تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804890579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهره تبلیغاتی کاندیداهای قم و حاشیه‌های تلگرامی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
چهره تبلیغاتی کاندیداهای قم و حاشیه‌های تلگرامی

تبلیغات انتخاباتی در قم


شناسهٔ خبر: 3564965 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
استانها > قم

قم - تبلیغات انتخاباتی در قم شیوه‌های متفاوتی را تجربه می‌کند و کاندیداها در ساعات پایانی تبلیغات، تلاش و فعالیت خود را افزایش داده‌اند. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - روح‌الله کریمی: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیشترین تبلیغات گروه‌ها و احزاب سیاسی و تشکل‌های مردمی بر روی دو لیست متمرکز هست. یکی از این لیست‌ها مربوط به شورای اصولگرایان است که تصویر و اسم حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی را منتشر کرده و دیگری مربوط به ائتلاف بزرگ اصولگرایان، اعتدال‌گرایان و اصلاح طلبان است که بر روی دو کاندیدا (علی لاریجانی و حجت‌الاسلام علی بنایی) به تفاهم رسیده‌اند و هر یک از این تشکل‌ها نفر سوم را از بین حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح، نصرت‌الله شادنوش، حسن طلایی و... طبق مشی سیاسی خود انتخاب کرده‌اند. تبلیغات کلیشه‌ای تبلیغات انتخاباتی در استان قم بیشتر بر محور این هشت کاندیدا انجام می‌شود. تبلیغاتی که از کاندیداها در قم شده، مثل همیشه غیرهنرمندانه، کلیشه‌ای و کم اثر است و جای هنر و ابتکار در طرح‌های تبلیغاتی خالی است. تحرک بعضی از کاندیداها در تبلیغات چهره به چهره و دیدارهای مردمی بیشتر است. این افراد با حضور در مساجد، مناطق مختلف شهری و روستایی و برگزاری نشست‌های عمومی سعی دارند آرای مردم را برای خود جمع کنند. این نشست‌ها با توجه به ایام فاطمیه با برنامه‌های مذهبی گره خورده و از بریز و بپاش‌های غیرضروری پرهیز می‌شود. با این حال، بعضی از کاندیداها که بیشتر غیرمعروف هستند، بنرهای بزرگ مقابل منزل خودشان نصب کرده و با برپایی چادر بزرگ و چراغانی کردن اطراف آن همچون جشن‌های نیمه شعبان، بساط چای و شام بنا کرده‌اند. تازیانه تبلیغات غیرقانونی بر پیکر شهر با وجود اینکه تبلیغات محیطی کاندیداها نسبت به دوره‌های قبل کمتر است ولی تخلفات تبلیغاتی همچنان پررنگ دیده می‌شود. ستادهای انتخاباتی بعضی از کاندیداها برای رسیدن نامزدهای انتخاباتی به صندلی سبز بهارستان، از هر روشی برای تبلیغات آن‌ها استفاده می‌کنند.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اختصاص ۸۰۰ نقطه شهر برای تبلیغات انتخاباتی و نصب پوستر خبر داد. گویا این فضاها که در روزهای اول آغاز تبلیغات انتخاباتی مشتری نداشته، برای ستادهای انتخاباتی کافی نیست که به تبلیغات خارج از ضوابط قانونی روی آوردند. یکی از تخلفات تبلیغاتی رایج در قم، چسباندن پوسترها و تراکت‌ها در فضای عمومی همچون پست‌های برق، ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌های تلفن و تیر برق است چاپ بنر و پوسترهای خارج از چارچوبی که وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده، نسبت به دوره‌های قبل کمتر شده ولی یکی از تخلفات تبلیغاتی رایج در قم، چسباندن پوسترها و تراکت‌ها در فضای عمومی همچون بر روی پست‌های برق، ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌های تلفن، تیرهای برق خیابان‌ها و بوستان‌ها و املاک خصوصی بدون اجازه مالک است که رهاورد این تخلفات جز آلودگی تصویری برای شهر و شهروندان نیست. پوسترها و تراکت‌ها پاره و مخدوش یکی دیگر از تخلفات تبلیغاتی است که برخی‌ها برای معرفی کاندیدای مورد نظر خود به این شیوه غیرقانونی و غیراخلاقی روی آوردند. تبلیغات انتخاباتی البته زیر ذره بین دستگاه‌های قضایی و مسئولان ستاد انتخابات است. تاکنون در مورد تخلفات انتخابات چند پرونده تشکیل شده که بعضی از آن‌ها مربوط به تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی بود. به عنوان نمونه در تخلف آشکاری که برای آن از سوی دادستانی تشکیل پرونده نیز داده شده، یکی از نامزدها در تبلیغات خود با نوشتن عبارت «رأی به متخصص غیرمعروف یا رأی به معروف غیرمتخصص» سعی کرده با متخصص نشان دادن خود برای نمایندگی مجلس رقبایش را غیرمتخصص معرفی کند. تخلفات تبلیغاتی بیشتر از سوی هواداران کاندیداهای مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود. از میان ۳ کاندیدای مجلس خبرگان رهبری، تصاویر و تبلیغات دو کاندیدا از جمله جوان‌ترین کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری دیده نمی‌شود. تصاویر آیت‌الله مؤمن نیز به دلیل حمایت جامعه مدرسین و تشکل‌های اصولگرا از وی، تصاویرش در کنار سایر کاندیداها منتشر شده است.

حاشیه‌های تلگرامی تبلیغات انتخابات هر چه از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته، متنوع‌تر و فراگیرتر شده. آن موقع به دلیل نبود رسانه‌های جمعی، تبلیغات کاندیدها بیشتر به صورت دیوارنویسی، پخش نوار و شبنامه و چهره به چهره بود. اکنون رسانه‌های نوین این فرصت را برای کاندیداها فراهم کردند که تبلیغات خودشان را با هزینه کمتر و پوشش بیشتر انجام بدهند. امسال برخلاف دوره‌های قبل انتخابات که بیشتر تبلیغات محیطی و چهره به چهره رواج داشت، بار تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام سنگینی می‌کند. گروه‌های مختلفی در شبکه اجتماعی تلگرام با موضوع انتخابات تشکیل شده و بسیاری از چهره‌های شناخته شده استان، اهالی رسانه و فعالان شبکه‌های مجازی در آن‌ها به تولید محتوای انتخاباتی می‌پردازند و وعده‌ها و اظهارنظرهایی که کاندیداهای انتخابات در جلسات عمومی بیان می‌کنند را به نقد می‌گذارند. بعضی‌ها عکس‌های پروفایل شخصی خودشان را به تصویری از کاندیداهای مورد علاقه خود یا یکی از لیست‌ها اختصاص داده‌اند. شور و نشاط تبلیغات در این فضاها محسوس است و ستادهای مردمی کاندیداها حین برگزاری همایش‌ها و جلسات عمومی، تصاویر سخنرانی و دیدارهای مردمی کاندیداها را به سرعت منتشر می‌کنند. همان طور که تبلیغات کاندیداها در گروه‌های تلگرامی دست به دست می‌چرخد، کاربران هم محتوای پوسترها را نقد می‌کنند و نسبت به تصاویر، ژست‌های غیرمعمول و وعده‌های نشدنی کاندیداها واکنش نشان می‌دهند. در برخی موارد از غلط املایی و رونمایی از تخلفات تبلیغاتی هم سوژه‌ای برای سرگرمی مردم در این شبکه شده است. علی موالی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم نیز اعلام کرده که پلیس فتا با تشکیل کارگروهی، تمامی شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و وبلاگ‌ها را به صورت شبانه‌روزی در کنترل خود دارد. فعال‌ترین‌های تلگرامی در فضای مجازی بیشترین تبلیغات انتخاباتی مربوط به ستادهای مردمی علی لاریجانی و حجت‌الاسلام علی بنایی است. هواداران حسن طلایی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، احمد امیرآبادی فراهانی، نصرت‌الله شادنوش، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی هم در گروه‌های مجازی فعال هستند.

عملکرد هشت ساله رئیس مجلس با عنوان «توفیق خدمت» و خاطره سردار سلیمانی از جلسه مشترک با لاریجانی خدمت رهبری در مشهد هم مدام در فضای مجازی بازنشر داده می‌شود. ستاد مردمی حجت‌الاسلام علی بنایی علاوه بر انتشار سخنان و تصاویر همایش‌ها و دیدارهای مردمی این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عملکرد هشت ساله وی در دوران نمایندگی مردم قم در مجلس هفتم و هشتم را مدام منتشر می‌کنند. تصاویری که این روزها از سوی هواداران این کاندیدا منتشر می‌شود نشان دهنده همراهی لاریجانی، بنایی و مفتح در همایش‌های عمومی و تبلیغات چهره به چهره است. فعالان ستاد انتخابات حجت‌الاسلام بنایی جملاتی که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و بسیاری از شخصیت‌های حوزوی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه در تائید شخصیت رفتاری و تلاش و پشتکار وی برای حل مشکلات قم نوشته‌اند را با دست خط خودشان منتشر کردند. در گروه‌های تلگرامی همچنین تصاویر این کاندیدا با رئیس جمهوری، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه با عنوان «مردان اعتدال» منتشر می‌شود. پلیس فتا با تشکیل کارگروهی، تمامی شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و وبلاگ‌ها را به صورت شبانه‌روزی در کنترل خود دارد هواداران حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پویش مردمی «من به ذوالنور رأی می‌دهم» ایجاد کردند و تصاویری از صنف‌های مختلف مردم از جمله نانوا، پرستار، جانباز، رأی اولی و... در کانال تلگرامی این کاندیدا منتشر می‌کنند که این جمله بر روی یک برگه نوشته شده و در دست آن‌ها قرار دارد. دست‌نوشته‌ای با این عنوان «جامانده بی‌لیاقت کاروان شهداء» در دفتر یادگاری حسینیه شهیدان کارکوب‌زاده، تصاویر این کاندیدا در کنار مقام معظم رهبری، سرداران و شهدای جنگ تحمیلی و علما و اعلام برنامه‌های سخنرانی و دیدارهای مردمی از مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام ذوالنور است. ستاد مردمی احمد امیرآبادی فراهانی هم در شبکه‌های تلگرامی فعال هستند. آن‌ها سعی می‌کنند با انتشار عملکرد چهار ساله وی در مجلس نهم، نظر مردم را به انتخاب مجدد وی جلب کنند. نطق‌ها، پیگیری‌ها و متن سخنرانی‌های روزهای اخیر این کاندیدا مدام در شبکه‌های تلگرامی بازنشر داده می‌شود. یکی از جمله‌هایی که از این کاندیدا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد مربوط به سخنرانی وی در یکی از جلسات عمومی بود که در آن گفته بود رأی بدحجاب‌ها را نمی‌خواهد. حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی با وجود اینکه از سوی جامعه مدرسین مورد حمایت قرار گرفته، ولی در اقدامی بی‌سابقه، نامه‌ای به فرماندار قم ارسال کرده و با اشاره به تفاهم کاندیداهای شواری هماهنگی اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری، تاکید کرده که نام و عکس وی در هیچ لیستی غیر از لیست این شورا قرار نگیرد. در تبلیغات انتخاباتی هم تصاویر سه کاندیدای این شورا در هیچ لیستی دیده نمی‌شود. ستاد این کاندیدا بیشترین تبلیغات تلگرامی خود را به دیدارهای مردمی، بازدید از پروژه‌های استان در دوران نمایندگی، سخنرانی‌ها و تصاویر تبلیغاتی متمرکز کرده‌اند. حسن طلایی جزو اولین کاندیدایی است که بنرهای تبلیغاتی وی در مناطق مختلف استان نصب شده است. هواداران این کاندیدای جوان که هم اکنون عضو علی البدل شورای اسلامی شهر است، پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی، تصاویر وی را به صورت گسترده نصب کرده‌اند به طوری که هنوز در برخی از مناطق شهر قم فقط تبلیغات محیطی این کاندیدا به چشم می‌خورد.

اعضای ستاد مردمی طلایی در گروه‌های تلگرامی هم فعالیت زیادی دارند. هواداران این کاندیدا علاوه بر انتشار تصاویر استقبال مردمی از وی، برای معرفی توانمندی‌های طلایی در گروه‌های اجتماعی بحث می‌کنند. هواداران نصرت‌الله شادنوش کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان که بنرهای تصاویر وی در سطح شهر قم دیده می‌شود، در فضای مجازی عکس وی با رئیس جمهور اصلاحات را منتشر کردند. تصاویری از سخنرانی شادنوش در کنار مقام معظم رهبری، تشریح سوابق مدیریتی وی از استانداری سه استان تا سفیر ایران در کشورهای دیگر، فعالیت در دفتر مقام معظم رهبری و چند وزارتخانه، تالیفات علمی، تدریس در دانشگاه و... نقطه تمرکز ستاد مردمی این کاندیدا در تبلیغات انتخاباتی است. حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح که تصاویر وی در کنار لاریجانی و حجت‌الاسلام بنایی به عنوان لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان منتشر شده، در تبلیغات انتخاباتی خود سعی کرده ویژگی‌های علمی خود را در حوزه و دانشگاه، پررنگ‌تر جلوه دهد. ستاد انتخاباتی این کاندیدا علاوه بر بیان تالیفات و عرصه‌های تدریس وی در حوزه و دانشگاه، این کاندیدا را یادگار شهید مفتح معرفی کرده و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هم بنرهایی همراه با عکس و جملاتی از این کاندیدا منتشر کرد. وعده‌ها و انگیزه‌های کاندیداتوری وعده‌ها و انگیزه‌های کاندیداهای این دوره از انتخابات به موازات تغییر در نوع تبلیغات انتخاباتی، متفاوت‌تر شده است. در فضای مجازی کمتر به وعده‌های انتخاباتی پرداخته می‌شود و بیشتر هواداران کاندیداها طرز تفکر و عملکرد آن‌ها را نقد و بررسی می‌کنند؛ اما تراکت‌هایی که این روزها در خانه‌ها و مغازه‌های شهروندان ریخته می‌شود حاوی اطلاعاتی در مورد زندگی نامه، سوابق مدیریتی و اجرایی، توانمندی‌ها و وعده‌های انتخاباتی است. اگرچه در میان گفته‌های کاندیداها، به ندرت قول‌ها و وعده‌هایی داده می‌شود که اجرای آن‌ها با وظیفه نمایندگی کاندیداها سنخیتی ندارد، اما بیشتر کاندیداها در تبلیغات خود از تلاش برای اشتغالزایی، حل مشکل معیشت مردم، رفع مشکل ازدواج جوانان، توجه به بیمه مشاغل خدماتی و کارگری، توسعه راه‌ها و جاده‌سازی، حل مشکل معیشتی مددجویان بهزیستی و توجه به معضلات اجتماعی، تلاش برای رفع رکود اقتصادی، حل مشکل مسکن زوج‌های جوان و... سخن گفته‌اند.

بعضی‌ها هم به اجرای طرح‌هایی برای زندان زدایی، ورزش بانوان خانه‌دار به صورت رایگان، استفاده از ظرفیت طلاب در مدارس، تحصیل رایگان دانش آموزان تا پایان دوره متوسطه، حل مشکل دامداران و کشاورزان و... اشاره کردند. کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و هواداران آن‌ها با همه تلخ و شیرین‌هایی که در تبلیغات محیطی و مجازی می‌بینند، هفتم اسفندماه خود را در محک آرای مردم قرار می‌دهند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن