تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804654556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مردم بندرعباس در مجلس: راه حل توسعه هرمزگان خودباوری است/ دولت به اهمیت توسعه هرمزگان پی برده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده مردم بندرعباس در مجلس:
راه حل توسعه هرمزگان خودباوری است/ دولت به اهمیت توسعه هرمزگان پی برده است
نماینده مردم بندرعباس گفت: راه حل توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه استان هرمزگان تقویت خودباوری و اعتماد به نفس میان نخبگان این استان و همگرایی بر سر مصالح عمومی است.

خبرگزاری فارس: راه حل توسعه هرمزگان خودباوری است/ دولت به اهمیت توسعه هرمزگان پی برده است



به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور آرامی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مجموعه سوالاتی در خصوص نقش مجلس در توسعه هرمزگان، جایگاه هرمزگان در اقتصاد و توسعه ملی، مصوبات مجلس در طول 3.5 سال اخیر، ملزومات توسعه استان و ... پاسخ داد. وی در ابتدای اظهارات خود با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در دنیای امروز و رشد رسانه‌های محلی در سال‌های اخیر بخصوص در استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از کارکردهای رسانه‌ها روشنگری در زمینه مسائل مختلف و ایجاد امکان رقابت عادلانه و صحیح میان کاندیداهای حاضر در انتخابات مجلس دهم است. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شرایط سیاسی و اجتماعی ایران امروز با یک یا دو دهه قبل متفاوت است و رسانه‌ها در ایجاد بیداری در نزد مردم و تقویت حس اعتماد به نفس عمومی نقش موثری ایفا کرده‌اند و باید از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت کشور و تقویت نظارت عمومی در جامعه نیز استفاده کرد. آرامی با بیان این که استان هرمزگان به تدریج نقش و جایگاه خود را در اقتصاد کشور به خوبی پیدا کرده است، افزود: اکنون وزارتخانه‌های مختلف دولت از هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های کلیدی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی‌شان یاد می‌کنند و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این استان به یک باور ملی برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه تبدیل شده است.

نگاه‌ها به هرمزگان تغییر کرده است نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت با بیان این که عزم عمومی در هرمزگان برای تغییر نگاه ملی به این استان موجب اتفاقات مبارکی در این زمینه شده، بیان داشت: سرمایه‌های انسانی هرمزگان به مدد تحولات رخ داده در کشور و به واسطه دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی به تدریج رشد خود را در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی سرعت داده‌اند و اکنون این استان با انبوهی از نخبگان در زمینه‌های مختلف توانایی اداره استان خود و حتی بدست گرفتن مناصب ملی را نیز داراست. وی خاطر نشان کرد: اعتماد به نفس و تلاش برای رشد همه‌جانبه از جمله ویژگی‌هایی است که سبب درخشش سرمایه‌های انسانی هرمزگان شده و زمینه را برای توسعه استان نیز فراهم آورده است. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: توسعه هرمزگان در گرو توسعه منابع انسانی آن است و امروز منابع انسانی لازم برای این توسعه فراهم شده و در رشته‌های مختلف علمی در هرمزگان نیروهای تحصیل‌کرده فراوانی داریم که نیاز به خارج از استان را محدود کرده است. سرمایه گذاری ملی در هرمزگان موجب رشد کشور می شود این نماینده بندرعباس در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری ملی در استان هرمزگان موجب رشد و پیشرفت کشور می‌شود چرا که این استان با موقعیت مرزی و ساحلی خود در حال رقابت بر سر بدست آوردن سهمی از بازارها و منابع مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس است و سرمایه‌گذاری ملی در آن موجب رشد درآمدهای ملی و جایگاه ایران در منطقه می‌شود. آرامی با بیان این که هم‌گرایی در استان برای جذب سرمایه‌های ملی و سرمایه‌های بخش خصوصی برای رونق دادن به اقتصاد استان اهمیت فراوانی دارد، گفت: انسجام درونی موجب تقویت نگاه‌ها به استان خواهد شد که دستاورد آن پیشرفت و توسعه استان است. عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که در حوزه‌هایی نظیر نفت، پالایش، بنادر و دریانوردی، کشتی‌‌سازی و کشتی‌رانی، توسعه سواحل، گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری و ... رقابت سختی میان کشورهای منطقه بر سر بهره‌برداری هر چه بیشتر از دریای عمان و خلیج‌فارس وجود دارد، گفت: اگر سرمایه‌گذاری ملی در این حوزه‌ها با استفاده از توان بخش خصوصی صورت نگیرد، میدان را به رقبا واگذار کرده‌ایم و عملا توان اداره بهتر کشور با استفاده منابع بیشتر را از دست می‌دهیم. وی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های تصمیم‌گیر در عرصه‌های ملی به اهمیت جایگاه هرمزگان به خوبی پی برده اند و لذا دامنه فعالیت‌ها و اقدامات خود در استان‌مان را افزایش داده‌اند و نگاه دکتر روحانی و مجموعه وزرا نیز به همین سمت و سو است.

مراکز علمی هرمزگان به سمت تولید نیروهای کاربردی بروند آرامی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید نیروهای کاربردی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان هرمزگان، اظهار داشت: وزارت علوم نقشه جامع علمی کشور را تدوین و ابلاغ کرده است و بنابراین باید در دانشگاه‌های استان نیز به تربیت و پرورش نیروهای کاربردی در زمینه‌های مختلف بخصوص در رشته‌های مرتبط با صنایع کلیدی نظیر فولاد، آلومینیوم، کشتی‌سازی، بنادر، کشتی‌رانی، شیلات و ... توجه خاص صورت گیرد. وی گفت: نیروهای کار حرفه‌ای در رونق دادن به تولید نقش مهمی دارد و دانشگاه‌های استان تلاش خود را برای پیوند دادن عرصه علم با صنعت بکار بگیرند تا علم قابل ارائه در دانشگاه‌ها کاربردی‌تر باشد. عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: نگاه کاربردی به عرصه علم گشایش‌گر توسعه علمی استان و جذب نیروهای تحصیل‌کرده در صنایع مختلف بخصوص صنایع جدید است. نماینده بندرعباس بیان داشت: هیچ مانع قانونی برای جذب نیروهای تحصیل‌کرده استان در صنایع و مراکز صنعتی استان و بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و حتی الزاماتی نیز در این زمینه از سوی نمایندگان در مجلس تصویب شده که راه اشتغال در این بخش‌ها را هموار می کند. رفع رکود اولویت اصلی دولت و مجلس در سال 95 آرامی به تلاش‌های دولت در رفع تورم در جامعه اشاره کرد و گفت: تورم سنگین 45 درصدی در سه سال قبل به وضعیت مناسبی در حال حاضر رسیده و البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما دولت تلاش‌های فراوانی در این زمینه انجام داده است تا بتواند شرایط جامعه را برای زندگی مناسب مردم بهبود بخشد. وی رکود ناشی سیاست‌های انقباضی را یادآور شد و گفت: سال 95 باید سال استفاده از منابع ملی و فرصت‌های پساتحریم برای رفع رکود در جامعه و رشد اقتصادی باشد و در این زمینه اقدامات مشترک دولت و مجلس می‌تواند مشکلات را به شکل بهتری برطرف کند. نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر افزود: حماسه عظیم مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفندماه موجب افزایش قدرت نظام در مواجهه با مشکلات و بحران آفرینی‌های دشمنان خارجی و استواری هر چه بیشتر نیروهای داخلی می‌شود که امید را در جامعه تقویت و دل دولتمردان و خادمان مردم را برای خدمت مناسب به مردم مستحکم می‌کند.

تقویت امید و نشاط در جامعه برای رسیدن به پیشرفت وی در بخش پایانی این گفتگو به تقویت امید و نشاط در جامعه برای رسیدن به پیشرفت و اثبات کارآمدی انقلاب اسلامی و تلاش برای رفع محرومیت‌ها در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: همدلی و اتحاد درونی زیربنای رسیدن به همه موفقیت‌ها است. آرامی اضافه کرد: مجلس و دولت در رساندن کشور به شرایط مناسب نیازمند به همدلی و همگرایی هستند تا بتوانند با همکاری مشترک در قالب کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایح مناسبی را برای رفع مشکلات مردم تدوین، تصویب و اجرایی کنند.

94/12/05 - 17:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن