تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803954740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخی به حمله انتخاباتی یاران احمدی‌نژاد به دولت‌روحانی و اصلاح‌طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پاسخی به حمله انتخاباتی یاران احمدی‌نژاد به دولت‌روحانی و اصلاح‌طلبان
هادی حق‌شناس با اشاره به فضایی که علیه دولت و کاندیداهای اصلاح‌طلب طی چند روز اخیر و با محور قرار دادن مباحث اقتصادی شکل گرفته گفت: معیشت مردم ارتباطی به جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد.
به گزارش نامه نیوز، این کارشناس اقتصادی در توضیح این مساله افزود: همواره یکی از شعارهای اصلی همه احزاب و گروه‌های سیاسی حل مشکل معیشتی مردم بوده که خود را در قالب دو شاخص نرخ تورم و میزان بیکاری نشان می‌دهد. به عبارت ساده‌تر هر دو جریان سیاسی نه تنها آرزو دارند که نرخ بیکاری و تورم را یک‌رقمی کنند بلکه در برنامه‌های متعددی هم که تاکنون به مرحله اجرا گذاشته‌اند تمایل خود را در رسیدن به این رقم نشان می‌دهند. 


 وی در ادامه توضیحات خود گریزی هم به نحوه مدیریت اقتصادی در دولت گذشته داشت و تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم با وجود طرح‌های زودبازده و وام‌های خود اشتغالی که هر دو راهی برای کم کردن نرخ بیکاری محسوب می‌شوند، انتظار می‌رفت که اثرات مثبتی حاصل شود. اما نه تنها هیچ تغییری در میزان نرخ بیکاری صورت نگرفت بلکه این بی‌تاثیری در دیگر برنامه‌های اجرایی دولت نیز ظهور یافت. در برنامه سوم و چهارم توسعه نیز وضع بدین گونه بود. برنامه‌ای که یکی از سوی اصلاح‌طلبان و دیگری از سوی اصولگرایان تدوین شد، نرخ هفت درصد را به عنوان رقم بیکاری اعلام کرد که البته درهیچ یک توفیقی حاصل نشد. 


حق‌شناس تصریح کرد: اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات، عدم توجه دولت به معیشت مطرح می‌شود این مساله باید از منظر تحقق برنامه توسعه مورد بررسی قرار بگیرد. باید قبول کرد که سخت‌ترین برنامه پنج ساله پس از پیروزی انقلاب مربوط به سومین دوره و بدترین آن متعلق به چهارمین دوره از اجرایی شدن آن بود. هرچند منابعی که در زمان تصویب برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده بود و نفت بالای 100 دلار در هر بشکه را نصیب دولت ساخت، اما عملا اهداف آن تحقق نیافت. 


این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه آنچه که رویکرد دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را متفاوت‌ می‌سازد، در دوره‌ای تحقق و در دوره‌ای دیگر عدم تحقق و نگاه به اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است، گفت: به نظر می‌رسد رویکردها در یک جریان سیاسی همان نکته‌ای باشد که در بحث اقتصاد مقاومتی درون‌گرا و برون‌گرا مطرح می‌شود. دولت باید به یک مدل اقتصادی برسد تا متناسب با آن برنامه را تنظیم کند. اما گاهی در این میان برنامه دولت و مجلس همسو نیستند. برنامه چهارم توسعه در مجلسی اصلاح طلب تصویب و در دولتی اصولگرا اجرایی شد. عدم هم‌پوشانی دولت و مجلس -به رغم اینکه کشور ما حزبی نیست- سبب تلف منابع از سوی جریان‌های سیاسی شد. 


وی با اشاره به آماری که این روزها در خصوص نرخ بیکاری و تعطیلی مراکز تولیدی و صنعتی از سوی جریان رقیب ارائه می‌شود، این اتفاقات را در ایام انتخابات جز عوارض و اوج دعوای سیاسی دانست و تاکید کرد: به موضوعاتی که این روزها مطرح می‌شود باید از جنبه هیجانی نگریست. نه اینکه مبنا را بر این قرار دهیم که باور و اعتقادی نسبت به آن وجود دارد. همواره رقبا بخصوص در زمان انتخابات سعی در بزرگنمایی قضایا دارند اما چه کسی است که نداند دولت‌یازدهم تورم چهل درصدی را به زیر ده درصد کاهش داد؟ چه کسی است که نداند این دولت تلاطم نرخ ارز را به ثبات رسانده است چه کسی است که نداند آرامش بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌ای که در طول سال‌های دولت دهم در آشفتگی به سر می‌برد، مدیون دولت یازدهم است‌؟ این دستاوردها غیرقابل کتمان است. 


حق‌شناس در پایان تاکید کرد: نام این اظهارات نسنجیده را باید هیجان انتخاباتی گذاشت. هیجانی که هیچ باور و اعتقادی را با خود به همراه ندارد.






منبع: آفتاب


۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن