تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا با تجارت اسلحه مرگ را خرید و فروش می کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمریکا با تجارت اسلحه مرگ را خرید و فروش می کند
حقیقت پور در واکنش به ارقام نجومی فروش اسلحه توسط آمریکا و خرید هنگفت سعودی ها گفت: آمریکا با فروش اسلحه مرگ را خرید و فروش می کند ،این رویکرد پنتاگون درواقع استعمارگری مدرن خاورمیانه است.
کد خبر: ۵۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 23 February 2016


براساس آخرین گزارش میزان خرید و فروش اسلحه در جهان که توسط مؤسسه پژوهش‌های صلح سیپری منتشر شده ، در جهان همچنان رو به افزایش است. در این لیست آمریکا مقام نخست صادرات تسلیحات از سال‌های 2011 تا 2015 میلادی حفظ کرده‌است.

 حدود 10 روز پیش بود که دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ از خطر بروز جنگ سردی تازه در جهان سخن گفت.در اواکراین و به ویژ‌ه در خاورمیانه جنگ و درگیری‌های گوناگونی جریان دارند. تنش ها در خاوردور به شدت افزایش یافته است. میان پاکستان و هند همچنان وضعیتی پرتنش حاکم است. به موازات این درگیری‌ها افزایش خطر تروریسم و، حملات تروریستی در جهان وجود دارد و جنگ چند ملیتی در سوریه به عنوان بزرگ ترین تهدید وجود دارد.

در یک نگاه ساده می توان گفت که روند تحولات کنونی در جهان سبب افزایش رونق بازار خرید و فروش تسلیحات شده است. تحقیقات مؤسسه معتبر پژوهش‌های صلح «سیپری» در استکهلم نشان می دهد که در طی پنج سال گذشته حجم صادارت اسلحه به میزان 14 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش مؤسسه سیپری بیشترین میزان صادارت اسلحه در جهان به کشورهای آسیایی و منطقه بحران‌زده‌ی خاورمیانه صورت گرفته است. در خاورمیانه میزان واردات سلاح‌های سنگین در طی پنج سال 61 درصد افزایش یافته است و عربستان همچنان از بزرگترین واردکننده‌های اسلحه است. در بین سال‌های 2011 تا 2015 تنها کشور هند بوده که حجم وارادات تسلیحاتی‌اش بیشتر از کشور 30 میلیون نفری عربستان سعودی بوده است.

براساس این گزارش، آمریکا جایگاه نخست خود در صادرات تسلیحات در جهان از سال‌ 2011 تا 2015 میلادی را حفظ کرده است. این کشور از 2006 تا 2010 میلادی نیز جایگاه اول را داشته و یک سوم از صادرات تسلیحات مهم جهان توسط آمریکا بوده است. این درحالی است صادرات تسلیحات مهم آمریکا در پنج سال گذشته در مقایسه با سال‌های 2006 تا 2010 میلادی 27 درصد افزایش یافته است.

براساس این مطلب عربستان سعودی اصلی‌ترین وارد‌کننده تسلیحات مهم آمریکا بعد از هند محسوب می‌شود. به طوریکه هزینه‌های نظامی‌عربستان طی سال‌های 2006 تا 2010 حدود 275 درصد افزایش داشته است. در حالی که امارات 35 درصد، قطر 27 درصد و مصر 37 درصد در زمینه خرید سلاح هزینه‌ کرده‌اند.
منصور حقیقت پور

منصور حقیقت پور ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: « آمریکا برای رونق کارخانجات و صنایع نظامی خود در جهان جنگ افروزی می کند.»

وی در ادامه گفت: «یک نگاه ساده نشان می دهد که آمریکایی ها در جهان با فروش اسلحه به متحدین خود در واقع تجارت مرگ می کنند. آنها با فروش اسلحه های خود به قیمت های گزاف جیب کشورهای مسلمان خاورمیانه را خالی می کنند.»

این نماینده مجلس نهم گفت: « آمریکایی ها که کشورهای خاورمیانه را وارد فاز رقابتی جنگ سرد با یکدیگر کرده اند در جنگ داخلی سوریه با ایجاد داعش توانستند رقم تسلیحاتی که فروخته اند را چند برابر کنند و این میلیاردها دلار سود برای کارخانه های اسلحه سازی آمریکا ایجاد می کند.»

وی در رابطه با قدرت دفاعی جمهوری اسلامی گفت: « ایران در سال های جنگ تحمیلی به برکت تحریم از یک وارد کننده محصولات نظامی آمریکا با تکیه مردانی همانند شهید تهرانی مقدم توانست به خودکفایی نظامی دست پیدا کند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «ایران به پشتوانه حمایت های مردمی و خودکفایی صنایع نظامی توانسته در میان التهاب ها و درگیری های خاورمیانه به عنوان جزیره ثبات و امنیت در مقابل تهدیدات مصئون بماند. این که کشورهایی نظیر عربستان به شکلی جنون انگیز از آمریکا اسلحه خریداری می کنند به دلیل احساس حقارت سعودی ها است.»

وی با اشاره به موضوع خرید پدافند اس 300 ، گفت: « ایران بدون پدافند موشکی اس 300 و با توجه به قابلیت های بومی توانایی تامین امنیت آسمان ایران اسلامی را دارد ، واکنش های عصبی آمریکا و مزدوران سعودی – صهیونیستی تمسخرانگیز است.»











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن