تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821223597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامنه فعالیت بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: صفی پور: دامنه فعالیت بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان افزایش می یابد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از افزایش دامنه فعالیت بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان خبرداد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند ساعت 12:40

خبرگزاری پانا+دامنه فعالیت بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،علی اکبر صفی پور در نشست شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به عملی شدن یکی از وعده های رئیس جمهوری در سفر به استان ، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در آن زمان هم تاکید کردند که : " بنیاد فرهنگ ، هنر و ادب آذربایجان تنها متعلق به مردم آذربایجان شرقی نیست ." وی از بازنویسی اساسنامه این بنیاد خبرداد و گفت: این بنیاد در چهار استان اردبیل ، زنجان ، آذربایجان شرقی و غربی فعالیت خواهد کرد . صفی پور در این نشست با اشاره به تکمیل هسته کلیدی تدبیر توسعه استان در بخش فرهنگ و هنر ، گفت: این هسته با عنوان توسعه و ترویج فرهنگ ، هنر ، آداب و رسوم بومی تدوین شده است و در قالب 16 برنامه اجرا می شود . وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی نیازمند ممارست مداوم است ، گفت: در کنار کیفی سازی فرهنگی کمی سازی مود توجه است . صفی پور با بیان اینکه توجه به نشاط اجتماعی از شاخصه های اصلی این هسته است ، گفت: مردمی کردن و خروج فرهنگ و هنر از انحصار دولت در دستور کار است . وی با اشاره به راه اندازی آموزشگاه های هنری در روستاهای استان همچون آموزشگاه موسیقی عاشیقی در روستاهای کلیبر، از توسعه کانون های فرهنگی و قرآنی خبرداد. صفی پور با بیان اینکه انتشار کتاب با مضامین بومی و زبان مادری مورد توجه خواهد بود ، اظهارکرد: کسانی که با گسترش زبان آذری مخالفند بدتر از پان ترک ها هستند. وی با اشاره به ایجاد 54 پایگاه خبری در استان و رشد 30 درصدی مطبوعات استان در دو سال گذشته گفت: درصدد انتشار روزنامه سراسری در استان هستیم . صفی پور با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر هم به منظور خروج از سایه اعتبارات دولتی مورد توجه است ، افزود: نسبت به درآمدزایی بخش فرهنگ و هنر اهتمام ویژه ای داریم . وی از اختصاص دو میلیارد و 600 مییلیون ریال برای خرید کتب منتشر شده در استان برای حمایت از ناشران استان خبرداد و گفت: درصدد رفع مشکلات بیمه هنرمندان هستیم. صفی با اعلام اینکه در سال جاری هنرمندان استان ، سه نشان درجه یک هنری از 21 نشان داده شده در کل کشور را به خود اختصاص دادند ، گفت: با وجود موانع اقتصادی در دو سال گذشته شاخص های فرهنگی استان ارتقا یافته است. وی با اعلام اینکه 16 برنامه تدوین شده در راستای هسته کلیدی توسعه فرهنگی استان در قالب سند تدبیر توسعه به طور میانگین 76 درصد پیشرفت دارد ، اظهارکرد: با ایجاد بنیاد فرهنگ ، ادب و هنر آذربایجان ، احیای مکاتب هنری شروع شده است . وی با اشاره به رشد 50 درصدی صدور مجوز انتشار کتاب های بومی در دو سال گذشته ، بر ضرورت نگاه پرورش محور به حوزه فرهنگ و ادب تاکید کرد. صفی پور با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات این حوزه خواستار افزایش اعتبارات شد . وی به منظور حمایت عملی از فعالان حوزه فرهنگی استان پیشنهاد کرد: سازمان های دولتی نسبت به خرید و هدیه آثار هنری تولید شده در استان اقدام کنند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان از اجرای طرح اهدای کتاب های منتشر شده در استان توسط مدیران به کارمندان با عنوان " هدیه آگاهی " خبرداد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن