تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802694270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صوفی: با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی همه چیز اصلاح خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: صوفی: با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی همه چیز اصلاح خواهد شد
نشست خبری لیست انتخاباتی "یاران اعتدال و امید " در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.
به گزارش نامه‌نیوز، در این نشست خبری سیدمحمد میرلوحی سخنگوی ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان، علی صوفی رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آذر منصوری قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت و اسماعیل شجاعی رئیس ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه، ضمن ارایه گزارشی از روند شکل‌گیری لیست "یاران اعتدال و امید" پاسخگوی سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی هستند.

میرلوحی در این نشست با تأکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار داریم انتخابات پیش رو را دارای ویژگی‌های بسیار مهمی دانست و گفت: در انتخابات پیش رو فراتر از آنچه که در انتخابات‌های کشورهای دیگر مرسوم است پیام،‌ برنامه و آثار وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، خاطرنشان کرد: هر دوی این مجالس از نهادهای موثر و تأثیرگذار در کشور هستند. در این شرایط و با توجه به مجموعه شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و برجام، اینکه در قلب خاورمیانه در کشوری به نام ایران چنین فضا و شور انتخاباتی وجود دارد و همه چشم‌ها به سمت صندوق‌های آراء است اتفاقی ارزشمند است.

این فعال سیاسی ادامه داد: اینکه همه در کشور ایران با زبان رأی و نظر و مطالبات مردم گفت‌وگو می‌کنند معجزه دموکراسی است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان به فعالیت‌های گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه شرایط به سمت و سویی رفته است که طی آن جریان‌های سیاسی کشور همه مشغول فعالیت هستند و مشاهده می‌کنیم بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه باید به صحنه بیایند، فضایی ایجاد شده که ورود همگان به صحنه فراهم گردیده است و چنانچه که در فضاهای مجازی و واقعی شرایط را بررسی کنیم ملاحظه می‌کنیم که امروز همه دیدگاه‌ها در صحنه هستند و دیگر کسی نیست که در مورد انتخابات ساکت باشد.

میرلوحی با بیان اینکه ظرفیت انتخابات به گونه‌ای است که می‌توان دیدگاه‌ها را فراتر از انتخابات نیز مطرح کرد، اظهار کرد: امروز شاهدیم که با وجود همه محدودیت‌هایی که جریان اصلاح‌طلب با آن مواجه بوده با برنامه و راهبردهایی مشخص به صحنه آمده و شعار خود را نیز امید، آرامش و رونق اقتصادی با اصلاحات انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: ملاحظه می‌کنیم که جریان اصلاح‌طلبی با انتخاب این شعار میدان رقابت را مدیریت می‌کند و حتی به گونه‌ای عمل می‌کند که رقبای این جریان که در گذشته همه امکانات را در اختیار داشته‌اند ناچار به تمکین این شعار می‌شود.

در ادامه این نشست خبری، علی صوفی رئیس ستاد انتخابات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه انتخابات بزرگترین فرصتی است که در اختیار کنشگران سیاسی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده‌ایم که از این فضا حداکثر استفاده را ببریم. در همین راستا امروز مشاهده می‌کنیم که در میان اصلاح‌طلبان در سراسر کشور اتحادی برای رسیدن به لیست واحد به وجود آمده که این دستاورد بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: امیدواریم از این مرحله به بعد وارد فضای سیاسی جدیدی در کشور شویم و فضای سیاسی همچنان باز باشد تا احزاب قدرتمند شکل بگیرند و بتوانند که در تشکیل نهادهای مهمی همچون مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراها نقش فعال و اساسی خود را ایفا کنند.

صوفی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از فضای انتخاباتی ایجاد شده با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که رقابت انتخاباتی برابری وجود ندارد، اظهار کرد: با این وجود هم ما و هم مردم متوجه هستیم که سرنوشت جامعه پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شود. در همین راستا اصلاح‌طلبان مقطع فعلی را گام دوم و گام لیست امید نام‌گذاری کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، خاطرنشان کرد: این لیست و نیز حرکت مردم علاوه بر اینکه می‌تواند امیدوار کننده باشد، می‌تواند ادامه‌دهنده راهی باشد که در 92 آغاز کردیم.

رئیس ستاد انتخابات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه مردم می‌دانند اگر پای صندوق‌های رأی نیایند چه اتفاقی می‌افتد، گفت: امروز آگاهی مردم در سطح خوبی قرار دارد و قطعاً تبلیغات وسیع رسانه‌ای و غیررسانه‌ای روی رأی آنها تأثیری نخواهد گذاشت چرا که آنها از قبل تصمیم خود را گرفته‌اند.

صوفی با بیان اینکه با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی همه چیز اصلاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما اصلاح‌طلبان راه اصلاح‌طلبی را حضور در انتخابات می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست خبری اسماعیل شجاعی، رئیس ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه در انتخابات پیش رو نقش احزاب پررنگ‌تر از قبل شده است، ‌اظهار کرد: در انتخابات پیش رو به نظر می‌رسد که توجه مردم به احزاب و لیست‌های مورد حمایت احزاب بیشتر از قبل شده است و این شرایط به گونه‌ای است که حتی درشهرستان‌ها و استان‌ها که گاهی اوقات رقابت‌های قومی و قبیله‌ای وجود داشت، توجه مردم به لیست‌های احزاب بسیار افزایش داشته است.

وی با اشاره به ائتلاف حزب و اعتدال و توسعه و حامیان دولت با اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های پیش‌رو، اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه نظر شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه این بود که در انتخابات پیش رو نیز مانند انتخابات 92 در همه استان‌ها با شوراهای اصلاحات هماهنگی لازم را داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه، افزود: با توجه به اینکه همگی در ائتلاف انتخابات سال 92 به ائتلافی پایبند بودیم که منجر به پیروزی روحانی شد، در انتخابات پیش رو نیز به این نتیجه رسیدیم که در جریان رقابت‌های انتخاباتی در یک ائتلاف حضور پیدا کنیم و تا پایان راه نیز بر آن پایبند باشیم.

شجاعی گفت: امیدواریم که همانگونه که مردم در انتخابات 92 با انتخاب روحانی رأی خود را به این ائتلاف نشان دادند، در انتخابات 7 اسفند نیز با انتخاب لیست معرفی شده از سوی این ائتلاف مسیر سال 92 را تداوم بخشند.

وی با اشاره به وحدت اصلاح‌طلبان و تشکیل شورای اصلاح طلبی از سوی این جریان سیاسی، خاطرنشان کرد: تشکیل شورای اصلاح‌طلبی گام بسیار بزرگی بود که توانست موجب هماهنگی و کارآمدی بیشتر گروه‌های اصلاح‌طلب شود.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی اختلافات موجود در ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان، تأکید کرد: ممکن است که یک سری اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها در این ائتلاف وجود داشته باشد اما فضای سیاسی کشور به ویژه در انتخابات فضایی است که باید با تفاهم و تأمل پیش برویم و این تفاهم و ائتلاف امروز در قالب ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شکل بسیار زیبایی به خود گرفته است.

وی اظهار کرد: امیدواریم که این ائتلاف در جریان انتخابات با اقبال بسیار خوبی با مردم مواجه شود.

در ادامه این نشست خبری، آذر منصوری قائم مقام حزب ارداه ملت نیز طی سخنانی به تبیین مواضع اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو پرداخت و خاطرنشان کرد: دلیل اینکه گفته می‌شود انتخابات پیش رو مقطع بسیار حساسی برای کشور است آن است که نتیجه این انتخابات‌ها قرار است دو نهاد اصلی قدرت را چهار و هشت سال در کشور تشکیل دهد. به همین دلیل است که جریان‌های دلسوز و مدافع منافع ملی و مردم نمی‌توانند نسبت به انتخابات پیش رو ‌بی‌تفاوت باشند.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات و نتایج حاصل از صندوق‌های رأی، اظهار کرد: اهمیت و ظرفیت نهاد انتخابات و صندوق‌های رأی به عنوان یکی از بی‌بدیل‌ترین میراث انقلاب اسلامی به اندازه‌ای ارزشمند است که نباید از آن غفلت کنیم. در همین راستا هموراه مشاهده کرده‌ایم که جریاناتی که در طول تاریخ نسبت به این نهاد غافل و بی‌تفاوت بوده‌اند نه تنها هیچ دستاوردی برای خود کسب نکرده‌اند بلکه از این بی‌تفاوتی آنها دستاوردی برای نظام نیز حاصل نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: اصلاح طلبان همواره ثابت کرده‌اند و تلاششان بر این است که با وجود صحنه رقابت نابرابری که ایجاد شده است و با توجه به اینکه فکر می‌کنیم نابرابرترین صحنه رقابت در طول تاریخ ایجاد شده است، در صحنه حضور پیدا کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: تأکید همه اصلاح‌طلبان بر این است که چنانچه در شرایط سیاسی و اجتماعی کشور تا هفتم اسفندماه به نحوی باشد که شاهد حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی باشیم با وجود این صحنه نابرابر شانس اصلاح‌طلبان از رقیب بیشتر خواهد بود.

وی ائتلاف ایجاد شده در جریان انتخابات پیش رو را مهمترین دستاورد اصلاح‌طلبان پس از ائتلاف انتخابات سال 92 دانست و گفت: سامانه انسجام بخش اصلاح‌طلبان در سراسر کشور دستاورد بزرگی است که اهمیت آن حتی کمتر از حضور در انتخابات و نتیجه آن برای اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

منصوری گفت: فارغ از اینکه اصلاح‌طلبان چه نتیجه‌ای از انتخابات پیش رو کسب کنند، تشکیل این سامانه اتحاد، بلوغ‌، عقلانیت و واقع بینی است که این جریان سیاسی نسبت به موقعیت خود کسب کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در شرایط فعلی و با توجه به صحنه رقابت نابرابر ایجاد شده،‌ تأکید اصلاح‌طلبان و عزم آنها بر این است که در صحنه انتخابات حضور فعال داشته باشند، تأکید کرد: از مردم درخواست داریم که در شرایط فعلی نسبت به برگ‌های رأی خود بی‌توجه نباشند و آن را واگذار نکنند.



منبع: ایسنا


۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن