تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805323142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات/مردم زنجان بیش از حد نجیب هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در مناظره مهر مطرح شد؛
لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات/مردم زنجان بیش از حد نجیب هستند

مناظره اصولگرایان و اصلاح طلبان زنجان


شناسهٔ خبر: 3564521 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
استانها > زنجان

زنجان-نمایندگان اصولگرایان و اصلاح طلبان استان زنجان در جلسه مناظره خبرگزاری مهر هر یک از نگاه جناحی خود بر لزوم حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرده اند. خبرگزاری مهر- گروه استانها: حجت الاسلام بیگ محمدی دبیر جبهه متحد اصولگرایان، روح الله صمدی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان و رضا قاسمپور دبیر حزب اراده ملت ایران در میزگرد انتخاباتی خبرگزاری مهر شرکت کردند. دبیر جبهه متحد اصولگرایان در استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران با هیچ حرکت استعماری سابقه‌دار دنیا هماهنگ نبوده است در هر انقلابی باید یا شرق حمایت کند یا غرب که در غیر این صورت برای آنها خطر بوده و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند. استعمار از کانال‌های مختلف در پی ورود به کشور بوده است حجت‌الاسلام مهدی بیگ محمدی افزود: حمایت شبکه خبرپراکنی بی‌بی‌سی هدف‌دار است یا برای خود گروهی جمع می‌کنند و یا در پی کوبیدن گروهی هستند اما در حالت کلی وقتی گروهی جایگاهی دارند و از طرف آنها حمایت می‌شود نشان می‌دهد نکاتی را در این گروه می‌بینند که از آن طریق می‌توانند در مراکز تصمیم‌گیری کشور نفوذ کنند و افراد آن گروه‌ها این آگاهی و شم سیاسی را دارند که متوجه شوند تأیید این شبکه به چه معنا است.

وی ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری بحث نفوذ را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد استعمار از کانال‌های مختلف در پی ورود به کشور بوده اما موفق نبوده و هم‌اکنون نیز در این راستا باید بسیار هوشیار باشیم ولی هیچ باکی از این موضوع نداریم زیرا از روز اول شاهد این مسائل بوده و هیچ ترسی به خود راه نداده ایم امیدواریم مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود افراد اثرگذار که بتوانند که با این حرکت‌های استعماری مقابله کنند را شناسایی کرده و به آنها رأی دهند. دولتمردان باوجود اینکه اعلام کرده‌اند به‌صورت مستقیم در انتخابات دخالت نمی‌کنیم ولی در برخی امور حزبی را علم می‌کنندحجت‌الاسلام بیگ محمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران درگیری زیادی را با استعمارگران در ۳۷ سال انقلاب داشته و این موضوع با حضور مردم حل‌شده است امیدواریم که افراد دلسوز، مدیر و با بصیرت وارد مجلس شوند که سبب ناکامی استعمارگران و امیدواری مردم و بالاتر رفتن استحکام مملکت می‌شود و به‌روزی می‌رسیم که استعمار در پی نفوذ خود ناکام می‌شود که این موضوع با حضور مردم و درایت مسئولان و احساس مسئولیت افراد انتخاب‌شده امکان‌پذیر خواهد بود. دبیر جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به فضای تبلیغاتی در استان اشاره کرد و گفت: از طرفی دولتمردان باوجود اینکه اعلام کرده‌اند به‌صورت مستقیم در انتخابات دخالت نمی‌کنیم ولی دخالت مستقیم آنها مشهود است و حزبی را علم می‌کنند و درصحنه انتخابات حاضر می‌شوند اگرچه این موضوع اهمیت ندارد. حجت‌الاسلام بیگ محمدی با این ادعا که دولت در دلگرم کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی کوتاهی کرده است، افزود: دولت آنچنان که باید مردم را دلگرم کنند تا مردم درصحنه انتخابات حضور بانشاطی داشته باشند کوتاهی کرده است در استان نیز این موارد صدق می‌کند و فضا، فضای انتخاباتی نشده است. وی بابیان اینکه عوامل متعددی می‌تواند شور حضور در انتخابات را در بین مردم ایجاد کند، افزود: این عوامل را می‌توان در افرادی که خود را برای خدمت گذاری آماده کرده و کاندیدای این شغل پرمسئولیت شده‌اند، جستجو کرد. دولت باید شرایط موردنیازی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه را فراهم کند دبیر جبهه متحد اصولگرایان بابیان اینکه مردم برای تعیین سرنوشت کشور خود همیشه درصحنه هستند، افزود: دولت باید شرایط موردنیازی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه را فراهم کند. حجت‌الاسلام بیگ محمدی افزود: احساس می‌کنیم دولت آنچنان که باید می‌توانسته این زمینه را بهتر فراهم کند، کوتاهی کرده است. دولت می‌توانسته حرکت‌هایی که مردم را خوشحال و امیدوار کند نشان دهد تا شور و هیجان بیش از این باشد. وی در ادامه به دلایل توسعه‌نیافتگی استان و نقش نمایندگان در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: بامطالعه تاریخ زنجان می‌توان گفت که مردم این استان آرام هستند و همه‌جا این را نشان می‌دهند حتی در مجلس و ما آنچنان که باید از سکوت و آرام بودن برخی نمایندگان استان در مجلس راضی نیستیم باید بیش از این می‌بود.

دبیر جبهه متحد اصولگرایان گفت: مردم شایسته بیش از این خدمات بودند و سهم استان را از کشور می‌توانستند بگیرند اما چرا گروه‌ها حق مردم را مطالبه نکرده‌اند؟ چرا استان باوجود فاصله کم از پایتخت محروم است؟ حجت‌الاسلام بیگ محمدی بابیان اینکه استان زنجان در چهارراه پایتخت و غرب قرارگرفته است، افزود: وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل در استان زنجان به دلیل ایجاد راه ارتباطی مرکز کشور با غرب و شمالغرب کشور است و لذا مسئولان استان و نمایندگان این خدمات را به‌حساب خود نگذارند و برنامه‌های خود را خارج از آن اعلام کنند زیرا زنجان استانی برخوردار بوده و مسئولان برخورداری طبیعی را از بیلان کار خود خارج کنند. مردم  استان زنجان به خاطر حیا و مظلومیت نتوانسته اند مطالبه حق کنند وی ادامه داد: مردم  استان زنجان به خاطر حیا و مظلومیت خود نخواستند و نتوانستند مطالبه حق کنند و این به معنای نخواستن آنها نیست. دبیر جبهه متحد اصولگرایان گفت: اگرچه ممکن است برخی از نمایندگان در کمیسیونی فعال باشند که امکان افشای فعالیت‌های آنها وجود نداشته باشد اما بقیه نمایندگان چطور؟ باید نمایندگان پاسخگوی رأی مردم باشند و مصمم بوده و در پی مطالبات مردم باشند و در کنار مسائل مملکت نیازهای استان را در نظر گرفته و حق مردم را بگیرند. انتخابات هفتم اسفند یک زورآزمایی بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب است دبیر حزب اراده ملت ایران در استان زنجان گفت: انتخابات هفتم اسفند هم ازنظر اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان مهم و یک زورآزمایی بین این دو طیف است و خروجی دولت اعتدال همچون بحث هسته‌ای و یا برجام موردقبول مردم است یا نه. همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز بسیار مهم است.

رضا قاسم پور بابیان اینکه شور و شوق لازم در انتخابات وجود ندارد، افزود: اگر بحث صلاحیت‌ها نبود مردم کاملاً نسبت به انتخابات بی‌تفاوت بودند ولی این امر سبب شده مردم نسبت به دلیل تأیید صلاحیت کاندیداها کنجکاو شوند. وی با اشاره به اینکه دولت فاقد رسانه است، ادامه داد: تیم مدیریتی دولت رسانه‌ای در دست ندارد و این نقش در دست صداوسیما است که کاملاً منفعل عمل کرده به‌گونه‌ای که در ابتدا شاهد سکوت این رسانه بودیم و هم‌اکنون نیز مناظره‌های یک‌طرفه برگزار می‌کند و این موضوع شور و شوقی در بین مردم ایجاد نمی‌کند. ایجاد فضای شور و شوق انتخاباتی بر عهده رسانه‌های گروهی است قاسم پور گفت: معتقدیم ایجاد فضای شور و شوق انتخاباتی بر عهده رسانه‌های گروهی است که معمولاً در دست اصولگرایان قرار دارد و مشخصاً صداوسیما کاملاً منفعل عمل کرده است. دبیر حزب اراده ملت ایران در استان زنجان گفت: آگاهی حق شهروند است اگر اخبار به‌صورت قطره‌چکانی به مردم داده شود برای آگاهی از واقعیت ممکن است به رسانه بیگانه مراجعه کنند لذا اگر این اتفاق بیافتد خود ما مسئول هستیم. وقتی صداوسیما در انحصار یک جناح است به‌صورت طبیعی مردم برای متوجه شدن هر دو سوی خبر به این شبکه‌ها مراجعه کنند. در مملکت دو طیف غالب داریم که برای پرواز باید هر دو بال حضورداشته باشد قاسم پور بابیان اینکه در حال حاضر در عصر تکنولوژی قرار داریم، افزود: رسانه‌های مجازی در حال شکستن انحصار خبری هستند و انحصار صداوسیما روزبه‌روز کمتر می‌شود و باوجوداینکه رسانه ملی است ولی به‌صورت جناحی عمل می‌کند مثلاً یک طیفی باوجود داشتن رأی کم در رسانه ملی نقش داشته باشد و قالبی برای رویکرد رسانه ملی انتخاب نشود که فقط یک نیت ترویج و تبلیغ شود. وی مدعی شد: کشوری مانند افغانستان این مشکل را حل کرده است و نباید اختیار خبری مملکت به یک شبکه داده شود در سایر کشورها شبکه‌های خصوصی فعال هستند و جناح‌ها با حرف‌های عقلانی خود مخاطب می‌یابند و انحصاری کردن سبب شده است رسانه‌های بیگانه با آتو گرفتن از برخی مسائل این‌گونه عمل کنند و راه‌حل آن فعال شدن شبکه‌های خصوصی است. مقام معظم رهبری، انقلاب و مملکت متعلق به همه مردم است و جریانی نمی‌تواند نظام، مقام معظم رهبری و دستاوردهای نظام را مصادره کنددبیر حزب اراده ملت ایران در استان زنجان در ادامه با تأکید بر اینکه در مملکت دو طیف غالب داریم که برای پرواز باید هر دو بال حضورداشته باشد گفت: هر دو طیف نقاط قوت و ضعفی دارند و برآیند کلی این است که با توجه به نظر شخصی خود معتقدم میزان پایبندی و اسلام و انقلاب و کشور بیشتر از اصولگرایان است قاسم پور افزود: مقام معظم رهبری، انقلاب و مملکت متعلق به همه مردم است و نمی‌توان جریانی نظام، مقام معظم رهبری و دستاوردهای نظام را مصادره کند. وی ادامه داد: حزب اراده ملت ایران در ۲۷ استان کشور شعبه دارد و حزبی قانونی و معتدل است که این حزب در کل کشور یک کاندیدای تأیید صلاحیت شده ندارد و این نمی‌تواند شور و شوقی ایجاد کند و با توجه به اینکه هیچ کاندیدایی ندارند همچنان درصحنه حضور دارند و این نشان‌دهنده پایبندی بیشتر آنان است. قاسم پور بابیان اینکه پیروزی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان درگرو مشارکت حداکثری است، افزود: صداوسیما با عملکرد منفعل و پایین کشیدن فتیله در پی محقق نشدن مشارکت حداکثری هستند تا اصولگرایان که دلسوزان نظام هستند با رأی های ثابت و تکلیفی خود برنده انتخاب شوند درحالی‌که اصلاح‌طلبان رأی را به‌عنوان حق تلقی می‌کنند نه تکلیف.

وی در ادامه بابیان اینکه توسعه استان منوط به چهار آیتم است افزود: این آیتم ها همراهی دو نماینده، مدیریت عالی استان امام‌جمعه و مردم پرسشگر هستند متأسفانه در زنجان معمولاً خلاف این موضوع را شاهد هستیم که یکی اصول‌گرا و بقیه اصلاح‌طلب هستند. قاسم پور ادامه داد:  زنجانی‌ها بیش‌ازحد نجیب هستند و مطالبه محور نیستند و امیدوار بودیم که این پازل تکمیل شود که امام‌جمعه و استاندار متخصص و مطلوب هستند و مردم به لطف رسانه‌های مجازی مطالبه گر شده‌اند. ما امیدوار بودیم نمایندگانی درخور این پازل انتخاب شود که شرایط این انتخاب مطلوب از ما گرفته‌شده است. نمایندگان مخالف خط و مشی دولت باشند سر زنجان در توسعه بی‌کلاه خواهد ماند دبیر حزب اراده ملت ایران در استان زنجان  تأکید کرد: حس می‌کنم اگر نمایندگان مخالف خط و مشی دولت باشند سر زنجان در توسعه بی‌کلاه خواهد ماند. قاسم پور بابیان اینکه این انتخابات نوعی رفراندوم است که می‌خواهیم با دنیا در تعامل باشیم یا تقابل افزود: منافع ملی چراغ راه ماست که باید سمت‌وسوی رابطه خارجی ما را مشخص می‌کند. وی گفت: معتقدیم از عباراتی همچون نفوذ و فتنه سو استفاده می‌شود و زمانی که مقام معظم رهبری  کاملاً به‌جا از آن استفاده می‌کنند ولی نهادهای مختلف از آن سو استفاده می‌کنند و این را به‌عنوان اهرمی برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کنند. دبیر حزب اراده ملت ایران در استان زنجان با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان با تمام در انتخابات شرکت می‌کنند، افزود: درصدی از افراد افراطی از هر طیف هستند که سو استفاده می‌کنند ولی چیزی به نام تحریم  انتخابات وجود ندارد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بابیان اینکه بیشترین خدمت را برای خروج صهیونیسم از انزوا در کل تاریخ احمدی‌نژاد انجام داده است، افزود: احمدی‌نژاد با زیر سؤال بردن هلو کاست این رژیم را که در حالت اضمحلال بود رو آورد و مظلوم شناخته شدند و هم‌اکنون نیز خود تبلیغ می‌کنند.

درآمد دولت یک‌چهارم شده است قاسم پور افزود: احمدی‌نژاد نفت را حدود ۱۴۰ دلار می‌فروخت الآن دولت اعتدال ۳۰ دلار و یا کمتر می‌فروشد و درآمد یک‌چهارم شده است. وی ادامه داد: پول‌هایی که نصیب دولت شد به‌دست افرادی همچون بابک زنجانی سپرده شد و هم‌اکنون نیز در برخی مناطق همچون زنجان با این پول‌های کثیف انتخابات مهندسی می‌شود و با حضور در سطح شهر یک کاندید به‌اندازه ۵۰ کاندید پوستر دارد حال سؤال مطرح می‌شود که این پول‌ها از کجا آمده؟. انتخابات و هر کار کلان ملی یک جشن تولد نظام و انقلاب است دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان نیز گفت: با توجه به اینکه امام این امت را صاحب کشور کرده است و هر کار کلان ملی یک جشن تولد نظام و انقلاب است و مردم با حضور خود نسبت به آرمان‌ها بازنگری می‌کنند و فرزندان خود را برای دست‌یابی به آرمانهای خود به دنبال امور می‌فرستند. روح‌الله صمدی افزود: زمان انتخابات میزان دستیابی کارگزاران به اهداف نظام بازنگری می‌شود اگر توانایی در کارگزاران قبلی نباشد پدیده‌ای نو را می‌آزمایند برخلاف نظرهای مطرح معتقدم با توجه به اینکه کارهای کلان ملی بر خواسته از دین است برای ادای دین خود حضور چشمگیری در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت زیرا عقلانیتی بین مردم وجود دارد که از کارهای لغو و لهو دوری می‌کنند. زمینه فعالیت برای همه گروه‌های سیاسی وجود دارد وی ادامه داد: الآن نیز به دنبال اصلح گزینی هستند و کاندیدای خود را که شایستگی لازم را داشته باشند تعیین می‌کنند برخلاف سایر کشورها که کارناوال راه‌اندازی می‌شود و گاهی درگیری می‌شود و این از ساحت مردم ما دور است و هم‌اکنون نیز زمینه فعالیت برای همه گروه‌های سیاسی وجود دارد. صمدی افزود: افرادی که تأیید شده‌اند نظام و قانون قبول دارد و مردم تشخیص می‌دهند که کدام شخص توانمند برای نهادی که عصاره فضایل ملت است، انتخاب کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان گفت: در این عرصه پدیده‌ای به نام برجام اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری با توجه به هدایت خود ایران را در این اقیانوس پرتلاطم بشریت عصر حاضر که در منطقه و میان ممالک اسلامی آتش فتنه روشن است، در کشتی نجاتی قرار داده لذا این آرامش به برکت اهل‌بیت و هدایت‌های مقام معظم رهبری است. صمدی افزود: در این عرصه دشمنان از چراغ سبزهایی که از داخل دریافت می‌کنند احساس کردند می‌توانند نفوذ کنند درگذشته همواره دشمنان در حرکت‌های بزرگ اعلام می‌کردند انتخابات تحریم شده و مردم در پای صندوق‌های رأی حضور نداشته باشند ولی هم‌اکنون شرایط تغییر کرده است. رسانه‌ها نقش فوق‌العاده‌ای در تنویر افکار عمومی دارند که با رساندن صدای آنها به گوش مردم بتوانند تصمیم درستی گرفته شودوی گفت: هم‌اکنون دشمن تأکید می‌کند به چه کسی رأی دهند و لذا برای خنثی شدن ترفند دشمنان که دروغ‌گویی آنها قبلاً ثابت‌شده است مردم حق را تشخیص داده و انتخاب درستی خواهند داشت. صمدی گفت: مجلس نهاد تأثیرگذار فوق‌العاده‌ای است که رییس‌جمهور با کمک مجلس فعالیت می‌کند و دشمنان تلاش می‌کنند روزنه‌ای بیابند که نفوذ کنند. دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان گفت: مردم آگاه هستند و رسانه‌ها نیز نقش فوق‌العاده‌ای در تنویر افکار عمومی دارند که با رساندن صدای آنها به گوش مردم بتوانند تصمیم درستی گرفته شود. صمدی افزود: رسانه ملی رسانه ماست انقلاب ما با سایر کشورها متفاوت است و نمی‌توان خود را با این کشورها مقایسه کرد. کشور توحیدی هستیم که دارای ولایت‌فقیه عادل هستیم که نشأت گرفته از فطرت انسانی است و روزبه‌روز نتیجه‌ی مناسبی خواهیم گرفت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن