واضح آرشیو وب فارسی:گیمفا: بالاخره عنوان Far Cry: Primal نیز روز گذشته برای کنسول ها منتشر شد و شاهد عنوانی بودیم که شرکت یوبی سافت ریسک بزرگ و ستودنی را برای ساخت آن و مخصوصا استفاده از نام سری محبوبی مانند Far Cry متحمل شد. Primal عنوانی است که شما را هزاران سال به عقب می برد و در دنیای وحشی و بی رحم انسان های اولیه و عصر حجر رها می کند. جایی که حتی بسیاری از بازی بازان قادر به درک زبان مردمانش نیز نیستند. ریسکی که یوبی سافت برای ساخت بازی متحمل شد واقعا ستودنی بوده و در پروژه های مدرن شرکت های بزرگ بازی سازی کمتر به چشم می خورد. جدا از بحث اینکه بازی به موفقیت خواهد رسید یا خیر یکی از نکات مهم بازی جلوه های بصری و گرافیک آن است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن در کنسول های نسل هشتم بپردازیم. با گیمفا همراه باشید. Far Cry Primal مانند نسخه های گذشته خود از انجین Dunia استفاده کرده و دومین ویرایش این انجین که برای رایانه های شخصی و کنسول های نسل هشتم طراحی شده است، دارای ویژگی هایی مانند رندر آب و هوای پویا، انیمشن های واقع گرایانه چهره، آتش پویا و چندین تکنولوژی استاندارد دیگر است. دومین ویرایش Dunia از تکنیک نورپردازی به نام Deferred Radiance Transfer Volumes یا «انتقال حجم پرتوی معوق» و یک رندر مبنتی بر خط لوله فیزیک استفاده کرده و به توسعه دهندگان جهت خلق یک جهان همه جانبه کمک می کند. با تمامی این توصیف ها، سوال اصلی اینجاست: عملکرد بازی در کنسول های پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان چگونه است؟ ویدیو پایین را مشاهده کنید و در ادامه توضیحات با ما همراه باشید: مشاهده آنلاین: دانلود با کیفیت ۱۰۸۰p دانلود با کیفیت ۷۲۰p دانلود با کیفیت ۴۸۰p پیش از ورود به جزئیات بیشتر بهتر است چندین تفاوت و شباهت ظریف میان دو نسخه را بررسی کنیم. با توجه به محیط باز بودن Far Cry: Primal، بازی یکی از بهترین عناوین جهت مقایسه عمق دید و جزئیات موجود در دور دست ها بوده و نسخه اکس باکس وان بازی در این زمینه فاقد جزئیاتی مانند سایه ها و شاخ و برگ می باشد. این مشکل در حالی که است نسخه پلی استیشن ۴ این موارد را به راحتی رندر می کند. با وجود اینکه موارد مذکور در فواصل نزدیک در اکس باکس وان رندر می شوند، کافی است کمی فاصله خود را از این جزئیات دور کنید تا شاهد ناپدید شدن آن ها شوید. کیفیت سایه های بازی در طول روز بین دو نسخه مشابه بوده و از نور حجمی مشابه، بافت هایی با وضوح تصویر بالا، parallax occlusion و فیلتر ناهمسانگرد در هر دو نسخه استفاده شده است. به طور کلی هر دو نسخه دارای هسته ساختار یکسانی هستند. نسخه پلی استیشن ۴ بازی در وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نسخه اکس باکس وان میان وضوح تصویر ۱۴۴۰×۱۰۸۰ اجرا می شوند. نرخ فریم هدف هر دو نسخه ۳۰ است. نسخه پلی استیشن ۴ از تکنیک HRAA استفاده می کند که افزایش وضوح کیفیت تصاویر را به همراه دارد. با وجود اینکه نمی توان کیفیت تصاویر بازی در نسخه اکس باکس وان را ضعیف خواند، با این حال پیاده سازی HRAA در نسخه پلی استیشن ۴ موجب برتری نسبی این نسخه در کیفیت تصاویر شده است. اما HRAA مشکلاتی را نیز به همراه آورده که از آن ها می توان به اثرات سو سو زدن برخی از اشیا و موی حیوانات در نسخه پلی استیشن ۴ اشاره کرد. با وجود اینکه مشکلات ذکر شده ممکن است موجب گیج شدن مخاطب شود، بایستی این نکته را مدنظر داشت که HRAA نیز دارای نکات منفی بوده و مسلما از تکنولوژی استاندارد FXAA بهتر می باشد. نرخ فریم ریت هر دو نسخه نیز بسیار خوب بوده و بیشتر مواقع شاهد قفل بودن فریم بازی در ۳۰ هستیم. سخن پایانی اینکه نسخه پلی استیشن ۴ بازی به علت کیفیت تصاویر بالاتر و استفاده از تکنولوژی AA بهتر برتری را از آن خود کرده و در زمینه گرافیک از رقیب خود بهتر عمل می کند. نسخه رایانه های شخصی بازی نیز تا چند روز آینده منتشر خواهد شد و مسلما شاهد مقایسه بازی در این نسخه با نسخه کنسولی نیز خواهیم بود.
چهارشنبه ، ۵اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: گیمفا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]