تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820419120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یزد آماده خلق حماسه است/ شرکت ۶۶۵ هزار یزدی در انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
یزد آماده خلق حماسه است/ شرکت ۶۶۵ هزار یزدی در انتخابات

لوگوی انتخابات 94


شناسهٔ خبر: 3565504 - پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
استانها > یزد

یزدـ دارالعباده یزد با نزدیک شدن به روز انتخابات، آماده‌تر از همیشه، مهیای خلق حماسه است و ۶۶۵ هزار واجد شرایط رای دادن، برای اعلام نظر خود در روز انتخابات آماده هستند. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها ـ نیره شفیعی‌پور: تقویم انتخابات به سرعت ورق خورد تا به روز انتخابات سرنوشت‌ساز ملت ایران، نزدیک و نزدیک‌تر شد و امروز تنها یک گام برای رسیدن به روز خلق حماسه باقی است. مردم کویرنشین دارالعباده یزد، از مدت‌ها پیش خود را برای شرکت در انتخابات آماده کردند و با گذر از فرصت یک هفته‌ای تبلیغات و به دست آوردن شناخت از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، حال آماده اعلام نظر خود هستند و بیش از ۶۶۵ هزار نفر برای اعلام نظر خود ساعت‌شماری می‌کنند. در استان یزد ستادهای نظارت، بازرسی و اجرا، فعالیت خود را طبق تقویم انتخاباتی از چندی پیش آغاز کرده‌اند و امروز هر سه آمادگی کامل خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمدار و سالم، اعلام کرده‌اند. آمار نهایی تایید شدگان استان یزد پس از آنکه در مجموع ۱۷۲ نفر در مجلس شورای اسلامی و ۱۱ نفر در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند، تعیین صلاحیت‌ها آغاز شد که در مجموع ۱۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند و چهار نفر قبل از اعلام نتایج تعیین صلاحیت‌ها، انصراف دادند.

از میان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز سه نفر تایید صلاحیت شدند که یک نفر از آنها محل حوزه انتخابیه خود را تغییر داد و اکنون دو نفر وارد این رقابت انتخاباتی خواهند شد. اما برگزاری انتخابات نیازمند برنامه‌ها و زیرساخت‌های متعددی است که هر یک از ستادهای نظارت، بازرسی و اجرایی انتخابات، بر اساس وظایف خود به اجرای این برنامه‌ها پرداختند. ۲۰ هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در یزد رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آمادگی‌های استان برای اخذ رای اظهار داشت: در استان یزد در مجموع ۲۰ هزار نفر شامل ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر در بخش‌های ستادی و پشتیبانی، کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند. محمدعلی طالبی عنوان کرد: در مجموع ۷۱۹ شعبه اخذ رای در استان یزد شامل ۱۶۱ شعبه سیار و ۵۵۸ شعبه ثابت به منظور تسهیل دسترسی مردم به شعب اخذ رای تدارک دیده شده است. وی افزود: هفت مورد از این صندوق‌ها مربوط به اقلیت‌های مذهبی و ۷۷ مورد نیز در مناطق پرتراکم استان ویژه بانوان است. طالبی خاطرنشان کرد: صندوق‌های مربوط به اقلیت‌های مذهبی در شهرستان‌های یزد، تفت، اردکان و میبد مستقر خواهد شد و افراد واجد شرایط رای از میان اقلیت مذهبی زرتشتیان، در این صندوق‌ها آرا خود را اعلام خواهند کرد. ۶۶۵ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، آمار افراد واجد شرایط رای دادن در استان یزد را نیز ۶۶۵ هزار و ۵۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار به تفکیک در چهار حوزه انتخابیه شامل اردکان ۵۲ هزار و ۱۲۵ نفر، در تفت ۸۶ هزار و ۴۱۷ نفر، در مهریز ۱۲۱ هزار و ۲۹۳ نفر و در یزد ۴۰۵ هزار و ۶۰۹ نفر است. وی عنوان کرد: نسبت زنان و مردان واجد شرایط رای دادن در استان یزد تقریبا یکسان است و فقط چند درصد آمار مردان بیشتر است. طالبی در مورد رای اولی‌ها نیز بیان کرد: آمار دقیقی در این زمینه از سوی ثبت‌احوال استان یزد ارائه نشده است.

وی از برنامه‌ریزی برای توزیع مناسب تعرفه‌ها بر اساس جمعیت واجد شرایط رای در حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رای خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت. رئیس ستاد انتخابات استان یزد در مورد صندوق‌های اخذ رای نیز عنوان کرد: در هر شعبه حداقل دو صندوق تعبیه شده که این صندوق‌ها شفاف است اما آرا از داخل آنها قابل روئیت نیست. ۷۱۹ بازرس در شعب اخذ رای استان یزد مستقر می‌شوند اما هیئت بازرسی نیز در این مدت برنامه‌های مختلفی داشته و اغلب برنامه‌ها به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بازرسان سپری شده است. حکم بازرسان از چندی پیش در اختیار آنها قرار گرفته و در روز انتخابات برای صیانت از آرا مردم وارد عمل خواهند شد. احمد ترحمی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد در این مورد به خبرنگار مهر گفت: در ۱۰ شهرستان استان یزد، هیئت بازرسی سه نفره تشکیل شده است. وی افزود: علاوه بر این، در مجموع ۷۱۹ بازرس برای شعب اخذ رای انتخاب و معرفی شده‌اند که با این آمار، هر شعبه، یک بازرس خواهد داشت و برای هر ۱۳ شعبه نیز، ی سربازرس در نظر گرفته شده که بر این اساس، حکم ۵۷ سربازرس در استان صادر شده است. ترحمی خاطرنشان کرد: برای هر شهرستان نیز یک بازرس ویژه در نظر گرفته شده که امیدواریم با اتخاذ این تدابیر، شاهد انتخاباتی باشکوه، قانونمند و سالم در استان یزد باشیم. اجرای طرح «هر شهروند یک بازرس» در اشکذر وی از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای بازرسان در رده‌های مختلف خبر داد و اظهار داشت: آمادگی کامل در این زمینه در بازرسان انتخاب شده، وجود دارد. ترحمی عنوان کرد: از آنجا که مردم، بهترین بازرسان و ناظران هستند، طرح «هر شهروند یک بازرس» امسال به صورت پایلوت در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود که در قالب آن، مردم با مشاهده تخلفات در شعب اخذ رای، مراتب را از طریق سامانه‌ای که در شعب معرفی شده، اطلاع‌رسانی خواهند کرد. تایید و رد صلاحیت‌ها تا روز انتخابات ادامه دارد در کنار هیئت بازرسی و اجرایی، هیئت نظارت نیز فعالیت خود را از زمان تعیین صلاحیت‌ها در استان آغاز کرده و علاوه بر انجام این وظیفه، کار آموزش ناظران انتخاباتی را نیز بر عهده داشته است.

رئیس نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد در این زمینه اظهار داشت: تایید و رد صلاحیت ثبت‌نام شدگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، با استناد به موارد قانونی انجام شده و فهرست نهایی به ستاد انتخابات استان یزد اعلام شده است. حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی عنوان کرد: پرونده تایید و رد صلاحیت افراد بسته نشده و تا روز رای‌گیری احتمال رد صلاحیت یا تایید صلاحیت افراد وجود دارد. ۳۲۰۰ نفر ناظر برگزاری انتخابات در استان یزد هستند وی در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش ۳ هزار و ۲۰۰ ناظر برگزاری انتخابات در استان یزد خبر داد و اظهار د اشت: این ناظران در دوره‌های آموزشی متعددی که برای آنها برگزار شده، شرکت کرده‌اند. اما دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز به عنوان دو مرجع از مراجع چهارگانه در تایید یا رد صلاحیت افراد همچنین نظارت بر تخلفات انتخاباتی، این روزها، ساعات پرمشغله‌ای را سپری می‌کنند. رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسات برگزار شده، اعلام کرده که تاکنون تخلف انتخاباتی جدی در استان یزد صورت نگرفته و برخی موارد که اغلب آنها مربوط به چاپ و نصب پوسترها و بنرهای خارج از اندازه استاندارد است، تذکر جدی گرفته‌اند. محمدرضا حبیبی عنوان کرد: تخلفات حتی بعد از برگزاری انتخابات قابل پیگیری است و با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد. همه شرایط برای برگزاری انتخابات در استان یزد فراهم است و مردم یزد، هفتم اسفندماه همزمان با مردم همیشه در صحنه سراسر میهن اسلامی، در شعب اخذ رای حماسه خلق خواهند کرد و افراد اصلح را بر کرسی‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواهند نشاند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن