تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805508749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاس گزارش می‌دهد به فرزندانم بگویید پدرتان در راه اسلام و ولایت شهید شد / حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهیدان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فاس گزارش می‌دهد
به فرزندانم بگویید پدرتان در راه اسلام و ولایت شهید شد / حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهیدان است
وصیت‌نامه‎های شهدا حاوی نکاتی است که رنگ کهنگی به‌خود نمی‎گیرد؛ مانند وصیت شهید جعفر عباسی به همسرش که می‎گفت: همسرم! حجاب شما زنان کوبنده‌تر از خون شهید است و اینکه به فرزندانم بگویید که پدرتان در راه اسلام و ولایت شهید شد.

خبرگزاری فارس: به فرزندانم بگویید پدرتان در راه اسلام و ولایت شهید شد / حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهیدان است



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، هشت سال دفاع مقدس یادآور جان‌‌فشانی و از خودگذشتگی جوانانی است که به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و نامشان در تاریخ ماندگار شد، شهدا برای زنده نگه‌داشتن اسلام و انقلاب سر بر سودای عشق گذاشته و برای حفظ ناموس و خاک وطن از همه لذت‌های دنیا چشم‌پوشی کردند و چه لذتی بهتر از شهادت. همه ما مدیون حماسه‌هایی هستیم که با همت جوانان غیور سرزمین ایران خلق شد، یادمان نرود که ما هنوز در مقابل خلق چنین حماسه‌ای مسئول هستیم و باید با تمام توان از جایگاه والای شهدا حمایت کنیم و همانند گذشته اقتدار اسلامی را به جهانیان ثابت کنیم. دشمنان هر لحظه در تلاش برای بد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند حضور جوان‌مردانه شهدا را کم‌رنگ جلوه دهند، اما پاکی روح شهیدان همیشه زنده این مرز و بوم موجب شده که هر روز به اقتدار و جایگاهشان افزوده‌ شود، شهیدان با اندیشه و تفکر ناب خود در روح و روان جامعه ایرانی تا به ابد جای دارند.

* نخستین نیروی اعزامی از منطقه میاندورود پاسدار جانباز شهید جعفر عباسی‌سورکی، آذرماه سال 1343 در دامان پدر و مادری مذهبی چشم به جهان گشود و پرورش یافت، فرزند پنجم خانواده و از همان دوران کودکی اهل قرآن و نماز بود، خانه پدری وی از سال‌های قبل از انقلاب مکانی برای حضور انقلابیون بود. از دوران کودکی اطرافیان علاقه زیادی به وی داشته و هرچه‌قدر سنین کودکی را پشت سر می‌گذاشت به عشق و علاقه‌شان افزوده‌تر می‌شد، زیرا خصوصیات اخلاقی منحصر به‌فرد و چهره مظلومی داشت و از هوش استعداد بسیاری در فراگیری علم برخودار بود، یکی از خصوصیات بارز دیگر او علاقه و محبتش به رهبر انقلاب بود. شهید عباسی که ندای امام راحل (ره) را با تمام وجود درک کرد، به‌همراه دوست همیشگی‌اش حسین ملازاده در 31 شهریور سال 1360 به‌عنوان بسیجی اولین اعزامی نیروی آن زمان منطقه میاندورود برای جهاد «فی‌سبیل‌الله» در جبهه نبرد حق علیه باطل بودند.

وی نیز به همراه برادرش سرهنگ پاسدار قاسم عباسی نزدیک به 40 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت که چندین مرتبه خبر شهادتش را برای خانواده آوردند؛ وی در عملیات‌های کردستان، عملیات رمضان، از کربلای 2 تا کربلای 10، والفجر 8، والفجر مقدماتی، شلمچه، جنگ‌های نامنظم ظفر، عملیات پاوه و... حضور مستمر داشت. * حضور در جبهه و دفاع از اسلام را وظیفه شرعی می‌دانست شهیدانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی خالصانه در پیشگاه خداوند تسلیم شده و گاهی طعم شیرین شهادت را در میدان جنگ تجربه کردند و گاهی هم یادگاری از جنگ را برای خود به ارمغان آوردند، پاسدار جانباز شهید جعفر عباسی‌سورکی یکی از شهدایی بود که با مظلومیتی وصف‌ناپذیر در راه حق علیه باطل با تمام وجود ایستادگی کرد و حتی بعد از اتمام جنگ هم با یادگاری تلخی که به‌همراه داشت، به‌عنوان جانباز شیمیایی روزهای سختی را پشت سر گذاشت. خاتون موتمن همسر شهد جعفر عباسی می‌گوید: صداقت و پاکی، اولین چیزی است که از همسر شهیدم به‌یاد دارم، در همان روزهای اول آشنایی‌مان همیشه راستی و درستی را سرلوحه زندگی‌مان قرار داده و بسیار به آن تأکید می‌کرد، در سن 19 سالگی ازدواج کردم و حاصل ازدواجمان سه فرزند به نام‌های محمدجواد، حسن و زکیه است که وجودشان در زندگی نعمت و رحمتی بود که نصیب ما شد، شهید در زمان تولد دو پسرمان در جبهه حضور داشت و وقتی که دخترمان به‌دنیا آمد بسیار به حفظ حجاب و عفافش سفارش می‌کرد.

خواهر شهید عباسی معلم من بوده و به‌واسطه شناختی که در روستا داشتیم این ارتباط قوت گرفت و به خواستگاری‌ام آمد، در آن زمان قبل از هر چیزی به جبهه و جنگ اشاره کرد و حضور در آن را وظیفه شرعی خود می‌دانست، من هم با محبت و ارادتی که به رهبر انقلاب در دفاع از میهن داشتم از تصمیم او راضی بودم و با تمام وجودم از او حمایت کردم. * عوارض شیمیایی یادگاری از جنگ همسر شهید ادامه داد: با وجود اینکه می‌دانستم همسرم شیمیایی و به‎شدت مجروح است، ولی با تمام عشق و علاقه زندگی توأم با معنویت را شروع کردیم و زیر سایه الطاف خداوند و ائمه اطهار (ع) در اندک زمان زندگی مشترکمان خاطرات خوبی داریم و هرگز مشکلات زندگی و سختی زمانه ما را از پا در نیاورد و هم‌چنان با امید روزگار سپری کردیم. وی بدترین خاطرات زندگی را شدت گرفتن عوارض شیمیایی شهید دانست و اضافه کرد: روزهای خیلی سختی بود و این سختی‎ها تا حدی بود که با هر لقمه غذا و جرعه آب به‎شدت حال روحی و جسمی وی دگرگون می‌شد و من از دیدن این صحنه و تحمل سختی‌هایش بسیار ناراحت می‌شدم. به گزارش فارس، ادامه راه شهدا آرزوی دیرینه‌ای بود که او همیشه به آن تأکید می‌کرد و حفظ ارزش‌ها در دفاع از اسلام و انقلاب را وظیفه مردمی و شرعی می‌دانست و خانواده را به آن سفارش می‌کرد، شهید عباسی از مؤسسان هیئت ابوالفضل بود و عشق و علاقه خاصی به اهل بیت (ع) داشت. رحلت امام راحل(ره) یکی از بدترین و سخت‌ترین لحظه‌های عمر این شهید با تحمل آن همه درد و رنج شیمیایی و جراحت بود، زیرا تمام دوران کودکی و نوجوانی‌اش با عشق و ارادت به رهبر کبیر انقلاب سپری شده بود و از دست‌دادن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را یک فاجعه می‌دانست.

* شهادت آرزوی دیرینه‌ای که به حقیقت پیوست روزها سپری می‌شد و این پاسدار جوان‌مرد با تحمل عوارض شیمیایی لحظه‌ها را در کنار سه فرزند خردسال خود می‌گذراند، از آنجایی که شهادت آرزوی همیشگی‌اش بود، به‌همین دلیل بعد از گذشت چند سال از عوارض شیمیایی، به‌ندای حق لبیک گفت و به هم‌رزمان شهیدش پیوست، اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌ایم که شیمایی چیست و زخم شیمیایی چه‌قدر دردناک است و چه‌طور می‌شود یک عمر با درد زیست؟! از ماه‌های آغاز اعزام خود به جبهه وارد سپاه شد و علاقه زیادی به لباس و آرم سپاه داشت و از جمله پاسدارانی بود که تا آخرین لحظات عمر با لباس سپاه خود عجین بود، در سال 1363 ازدواج کرد و در دوران جبهه و جنگ، خداوند اولین فرزندش به‌نام محمدجواد را به او هدیه کرد. شهید عباسی بیش از 30 سال از عمرش نمی‌گذشت که به‌علت عوارض شیمیایی و به‌دوش کشیدن درد و رنج این بیماری چهره‌اش هر روز خسته‌تر و پیرتر از روزهای قبل به‌نظر می‌رسید، سرانجام با تحمل آن همه سختی در 14 خرداد سال 1374 بعد از چند ماه بستری در بیمارستان بقیه‌الله تهران به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید. * دوباره روز پدر روز تجدید خاطره‌ها «حسن» فرزند شهید جعفر عباسی با وجود اینکه کودکی چهار ساله بود که پدرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اما هر بار که اسم بابا به‌میان می‌آید با عشق وصف‌ناپذیری از او یاد می‌کند که گویی سالیان سال حضور پدر را در زندگی احساس کرد، وی در وبلاگ خود «چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند» بارها از شهدا و به‎ویژه پدر شهید خود مطالبی ذکر کرده که نظر هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جلب می‎کند. عباسی می‌گوید: چقدر زود می‌گذرد، انگار تمام سال و ماه و هفته دست‌به‌دست هم دادند تا نبودنش را به رخم بکشد، هر سال که به روز پدر نزدیکتر می‌شویم در دلم آشوب به‌پا می‌شود و بی‌اختیار چشمانم نمناک، اما نمی‌دانم این اشک از سر شادی است یا غم؟! وی ادامه داد: در روز پدر عده‌ای در آغوش پدر خویش آرام می‌شوند و در کنار دستان گرم و مهربانشان روز را شب می‌کنند، اما یک عده با چشمان خیس و دل‌شکسته در کنار قاب عکس بی‌جان پدر از دلتنگی تب می‌کنند و چه‌قدر فاصله‌ای بسیار طولانی است بین شب و تب! * شهیدان آبرویمان هستند و شهادت آرزوی ما فرزند شهید عباسی ارادت خاصی به رهبر معظم انقلاب دارد و با شور و شوق خاصی از ایشان یاد می‌کند و می‌گوید: امروز همه ما باید بدانیم که پرچم‌دار امت اسلام و مسلمانان و نائب بر حق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای است و باید همانند کسانی که در کربلا تا لحظه آخر در رکاب امام خویش ماندند، همان‌گونه در رکاب او بمانیم، دشمنان بدانند هرگز در تاریخ و تقویم‌ها نخواهند خواند که امام خامنه‌ای تنها مانده است.

عباسی ادامه دادن راه شهیدان را یکی از وظایف مهم و اساسی همه آحاد مردم دانست و گفت: بی‌شک همه ما در برابر شهیدان مسئولیت عظیمی بر عهده داریم که به آسانی قابل جبران نیست، همه کسانی که جنگ تحمیلی را درک کردند و افرادی که قرار است در آینده به حول قوه الهی در این سرزمین زندگی کنند و قدم بگذارند، نیز مسئولیت بزرگی در ادامه راه شهدا بر عهده دارند. * جوانان ادامه‌دهنده راه شهدا هستند وی با اشاره به اینکه شهدا برای زنده نگه‌داشتن اسلام ناب محمدی و دفاع از سرزمین اسلامی از همه لذت‌های دنیا گذشتند، تصریح کرد: امروز هر نفسی که می‌کشیم و هر حرکتی که می‌کنیم باید در مرحله اول شکرگزار درگاه خداوند متعال باشیم و شکر نعمت را به‌جا آوریم و بعد از آن قدردان شهیدانی باشیم که از همه لذت‌ها چشم‌پوشی کرده تا اسلام و خط  سالار شهیدان کربلا زنده بماند. این فرزند شهید ادامه داد: همه باید آگاه به این موضوع باشیم که نکند روزی برسد که غرق مادیات و خوش‌گذرانی‌های دنیا شویم و از شهدا و فرهنگ‌شان فاصله بگیریم، زیرا امروز هر نفسی که می‌کشیم از صدقه سر شهیدان والامقام و رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای است. عباسی به اهداف شوم دشمن اشاره کرد و افزود: دشمنان در کمین هستند تا فرهنگ عاشورایی و شهادت را در جامعه اسلامی کم‌رنگ جلوه دهند، در این‌صورت همه دشمنان اسلام بدانند که شهادت آرزویی است که در خون جوانان ما جریان دارد و به هیچ عنوانی جداشدنی نیست. * وصیت‌نامه پاسدار جانباز شهید جعفر عباسی سورکی با درود و سلام بر خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) و حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی. برادران و خواهرانم بدانید که من آگاهانه در این راه قدم نهاده‌ام، چرا که خون سرخ شهیدان از هابیل تا امام حسین (ع) تا شهدای کربلای ایران صدایم می‌زنند که چیست تو را و برای چه نشسته‌ای. ما در عصری زندگی می‌کنیم که ظلم سراسر جهان را فرا گرفته است، برخیز در برابر ظلم و ستم از مظلومیت اسلام دفاع کن و هرگز از شهادت نهراس، به‌‌پاخیز و به ندای امام عزیزمان لبیک بگویید تا بار دیگر پرچم خونین اسلام را در بلندترین قله جهان به اهتزاز در آورید و پوزه یزیدیان زمان را به خاک بمالید تا قسط و عدل الهی در سایه توحید برقرار گردد، من به یقین درک کرده‌ام که شهادت تصادفی نیست، بلکه لیاقت و سعادتی است بس بزرگ که نصیب هرکس نمی‌شود. برادران و خواهرانم! هرگز از خط اسلام جدا نشوید و لحظه‌ای رهبرمان را تنها نگذاریم و دفاع از روحانیت مبارز که همان دفاع از اسلام است دست برندارید و تا آخرین قطره خونتان از این آرمان‌های مقدس دفاع کنید. همسرم از اینکه خیلی زود از شما جدا شدم امیدوارم مرا ببخشید، چون احساس کردم اسلام در خطر است که در این موقعیت حساس در خانه نشستن ننگ است، درخت تنومند اسلام احتیاج به آبیاری دارد و این آبیاری را باید با هدیه خون سرخمان انجام دهیم، همسرم از شما می‌خواهم بعد از شهادتم با صبر و بردباری و زینب‌گونه به تبلیغ اسلام بپرداز و هرگز در جمع مردم از فراق من گریان مباش و مقاوم و استوار باش و ادامه‌دهنده خون شهیدان.

همسرم! همه را به تقوا و حجاب اسلامی وصیت می‌کنم که حجاب شما زنان کوبنده‌تر از خون شهیدان است، شما را به خدا قسم می‌دهم که در تربیت فرزندانم نهایت تلاش را بکنید و از آنها بخواهید افرادی شایسته و مفید برای اسلام و انقلاب اسلامی باشند، هرگز به آنها دروغ نگویید که پدرتان به مسافرت رفته، بلکه به آنها بگویید که پدرتان پاسدار اسلام، قرآن و عاشق به ولایت بوده است و در راه ولایت به مصاف با بعثی‎های خدانشناس مجروح و به درجه رفیع شهادت رسیده است. پدر و مادر عزیزم! اگر در طول زندگی کوتاهی از من دیده‌اید مرا عفو کنید و از همسرم و فرزندانم خوب مواظبت کنید، من آنها را به شما و شما را به خدا می‌سپارم، از خواهران گرامی‌ام تقاضا دارم با همسر خوبم و فرزندان عزیزم مهربان باشید و نگذارید در فراق من گریان باشند، از شما بی‌نهایت تشکر می‌کنم، خداوند به همه شما صبر عنایت کند. به گزارش فارس، شهدا آلاله‌هایی هستند که با قطره قطره خون خود نهضت اسلام را آبیاری کردند تا امروز با اقتدار و با شهامت اسم شهید را به زبان آوریم، شهدا رفتند اما به‌راستی همیشه یاد و خاطرشان با ادامه دادن را‎شان زنده باقی می‌ماند. شهدا با شجاعت از مرز خویشتن گذشتند و برای رضایت خداوند از هدیه کردن گرانبهاترین دارایی خود یعنی جان و متاع دنیایی دریغ نکردند، نباید چنین تصور کرد که شهید بی‌اعتنا به زندگی بوده و از زنده ماندن دوری می‌کنند و ارزش نفس و جان خود را نمی‌دانند، بلکه دفاع از اسلام و رهبری را سرلوحه اقدام خود دانسته و در دفاع از ناموس و وطن ذره‌ای تردید نداشتند.

94/12/04 - 04:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن