تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوان محاسبات دولت آمریکا: آژانس برای نظارت بر «برجام» با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دیوان محاسبات دولت آمریکا: آژانس برای نظارت بر «برجام» با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو است
نهاد تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی روز سه‌شنبه مدعی شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام وظایف محوله در توافق هسته‌ای با کمبود منابع مالی و انسانی رو به رو خواهد بود.
به گزارش نامه‌نیوز، گزارش یک نهاد تحقیقاتی و ارزیابی وابسته به کنگره آمریکا روز سه‌شنبه در گزارشی ادعا کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با چالش‌ها و موانعی رو به رو خواهد بود.

«دیوان محاسبات آمریکا» در این گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شد، مدعی شده یافته‌های اولیه این نهاد تحقیقاتی حاکی از آن است که آژانس دست‌کم با سه مانع برای انجام وظایف محول‌شده در توافق هسته‌ای ایران یا «برجام» رو به رو خواهد بود.

مطابق این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود برآورد کرده‌ برای راستی‌آزمایی «برجام» در 15 سال جاری بودن این توافق، تقریباً سالانه به 10 میلیون دلار بودجه اضافه بر بودجه‌های پادمانی این نهاد سازمان ملل نیاز خواهد داشت.

آژانس، علاوه بر این، قصد دارد 18 نفر از بازرسان مجرب و کارآزموده‌ خود که در حال حاضر در سایر بخش‌های پادمانی مشغول به کار هستند را به کارگروه ایران خود منتقل کند. دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل، همچنین برنامه‌هایی نیز برای جذب و کارآموزی بازرس‌های اضافی در نظر گرفته است.

مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد هستند منابع فنی موجود این سازمان در زمینه‌های پادمانی برای نظارت بر اجرای «برجام» کافی هستند. اسناد آژانس نشان می هند تمامی منابع مالی لازم برای انجام فعالیت‌های مربوط به «برجام» در سال 2016 از منابعی غیر از بودجه‌های جاری سازمان تأمین خواهند شد.

این مقام‌ها گفته‌اند قصد دارند پیشنهاد دهند که برای بعد از سال 2016 بخشی از هزینه‌های 10 میلیون دلاری در سال برای انجام وظایف آژانس تحت «برجام» (حدود 5.7 میلیون دلار) از بودجه‌های جاری آژانس تأمین شوند.

«دیوان محاسبات دولت آمریکا» در گزارش روز سه‌شنبه با استناد به نظرات مقام‌ها و کارشناسان فعلی و سابق آمریکایی و آژانس، چالش‌های پیش روی آژانس برای انجام وظایف محوله را به شرح زیر برشمرده است: 1)- یکپارچه‌سازی بودجه‌های مربوط به برجام با بودجه‌های جاری و مدیریت منابع انسانی در برنامه پادمانی؛ 2) چالش‌های دسترسی، از حیث همکاری‌های ایران و ساز و کارهای آزموده نشده برجام برای حل و فصل اختلافات در زمینه‌های دسترسی 3) چالش‌های ذاتی مربوط به کشف مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده.

منابع مورد استناد دیوان محاسبات آمریکا، چالش سوم را بزرگترین مشکل آژانس در ایران و در سرتاسر کشورهای جهان دانسته‌اند.

منبع: فارس


۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن