تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اداره امور عشایر دزفول خبر داد پایان عملیات آبرسانی به منطقه عشایری توه مدد دزفول


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اداره امور عشایر دزفول خبر داد
پایان عملیات آبرسانی به منطقه عشایری توه مدد دزفول
رئیس اداره امور عشایر دزفول از اجرای طرح آبرسانی به عشایر منطقه توه مدد در بخش سردشت این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پایان عملیات آبرسانی به منطقه عشایری توه مدد دزفول



محسن پور فرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دزفول با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به عشایر منطقه توه مدد در بخش سردشت، اظهار کرد: با اجرای این طرح آبرسانی، حدود کمتر از 10 خانوار عشایری از منطقه توه مدد بخش سردشت دزفول در نزدیکترین مسافت ممکن از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. وی با اشاره به محرومیت زیاد منطقه عشایری توه مدد افزود: منطقه عشایری توه مدد در 50 کیلومتری مرکز شهرستان دزفول واقع است.
رئیس اداره امور عشایر دزفول گفت: طرح آبرسانی به این منطقه در راستای ساماندهی عشایر و کاهش محرومیت مناطق کوهستانی دزفول اجرایی شد. وی گفت: از آنجا که عشایر ساکن در این منطقه برای تامین آب آشامیدنی مجبور به پیمایش مسیر رفت و برگشت بودند لذا تامین آب آشامیدنی این عشایر در برنامه‌های امور عشایر قرار گرفت. این مسئول اظهار کرد: طرح آبرسانی به این منطقه عشایری شامل بهسازی یک چشمه، احداث منبع ذخیره آب 20 هزار لیتری و اجرای یک کیلومتر خط انتقال لوله‌کشی فلزی گالوانیزه است. وی گفت: دو موضوع راه و آب مهم‌ترین دغدغه عشایر این شهرستان است، که طرح‌های عمرانی اداره امور عشایر با نگاه ویژه به شدت محرومیت و تراکم جمعیتی صورت می‌گیرد. پورفرخی افزود: دسترسی به برخی نقاط عشایری و محروم دزفول نیازمند پیمایش 20 ساعت زمان رفت و برگشت است که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مناطق عشایری این شهرستان جزو دورترین و محرومترین مناطق عشایری استان خوزستان بوده و حل مشکلات آنها نیازمند نگاه ویژه و تامین اعتبار است. رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول جامعه عشایر را جامعه‌ای مولد دانست که با حداقل امکانات ممکن در راستای اشتغال، تولید و خودکفایی کشور تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: جامعه عشایری شهرستان دزفول در دورترین و محرومترین منطق عشایری بخش‌های محروم سردشت و شهیون پراکنده هستند که این مهم نشان از پویایی این قشر سخت کوش است.
به گزارش خبرگزاری فارس، با پیگیری‌های صورت گرفته شورای عشایری برای اولین‌بار در استان خوزستان در شهرستان دزفول تشکیل شده که بر اساس دستورالعمل این شورا، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند بخشی از اعتبارات خود را به جامعه محروم عشایری اختصاص دهند.

94/12/03 - 11:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن