تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجرت نگران کننده در عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مهاجرت نگران کننده در عربستان بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: مجلس شورا (پارلمان) عربستان نسبت به افزایش تعداد اتباع عربستانی که به طور دائمی در خارج از این کشور اقامت دارند، هشدار داد.

یک عضو مجلس شورا (پارلمان) عربستان نسبت به افزایش تعداد اتباع عربستانی که به طور دائمی در خارج از این کشور اقامت دارند، هشدار داد و از وزارت خارجه عربستان خواست پیش از آنکه این مساله به تهدیدی امنیتی و یا مشکلی اجتماعی بدل شود، این پدیده و علل آن را بررسی کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة،‌ صدقه فاضل، یکی از اعضای مجلس شورای عربستان با اشاره به اقامت نزدیک به یک میلیون عربستانی در خارج از این کشور که تقریبا پنج درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، این مساله را نشانه‌ای از بروز یک مشکل دانست که مسئولان مربوطه باید پیش از آنکه موضوع وخیم‌تر شود، به آن رسیدگی کنند.

وی در حاشیه بررسی گزارش وزارت خارجه در شورا گفت: وزارت خارجه باید تعداد بالای اتباعی که به صورت دائمی یا تقریبا دائمی در برخی کشورهای همسایه ساکن هستند را به صورت علمی و جامع مورد بررسی قرار دهد تا بتواند در ادامه سیاست‌های مناسبی را که در راستای منافع ملی و منافع مشروع این مهاجران است، اتخاذ کند.

فاضل تاکید کرد:‌ از جمله دیگر مواردی که باید بررسی شود، افزایش این تعداد در قیاس با تعداد جمعیت کشور (18 میلیون نفر)، نبود اطلاعات کافی از آنها و شرایط زندگی‌شان و دلایل مهاجرت آنهاست که آگاهی ما از وخامت و خطرات این پدیده را کاهش می‌دهد.

این عضو مجلس شورای عربستان افزود: مهاجرت این شهروندان به خارج از کشور،‌ حق آنها برای حمایت و پشتیبانی و بررسی شرایط معیشتی و اجتماعی آنها را سلب نمی‌کند.

آمارهایی که از عربستانی‌های مهاجر وجود دارد، در حدود یک میلیون تن است که بیشترشان در مصر، انگلیس، آمریکا، امارات، لبنان و مراکش ساکن هستند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از دلایل و اهداف این مهاجرت‌ها در دست نیست اما طبق گزارش‌های اقتصادی برخی از این مهاجرت‌ها با هدف سرمایه‌گذاری در خارج انجام شده است. 52261

کلید واژه ها: عربستان -




دوشنبه 3 اسفند 1394 - 11:40:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن