تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805315744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به یک مرکز تجاری تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به یک مرکز تجاری تبدیل شده است استان‌ها > اصفهان - یک کارگردان تئاتر گفت: سالن فرشچیان که می‎توانست در اختیار هنرمندان برای اجرای تئاتر قرار بگیرد، به یک دفترخانه تجاری و یک کافی شاپ تبدیل شده است و هنرمندان باید برای اجرای یک نمایش در آن مراتب دشواری را سپری کنند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصفهان شهری که عنوان فرهنگ و تمدن را یدک می‎کشد اما از وجود سالن‎های تخصصی ویژه تئاتر و همچنین سینمای فعال بی‎بهره است. مجتمع فرشچیان به عنوان مرکزی هنری که بسیاری از فعالان عرصه هنر برنامه‎های آن را دنبال می‎کنند، هر از چندگاهی دستخوش تغییراتی در مدیریت و برنامه می‎شود، در سال‎های گذشته تصمیم گرفته شد این مرکز به عنوان تئاتر شهر در نظر گرفته شود اما بعد از مدتی کلنگ تئاتر شهر در دو مرکز دیگر زده شد که سرنوشت آنها نیز نامعلوم است. اگرچه هنرمندان چشم به سالن فرشچیان دوخته‎اند و انتظار دارند به یک مرکز تخصصی تئاتر که هر شب در آن هنرمندان تئاتر روی صحنه بروند تبدیل شود و یا یک مرکز تخصصی سینما که هنرمندان پس از اکران فیلم به بحث و تبادل نظر بپردازند مبدل شود، اما خصوصی سازی هم نتوانست خواسته‎های هنرمندان را برطرف کند. تالار فرشچیان به مرکز تجاری تبدیل شده است یک کارگردان تئاتر در گفت‎وگو با خبر آنلاین اظهار کرد: از اینکه تئاترهای خودم را در تالار فرشچیان روی صحنه می‎برم متأسفم، زیرا این تالار پس از اینکه به دست بخش خصوصی سپرده شد از دست هنرمندان تئاتر خارج و به یک مرکز تجاری تبدیل شد. وی که تئاتر شیب تند را روی صحنه دارد ادامه داد: 4 ساعت قبل از اجرای نمایشم مسئولان تالار به من گفتند که سالن نور ندارد و این جای بسی تأسف برای این مکان فرهنگی است.
اصغر مرادی افزود: سالن فرشچیان که می‎توانست در اختیار هنرمندان برای اجرای تئاتر قرار بگیرد، به یک دفترخانه تجاری و یک کافی شاپ تبدیل شده است و هنرمندان باید برای اجرای یک نمایش در آن مراتب دشواری را سپری کنند. وی گفت: تئاتر اصفهان که روزی در زمان ارحام صدر از شهرهای دیگر همچون تهران خواهان داشت و بلیط رزرو می‎کردند، افول کرده است، این در شرایطی است که مسئولان فرهنگی ما برای یک گروه تهرانی که در اصفهان اجرای تئاتر می‎کند سر و دست می‎شکنند و از هیچ اقدامی برای آنها دریغ نمی‎کنند. مرادی ادامه داد: تئاتر اصفهان حال و روز خوبی ندارد زیرا مسئولان ما جایگاهی برای آن در نظر ندارند و به هنرمندان تئاتر توجهی نمی‎کنند.
وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات ما تئاتریست‎ها دست از تلاش بر نمی‎داریم و حتی زیر نور یک چراغ کوچک هم شده نمایشمان را روی صحنه می‎بریم. وضعیت تئاتر نابه سامان است مصطفی شکرانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: وضعیت تئاتر اصفهان نابه سامان است به طوری که من دو سال گذشته تنها سالی یک تئاتر روی صحنه برده‎ام. وی افزود: آنقدر از تئاتری‎های حمایت نمی‎شود که هنرمندان تئاتر دیگر به دنبال شکوفایی نیستند و به دلیل استفاده از نمایشنامه‎ای بی محتوا این مخاطبان هستند که فراری می‎شوند. کارگردان تئاتر ادامه داد: اما مشکل اساسی را متولیان و برگزار کنندگان تئاتر به وجود آورده‎اند، لااقل یک کلام بگویند تئاتر نمی‎خواهیم تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم. وی گفت: تالار فرشچیان تنها به مکانی برای برگزاری جشنواره تبدیل شده است و به سختی در اختیار هنرمندان قرار می‎گیرد. شکرانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه سال‎هااست در رشته تئاتر فعالیت دارم اما اگر می‎خواستم منتظر امرار معاش از این کار باشم به جایی نمی‎رسیدم، این بی توجهی به هنرمندان سال‎هاست که انجام می‎شود. وی گفت: هنرمندان تئاتر حتی مکانی برای تمرین ندارند و تنها به عشق این هنر است که سرپا هستند.  

کلید واژه ها: استان اصفهان -




سه شنبه 4 اسفند 1394 - 16:08:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن