تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805295480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش مهمترین هدف برنامه جامع توسعه پایدار است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آموزش مهمترین هدف برنامه جامع توسعه پایدار است
سرپرست کمیسیون ملی یونسکو گفت: آموزش به عنوان یکی از اهداف برنامه جامع برای توسعه پایدار است که اجرای آن از ابتدای سال 2016 آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصیری قیداری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده‌نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با توجه به تغییرات پرشتاب جهان معاصر اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس ظرفیت‌سازی نظام آموزشی ایران با توجه به تحولات رایج اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و کمک به تقویت ساختارها برای آینده‌نگری و پایداری سیاست‌های آموزشی است.


وی با بیان این که کارکرد توسعه ملی یونسکو بر حوزه‌ی آموزش تأکید دارد، گفت: در ماده‌ی یک اساسنامه‌ هیئت وزیران یونسکو بر ارتباط یونسکو در ایران تأکید شده و در بند 8 این اساسنامه ایجاد ارتباط بین یونسکو و سازمان‌های دولتی و غیردولتی که در آموزش، فرهنگ و ارتباطات فعالیت می‌کنند تأکید شده است.


نصیری قیداری با اشاره به این که یونسکو دریچه‌ای است که ما تصاویر جهانی و برنامه‌های مصوب بین‌المللی را داخل کشور بیاوریم که تفکیک، تعامل و ارتباط با دستگاه‌های مرتبط را از این دریچه بین‌المللی منتقل کنیم، بیان کرد: برنامه‌های بین‌المللی از جمع‌بندی تصمیمات 150 کشور عضو یونسکو به دست می‌آید از برنامه‌های بین‌المللی و اسناد کشورها تلفیق شده که در این کنفرانس کمیسیون ملی یونسکو پیشنهاد داده که یک برنامه مشارکتی بازاندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با توجه به تغییرات پرشتاب جهان معاصر تصویب شود که این برنامه‌ با همکاری آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود.


وی با بیان این که دستورالعمل کار جهان توسعه پس از سال 2015 در سپتامبر این سال در سازمان ملل با حضور دکتر روحانی ریاست جمهوری به تصویب رسید، تصریح کرد: اجرای برنامه جامع برای توسعه پایدار از اول ژانویه 2016 با 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه شروع شده که برای این منظور کار گروه تشکیل داده‌ایم و برنامه‌ها را بین وزار‌ت‌ علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش تفکیک و به دستگاه‌های اجرایی منعکس کنیم.


سرپرست کمیسیون ملی یونسکو با اعلام این که چهارمین هدف برنامه‌ی جامع برای توسعه پایدار آموزش است، گفت: این هدف برای کمیته‌ی آموزش و کمتیه‌ی آموزش عالی با ایجاد 6 و 8 کارگروه مختلف تشکیل شده که موارد مربوط به وزارت آموزش و پرورش توسط افراد تعیین شده در آن رسیدگی می‌شود.


وی افزود: کارگروه‌ها باید در بطن‌های اجرایی خود در حوزه‌های مختلف آموزش در راستای سند تحول بنیادین و سند توسعه پایدار به اهداف ملی و بین‌المللی توجه کنند که با تشکیل کمیته آموزش عالی و جلسات ماهانه‌ی آن بر روی این هدف کار می‌کنند.


نصیری قیداری اظهار داشت: آموزش‌ها در علوم طبیعی، انسانی، اجتماعی و فرهنگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که تولید برنامه در داخل کشور با تصویب در یونسکو تحت کمیسیون‌های تخصصی و کارگروه‌های مربوطه در کشور و با مشارکت وزرا و چهره‌های ماندگار اجرایی می‌شود.


در ادامه دکتر محب حسینی رییس بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو و دبیر کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده‌نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با توجه به تغییرات پرشتاب جهان معاصر در این خصوص گفت: این کنفرانس در چارچوب برنامه مشارکت یونسکو تصویب شده و این دستورالعمل‌ جهانی در ایران پیاده می‌شود که بحث آموزش بسیار گسترده است و ساختار رسمی و غیرسمی را در برمی‌گیرد.


وی افزود: از سال 2014 یونسکو تیمی را در زمینه آموزش و پژوهش تشکیل داد که پیش‌بینی و آینده‌نگری در آموزش را شامل می‌شود و یادگیری برای چگونه دانستن، چگونه انجام دادن، چگونه دیدن و همزیستی با دیگر ساختارهای جدید‌ آموزش و تحولات آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.







۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن