

وی همچنین در مورد تعطیلی مدارس در روز شنبه (فردا) اظهار کرد: استانداری تهران تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس را تماما بر عهده‌ی آموزش و پرورش قرار داده است.


22:45: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره روند شمارش آرا

 اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

«به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ می رساند لازم است در خاتمه رای گیری ابتدا صندوق های اخذ رای هر دو انتخابات را باز نموده، برگ های رای که اشتباهاً در صندوق دیگری ریخته شده را به صندوق مربوطه منتقل نمایید، بعد از این اقدام، ابتدای شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه انتخابات مجلس خبرگان رهبری (فرم شماره 43) را به طور کامل انجام داده و سپس شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه انتخابات مجلس شورای اسلامی (فرم شماره 71 الف) را انجام دهند.


22:09: حدود 28 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری زودتر از نتایج مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

 سیامک ره پیک دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با آمار دقیق شرکت کنندگان در انتخابات در سراسر کشور گفت: آمار دقیقی در حال حاضر در دسترس ما نیست؛ زیرا هنوز به طور کامل اعلام نشده است، اما تا نیم الی یک ساعت قبل حدود 28 میلیون نفر آمار اعلام شده است که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار افرادی است که رای داده اند و طبق تعرفه های مصرف شده بدست آمده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری زودتر از نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام می شود.


22:00: زمان رای‌گیری تا ساعت 23 تمدید شد

سید حسین هاشمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مدت زمان اخذ رای تا ساعت 23 امشب تمدید شده است.


21:43: نتایج انتخابات تا ظهر شنبه اعلام می‌شود

وزیر کشور گفت: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود.


21:32: ابراهیمیان: مساله جدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی رخ نداده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما ارسال شده مساله جدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی رخ نداده است.

نجات‌الله ابراهیمیان در حاشیه بازدید چند تن از حقوقدانان شورای نگهبان از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب بوده و ان‌شاءالله در ساعت باقی مانده مردم در انتخابات برای رای دادن حاضر شوند و افرادی که مهیای رای دادن هستند، تکلیف خود را ادا کنند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشات جدیدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی به دست شما رسیده است، گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما ارسال شده مساله جدی در این رابطه رخ نداده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از نامزدها گفته که به نفع اصلاح طلبان تقلب صورت گرفته است، آیا این موضوع نباید از طرف مراجع ذی ربط اعلام شود و اینکه ماهیت این مساله صحت دارد یا خیر، گفت: گزارشی در رابطه با چنین موضوعی را هنوز مشاهده نکرده‌ام.

ابراهیمیان در رابطه با تمدید زمان اخذ رای گفت: فعلا تا ساعت 22 با توجه به میزان استقبال مردم از انتخابات زمان اخذ رای تمدید شده و قانوناً امکان تمدید مجدد آن وجود دارد.


21:22: کروبی در انتخابات هفتم اسفند شرکت نکرده است

دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از عدم حضور کروبی در انتخابات هفتم اسفند تا ساعت 16:56 دقیقه امروز (هفتم اسفند) خبر داد.

دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه آقای امیری سخنگوی وزارت کشور (سایت ایلنا ساعت 16:56 و سایر سایت­های خبری) مبنی بر حضور مهدی کروبی در انتخابات و ریختن رای خود در صندوق سیار در روز جاری، اعلام می­‌گردد با توجه به استفساریه به عمل آمده از وزارت اطلاعات، تا زمان مصاحبه آقای امیری، چنین اقدامی صورت نگرفته است.


21:08: تمدید مهلت رای گیری تا ساعت 22

طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، مدت زمان اخذ رای در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 22 تمدید شد.


20:58: کمبود تعرفه در بعضی حوزه‌های انتخابیه

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در بعضی حوزه های انتخابیه تعرفه کم آمده است.

محمدحسین مقیمی در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات پرشور بوده به نحوی که در بعضی از شعب اخذ رای تعرفه کم آمده است.


20:57: بازدید نهاوندیان از ستاد انتخابات کشور

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ضمن بازدید از این ستاد در جریان روند برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت.


20:56: موسوی و رهنورد هم رای دادند

تابناک: خبر ها حاکی از آن است که به لطف نظام میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از رای دادن مهدی کروبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کردند.

خبرگزاری موج درباره این خبر نوشت: پس از اعلام درخواست میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفته‌شده نمایندگان صندوق‌های سیار در محل حضور حصر این افراد در حصر خانگی حاضر و آرای این دو را دریافت کرده‌اند.

همچنین سخنگو و قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مهدی کروبی توانست رای خود را بدهد؟ اظهار کرد: من با استاندار تهران صحبت کردم و او گفت برای کروبی صندوق سیار فراهم شده و وی رای خود را داده است.


20:55 پیش‌بینی وزارت کشور از میزان مشارکت

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد که مردم به اخبار غیررسمی درباره انتخابات اعتنا نکنند.

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران حاضر درستاد انتخابات کشوردر واکنش به انتشار اخباری مبنی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اخبار مربوط به انتخابات از طریق اطلاعیه‌های ستاد یا وزیر کشور، من و آقای مقیمی اعلام می‌شود. به اخبار غیررسمی اعتنا نکنید، چون هیچ‌گونه اعتباری ندارند و اطلاعات را از طریق منابع موثق به دست بیاورید.

وی ادامه داد: باید صبر کنید تا اعلام آمار در انتهای رای‌گیری صورت گیرد. اگر از الان بخواهیم آماری ارائه دهیم، ممکن است هر کس برداشت خودش را داشته باشد و شبهه ایجاد شود. اجازه دهید در هر حوزه‌ای که شمارش انجام شد ما نتایج را اعلام می‌کنیم.

امیری درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت در انتخابات گفت: در حوزه‌های اخذ رای با تراکم رای دهندگان مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌کنم میزان مشارکت از دوره نهم بیشتر باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تقاضای میر حسین موسوی و زهرا رهنورد برای ارسال صندوق به محل سکونت آنها به منظور شرکت در انتخابات یادآور شد: این مساله مربوط به استانداری تهران است، اما تقریبا یک ساعت پیش که از استاندار درباره آن سوال کردم گفت که تا الان این کار انجام نشده، اما چنانچه درخواست شود هرکسی که درخواست کند ما وظیفه داریم شرایط رای‌دادن را به عنوان یک حق شهروندی برای آنها فراهم کنیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین بیان کرد: ما وظیفه داریم که کلیه تمهیدات لازم را برای بهره‌مندی مردم از حقوق شهروندی‌شان فراهم کنیم، بخصوص که مقام معظم رهبری همه را برای شرکت در انتخابات فرا خوانده‌اند و فرموده‌اند حتی کسانی که مساله دارند، در انتخابات شرکت کنند. ما در وزارت کشور خودمان را موظف می‌دانیم که بستر اجرای فرمان رهبری را کاملا فراهم کنیم، بنابراین هر شهروند ایرانی بخواهد رای بدهد ما تکلیف داریم که تسهیلات را فراهم کنیم تا از حقش استفاده کند.


20:35: باران کوثری در انتخابات شرکت کرد

باران کوثری عکس زیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.


لحظه به لحظه با انتخابات مجلس و خبرگان




20:16: وقتی شهرام جزایری هم رای می‌دهد


لحظه به لحظه با انتخابات مجلس و خبرگان




20:09: رویترز: مشارکت مردم ایران در انتخابات چشمگیر است

رویترز با اشاره به اینکه تقریبا 60 درصد از جمعیت 80 میلیونی ایران زیر 30 سال سن دارد، نوشت: ایرانیان در این انتخابات، اشتیاق فراوان برای مشارکت دارند و مقام های رسمی، زمان انتخابات را 2 ساعت تمدید کرده اند.

به نوشته رویترز، در آستانه ساعت 18در حالی که زمان اولیه برای رای دادن رو به پایان بود، هنوز صف های طولانی در مقابل شعبه های رای گیری دیده می شد.


20:06: مشارکت در انتخابات از 50 درصد عبور کرد

براساس گزارش واصله از منابع غیررسمی، تا ساعت 18 امروز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور میزان مشارکت از 50 درصد عبور کرده و در حال افزایش است.

همچنین تا همین ساعت جمعیت رای‌دهنده در شهر تهران از مرز ٢ میلیون نفر عبور کرده است.  

این اخبار از منابع غیررسمی گرفته شده و به منزله گمانه‌زنی است. هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است.


19:51: 95 هزار نماینده از سوی داوطلبان در شعب اخذ رای حضور دارند

معاون مدیرکل انتخابات شورای نگهبان از حضور 95 هزار نماینده داوطلبان انتخابات در شعب اخذ رای خبر داد.
سیدجواد مغیث گفت: 95 هزار نماینده از سوی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای حضور دارند.

معاون مدیرکل انتخابات شورای نگهبان ادامه داد: علاوه بر ناظرین انتخابات، 795 نفر بازرس از سوی هیات مرکزی نظارت و هیات‌های نظارت استان‌ها در سراسر کشور روند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.


19:49: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۱ تمدید شد

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه خود عنوان کرد که زمان اخذ رای در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرنگان رهبری تا یک ساعت دیگر (تا ساعت 21) تمدید شد.


19:18: پیرمرد 128ساله کرمانی رای داد

پیرمرد 128 ساله ریگانی از توابع استان کرمان در این شهرستان رای خود را به صندوق انداخت.

حیدر شهریاری که ساکن روستای دهنه عباسعلی شهرستان ریگان است امروز جمعه هفتم اسفند با حضور در صندوق رحمت آباد در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

وی در حاشیه حضورش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه امروز تمام مردم پای صندوق های رای حاضر شدند من هم تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم و به فرد اصلح رای بدهم.

شهریاری اظهار کرد: فرزندانم را نیز امروز به همراه خود آوردم.

وی سوم خرداد 1266 هجری شمسی در روستاهای دهنه عباسعلی ریگان متولد شد و استفاده از گیاهان دارویی منطقه او را شاداب و سرزنده نگه داشته است.

جنجال شهریاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نامش را به حیدر تغییر داده، پیرمردی است که دوران جوانی اش، سرباز ارگ قدیم بم بوده و اکنون در روستای رحمت آباد ریگان بم با داشتن ۲همسر، ۱۹ فرزند و بیش از 250 نوه، نتیجه و نبیره در سلامتی کامل زندگی می کند.

رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 امروز جمعه هفتم اسفند در سراسر کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

استان کرمان با 23 شهرستان و 9 حوزه انتخابیه اصلی سه نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 10 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
مرکز شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان است.


19:11: آغاز شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌ گیری

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که روند شمارش آرا از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: روند شمارش بعد از اتمام روند رای‌گیری در تمامی حوزه‌ها آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این روند از امشب شروع می‌شود یا خیر؟ گفت: هروقت روند رای‌گیری رسما به پایان برسد، شمارش آغاز خواهد شد.


19:10: اسپوتنیک: میزان مشارکت در انتخابات ایران بالاست

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: مقامات ایرانی اعلام کردند روز جمعه و در نخستین ساعات برگزاری انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان ایران تعداد مشارکت بالا بوده و تاکنون هیچ تخلفی ثبت نشده است.

یک مقام در این باره گفت مشارکت نسبت به ابتدای روز در انتخابات های گذشته بالاتر بوده است.


19:05: درب‌های شعب اخذ رای تا صدور «اطلاعیه اتمام رای‌گیری» باید باز باشند

اطلاعیه شماره 32 ستاد انتخابات کشور صادر شد.

در اطلاعیه شماره 32 آمده است:

 به اطلاع اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار می‌رساند؛ رای‌گیری، تا پایان زمان تمدید شده و صدور اطلاعیه اتمام رای‌گیری می‌بایست ادامه داشته و درب‌های شعب اخذ رای به روی رای‌دهندگان محترم باز باشد.


18:59: معین : امیدواریم بیش از 80 درصد در انتخابات شرکت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با ابراز امیدواری از اینکه بیش از 80 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند، گفت: به نظرم مجلس آینده مجلس سه قطبی خواهد بود.

مصطفی معین در حاشیه حضوردر حسینیه ارشاد جهت شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور امروز مردم پای صندوق های رای بسیار چشمگیر و پرشور بوده است گفت که مردم پرشورتر از هر سال در این انتخابات حاضر شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما حضور 80 درصدی را در این انتخابات شاهد خواهیم بود گفت: امیدوارم چنین شود و مردم بالای 80 درصد در انتخابات شرکت کنند.

معین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه گروه هایی در مجلس آینده حضور دارند گفت: به نظرم مجلس آینده مجلسی سه قطبی مشتکل از اصولگرایان سنتی، حامیان دولت و اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در پایان گفت: به نظرم در مجلس دهم دو سوم قدرت دست حامیان دولت و اصلاح طلبان و بقیه در اختیار اصولگرایان خواهد بود.

مصطفی معین پس از حضور در صف طولانی رای دهندگان انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.


18:36: دستور استاندار تهران درباره رأی دادن موسوی

خبرگزاری آنا: استاندار تهران از دستور خود به فرماندار برای فراهم کردن شرایط برای رأی دادن موسوی و رهنورد خبر داد.

سید حسین هاشمی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: به فرماندار تهران دستور دادم اگر موسوی و رهنورد درخواست رأی دادن داشته باشند، امکان لازم را فراهم آورند و حتما برای اخذ رأی آنها حضور یابند.


18:27: تعداد صندوق‌های رای در حسینیه ارشاد افزایش یافت

با توجه به استقبال پرشور مردم از انتخابات در حسینیه ارشاد و به دنبال آن تشکیل شدن صف‌های طولانی، مسئولان اجرایی انتخابات دو صندوق سیار را در این حوزه انتخابیه به سایر صندوق‌ها اضافه کردند.

از ابتدای آغاز رای‌گیری انتخابات تاکنون تعداد صندوق‌های رای‌گیری مستقر در حسینیه ارشاد سه صندوق بوده که به دلیل برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تعداد صندوق‌ها شش عدد بوده است.

با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم برای شرکت در انتخابات، مسئولان اجرایی انتخابات دو صندوق سیار را اضافه کردند که یک صندوق جلوی در حسینیه ارشاد و صندوق دیگر پشت حسینیه ارشاد مستقر شده است.

بر این اساس تعداد صندوق‌های حسینیه ارشاد به 10 صندوق افزایش یافته یعنی پنج صندوق برای انتخابات مجلس و پنج صندوق برای انتخابات خبرگان.


18:21: المیادین: ترکیب مجلس جدید ایران کاشی هفت‌رنگ است

شبکه المیادین که انتخابات ایران را از پایتخت و چند شهر بزرگ دیگر مستقیما پوشش می‌دهد، پیش‌بینی کرد که ترکیب مجلس جدید ایران، شبیه به پاره‌چین رنگارنگ متفاوت است.


18:10: فرصت ۷روزه شورای نگهبان به کسانی‌ که شکایت انتخاباتی دارند

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: کسانی‌ که نسبت به برگزاری انتخابات شکایتی دارند می‌توانند از امروز تا ۱۳ اسفند شکایات مستندشان را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه کنند.


18:04: ارائه گزارش خرید و فروش آرا در چند حوزه انتخابیه

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ارائه گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش آرا در برخی از حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری انتخابات و فعالیت هیئت‌های مرکزی، گفت: امروز به لطف خدا انتخابات در حال برگزاری است و تمام مراحل اجرایی و نظارت مشغول به کار هستند و نهادهای نظارتی عوامل خود را چه در شعب و چه صندوق‌ها و هیئت‌های نظارت استانی و بخشی مستقر کرده و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز به طور مستمر با تمام این مراکز ارتباط دارد و گزارش‌های مختلف را دریافت می‌کند و اگر نیازی باشد برای بررسی و حل مشکلات ارشاد و توصیه‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌هایی که از صبح امروز رسیده با وجود آنکه مشکلات محدودی را گزارش کرده‌اند، مسائل خیلی بغرنج و خاصی گزارش نشده که نیاز به تصمیمات خاصی باشد که امیدواریم در ساعات باقی‌مانده نیز با توجه به مشارکت گسترده مردم با آرامش و تومأنینه کار برگزاری انتخابات به اتمام برسد و بعد از آن بلافاصله کار شمارش آرا را شروع و انجام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت حوزه‌های انتخابیه مشخص شود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به این سوال که احتمال تمدید زمان رأی‌گیری تا چه ساعتی وجود دارد؟ گفت: این بستگی دارد به اینکه در پایان ساعت مقرر ببینند وضعیت حوزه‌ها چطور است و اگر نیاز باشد با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان این کار صورت می‌گیرد.

ره‌پیک به برخی مشکلات ایجاد شده در طول برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات مانند کمبود تجهیزات و تعرفه و جابجایی بوده و تخلفاتی مانند خرید و فروش آراء گزارش‌ شده است.

وی اضافه کرد: موارد تخلف را هیئت‌های نظارت استان‌ها گزارش می‌کنند تا در صورت لزوم درباره آنها تصمیم گیری شود. گزارش تخلفات گسترده نبوده به طوری که اگر خیلی گسترده بود می‌باید برای توقف و یا ابطال انتخابات تشکیل جلسه می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه به محض اینکه اخذ رأی به پایان برسد همزمان شمارش آراء آغاز می‌شود، افزود: گزارشی‌هایی از اتمام رأی‌گیری به ما ارائه می‌شود. هر حوزه‌ یا کار شمارش آرا به اتمام برسد شکایات بررسی می‌شود و اگر مشکلی باشد حوزه را تأیید نمی‌کنیم، اما در غیر این صورت طبیعتاً آن حوزه مورد نظر انتخاباتش تأیید می‌شود.


17:52: اخذ یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأی در حوزه انتخابیه تهران

یک منبع آگاه گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر در حوزه انتخابیه تهران تا ساعت 16 امروز رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.


17:38: فائزه هاشمی هم رای داد


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




17:33: رقص کردی در حوزه اخذ رای در یکی از شهرهای کردستان


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




17:32: بازداشت مجرمان فروش شناسنامه در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: با درایت و هوشمندی دستگاه های انتظامی و امنیتی در روز گذشته سه مجرم که قصد فروش تعداد ۳۰ شناسنامه در شهرضا را داشتند دستگیر شدند.


17:27: ستاره اسکندری در حسینه‌ ارشاد رای داد

 ستاره اسکندری نیز با حضور در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




17:17: حضور علی مطهری در حسینه ارشاد برای شرکت در انتخابات


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




17:12: «العهد»: مردم ایران به صورت گسترده پای صندوق می روند

پایگاه لبنانی «العهد» گزارشی را در خصوص روند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری منتشر کرد.

بر این اساس، «العهد» در گزارش خود مشارکت مردمی در این انتخابات را «گسترده» خوانده است.

در گزارش این پایگاه لبنانی آمده است: مردم ایران همچنان به صورت گسترده در پای صندوق های رأی حاضر می شوند.

العهد همچنین تصریح کرده است: با توجه به حضور گسترده مردم در این انتخابات احتمال تمدید ساعت رأی گیری وجود دارد.


17:11: رای دادن مهدی کروبی تایید شد

قائم مقام وزیر کشور گفت: حسب اعلام استاندار تهران، صندوق سیاری به محل اقامت آقای کروبی رفته و وی نیز در انتخابات شرکت کرده است.


16:54: اطلاعیه در خصوص تشابه اسمی نامزدهای انتخاباتی

فرمانداری تهران در خصوص تشابه اسمی برخی نامزدها در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تشابه اسمی برخی از نامزدها در انتخابات جاری از مردم شریف استان تهران تقاضا داریم اسم و مشخصات کامل نامزد مورد نظر را برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی در شمارش آراء تهیه و یا حتما از کد انتخاباتی داوطلب مورد نظر استفاده کنند.

این اطلاعیه می افزاید: البته طبق نظر قانونی، آراء اسامی مشابه که هیچگونه علامتی برای مشخص کردن آنها وجود ندارد به نسبت رای افراد ذی نفع بین آنها تقسیم می شود.


16:50: حضور علی اشراقی، نوه امام در پای صندوف رای


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




16:35: سیدعلی خمینی رای خود را به صندوق انداخت

سیدعلی خمینی ظهر امروز (جمعه) در حسینیه جماران حضور یافت و در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.


16:32: آرایی که اشتباهی در صندوق‌ها انداخته شود باطل نمی‌شوند

سخنگو و قائم مقام وزیر کشور گفت: با توجه به همزمانی برگزرای دو انتخابات، آرایی که اشتباهاً به صندوق آراء ریخته شود، باطل نمی‌شود.

حسنعلی امیری درباره احتمال خطای واجدان شرایط در انداختن رأی خود به صندوق‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: آرایی که اشتباهی در صندوق‌ها انداخته شده باطل نمی‌شود و به صندوق مخصوص انتخابات خود بازگردانده می‌شوند.

وی با این وجود از مردم خواست در لحظه انداختن رأی خود توجه کافی را داشته باشند تا رأی آنها به صندوق انتخابات دیگر انداخته نشود.

حدود 130 هزار صندوق رأی در سراسر کشور برای انتخابات امروز در نظر گرفته شده که سهم هر انتخابات حدود 65 هزار صندوق رأی است.


16:31: هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق ابطال یا متوقف کردن انتخابات را ندارد

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، چهارمین اطلاعیه خود را صادر کرد و در متن آن چنین آمده است:

«بسمه‌تعالی

ضمن تشکر از حضور حماسی و غرورآفرین مردم بزرگوار در عرصه انتخابات و تاکید بر ضرورت ادامه رأی‌گیری تا مرحله نهایی به اطلاع مردم شریف و سرافراز می‌رساند طبق ماده 11 قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ مرجعی به جز شورای نگهبان حق ابطال یا متوقف کردن انتخابات را ندارد و هرگونه اقدامی که شائبه توقف انتخابات را داشته باشد بدون کسب موافقت قبلی شورای نگهبان، خلاف قانون است.

هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی»


16:06: جهانگیری در حال رای دادن


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری



اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:56: واکنش رئیس ستاد انتخابات به ارسال صندوق سیار برای کروبی

محمد حسین مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای آقای کروبی هم صندوق سیار ارسال شده است، گفت: دیروز این مساله را به فرمانداری منعکس کردم ما برای همه افرادی که می‌خواهند رای بدهند شرایط را فراهم خواهیم کرد. ما حتی برای زندانیان هم این کار را می کنیم البته آقای کروبی که در زندان هم نیستند.


15:53: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد

معاون امنیتی وزارت کشور تأکید کرد: همچنین به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که  به هیچ وجه نامزد یا گروهی حق ندارد قبل از اعلام نتایج از سوی مراجع رسمی و قانونی، اعلام پیروزی در انتخابات کنند و اگر نامزدی این مسئله را رعایت نکند هر گونه عواقبی متوجه وی خواهد شد.


15:45: ابراهیم یزدی هم با حضور در حسینه ارشاد در انتخابات شرکت کرد


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:43: حضور سید یاسر خمینی پای صندوق رای


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:32: احمدی نژاد و معاونش در صف رای

احمدی نژاد و بقایی با هم در حوزه اخذ رای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:31: عکس: مهناز افشار در صف رأی دادن

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران که پیش از این از مردم خواسته بود تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند، امروز به دبیرستان سما رفت و رای داد.


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:22: عکس: شرکت آیت الله جنتی در انتخابات

دبیر شورای نگهبان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری



اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری



اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری



اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری



اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:15: حضور وزیر اطلاعات در صفوف رای دهندگان


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری




15:01: الجزیره: حضور ایرانی ها میلیونی است

شبکه خبری الجزیره با پوشش اخبار انتخابات ایران، از حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای برای انتخابات نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گزارش داد.


14:35: رییس دولت اصلاحات رای خود را به صندوق انداخت

رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.


14:32: احمدی‌نژاد برای دادن رای در مسجد جامع نارمک حضور یافت

محمود احمدی‌نژاد برای حضور در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در مسجد جامع منطقه نارمک حاضر شد و آرای خود را به صندوق انداخت.


14:22: شورای نگهبان: تخلفی تا کنون به شورای نگهبان گزارش نشده است

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: تا کنون تخلف قابل توجهی در سراسر کشور به این شورا گزارش نشده است.

علیرضا نیلچی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب ادامه داد: تا این لحظه از گزارش هایی که مرور شد تخلف قابل توجهی در سراسر کشور گزارش نشده است که قابل بررسی و پیگیری در سطح مرکزی باشد.

وی ادامه داد: اگر موضوعاتی نیز بوده در سطح محلی اتفاق افتاده که در همان منطقه بررسی و حل شده است.

وی ادامه داد: تا این لحظه نیز مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در جریان برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش نشده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح 7 اسفندماه و به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است.


14:18: مهدی هاشمی همراه با زندانیان اوین پای صندوق رای حاضر شد.


14:17 وزیر ارتباطات: گزارشی از قطع اینترنت در ارتباط با انتخابات نداشته‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز گزارشی از قطع اینترنت در ارتباط با انتخابات نداشته ایم.

محمود واعظی ظهر امروز پس از بازدید ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اینترنت در سراسر کشور کار می‌کند اظهار کرد: ممکن است در یک نقطه اختلالی در اینترنت ایجاد شود که آن هم ارتباطی به برگزاری انتخابات ندارد زیرا اختلال در اینترنت در روزهای دیگر هم انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: ستاد ما در وزارت ارتباطات شبانه روز می‌کند و اگر اختلال احتمالی شکل بگیرد آن را رفع می‌کند.

واعظی هم‌چنین درباره فعالیت شبکه های اجتماعی نیز گفت:‌ این شایعه هفته گذشته بود اما ااکنون تلگرام کار می‌کند. ما از مردم خواهش کردیم که استفاده انتخاباتی از تلگرام نکنند و ما هم تلگرام را قطع نمی کنیم که مردم هم همراهی خوبی با ما کردند.

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به اینکه از سه ماه قبل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تشکیل شده بود اظهار کرد: امکانات ما آماده بود ولی به هر حال این انتخابات الکترونیکی برگزار نشد.


14:07: رئیس ستاد انتخابات تهران: مشارکت بالاست؛ احتمالا ساعت انتخابات را تمدید می کنیم

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: خوشبختانه با گذشت نزدیک به ۳ ساعت از زمان اخذ رای با هماهنگی‌هایی که بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وجود دارد هیچ‌گونه مشکل خاصی بوجود نیامده است و مردم حضور پرشوری در بیشتر شعب دارند.

او با اشاره به وظایف شعب سیار گفت: در این دوره از انتخابات ما نزدیک به ۳۰۰ شعبه سیار داریم و برای اولین بار در این انتخابات مسیر و ساعت این شعب را تعریف کرده‌ایم بطوری که مجریان این شعب موظف هستند در سر ساعت تعیین شده و از مسیر از قبل تعریف شده در مکان‌هایی که به آن‌ها اعلام شده حضور داشته باشند و بعدا در شعبی ثابتی که با ازدحام جمعیت روبرو هستند به عنوان شعبه کمکی حضور داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار تهران افزود: باتوجه به مشارکت پرشور مردم از ساعت اولیه صبح احتمال می‌دهیم که ساعت انتخابات تمدید شود. البته این تمدید در حوزه وظایف شخص وزیر کشور است و ایشان بنابر گزارش‌های واصله تصمیم‌گیری خواهند کرد.


13:49: سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می‌باشد

متن اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات به شرح ذیل است:

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند ، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان 18 سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 7 اسفند ماه سال 1376 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.


13:45: آیت‌ الله جنتی رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان لحظاتی قبل رای خود را در صندوق اخذ رای در نهاد شورای نگهبان انداخت.


13:44: بازدید فریدون از حوزه رأی حسینیه ارشاد

دستیار ویژه رئیس جمهور از نحوه رأی‌گیری در شعبه اخذ رأی حسینیه ارشاد از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بازدید کرد.


13:43: صالحی رای خود را به صندوق رای انداخت

علی اکبر صالحی پیش از نماز جمعه در مصلی تهران رای خود را به صندوق انداخت.


13:41: احمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله احمد خاتمی پیش از آغاز نماز جمعه تهران با حضور در پای صندوق‌های رای در محل مصلی امام خمینی (ره) در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری شرکت کرد.


13:40: سخنگوی وزارت کشور:در خارج از کشور صندوق رأی نداریم


13:37: ارسال اعتراض مصباح یزدی و مصباحی مقدم به فرمانداری تهران

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره نامه اعتراضی آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم به خاطر شباهت شهرت‌شان در فهرست های نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای گفت:‌این دو نفر به ما نامه نوشتند و ما نامه آن‌ها را به فرمانداری منعکس کردیم و فرمانداری تهران در حال بررسی این موضوع است.

محمد حسین مقیمی ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور با بیان این مطلب، افزود: اگر اسم و فامیل و هم‌چنین کد انتخاباتی دربرگه های رای نوشته شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی هم‌چنین در مورد گزارش های رسیده از شعب اخذ رای در سراسر کشور گفت: بازرسان ما در همه شعب حضور دارند و گزارش‌های لازم را به ما ارائه می‌کنند. ما در ستاد انتخابات کشور با تمامی استان‌ها در ارتباطیم. تاکنون گزارش‌هایی از تخلف انتخاباتی داشته‌ایم که آن را به دستگاه قضایی منعکس کرده ایم.


13:36: مقیمی: مردم استقبال خوبی از انتخابات کردند

ییس ستاد انتخابات کشور در ارزیابی خود از میزان مشارکت مردم در انتخابات در سه ساعت اولیه شروع انتخابات گفت: مردم استقبال خوبی از انتخابات داشتند.

محمدحسین مقیمی در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: حتی در دورترین نقاط کشور، مناطق مرزی، عشایری و روستایی هم جنب و جوش خوبی در میان مردم وجود دارد و استقبال خوبی از انتخابات شده است.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که اسامی را قبل از حضور در شعبات اخذ رای آماده کرده و با خود داشته باشند تا در شعب دنبال اسامی نگردند زیرا در این دوره از انتخابات به دلیل برگزاری همزمان دو انتخابات، افراد باید دو لیست را تکمیل کنند بنابراین به وقت بیشتری نیاز دارند.

رییس ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، ساعت 18 ساعت پایانی انتخابات است اما اگر به تمدید زمان انتخابات نیاز باشد با مجوز وزیر کشور این ساعت در شعبه‌هایی که نیاز باشد تمدید خواهد شد.


13:28: رئیس قوه قضائیه: ملت ایران همواره در پای صندوق‌های رای به خواسته کاخ سفید «نه» گفته است

رییس قوه قضاییه گفت: حمایت از نظام و رهبری پیام روشن ملت ایران در انتخابات است.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران در آمل با اشاره به اینکه عزت و استقلال کشور برای همه مردم و مسئولان یک اصل است، عنوان کرد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات پیام روشنی برای دشمنان نظام و انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای ثابت خواهند کرد که کشورهای بیگانه حق دخالت در امور ایران را ندارند، تصریح کرد: مردم ایران امروز هفتم اسفندماه نیز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه صدای رسای ملت ایران در نه گفتن به استکبار به گوش دنیا خواهد رسید، افزود: کاخ سفید خواسته بود که مردم ایران نظر خود را به جهان اعلام کند و این حضور پرشور مردم پاسخ ملت ایران به کاخ سفید است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه کاخ سفید بداند ملت ایران 37 سال است که نظر خود را جهان اعلام می‌کند، یادآور شد: ملت ایران همواره در پای صندوق‌های رای به خواسته کاخ سفید «نه» گفته است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات کاری به خط‌دهی استکبار ندارند، بیان کرد: آنچه مردم خود می‌خواهند به صندوق‌های رای خواهند انداخت.


13:26: مطهری: حضور مردم نشان‌دهنده خوب برگزار شدن انتخابات است/ حداقل در مجلس دهم اقلیت قوی از اصلاح طلبان شکل می گیرد


13:25: محمدرضا خاتمی: صدای مرگ، جنگ و تحریم از مجلس آینده بیرون نمی آید/ هیچ مجلسی به اندازه مجلس ششم واقعا سخنگوی ملت نبود.


13:23: رئیس مجلس خبرگان: «خبرگان» محلی برای رتق و فتق امور جاری و روزمره نیست/ مجلس جای افرادی که تخصص و تعهد و علمیت لازم را ندارند نیست


13:22: آیت‌ الله جنتی: به من گزارش دادند که برخی کاندیداها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند/ این انتخابات «نه» به انگلیس است


13:13: فرمانده کل سپاه رای خود را به صندوق‌ انداخت

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با حضور در مسجد قبا رای خود را به صندوق‌های رای مجلس خبرگان و شورای اسلامی انداخت.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن