تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منارهای اصفهان ثبت جهانی می شوند/ پایان مرمت منار زیار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح ثبت جهانی پایگاه منارها به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده که منارهای اصفهان نیز در این دسته قرار می گیرد.
ناصر طاهری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان با اشاره به منارهای تاریخی اصفهان اظهار داشت: طرح ثبت جهانی پایگاه منارها به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده اما چون کل منارها در کشور مانند قنات ها، کلیساها و پل های تاریخی پراکندگی دارند در سازمان مرکزی یکی از بحث هایی که وجود دارد روی مجموعه آثار تاریخی کشور است.
وی افزود: پروژه هایی مانند مناره ها در کل کشور گسترده هستند مانند برج های کبوتر که مختص استان اصفهان نیست و این منارها در مسیر حرکت یک کاروان بوده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: برای ثبت جهانی منارها که البته بنا باید در نوع خود منحصر به فرد بوده و شاخصه های خاص خودش را داشته باشد که منارها این خصوصیت را با خود دارند و هر کشوری این سازه را با این ترکیب ندارد.
وی خاطرنشان کرد: منارها در نوع خود دارای جاذبه هستند زیرا از لحاظ معماری و آجر کاری و کاشی کاری زیبایی منحصر به فردی دارند که باید دیده شوند.
طاهری با اشاره به منار زیار اصفهان اظهار داشت: منار زیار هیچ مشکلی ندارد و آخرین مرمت ها روی آن کار ...
[ مشاهده متن کامل خبر منارهای اصفهان ثبت جهانی می شوند/ پایان مرمت منار زیار در خبرگزاری تسنیم ]
منارهای اصفهان ثبت جهانی می شوند/ پایان مرمت منار زیار






چهارشنبه ، ۵اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tasnimnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن