تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز: تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب به اقتصاد ملی نابخشودنی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز:
تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب به اقتصاد ملی نابخشودنی است
کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز گفت: تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اقتصاد ملی امری نابخشودنی است.

خبرگزاری فارس: تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب به اقتصاد ملی نابخشودنی است



شبیب جویجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، عصاره فضائل ملت است و کارکردهای ملی و محلی بی‌شماری دارد بر همین اساس باید افرادی وارد مجلس شوند که بتوانند این کارکرد‌ها را به بهترین شکل ممکن، فعال کنند.
وی افزود: در سطح ملی، نمایندگان مجلس باید در چارچوب اسناد بالا دستی، قانون اساسی، سند چشم انداز توسعه در افق 1404، برنامه‌های توسعه‌ای پنج ساله و بالا‌تر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری، توسعه و رونق و عمران را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قالب قانون‌گذاری و نظارت محقق کنند و امکان رسیدن کشور به توسعه و پیشرفت را فراهم کنند.
سفیر سابق ایران در سودان اظهار کرد: در بعد محلی نیز با توجه به اینکه مشکلات فراوانی به خصوص در استانی مثل خوزستان و حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون داریم، یقینا باید مدلی از توسعه و پشرفت و حل مشکلات تدوین شود و به منظور پیگیری مطالبات مشکلات مورد استفاده قرار بگیرد.
جویجری با اشاره به اینکه حل مشکلات در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی را به سه بخش تقسیم‌بندی کرده‌ام، تصریح کرد: بخش اول که بر اساس حوزه جغرافیایی است در آن مشکلات و تنگناهای هر بخش به صورت حوزه جغرافیایی دیده شده است. برای نمونه قطعا مشکلی که در روستا وجود دارد در شهر وجود ندارد و یا اینکه مشکلی که در محلات محروم وجود دارد در مناطق تقریبا برخوردار شهره دیده نمی‌شود به همین دلیل باید برای هر منطقه و محلف سندی از توسعه ترسیم کرد که بی‌شک این کار شدنی است.
وی ادامه داد: بخش دوم به صورت موضوعی تدوین شده است که شامل موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و بهداشتی است که در آن معضلات شهرهای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه بر اساس آن‌ها تقسیم بندی شده و برای حل آن‌ها پیگیری‌ها خود را متمرکز می‌کنیم.
جویجری بیان کرد: در بخش سوم نگاه ما بر اساس حجم مشکلات موجود است. مشکلات موجود در این حوزه انتخابیه، برخی خرد و برخی کلان هستند و باید برای هر کدام از آن‌ها مدلی از حل حل مشکلات را تعریف کرد تا بتوانیم به تدریح بر آن‌ها فائق آمد.
نماینده دو دوره مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات، نمایندگان می‌توانند بسیار مهم و اثرگذار باشند و برای حل آن‌ها در صورت وجود خلاء‌های قانونی می‌توانند قوانین جدید تصویب کنند و در صورت وجود قانون نیز می‌توانند از اهرم‌های نظارتی خود به خوبی استفاده کنند.
وی با اشاره به تبعیض موجود در خوزستان که همه مردم و نخبگان را به شکایت وا داشته است، بیان کرد: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت‌های بالای خدادادی، انسانی، طبیعی، صنعتی و... در استان خوزستان، وجود یک مدیریت هماهنگ، همگرا، همدل، عدالت محور، کلان‌نگر و مدبر به راحتی می‌تواند رگه‌های تبعیض که مردم و نخبگان این روز‌ها از آن شکایت می‌کنند را از بین ببرد.
جویجری تاکید کرد: اگر مدیریتی در استان با شرایط پیش گفته حاکم بود، اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم و آن‌ها می‌توانستند از شدت درد مردم بکاهند و در ‌‌نهایت آن را از بین ببرند.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی همچنین در خصوص حضورش در لیست مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان نیز اظهار کرد: با تابلوی اصولگرایی وارد عرصه انتخابات شده‌ام. در این مدت افراد زیادی در استان و خارج از آن سئوال کردند که از کدام طیف وارد انتخابات شده‌ام که با قاطعیت به آن‌ها اعلام کرده‌ام منش اصولگرایی دارم و به آن پایبند هستم.
جویجری بیان کرد: چه در لیست ائتلاف اصولگرایان باشم چه نباشم خود را یک اصولگرا می‌دانم و اکنون که در لیست مورد حمایت ائتلاف قرار گرفته‌ام این امر باعث افتخار من خواهد بود.
وی در خصوص اینکه این روز‌ها بزرگ‌ترین دغدغه مردم خوزستان انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌هاست، بیان کرد: وقتی تعداد قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی در استان خوزستان به علت نبود و کمبود آب، کشاورزی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و طرح توسعه کشاورزی خوزستان نیز با چالش نبود آب مواجه است، چگونه مدیران دولت به دنبال انتقال آب از سرشاخه‌های کارون با هزینه سرسام آور هستند؟ وی اضافه کرد: این هزینه‌ها مگر از جیب مردم ایران برای اهداف خاص هزینه نمی‌شود پس در این مورد غیر از اینکه کشاورزی کشور زیان می‌بیند، بحث بیت المال هم مطرح می‌شود که برخی‌ها به آن بی‌توجهی می‌کنند و هزینه‌های بی‌مورد به اقتصاد ایران تحمیل می‌کنند چرا که همه می‌دانیم هزینه‌های احداث تونل و لوله گذاری برای انتقال آب بودجه و اعتباری بسیار کلان را می‌طلبد.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه بیان کرد: یقینا در صورت کسب نمایندگی مجلس از تمامی مجاری قانونی و نهادهای مربوطه موضوع عدم انتقال آب را پیگیری می‌کنم زیرا در خوزستان آب بدون نیاز برای انتقال به سایر استان‌های کشور وجود ندارد.
وی در خصوص گرد و غبار که این روز‌ها دوباره آسمان خوزستان را خاکستری کرده است نیز گفت: در زمانی که عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم بودم، کارهای خوبی را پیش بردیم و حتی با عراق به توافقات بسیار خوب و کاربردی دست یافتیم که این امر به دلایل مختلف بعد از ما به فراموشی سپرده شد.
جویجری بیان کرد: حتی دبیرخانه‌ای برای پیگیری این امر تشکیل شد که اقدامات خوبی برای هماهنگی سه کشور ایران، ترکیه و عراق صورت گرفت که ما را به حل مشکل امیدوار کرد به همین دلیل هدف من پیگیری این موارد است تا مشکل مردم خوزستان در زمینه گرد و غبار برای همیشه ریشه کن شود.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی ادامه داد: بی‌شک گرد و غبار موجود در خوزستان هزینه‌های بی‌شماری بر زندگی و سلامت مردم خوزستان تحمیل کرده است و مشاهده می‌کنیم که اثرات سوء آن بسیار برای مردم هزینه‌بر بوده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار آن نباید از هزینه‌های بی‌شمار تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی در جریان شدت یافتن گرد و غبار به سادگی گذاشت زیرا این هزینه‌ها به خصوص در بخش آموزشی، زیان‌های جبران ناپذدیری برای مردم خوزستان دارد چرا که خوزستان در بخش آموزش و پرورش جایگاه مناسبی در کشور ندارد و این تعطیلی‌های این موضوع را تشدید می‌کند.

94/12/04 - 10:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن