تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از آقا جلو نزنیم/مداحان جوان ما پای درس اساتید قدیمی بنشینند/ستایشگری را در جبهه آموختم


واضح آرشیو وب فارسی:عقیق: بزرگتر ما هم مقام معظم رهبری است و باید گوش فرا دهیم رهبری چه فرمانی می دهد. چون ایشان می دانند افق ها چه هستند و چه رویکردهایی این انقلاب را به سرمنزل مقصود می رساند.عقیق: اعتقاد عجیبی به دقت و توجه به غنی بودن شعر و سبک اساتید قدیمی مداحی دارد. به جوانان امروزی توصیه می کند که پای درس اساتید قدیمی بنشینند و از این فرصت به نحو شایسته ای بهره ببرند. چون خودش مدیون و مرهون فرصتی است که در جبهه های حق علیه باطل برای او پدید آمد. آموزگارانی که به شهادت رسیدند. نریمان پناهی به گفته خودش ستایشگری را در جبهه آموخته و از الگوهایی همچون حاج منصور ارضی، حاج ماشاالله عابدی تبعیت کرده و سوز نوای آهنگران در زمان جنگ را نیز می پسندد. این مداح برجسته کشور در یکی از روز های برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب در غرفه عقیق حاضر شد و به همه دست اندرکاران این مجوعه خسته نباشید و خدا قوت گفت. مشروح این مصاحبه را در ذیل بخوانید. *به عنوان مقدمه بحث بفرمایید نظرتان در مورد روند و رویکرد کاری عقیق چیست؟ ببینید! الان بهترین کار تبلیغ دین است؛ همان کاری که سایت عقیق در رأس این رسانه ها پرچمداری می کند. همه عوام و خواص با مجموعه فضای مجازی سر و کار دارند. باید بچه حزب اللهی ها امروز در این جبهه کار توسعه ای دنبال کنند و فعالانه در این میدان باشند. چون صحبت " عقیق " تبلیغ دین و تقویت اسلام است و در عین حال حمایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نیز با خود به همراه دارد. همان طور که دشمنان از صدر اسلام برای انحراف اعتقادات مردم تبلیغ می کردند ما هم باید حضرت سیدالشهداء(ع) و آثار و دستاوردهای ارزشمند عاشورا را تبیلغ کنیم؛ عقیق باید برای تبلیغ فرهنگ حسینی از هیچ کوششی دریغ نکند. چرا که برجسته شدن دین خدا در گام اول باید هدف ما باشد. به این واسطه شهدا و منش ها و اعتقاد و اخلاق آن ها نیز به رخ کشیده می شود. این خواهش را دارم که در این مسیر کوتاهی نکنید، زیرا سهل انگاری و بی توجهی نسبت به اعتلای اسلام به قیمت پایمال شدن هدف شهدا و آرمان های بلند حضرت امام(ره) تمام می شود؛ آن هایی که روزی از جان خودشان گذشتند تا این راه به تعالی برسد. پس نباید کم بگذاریم. البته این توصیه را دارم که از تبلیغ پیشکسوتان و پیرغلامان غافل نشویم که بعضاً شاهد پررنگ شدن تازه کارها هستیم. *هیئت ها در هر برهه ای از تاریخ یک رسالت و وظیفه ای را با قدرت دنبال کرده اند مثل نقش پررنگی که در دوران دفاع مقدس داشتند. به نظر شما امروز مهمترین وظیفه هیئت ها چیست؟ ما باید همیشه جامعه هدف مان را با رویکردهاو نگرش بزرگترهای مان تنظیم کنیم. یعنی به عبارتی آن ها خط و مشی را نشان می دهند و ما باید رهرو باشیم. از طرفی امروز جوانان و اقشار مردمی از هیئت ها استقبال می کنند؛ وقتی جمعیت زیاد می شود به همان اندازه بار منفی و برخی سوء استفاده ها هم افزایش پیدا می کند. همه که طرفدار ولی فقیه، شهداء و آرمان های انقلاب اسلامی نیستند. باید به این هجمه های مخالف و رویکردهای موافق توأمان توجه کنیم. همواره باید در این مشکلات و هیاهوها به بزرگتر هایمان رجوع کنیم؛ بزرگتر ما هم مقام معظم رهبری است و باید گوش فرا دهیم رهبری چه فرمانی می دهد. چون ایشان می دانند افق ها چه هستند و چه رویکردهایی این انقلاب را به سرمنزل مقصود می رساند. در واقع این خط مشی مدنظر معظم له انحراف و گمراهی به همراه ندارد؛ در صورتی که به این منویات پایبند نباشیم گمراه خواهیم شد. یک نکته دیگر اینکه برخی می خواهند از ولایت هم جلوتر بروند ، این پیشروی خطرناک است. متأسفانه بعضاً در زمان حضرت امام(ره) هم شاهد این افراط گری ها بودیم؛ آن موقع هم ما جلو نرفتیم و هرچه ایشان امر می کردند در راستای آن حرکت کرده ایم و امروز هم مقام معظم رهبری هرچه فرمان دهند در تبعیت پذیری پیشگام هستیم نه اینکه خودمان به علم ناچیزمان رجوع کنیم. برخی خودش را فقیه و عالم تر از حضرت آقا می دانند. *در محرم امسال شاهد یک کار بسیار فنی و آموزشی برای مداحان جدیدمان بودیم؛ شما در هر شب چندین سبک و شعر استفاده می کردید. یک اتفاق خوبی هم که افتاد و حال و هوای حسینیه احمدیه را دگرگون کرد نگاه به سوریه و مدافعان حرم بود. این توجه به مخاطب و اهمیت به روز بودن و حفظ اصالت از کجا می آید؟ ما قدیمی هستیم و آموزگارانی داشتیم که به ما یاد دادند اول اصالت مان را حفظ کنیم و دوم به اشعار قوی و پرمحتوا و غنی اهمیت بدهیم. سعی کردم رنگ عوض نکنم و همان نریمانی باشم که در گردان مقداد و میثم برای رزمندگان می خواند. به همین خاطر طبیعتاً با مداحان امروز فرق داریم؛ چه از حیث لباس، چه از نظر استفاده از سبک ها و همچنین اشعار. این که می گوییم جوانان مداح و خواننده ما به روز حرکت می کنند هم تأثیر منفی دارد و هم مثبت؛ منفی آن به عدم توجه به شاخصه غنی بودن هم سبک و هم شعر برمی گردد. الان دیگر خواننده های ما به شاخصه های سنتی موسیقی توجه ندارند. ما مداح قدیمی هستیم و به اغناء مجلس و تأثیرپذیری مناسب از سوی مخاطب توجه داریم. امروز متأسفانه مداحان جوان ما کمتر به این شاخصه دقت توجه دارند و گاهی هرچه دستشان می رسد می خوانند، چون معلم آن ها هم امروزی است. اما هم طرازهای ما شهید شده اند. باید مداحان جوان ما به رویکردهای ستایشگران قدیمی تأسی کنند. البته در دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) هر دوی این سبک ها پذیرفته است اما این کجا و آن کجا! *البته در انتخاب شعر هم قدیمی ها سخت گیرتر از امروزی ها هستند بله همینطوراست . بنده هنوز هم جودی خراسانی می خوانم و هم نیّر تبریزی؛ من هر شعری را نمی خوانم و از هر شاعری هم شعر نمی گیرم. حتی بعضاً در بعد شعرهای به روز هم، شعرهای پرمحتوای امروزی را برمی گزینم. ما آن روزهایی می خواندیم که پامنبری ها و عزاداران هیئت های جبهه از فردای خود خبر نداشتند، همچون میان دارانی که در هیئت دوران دفاع مقدس به شهادت می رسیدند. قدیمی ها اول با روضه و مدیحه شان گریه می کردند بعداً انتظار داشتند مستمع حال حزن پیدا کند. این تأثیرگذاری را در میان هیئت های مداحان جوان امروزی شاهد نیستیم. خیلی خوب اشک نمی گیرند. من سال هاست این بیت شعر (تا تو شدی کشته و ما بی سروسامان شدیم...) را می خوانم و تازگی آن مرا به گریه می اندازد. حقیقتاً مداحی که در خلوتش گریه نکند روضه خوان نیست. برخی می گویند چرا حاج منصور و برخی از این دست مداحان پیشکسوت ما تکراری می خوانند، آن ها این فهم حزن و اشک را ندارند که اگر این نوحه جذاب بوده و سال ها برای آن گریه کرده اند همیشه تازگی خودش را دارد. چرا واقعاً نباید این نوحه را نگه داشت و با آن تازگی و حلاوتی که در مستمع ایجاد می کند، خواند. چون واقعاً بعضی از نوحه ها هنوز اشک دارد و حال مستمع را دگرگون می کند. *شما در عرصه مدافعان حرم هم فعالیت های خوبی داشته اید؛ درباره این فعالیت ها بگویید من خودم رزمنده دفاع مقدس بوده ام. روزهایی که در گردان حضرت علی اصغر(ع) برای رزمندگانی مداحی می کردم که بسیاری از آن ها به فیض شهادت نائل آمدند و برخی هم جانباز شدند. هنوز هم افتخار می کنم الگوی من حاج منصور ارضی بوده و در دوران جنگ هم نوای آهنگران را می پسندیدم. این مداحی را مدیون و مرهون آن دوره رزمندگی دفاع مقدس هستم. ستایشگری را در منطقه آموختم. امروز هم با جان و دل به مراسم های مدافعان حرم پا می گذارم و با افتخار می خوانم. چون ما جنگ دیده ایم و عشق به شهداء و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی با پوست و گوشت ما عجین شده و در هر زمان و مکانی نام این عزیزان را بر زبان می آورم؛ چون واقعاً به گردن ما حق دارند. *سخن پایانی؛ مشکل مکان ثابت برای هیئت مکتب الحسین مرتفع شد یا کماکان با این چالش روبرو هستید؟ الان در مسجد لولاگر به یک ثبات نسبتاً مطلوبی رسیده ایم ولی وقتی مستمعین پرشور حضور پیدا می کنند با محدودیت جا مواجه هستیم. از این موضوع ناراحت می شویم که مستمعین بعضاً در بیرون از هیئت استقرار پیدا می کنند. ان شاالله به لطف اهل بیت این دست مشکلات هم مرتفع خواهد شد. عقیق: اعتقاد عجیبی به دقت و توجه به غنی بودن شعر و سبک اساتید قدیمی مداحی دارد. به جوانان امروزی توصیه می کند که پای درس اساتید قدیمی بنشینند و از این فرصت به نحو شایسته ای بهره ببرند. چون خودش مدیون و مرهون فرصتی است که در جبهه های حق علیه باطل برای او پدید آمد. آموزگارانی که به شهادت رسیدند. نریمان پناهی به گفته خودش ستایشگری را در جبهه آموخته و از الگوهایی همچون حاج منصور ارضی، حاج ماشاالله عابدی تبعیت کرده و سوز نوای آهنگران در زمان جنگ را نیز می پسندد. این مداح برجسته کشور در یکی از روز های برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب در غرفه عقیق حاضر شد و به همه دست اندرکاران این مجوعه خسته نباشید و خدا قوت گفت. مشروح این مصاحبه را در ذیل بخوانید. *به عنوان مقدمه بحث بفرمایید نظرتان در مورد روند و رویکرد کاری عقیق چیست؟ ببینید! الان بهترین کار تبلیغ دین است؛ همان کاری که سایت عقیق در رأس این رسانه ها پرچمداری می کند. همه عوام و خواص با مجموعه فضای مجازی سر و کار دارند. باید بچه حزب اللهی ها امروز در این جبهه کار توسعه ای دنبال کنند و فعالانه در این میدان باشند. چون صحبت " عقیق " تبلیغ دین و تقویت اسلام است و در عین حال حمایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نیز با خود به همراه دارد. همان طور که دشمنان از صدر اسلام برای انحراف اعتقادات مردم تبلیغ می کردند ما هم باید حضرت سیدالشهداء(ع) و آثار و دستاوردهای ارزشمند عاشورا را تبیلغ کنیم؛ عقیق باید برای تبلیغ فرهنگ حسینی از هیچ کوششی دریغ نکند. چرا که برجسته شدن دین خدا در گام اول باید هدف ما باشد. به این واسطه شهدا و منش ها و اعتقاد و اخلاق آن ها نیز به رخ کشیده می شود. این خواهش را دارم که در این مسیر کوتاهی نکنید، زیرا سهل انگاری و بی توجهی نسبت به اعتلای اسلام به قیمت پایمال شدن هدف شهدا و آرمان های بلند حضرت امام(ره) تمام می شود؛ آن هایی که روزی از جان خودشان گذشتند تا این راه به تعالی برسد. پس نباید کم بگذاریم. البته این توصیه را دارم که از تبلیغ پیشکسوتان و پیرغلامان غافل نشویم که بعضاً شاهد پررنگ شدن تازه کارها هستیم. *هیئت ها در هر برهه ای از تاریخ یک رسالت و وظیفه ای را با قدرت دنبال کرده اند مثل نقش پررنگی که در دوران دفاع مقدس داشتند. به نظر شما امروز مهمترین وظیفه هیئت ها چیست؟ ما باید همیشه جامعه هدف مان را با رویکردهاو نگرش بزرگترهای مان تنظیم کنیم. یعنی به عبارتی آن ها خط و مشی را نشان می دهند و ما باید رهرو باشیم. از طرفی امروز جوانان و اقشار مردمی از هیئت ها استقبال می کنند؛ وقتی جمعیت زیاد می شود به همان اندازه بار منفی و برخی سوء استفاده ها هم افزایش پیدا می کند. همه که طرفدار ولی فقیه، شهداء و آرمان های انقلاب اسلامی نیستند. باید به این هجمه های مخالف و رویکردهای موافق توأمان توجه کنیم. همواره باید در این مشکلات و هیاهوها به بزرگتر هایمان رجوع کنیم؛ بزرگتر ما هم مقام معظم رهبری است و باید گوش فرا دهیم رهبری چه فرمانی می دهد. چون ایشان می دانند افق ها چه هستند و چه رویکردهایی این انقلاب را به سرمنزل مقصود می رساند. در واقع این خط مشی مدنظر معظم له انحراف و گمراهی به همراه ندارد؛ در صورتی که به این منویات پایبند نباشیم گمراه خواهیم شد. یک نکته دیگر اینکه برخی می خواهند از ولایت هم جلوتر بروند ، این پیشروی خطرناک است. متأسفانه بعضاً در زمان حضرت امام(ره) هم شاهد این افراط گری ها بودیم؛ آن موقع هم ما جلو نرفتیم و هرچه ایشان امر می کردند در راستای آن حرکت کرده ایم و امروز هم مقام معظم رهبری هرچه فرمان دهند در تبعیت پذیری پیشگام هستیم نه اینکه خودمان به علم ناچیزمان رجوع کنیم. برخی خودش را فقیه و عالم تر از حضرت آقا می دانند. *در محرم امسال شاهد یک کار بسیار فنی و آموزشی برای مداحان جدیدمان بودیم؛ شما در هر شب چندین سبک و شعر استفاده می کردید. یک اتفاق خوبی هم که افتاد و حال و هوای حسینیه احمدیه را دگرگون کرد نگاه به سوریه و مدافعان حرم بود. این توجه به مخاطب و اهمیت به روز بودن و حفظ اصالت از کجا می آید؟ ما قدیمی هستیم و آموزگارانی داشتیم که به ما یاد دادند اول اصالت مان را حفظ کنیم و دوم به اشعار قوی و پرمحتوا و غنی اهمیت بدهیم. سعی کردم رنگ عوض نکنم و همان نریمانی باشم که در گردان مقداد و میثم برای رزمندگان می خواند. به همین خاطر طبیعتاً با مداحان امروز فرق داریم؛ چه از حیث لباس، چه از نظر استفاده از سبک ها و همچنین اشعار. این که می گوییم جوانان مداح و خواننده ما به روز حرکت می کنند هم تأثیر منفی دارد و هم مثبت؛ منفی آن به عدم توجه به شاخصه غنی بودن هم سبک و هم شعر برمی گردد. الان دیگر خواننده های ما به شاخصه های سنتی موسیقی توجه ندارند. ما مداح قدیمی هستیم و به اغناء مجلس و تأثیرپذیری مناسب از سوی مخاطب توجه داریم. امروز متأسفانه مداحان جوان ما کمتر به این شاخصه دقت توجه دارند و گاهی هرچه دستشان می رسد می خوانند، چون معلم آن ها هم امروزی است. اما هم طرازهای ما شهید شده اند. باید مداحان جوان ما به رویکردهای ستایشگران قدیمی تأسی کنند. البته در دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) هر دوی این سبک ها پذیرفته است اما این کجا و آن کجا! *البته در انتخاب شعر هم قدیمی ها سخت گیرتر از امروزی ها هستند بله همینطوراست . بنده هنوز هم جودی خراسانی می خوانم و هم نیّر تبریزی؛ من هر شعری را نمی خوانم و از هر شاعری هم شعر نمی گیرم. حتی بعضاً در بعد شعرهای به روز هم، شعرهای پرمحتوای امروزی را برمی گزینم. ما آن روزهایی می خواندیم که پامنبری ها و عزاداران هیئت های جبهه از فردای خود خبر نداشتند، همچون میان دارانی که در هیئت دوران دفاع مقدس به شهادت می رسیدند. قدیمی ها اول با روضه و مدیحه شان گریه می کردند بعداً انتظار داشتند مستمع حال حزن پیدا کند. این تأثیرگذاری را در میان هیئت های مداحان جوان امروزی شاهد نیستیم. خیلی خوب اشک نمی گیرند. من سال هاست این بیت شعر (تا تو شدی کشته و ما بی سروسامان شدیم...) را می خوانم و تازگی آن مرا به گریه می اندازد. حقیقتاً مداحی که در خلوتش گریه نکند روضه خوان نیست. برخی می گویند چرا حاج منصور و برخی از این دست مداحان پیشکسوت ما تکراری می خوانند، آن ها این فهم حزن و اشک را ندارند که اگر این نوحه جذاب بوده و سال ها برای آن گریه کرده اند همیشه تازگی خودش را دارد. چرا واقعاً نباید این نوحه را نگه داشت و با آن تازگی و حلاوتی که در مستمع ایجاد می کند، خواند. چون واقعاً بعضی از نوحه ها هنوز اشک دارد و حال مستمع را دگرگون می کند. *شما در عرصه مدافعان حرم هم فعالیت های خوبی داشته اید؛ درباره این فعالیت ها بگویید من خودم رزمنده دفاع مقدس بوده ام. روزهایی که در گردان حضرت علی اصغر(ع) برای رزمندگانی مداحی می کردم که بسیاری از آن ها به فیض شهادت نائل آمدند و برخی هم جانباز شدند. هنوز هم افتخار می کنم الگوی من حاج منصور ارضی بوده و در دوران جنگ هم نوای آهنگران را می پسندیدم. این مداحی را مدیون و مرهون آن دوره رزمندگی دفاع مقدس هستم. ستایشگری را در منطقه آموختم. امروز هم با جان و دل به مراسم های مدافعان حرم پا می گذارم و با افتخار می خوانم. چون ما جنگ دیده ایم و عشق به شهداء و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی با پوست و گوشت ما عجین شده و در هر زمان و مکانی نام این عزیزان را بر زبان می آورم؛ چون واقعاً به گردن ما حق دارند. *سخن پایانی؛ مشکل مکان ثابت برای هیئت مکتب الحسین مرتفع شد یا کماکان با این چالش روبرو هستید؟ الان در مسجد لولاگر به یک ثبات نسبتاً مطلوبی رسیده ایم ولی وقتی مستمعین پرشور حضور پیدا می کنند با محدودیت جا مواجه هستیم. از این موضوع ناراحت می شویم که مستمعین بعضاً در بیرون از هیئت استقرار پیدا می کنند. ان شاالله به لطف اهل بیت این دست مشکلات هم مرتفع خواهد شد.


دوشنبه ، ۳اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عقیق]
[مشاهده در: www.aghigh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن