تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805261946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرقیزستان شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
قرقیزستان شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌‌کند
در نشستی مشترک، مقامات دولت و نمایندگان جامعه کسب‌وکار قرقیزستان در خصوص وضعیت امروز اقتصادی و همچنین آینده شرایط سرمایه‌گذاری و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری فارس: قرقیزستان شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌‌کند



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در نشست مشترک امروز نمایندگان دولت و جامعه کسب‌وکار در قرقیزستان گفت‌وگوهایی درباره افزایش سطح هماهنگی‌ها موسوم به «توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و تولیدات» با وجود رکود اقتصاد جهانی به سرپرستی «تمیر ساریف» نخست وزیر این کشور برگزار شد. در ابتدای این جلسه «تمیر ساریف» با اشاره به عضویت شش ماهه قرقیزستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: با وجود رکود اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا که به نوبه خود به دلیل وجود وضعیت بی‌ثبات اقتصاد جهانی با کاهش قیمت‌های نفت و وجود تحریم‌های شریک استراتژیک این کشور توسط غرب گذاشته شده است، قرقیزستان با رشد اقتصاد 3.5 درصد با ثابت نگه داشتن تورم در سطح 3.3 درصد در سال گذشته روبرو بوده است. ساریف افزود: در شش ماه گذشته حدود 10 هزار فرصت کاری در کشور ایجاد شده و قرقیزستان در رتبه‌بندی‌های اقتصادی جهانی در جایگاه‌ خوبی قرار دارد. وی ادامه داد، اکنون کشور ما در لیست 10 کشور اصلاح‌طلب، جایگاه 67 در رتبه‌بندی کشورهای دارای شرایط مطلوب را از آن خود کرده است.

تمیر ساریف گفت: در حال حاضر افراد مخالف با پیوستن قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اصلی‌ترین عوامل کاهش سرعت رشد اقتصادی در قرقیزستان در راه رشد هستند در حالی که پیوستن به این اتحادیه از مزایای مهمی در پیشرفت کشور است. وی ادامه داد: شروع عضویت قرقیزستان در این اتحادیه همزمان با تشدید وضعیت اقتصادی یکی از شرکای استراتژیک کشور ما- روسیه با وجود تحریم‌های غربی اتفاق افتاده و به همین دلیل نتایجی که انتظار داشتیم را به دست نیاوردیم ضمن آنکه قرقیزستان هنوز هم وظایف اصلی خود در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به طور کامل انجام نداده و در حال انجام آنان می‌باشد که نتایج موجود حتما مطلوب خواهد شد. نخست وزیر قرقیزستان تصریح کرد: اگر ما به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ملحق نمی‌شدیم به صورت رسمی دست تولیدکنندگان قرقیزستان به بازارهای بزرگ به کم‌ترین سطح کاهش پیدا خواهد کرد پس چنین تصمیم استراتژیکی بهترین گزینه برای کشور ما بوده و است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، حفظ ثبات نیز به دلیل بجران جهانی دشوار خواهد بود که در این رستا هم دولت قرقیزستان به هر نوع همکاری با جامعه پاسخ مثبی خواهد داد. تمیر ساریف اظهار داشت: نهادهایی مانند آژانس جذب و توسعه سرمایه و صندوق مالی قرقیزی- روسی باید به طور کامل به فعالیت خود ادامه بدهند ضمن آنکه وزارت اقتصاد قرقیزستان برنامه ضدبحرانی را ایجاد کرده که این برنامه نیازمند پشنهادهایی از سوی نمایندگان جامعه کسب‌وکار است.
در ادامه این نشست، «دنیار ایمان‌عالیف» معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان با اشاره به عوامل کاهش سرعت رشد اقتصاد این کشور اظهار داشت: بر اثر بحران اقتصادی جهانی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز با وجود تورم و کاهش شاخص‌های اصلی از جمله ارمنستان، بلاروس و قزاقستان هم متضرر شدند و به همین خاطر نگه داشتن اقتصاد کشور در حالت ثبات توسط دولت یک دستآورده است.

وی گفت: برنامه مقابله با بحران در قرقیزستان متشکل از 11 بخش دارای 300 نکته می‌باشد که می‌توان آن را به 3 بخش تقسیم کرد: بهینه‌سازی، توسعه و تصویب بوجه دولت برای سال 2016 و پر کردن به موقع ذخایر محصولات اصلی است. دنیار ایمان‌عالیف ادامه داد: با اینکه عضویت قرقیزستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا با افزایش رقابت‌ها به عنوان یک چالش به نظر می‌رسد اما همزمان امکانات زیادی جهت بهبود اقتصاد با خود همراه داشته است.
علاوه بر این، معاون وزیر اقتصاد قرقیزستان در حضور نمایندگان جامعه کسب‌وکار درباره اقدامات انجام شده سخنرانی کرد. در ادامه این نشست تجار و تولیدکنندگان درباره مشکلات و پیشنهادهای خود به صورت مستقیم با نخست وزیر قرقیزستان سخن گفتند و بسیاری از آنان معتقد بودند که برگزاری این نشست‌ها در مسیر همکاری بهترین راه یکدیگر فهمی می‌باشد ضمن آنکه بسیاری از سؤالات و پیشنهادهای سخنرانان مربوط به تسهیل و آزادی شرایط برای سرمایه‌گذاران و تجار خارجی و داخلی نیز مطرح می‌شود و مقامات دولتی باید انجام چنین عملیاتی اهداف اصلی خود را بر خواهند شمرد. این در حالی است که با وجود وضعیت بی‌ثبات اقتصاد جهانی و کاهش شاخص‌های اصلی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی دولت قرقیزستان جهت افزایش روابط با جامعه کسب‌وکار با برگزاری چینن جلساتی به گفت‌وگوی مستقیم با مقامات دولتی برای آشنایی راهکارهای مختلف می‌پردازند.











انتهای پیام

http://fna.ir/KPQ5OS





94/12/07 - 13:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن