تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805127775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از شگردهای جدید تبلیغاتی/هدیه ازدواج تاکارناوال های شادی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تشریحی - تصویری مهر؛
رونمایی از شگردهای جدید تبلیغاتی/هدیه ازدواج تاکارناوال های شادی

انتخابات مجلس و خبرگان رهبری94


شناسهٔ خبر: 3563528 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
استانها > آذربایجان غربی

ارومیه–شمارش معکوس انتخابات۷ اسفندماه در آذربایجان غربی در حالی آغاز شده که تنور تبلیغات نامزدهای مجلس به اوج خود رسیده و کاندیداها به همراه هوادارانشان دست به هر ترفندی برای جلب آرا می زند. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سکینه اسمی – در فاصله کمتر از دو روز مانده به آغاز حساس‌ترین رقابت انتخاباتی، تبلیغات چهره شهرهای استان را دگرگون کرده و در فضای مجازی نیز بحث انتخابات و رقابت نامزدها و حامیان گروه‌ها و طیف‌های سیاسی داغ است، در این میان دست اندرکاران برگزاری انتخابات و تأمین امنیت این رویداد سیاسی در استان نیز در تلاش‌اند تا زمینه برگزاری انتخابات سالم و باشکوه و امن را فراهم کنند. در تمامی دوره‌های انتخاباتی مختلف، معمولاً با نزدیک شدن به روزهای پایانی ایام تبلیغات شور انتخاباتی در شهرها و روستاها به اوج خود می‌رسد اما این دوره نسبت به سالهای دیگر به دلیل اقبال عمومی به فضای مجازی به خصوص تلگرام و اینستاگرام تبلیغات و وعده‌های انتخاباتی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. در این فضای پرهیجان، برخی نامزدها و هوادارانشان دست به اقداماتی می‌زنند که حاشیه‌های زیادی به همراه دارد حاشیه‌هایی که به اذعان برخی کارشناسان تخلف انتخاباتی محسوب می شود. این در حالی است که رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون مشکل خاصی در زمینه انتخابات در استان روی نداده و تمامی فعالیت‌های نامزدهای انتخاباتی رصد و در صورت بروزمشکل برخورد قانونی صورت می‌گیرد. در این دوره انتخابات در کنار شیوه‌های عادی و سنتی نظیر نصب بنر، توزیع بروشور و سخنرانی، استفاده از فضای مجازی نیز بشدت میان نامزدها و حامیانشان رواج دارد و دامنه تبلیغات اینترنتی و شبکه‌های مجازی و پیامکی به روستاها نیز گسترده است.

افزایش لحظه به لحظه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی تبلیغات در فضای مجازی به خصوص در گروه‌های تلگرامی آذربایجان غربی که به صورت لحظه‌ای بر حجم آن افزوده می‌شود و گروه‌های متعدد اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و اشخاص مختلف، مردم بویژه نسل جوان را شامل می‌شود تبلیغاتی که به دلیل نبود نظارت کافی گاهی به سمت بداخلاقی‌های انتخاباتی نیز سوق پیدا کرده است. برخی نامزدها نیز معتقدند که شیوه‌های قدیمی تبلیغ، امروز کارساز نیست، حضور چهره‌های ورزشی محبوب ملی بویژه والیبالیست‌ها، فوتبالیست‌ها هم این روزها مورد توجه برخی نامزدها در ارومیه قرار گرفته است به طوری که یکی از نامزدهای انتخاباتی با دعوت مربی سابق به همراه تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز سعی در جلب آرا مردمی دارد. برخی ستادهای انتخاباتی در ارومیه و برخی از شهرهای استان در همین ایام، ورزشکاران و والیبالیست‌های ملی و نیز چهره‌های سیاسی و ملی را به نشانه حمایت از نامزد مورد نظر خود در جمع خویش داشته‌اند چهره‌هایی که به دلیل حمایت مردم به خصوص نسل جوان به عنوان شیوه جدید تبلیغاتی مورد استقبال نامزدهای انتخابات در استان قرار گرفته است. دیدارهای خانگی به همراه پذیرایی‌های گرم و مفصل، حضور در روستاها، سخنرانی در مساجد روستایی، شب نشینی ها همراه با گروه‌های موسیقی و رقص، کارناوال‌های دختر و پسری سوار بر خودروهای گرانقیمت، به همراه ساعت‌ها راهبندان از رویکردهای تبلیغی نامزدهای انتخاباتی این استان است.

وعده‌های سرخرمن همچنان شیوه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است همزمان برخی با این شیوه‌های تبلیغی برخی از نامزدهای انتخابات مجلس نیز تلاش دارند در کنار وعده‌هایی که گاه از حوزه قانونی مجلس نیز پافراتر گذاشته از جمله حل مشکل بیکاری، تأمین هزینه‌های ازدواج، استخدام‌های دولتی در صورت انتخاب و بخشش‌های پست‌های مدیریتی، تبدیل شهر یا استان به منطقه آزاد سعی در تصاحب آرا دارند برخی نیز اقدام به توزیع هدایایی از جمله تبلت چینی و نیز برنج هندی می‌کنند. البته در کنار این شیوه‌های تبلیغی برخی از نامزدها نیز تخریب رقبا با توسل به شیوه‌های تهمت، افترا، نسبت دادن کمک و فعالیت به گروهک‌های معاند و.....  است تا به خیال خود بتوانند رأی مردم حوزه‌های انتخابیه را به‌دست آورند البته در حال حاضر سیل اتهامات از سوی این نامزدها در حالی روانه رقبا است که سند و مدرک محکمی ارائه نشده است. در این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته هر چقدر هم تبلیغات در فضای مجازی اوج بگیرد همچنان شیوه‌های سنتی توزیع بروشور، نصب بنر و عکس در و دیوارهای شهر، خودروها رفته رفته به روزهای پایانی در ارومیه و سایر شهرهای استان به اوج رسیده است.  

  کارناوال‌های شادی و راهبندان های شبانه با وجود اینکه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در ارومیه به اوج خود رسیده اما تجمع، راهبندان و راه اندازی کارناوال‌های شادی شبانه که بیشتر دختران و پسران نوجوان و جوان را شامل می‌شود، بیشتر نمود دارد. همچنین با گذر از خیابان‌های شهر بارانی از پوستر، عکس، بنر نامزدهای انتخاباتی به همراه شعارنویسی بر روی خودروهای حامی نامزدها بیشتر خودنمایی می‌کند. سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه گفت: ۸۲۰ عدد سازه تبلیغاتی در سطح شهر ارومیه برای تبلیغ نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آماده سازی و نصب شده است. مجتبی علیزاده با بیان اینکه از این تعداد ۴۰۰ عدد سازه تبلیغاتی به صورت داربستی، ۲۰۰ عدد سازه به صورت پانل کارتن پلاست و پلی اتیلنی در تیرهای برق نصب شده است افزود:۲۲۰ عدد از این سازه‌ها نیز جزو پانل‌های پلی اتیلنی دیگر می‌باشد که در سطح شهر ارومیه نصب شده است. وی هدف از این اقدام را فراهم کردن محیطی مناسب برای تبلیغ نامزدها عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی عید نوروز و ضرورت حفظ زیبایی شهر برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی، از نامزدها و طرفداران آن‌ها می‌خواهیم که پوسترها و اقلام تبلیغاتی خود را در محل‌های تعیین شده نصب کنند و در حفظ زیبایی شهر بکوشند و تنها از جایگاه‌هایی که در اختیار آن‌ها گذاشته شده، استفاده کنند.

انتخابات در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره به دور دوم کشیده می‌شود این روزها شهرستان خوی و چایپاره حال و هوای دیگری به خود گرفته و در تمام نقاط این دو شهر تصاویر و عکس‌های متعدد، از رقابت شدید و نزدیک نامزدها حکایت می‌کند و همچنین بعضی از خودروها که در سطح شهرهای خوی و چایپاره تردد می‌کنند، تصاویری از نامزدها را در شیشه‌های خودرو خود نصب کرده‌اند. با فعالیت تبلیغاتی کاندیداها برای عده زیادی از مردم از جمله جوانان به طور موقت زمینه کار ایجاد شده و برای عده ای نیز درآمدهای خوبی به همراه داشته است، همه این اقدامات حکایت از شور، شوق و اشتیاق بیشتر مردم در مشارکت گسترده آن‌ها در انتخابات دارد. گزارش‌ها حکایت از این دارد که نامزدها برای اجاره دفاتر تبلیغاتی در مناطق اصلی این دو شهر، پول‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند که به گفته مردم در برخی موارد از اجاره یکسال نیز بیشتر است، به علت رقابت تنگاتنگ نامزدها احتمال می‌رود که انتخابات در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره به دور دوم کشیده شود. تب انتخابات در حوزه انتخابیه مهاباد بالا گرفت جنب و جوش طرفداران نامزدها در فضای عمومی شهر مهاباد حال و هوای کاملاً انتخاباتی به این شهر بخشیده و فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها در مناطق مختلف شهر از آماده شدن برای برگزاری انتخاباتی پرشور در این منطقه حکایت می‌کند. این روزها جمع هواداران نامزدها در داخل ستادهای تبلیغاتی و اطراف آن و پخش سرودهای حماسی و انقلابی و نیز سخنرانی نامزدها در کنار توقف خودروهایی که عکس و پوستر نامزدها بر آن‌ها چسبانده شده است، فضای زیبایی را از یک رقابت سالم انتخاباتی در مهاباد به وجود آورده است. ازدحام‌های تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر، نصب انواع عکس و پوسترهای رنگارنگ نامزدها بر روی خودروها و شیشه مغازه‌ها و جنب و جوش هواداران در توزیع تراکت‌های تبلیغاتی از اشتیاق مثال زدنی عموم مردم برای برگزاری انتخاباتی مثال زدنی در این شهر حکایت دارد. ایجاد کارناوال‌های تبلیغاتی که شامل چندین دستگاه خودرو با انبوهی از عکس و پوسترهای تبلیغاتی چسبانده شده بر روی آن‌ها در حالی که با روشن کردن چراغ‌ها و زدن بوق‌های متوالی در حال تردد هستند، نظر و نگاه شهروندان را به سوی خود جلب کرده و از آمادگی این شهرستان برای برگزاری یک انتخابات گسترده و پرشور حکایت می‌کند. شماری از نامزدها نیز برای جلب توجه و کسب آرای بیشتری از سوی مردم، علاوه بر دایر کردن ستادهای تبلیغاتی در مناطق مختلف شهر اقدام به ایجاد ستادهای تبلیغاتی در روستاهای پرجمعیت نیز کرده‌اند. شماری از آن‌ها نیز در برخی نقاط شهر ستادهای تبلیغاتی ویژه بانوان دایر کرده‌اند که همه دست اندرکاران آن را بانوان تشکیل می‌دهند که برای جلب آرای مردم و به ویژه در میان بانوان اقدام به فعالیت‌های تبلیغاتی در میان رهگذران می‌کنند.

فضای انتخاباتی در حوزه انتخابیه بوکان جدی تر شد در این روزها به خصوص اواخر روز و شب‌ها، اجتماع هواداران نامزدها در داخل ستادهای تبلیغاتی و اطراف آن در بوکان که با پخش آهنگ‌های محلی به صورت زنده و سخنرانی نامزدها و طرفداران آن‌ها فضائی کاملاً تبلیغاتی به این شهر بخشیده است. بعضی از نامزدها نیز با کرایه خودروها، روستائیان را به محل ستادهای خود انتقال می‌دهند تا در برنامه سخنرانی‌های خود شرکت داده و آن‌ها را به برنامه‌های خود آشنا سازند. با تصویب شورای تأمین شهرستان مبنی بر اینکه نامزدها حق ندارند در فضاهای روباز و در نقاط پرتردد شهر ستاد تشکیل دهند، تبلیغات نامزدها و هواداران آن‌ها به خیابان‌های حاشیه شهر که زمانی سوت و کور بود، کشیده شده است. در این میان یکی از نامزدها، با ترتیب دادن قرعه کشی در محل گردهمایی‌های شبانه طرفدارنش، اقدام به برگزاری قرعه کشی در بین افراد می‌کند که برندگان خوش شانس هر شب صاحب یک تبلت و یا چند کیسه برنج می‌شوند.

رقابت تنگاتنگ انتخاباتی در حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ شهرستان میاندوآب با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در ۱۴۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده و به همراه شهرستان‌های شاهین دژ و تکاب دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. برای این انتخابات در حوزه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با ۳۲۵ هزار نفر جمعیت واجد شرایط در مجموع ۲۹۶ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است. با توجه انتخاب دو نماینده از این حوزه انتخابیه شور و شوق انتخاباتی در میاندوآب نسبت به دو شهرستان دیگر چشمگیرتر به نظر می‌رسد. هر چند در کنار رقابت سالم می توان بد اخلاقی های انتخاباتی از جمله پاره کردن بنر و پوسترهای رقبای نامزدها از سوی حامیان، تخریب از طریق فضای مجازی را نیز به کرارت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مشاهده کرد. در حوزه های انتخابیه سردشت و پیرانشهر، سلماس، نقده و اشنویه و نیز سایر حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همانند سایر شهرهای استان و کشور نیز با شور و شوق تبلیغاتی آماده خلق حماسه حضور در ۷ اسفندماه هستند.

تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری بدور از هیاهو و جنجال انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود در این راستا همزمان با تبلیغات این انتخابات فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال انجام است در حال حاضر ۵ نامزد مجلس خبرگان رهبری از آذربایجان غربی برای کسب سه کرسی این مجلس با هم رقابت می کنند. فضای رقابتی مجلس خبرگان رهبری در فضای بدور از هیاهو و جنجال از طریق فضای مجازی، شیوه سنتی توزیع پوستر، عکس و نصب بنر به همراه اختصاص برنامه های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی برای بیان برنامه نامزدها در حال انجام است. در این میان برخی نامزدها با حضور در ستاد های انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از نامزد خود به صورت غیرمستقیم اقدام به تبلیغات می کنند. در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی ۱۲ نماینده از میان ۱۷۲ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد. شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن