تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817579950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سانتیاگو برنابئو سیاره‌ی کهکشانی‌ مادریدی ها + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سانتیاگو برنابئو سیاره‌ی کهکشانی‌ مادریدی ها + تصاویر
سانتیاگو برنابئو استادیوم کهکشانی‌های مادرید، ورزشگاهی با قدمت طولانی است که از دیرباز میزبان بازی‌های تیم رئال مادرید و بازی‌های مهم ملی و باشگاهی بوده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رئال مادرید اسپانیا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین استادیوم اروپا به شمار می رود که طرفداران بسیار را جذب خود کرده است. مشخصات کلیدی این ورزشگاه عبارتند از:

اطلاعات کلیدی

باشگاه: رئال مادرید

سال تاسیس: ۱۹۴۷ میلادی

گنجایش: ۸۱.۰۴۴ نفر
تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

در سال‌های اولیه‌ی قرن بیستم میلادی، کمپ دِ ئودونل  ورزشگاه باشگاه رئال مادرید بود. پس از آن و در سال ۱۹۲۴ این باشگاه به استادیوم کمپ دِ شامارتین  نقل مکان کرد. اما در سال ۱۹۴۳، در حالی که هنوز چیزی از این نقل مکان نگذشته بود، مسئولین باشگاه مادریدی متوجه شدند این ورزشگاه برای بازی‌های رئال مادرید خیلی کوچک است. بنابراین سانتیاگو برنابئو، رئیس وقت باشگاه مادرید، خواستار راه‌اندازی استادیومی پیشرفته و بزرگتر برای رئال مادرید شد، ورزشگاهی که حداقل ۱۰۰.۰۰۰ نفر گنجایش داشته باشد.

ساخت ورزشگاه جدیدی که مد نظر آقای سانتیاگو برنابئو بود در سال ۱۹۴۵ و در همان مکان ورزشگاه کمپ دِ شامارتین آغاز شد و در دسامبر ۱۹۴۷ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با بازی بین تیم‌های رئال و او.اس بلننزه به صورت رسمی افتتاح شد. بازی افتتاحیه با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ به سود رئال به پایان رسید. سانتیاگو برنابئو در سال‌های اول افتتاحش همچنان با نام سابقش شناخته می‌شد و استادیوم جدید شامارتین نام داشت. اما ۸ سال بعد مسئولین نام رئیس باشگاه، سانتیاگو برنابئو را روی آن گذاشتند.

درآن سال‌ها سانتیاگو برنابئو فقط دو ردیف صندلی روباز داشت که کمی بیش از ۷۵.۰۰۰ نفر را در خود جای می‌داد. اما در سال ۱۹۵۴ ظرفیت ورزشگاه با اضافه کردن یک ردیف کامل که سر تا سر ورزشگاه را می‌پوشاند، به ۱۲۵.۰۰۰ نفر افزایش یافت.

«سانتیاگو برنابئو» در «کنار کمپ نو» میزبان بازی‌های «یورو ۱۹۶۴» بودند. در طول این رقابت‌ها، برنابئو میزبان یکی از بازی‌های نیمه‌نهایی و همچنین بازی پایانی این رقابت‌ها بین اسپانیا و شوروی بود که بازی فینال با نتیجه‌ی ۲ بر ۱ به سود اسپانیا خاتمه یافت.

در سال‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۷۰، استادیوم کم کم داشت پا به سن می‌گذاشت و مسئولین باشگاه تصمیم گرفتند ورزشگاه جدیدی در قسمت شمالی شهر بنا کنند. اما با توجه به نزدیک بودن رقابت‌های جام جهانی ۱۹۸۲ که قرار بود به میزبانی اسپانیا برگزار شود، مسئولین باشگاه در نهایت رای به نوسازی ورزشگاه دادند و قرار شد طی این نوسازی روی ۳ جایگاه تماشاچی که هر کدام دو ردیف برای نشستن تماشاچیان داشتند، سقف کشیده شود و در نصف جایگاه تماشاچیان صندلی نصب شود. پس از این اقدامات گنجایش ورزشگاه به ۹۰.۸۰۰ نفر کاهش یافت.

در طول جام جهانی ۱۹۸۲، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان سه بازی مرحله‌ی دوم گروهی بود و فینال بازی‌ها بین دو تیم ایتالیا و آلمان غربی که با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ به سود ایتالیا به پایان رسید هم در این ورزشگاه برگزار شد.

در دهه‌ی ۱۹۹۰، اتحادیه‌ی فوتبال اروپا اعلام کرد که تمام جایگاه‌های در نظر گرفته شده برای تماشاچیان در ورزشگاه‌های خانه‌ی تیم‌های این اتحادیه، باید به طور کامل با صندلی تجهیز شوند. اجرایی شدن این طرح، ظرفیت سانتیاگو برنابئو را به ۵۰.۰۰۰ نفر کاهش می‌داد. بنابراین آقای مندوزا رئیس وقت باشگاه رئال برنامه‌ی بهسازی بزرگی را به تصویب رساند. طی این برنامه ردیف سوم جایگاه تماشاچیان گسترش یافت و امکانات رفاهی مختلفی در استادیوم ایجاد شد. عملیات بهسازی در سال ۱۹۹۲ آغاز شد و دو سال بعد به پایان رسید.


برای دیدن تصاویر در اندازه ی واقعی روی آن کلیک کنید




























































۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن