تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804796329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی تا برنامه اجرایی برای توسعه گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر از مناظره نامزدهای انتخاباتی گزارش می دهد؛
شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی تا برنامه اجرایی برای توسعه گلستان

انتخابات


شناسهٔ خبر: 3563883 - سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
استانها > گلستان

گرگان- بازار نشست انتخاباتی و پرسش و پاسخ نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها یکی از داغ ترین بحث های مردم است. خبرگزاری مهر- گروه استان ها: این روزها، هفت صندلی بهارستان باعث رقابت ۱۳۰ نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان شده است. رقابتی که هر کس می خواهد خودش گوی سبقت را از دیگری بگیرد. پس از اعلام فهرست ائتلاف‌ها، فضای رقابتی هم داغ‌تر شد و اکنون خبرها بیشتر حول حمایت از ائتلاف‌ها می‌چرخد. چهره‌های شاخص به ستاد کاندیداها می‌روند و با حمایت خود سعی می‌کنند کاندیداهای مختلف را در کورس رقابتی بالاتر بیاورند. در میان همه این بالا و پایین شدن‌های انتخاباتی، چیزی که شور انتخاباتی بیشتر به آن نیاز دارد فضایی بدون وعده‌های توخالی و تخریب دیگران است. نماینده‌های دوره قبلی بابیان کارهای انجام داده می‌خواهند چهار سال دیگر در بهارستان رفت‌وآمد کنند. آن‌هاهم که امسال تازه‌پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند به دنبال روزنه‌هایی هستند تا با نشان دادن آنچه در سردارند خودشان را به مجلس برسانند. بعضی‌ها هم باآنکه می‌دانند در این عرصه چندان شانسی برای حضور ندارند اما به تبلیغات پرداخته و می‌کوشند تا از قطار تبلیغات انتخاباتی جا نمانند. این روزها جلسه، نشست‌های خودمانی، گردهمایی، مناظره، تبلیغات و دیدوبازدیدهای انجام‌شده توسط نامزدهای انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به اوج خود رسیده است. عده ای در فضای مجازی تبلیغات پرشوری دارند و برخی هم فقط به ستادهای شهری بسنده کرده اند. ستادها هم پر شده است پوستر، تراکت، رزومه های کاری و زندگی نامه کاندیداها انتخاباتی. در میان همه تبلیغات، نشست انتخاباتی و پرسش و پاسخ و مناظره یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های این نامزدها است. درجایی که شاید بتوان کمتر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا را در کنار هم دید. اما این مناظره‌ها فرصت مغتنمی است تا نماینده هرکدام از طرفین بتواند پرچم‌دار میدان باشد. در فضای پر از هیاهوی انتخاباتی، برگزاری مناظره‌های انتخاباتی با حضور کارشناسان می‌تواند کمک بسیاری به آگاه‌سازی جامعه نسب به وظایف نمایندگان و معرفی آن‌ها و برنامه‌هایشان داشته باشد. دانشگاه منابع طبیعی گرگان میزبان یکی از این مناظره های انتخاباتی بود.  

  حجت‌الاسلام سید علی طاهری که خود به‌عنوان نماینده اول مردم گرگان و آق‌قلا در دوره نهم در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، شانس حضورش را در این دوره هم بالا می‌داند در این مناظره خودش را به‌عنوان یک کاندیدای اصولگرا معرفی کرد. از طرفی نورمحمد تربتی نژاد در این دوره به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب پا به عرصه انتخابات گذاشته است و همه امیدش به طرفدارانی است که در این دولت همسوی او هستند و البته ائتلافی که او یک عضو آن است. هزینه های تبلیغاتی شفاف سازی شود اولین سؤال برای دانشجویان هزینه‌های تبلیغات کاندیدا بود. هزینه‌های که ازنظر بسیاری مردم جامعه زیاد است. تربتی نژاد در خصوص هزینه تبلیغات گفت: این هزینه را از درآمد خودم و همچنین وامی که از بانک دریافت کردم پرداخت می‌کنم. حجت‌الاسلام طاهری در پاسخ به این سؤال اما جواب دیگری داد. او گفت: تبلیغات زیادی ندارم و دوستان و حامیان بنده و مختصر منبع مالی که خودم دارم هزینه تبلیغاتم می‌شود. برنامه‌های آتی نماینده‌ها از دیگر سؤال‌های دانشجویان بود. تربتی نژاد معتقد است که برای داشتن برنامه نخست باید پتانسیل‌ها را شناسایی و تقویت کرد. تنوع قومیت‌ها، ظرفیت گردشگری، آموزش عالی خوب جزو ظرفیت‌هایی است که باید به آن‌ها توجه شود. وی مهم‌ترین برنامه خود را « مسائل اقتصادی» عنوان کرد.  

  وی تصریح کرد: باید سرمایه و ثروت داشته باشیم و تولیدات دانش‌بنیان را گسترش دهیم. وی یکی از مشکلاتی که برخی مناطق محروم با آن رو به هستند را عملکرد نمایندگان مجلس دانست و گفت: اقدام‌های جزیره‌ای و تلاش‌های انفرادی نمایندگان یکی از موضوعاتی که است که بر محرومیت‌ها دامن می‌زند. تربتی نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه تداخل وظایف نمایندگی با حزبی گری، سیاسی گری، خبرنگاری و یا عملیاتی به عملکرد نمایندگان آسیب می‌زند و باید هر نماینده در کنار خود برای این عوامل نیروهای مجزا تعریف کند. حجت‌الاسلام طاهری رویکرد و برنامه‌های خود را در خصوص این سؤال در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری عنوان کرد. وی ادامه داد: برخی تاکنون در دو دوره قبلی محقق شده و برخی برنامه‌ریزی‌شده در صورت ورود به مجلس تلاش می‌کنیم قوانین موردنظر را تصویب کنیم. وی بابیان این‌که تولید داخل طی دو سال گذشته روزبه‌روز ضعیف‌تر شده، تهدید شده و به‌شدت آسیب‌دیده است، اظهار کرد: ضرورت دارد تا دولت سیاست خود را برای کنترل تورم تغییر دهد و سیاستی را اتخاذ کند که رونق تولید داخل را نیز در پیش داشته باشد. دولت اقدامات خود را شفاف سازی کند طاهری با انتقاد از اطلاع‌رسانی غیر شفاف از سوی دولت خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی همیشه روی مسائل مهر محرمانه می‌زنند و از آغاز برداشته شدن تحریم‌ها اجرای برجام تاکنون ، دولت گزارش شفافی از اقدامات صورت گرفته به مردم ارائه نکرده‌اند و مردم در این حوزه‌ها نامحرم هستند و این رفتار دولت به صلاح کشور نیست. وی اظهار کرد: دولت که آب خوردن و محیط‌زیست را به بحث تحریم گره‌زده بود توضیحات خود را به مردم ارائه کند که با برداشته شدن تحریم‌ها چه اتفاقات مثبتی رخ‌داده اما متأسفانه ما اقدامی را از سوی دولت در این خصوص مشاهده نمی‌کنیم.  

  در ادامه یکی از دانشجویان از تربتی نژاد پرسید که شما مصالح حزبی را مهم‌تر می‌دانید، نظر خود را در این خصوص شفاف بیان کنید. وی در جواب گفت: اعتقاد به سیستم حزبی دارم، ولی چون در ایران حزب بیش‌ازحد وجود دارد من به ائتلاف اصلاح‌طلبان روی آوردم چراکه مردم می‌توانند به برنامه‌ها رأی دهند. تربتی نژاد افزود: من قانون را رعایت می‌کنم و فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب قرار می دهم. در ادامه دانشجویی پرسید؛ آقای تربتی نژاد با خاطره ای که از مجلس ششم در ذهن ما ماندگار است و نمایندگان در شرایط بحرانی زلزله بم به فکر سیاسی کاری بودند و دسته جمعی شروع به استعفا کردند چگونه این اطمینان خواهد بود نمایندگان اصلاح طلب برای ما آرامش به ارمغان می آورند؟ تربتی نژاد با بیان اینکه ما هم اکنون اصلاح طلبان اعتدال گرای حامی دولت هستیم نه وکیل الدوله بلکه وکیل المله هستیم، تصریح کرد: با توجه به تجربه باید مواظب باشیم تا دچار چالش نشویم چرا که ضربه های زیادی از تندرو ها خوردیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن