تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804500322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی ازشگردهای جدیدتبلیغاتی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رونمایی ازشگردهای جدیدتبلیغاتی
رونمایی ازشگردهای جدیدتبلیغاتی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، فضای استان همدان رنگ و بوی تبلیغات جدی‌تری به خود گرفته و در کمتر از سه روز مانده به انتخابات، بحث تبلیغات کاندیداها داغ‌تر شده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، گفته و ناگفته پیداست که یکی از مؤثرترین عوامل و لازمه رأی آوردن یک نامزد، نحوه تبلیغات وی است که این تبلیغات منجر به تبلیغ شخصیت، تفکر، نظرات و برنامه‌هایی که فرد کاندیدا دارد، می‌شود.
 
دراین‌بین متأسفانه گاهی شاهد استفاده از برخی روش‌های غیراخلاقی مانند دادن وعده‌های غیرقابل اجرا برای حل مشکلات و حتی تخریب رقبا از سوی برخی از کاندیدا هستیم که این مقوله متأسفانه در شهرستان‌های استان همدان کم دیده نمی‌شود.
 
وعده‌هایی که هیچ‌گاه محقق نمی‌شود
 
آنچه مسلم است اینکه در ایام تعیین‌شده برای تبلیغات، کاندیداها نسبت به برگزاری جلسات انتخاباتی و سخنرانی با حضور مردم اقدام می‌کنند اما ممکن است در همین جلسات وعده‌های متعددی به مردم بدهند که شاید هیچ‌گاه محقق نشود و تنها در حد آرزو برای مردم باقی بماند.
 
پخش تراکت، پوستر، ارسال پیامک و شرکت در مجالس عروسی، شرکت در مراسم ختم، دیدار اقشار مردم به مناسبت‌های مختلف و یا عیادت بیماران، کمک‌های مادی به مساجد و حتی افراد رأی‌دهنده و ده‌ها مورد دیگر ازجمله مواردی است که این روزها نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جلب‌توجه رأی‌دهندگان و پیروزی در انتخابات انجام می‌دهند.
 
نکته قابل‌توجه دیگر این است که برخی از نامزدها از روش‌هایی همچون اعطای هدایای نقدی و پهن کردن سفره‌های غذا نیز استفاده می‌کنند تا شاید از این راه محبوبیتی کسب و شمار آرا خود را در صندوق‌های رأی افزایش دهند.
 
ناگفته پیداست که با نگاهی به دوره‌های گذشته انتخابات به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از چنین روش‌هایی دیگر مثل گذشته چاره‌ساز نیست و یک کاندیدا باوجود ولخرجی‌های تبلیغاتی به مقصود خود و کسب آراء نرسیده که علت آن نیز روشن است چراکه چنانچه فردی شناخته‌شده و دارای وجه علمی و مذهبی نباشد حتی اگر میلیاردی هم هزینه کند نتیجه نخواهد گرفت.
 
برگزاری نشست‌های خصوصی در منزل کدخدای روستا
 
در روستاها و شهرهای کوچک استان همدان تبلیغات نامزدهای انتخابات به روشی دیگر و به‌صورت رودررو و برگزاری نشست‌های خصوصی در منزل کدخدای روستا انجام می‌شود و شاید بتوان گفت شاخص‌ترین فعالیت تبلیغی نامزدهای انتخاباتی در استان همدان دیدارهای خانگی و نشست‌های خودمانی است.
 
البته نباید از سخنرانی‌ها در جمع نمازگزاران مساجد غافل شد چراکه این شیوه نیز از رویکردهای تبلیغی نامزدهای انتخاباتی این استان است.
 
شرکت در مراسم عمومی و مردمی نظیر مجالس ترحیم و روضه‌های ایام فاطمیه و حضور بر سر خاک اموات و شهدا و نماز جمعه در پنجشنبه و جمعه گذشته نیز از مواردی است که در بخش تبلیغی نامزدها مشاهده می‌شود .
 
نامزدها درمجموع سعی می‌کنند با رصد اماکن تجمع مردم، با جمعی از طرفداران خود به این محل‌ها رفته و مباحثه‌های دو یا چند نفرِ را به‌صورت سرپایی با مردم شکل دهند.
 
در این میان هم‌زمان با تبلیغات سالم، متأسفانه خبرهایی از وجود تخریب رقبا از سوی برخی نامزدها نیز به گوش می‌رسد که این موارد در قالب انتقاد از سرعت کند پیشرفت پروژه‌های شهری و روستایی است که در سخنرانی بسیاری از نامزدها باهدف زیر سؤال بردن عملکرد نمایندگان کنونی یا مسئولان اجرایی صورت می‌گیرد.
 
راه انداختن کاروان‌های انتخاباتی و ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر
 
برخی از نامزدها نیز پیش از سخنرانی و پس‌ازآن، با راه انداختن کاروان‌های مختلف باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی شهرها می‌شوند.
 
تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی برخلاف نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان، بسیار انبوه است و نه‌تنها چهره اغلب خیابان‌های شهرها را پرکرده، بلکه به مغازه‌ها نیز رسیده است.
 
جالب اینجاست که به‌رغم اعلام ممنوعیت نصب پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی بر روی درودیوار اماکن عمومی و خصوصی و آویزان کردن آن‌ها روی درختان، درختان شهر نیز از تبلیغات نامزدهای مجلس مصون نمانده و پوسترها، شعارنوشته‌ها و تصاویر آن‌ها بر شاخه‌های درختان گوناگون در حال تکان خوردن است.
 
در کنار همه این‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این روزها جایگاه پررونق تبلیغات شده و انواع گروه‌ها و کانال‌ها با القاب و محتوای تبلیغی به شیوه‌های گوناگون در خدمت نامزدها است.
 
یکی از روش‌های مدرن دیگر در شیوه‌های تبلیغی بستر مجازی، نظرسنجی‌های اینترنتی و اعلام نتایج آن است که آن نیز بیشتر در شبکه اجتماعی تلگرام انجام می‌شود.
 
همچنین اعلام برنامه‌های روزانه در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نشست‌های دانشجویی، حضور فعال و گسترده در مسجد سطح شهر و سخنرانی در مساجد پرجمعیت منطقه، اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در مساجد از دیگر شیوه‌های تبلیغاتی است.
 
البته ناگفته نماند که در این ایام استفاده از تصویر شهید حاج حسین همدانی که در میان مردم استان همدان از جایگاه ویژه‌ای بهره‌مند‌ است در کنار تصویر نامزدهای انتخاباتی به موضوعی تعجب‌برانگیز تبدیل‌شده است.
 
مکان‌یابی ۷۲ نقطه برای نصب سازه‌‌های موقت تبلیغات انتخاباتی در شهر همدان
 
در همین زمینه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان از مکان‌یابی ۷۲ نقطه برای نصب سازه‌‌های موقت تبلیغات انتخاباتی در شهر همدان خبر داد.
 
وحید علی ضمیر بابیان اینکه این اقدام در راستای حفظ مناسب منظر شهری و پیشگیری از آلودگی‌‌های بصری ناشی از تبلیغات بدون برنامه صورت گرفته است، عنوان کرد: طبق ضوابط در خصوص فعالیت‌‌های انتخاباتی، هرگونه دیوارنویسی ممنوع است.
 
وی بابیان اینکه این سازه‌ها به‌صورت یک‌بارمصرف مورداستفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: سازمان زیباسازی شهرداری همدان ۴۸ ساعت پس از برگزاری انتخابات، تمام این سازه‌های موقت را جمع‌آوری می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان تأکید کرد: با توجه به لزوم حفظ سیمای شهری در ایام انتخابات با تبلیغاتی که مغایر با قوانین تبلیغات انتخاباتی باشد، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
از داوطلبان نمایندگی مجلس انتظار فعالیت‌های خلاف قانون را نداشتیم
 
رئیس ستاد انتخابات استان همدان نیز در گفتگو با مهر عنوان کرد: از برخی داوطلبان دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتظار فعالیت‌های خلاف قانون و انجام تخلف نداشتیم.
 
محمدابراهیم الهی تبار گفت: شماری از داوطلبان دارای سابقه فعالیت در نهادهای اجرایی و قانون گذاری هستند که انتظار می‌رفت این افراد بیش از دیگر نامزدها نسبت به رعایت بایدونبایدهای انتخابات توجه داشته باشند.
 
وی بابیان اینکه داوطلبان نمایندگی نسبت به بایدونبایدهای انتخابات توجیه شده‌اند، عنوان کرد: توجیه داوطلبان نسبت به قوانین انتخابات ازجمله برنامه‌های ستاد انتخابات بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه هر انتخاباتی با تهییج افکار عمومی همراه است بنابراین انتخابات علاوه بر فرصت می‌تواند تهدیدهایی هم به همراه داشته باشد، تأکید کرد: بر این اساس هیئت‌های اجرائی و نظارت و اعضای شورای تأمین نشست‌هایی با داوطلبان برگزار کرده و تخلفات انتخاباتی را به آن‌ها تذکر داده‌اند.
 
الهی تبار افزود: دستگاه قضائی نیز اقدام به برگزاری نشستی با داوطلبان کرده و از منظر قضایی جرائم انتخاباتی و بایدونبایدها را برای آن‌ها تشریح کرده‌اند.
 
تمهیدات لازم برای پیگیری تخلفات انتخاباتی صورت گرفته است
 
وی گفت: تمهیدات لازم برای پیگیری تخلفات انتخاباتی صورت گرفته و باوجوداینکه احتمال بروز تخلف در بستر انتخابات زیاد است ولی اراده جدی برای برخورد با تخلفات وجود دارد.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: تمامی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی رصد شده و تخلفاتی که مصداق مجرمانه دارد در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.
 
الهی تبار اظهار داشت: برخی تبلیغات غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همدان جمع‌آوری شدند و برخی از تخلفات انتخاباتی نیز در هیئت اجرایی در حال رسیدگی است.
 
آنچه مسلم است اینکه تبلیغات انتخاباتی ابزاری برای آگاهی رأی‌دهندگان در طول فرایند انتخابات است و باید قوانین و اصول اساسی باید در ارائه تبلیغات از سوی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی رعایت شود.
 
همچنین ناگفته پیداست برای اینكه همه مردم از هر قشری بتوانند به برنامه‌های تبلیغاتی كاندیداها دسترسی داشته باشند یكی از مهم‌ترین راهكارها تبلیغات است اما دادن وعده‌ووعیدهای غیرقابل تحقق توسط برخی از نامزدها از ضعف‌ها و موارد ناپسندی است که امید می رود کمتر دیده شود.


منبع: مهر


94/12/5 - 10:17 - 2016-2-24 10:17:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن