تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804609491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین آماده پایلوت شدن در اجرای طرح های توسعه روستایی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار قزوین:
قزوین آماده پایلوت شدن در اجرای طرح های توسعه روستایی است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3561688 - شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
استانها > قزوین

قزوین- استاندار قزوین گفت: با تهیه سند راهبردی توسعه روستایی در استان، آمادگی داریم طرح های توسعه و تولیدی روستایی را به صورت پایلوت در قزوین اجرایی کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز شنبه در ششمین همایش دهیاران استان قزوین که در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد اظهارداشت: بر اساس تجربه چند دهه گذشته به برکت نظام اسلامی کارهای ارزشمندی در مناطق روستایی انجام شده است تا از مهاجرت جلوگیری شود. وی افزود: با سیاست های قبل از انقلاب فرهنگ روستایی به سمت مصرف گرایی و خالی کردن روستاها شکل گرفته بود که اگر این روند ادامه پیدا می کرد امروز کشوری وابسته بودیم که حتی غذای خود را باید از خارج وارد می کردیم. همتی تصریح کرد: همیشه تاکید مسئولان ارشد نظام خارج شدن از وابستگی بوده و امروز در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به روستا شده تا بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم. وی گفت: با تهیه سند توسعه روستایی در استان آمادگی داریم تا به عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح های توسعه طرح های روستایی انتخاب شویم. دهیاران؛ نمایندگان دولت در توسعه روستاها هستند استاندار قزوین گفت: دهیاران؛ نمایندگان دولت تدبیر و امید در توسعه روستاها هستند و باید در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی نقش موثری ایفا کنند. وی افزود: مدیران دولت تدبیر و امید باید متخلق به ادب، اخلاق، احترام به دیگران و اهل سعه صدر باشند و در مسیر خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

همتی افزود: دهیاران در فضای پسابرجام می‌توانند بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی باشند و میزان مشارکت مردم در اقتصاد را افزایش دهند که در این زمینه مدیران لازم است از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده کنند. وی افزود: قزوین یکی از پنج استان کشور است که مشکل ساخت و ساز غیرمجاز دارد و اگر در حوزه ساخت و ساز خلافی رخ داد در نخستین گام باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی خود را مسئول بدانند و نظارت جدی داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند تا این تخلف صورت نگیرد تا مجبور نشویم این ساخته ها را تخریب و قلع و قمع کنیم. همتی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی و نهادهای توسعه‌ای گام‌های ارزنده‌ای برای رفع مشکلات روستاها برداشته شد و در سال‌های اخیر با وجود تلاش‌‌های دولت تدبیر و امید برخی از اقدامات دشمنان این نظام از قبیل کاهش قیمت نفت موجب شد که برنامه‌های ویژه روستاهای کشور بخوبی اجرایی نشود. وی یادآورشد: در برنامه‌های توسعه یکی از اهداف اصلی دربخش اقتصاد کشور، خارج شدن از وابستگی بودجه به نفت است که این وابستگی در روابط بین الملل یک عنصر شناور، قابل تغییر و فشار از جانب برخی کشورهاست که مشکلات فراوانی را برای کشور فراهم می کند. استاندار گفت: در این مسیر باید از فرصت های جهانی با حفظ روحیه انقلابی و استقلال و کم کردن و قطع کردن وابستگی کشور استفاده کنیم و امروز که به دنبال برنامه اقدام مشترک ملی هستیم توسعه کشور با شتاب و تکیه بر مزیت های داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری باید بنیان اقتصاد را به گونه ای با قابلیت های داخلی پیوند زنیم و نگاهی هم به بازارهای بیرونی داشته باشیم و تولید صادرات محور را در اولویت قرار دهیم. همتی گفت: باید تلاش کنم تولید ما قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد تا به شعار استقلال طلبی نظام عمل شود. وی خاطرنشان کرد: در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار نقش روستاها محوری و برجسته است و مجموعه مدیرانی که سرنوشت روستاها در دست آنهاست باید اول جایگاه خود و نقشی که میتوانند در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار متوازن ایفا کنند را بشناسند. هدف گذاری ایجاد 20 هزار شغل در سال آینده در استان استاندار قزوین بیان کرد:بایدبتوانیم کار شاخصی در تولید و توسعه روستایی استان انجام دهیم که در این راستا مدیران استان آمادگی دارند با همکاری برخی دستگاهها مانند کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی در عملیاتی شدن این طرح ها وارد فاز اجرایی شوند. همتی بیان کرد: در سال آینده هدف ما ایجاد 20 هزار شغل در بخش های مختلف استان است که در این راستا روستاها نیز می توانند نقش موثری ایفا کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر 3500 طرح تولیدی در استان با پیشرفت 60 تا 90 درصدی نیمه تمام است که تکمیل آنها حدود 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت به بهره برداری رسیدن این طرحها برای 9 هزار نفر شغل ایجاد می شود. استاندار تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود که این کار نیازمند آموزش، برنامه ریزی و مشارکت روستاییان است که در این راستا کمک دولت در بازاریابی تولیدات هم تعیین کننده است.  

موفقیت در برجام دشمنان را ناراحت کرده است استاندار قزوین در ادامه به موضوع برجام اشاره و تصریح کرد: با تدبیر رهبری و رویکرد ریاست جمهوری و تیم قوی دیپلماسی توانستیم در مذاکرات هسته ای به موفقیت برسیم و این نتیجه از لطف دشمن نیست بلکه با اراده و ایمان و ایستادگی ملت بدست آمده اما اسرائیل و عربستان از این موفقیت ایران نگران شده اند. وی گفت: دشمنان این نظام از موفقیت ایران اسلامی ناراضی هستند اما برخی از کشورهای دنیا که منصف هستند پیروزی ایران در توافق هسته‌ای را موفقیتی بزرگ می‌دانند و حتی آن‌هایی که با این نظام دشمنی دارند نیز می‌دانند ایران اسلامی به چه موفقیت بزرگی دست یافته است. همتی افزود: امروز به لطف خدا و با تدبیر رهبری و حمایت ملت و تحمل سختی ها توفیق در مسئله هسته ای محقق شد و با منطق، خلاقیت، دقت و هوشمندی توانسته ایم خواسته ملت، رهبری و شهدا را به عنوان دستاوردی بزرگ به دست آوریم باید قدردان این نعمت و شکرگذار باشیم. استاندار قزوین گفت: هر ایرانی در صحنه ورزشی، علمی، دفاع مقدس، مذاکرات هسته ای، مذاکرات سوریه و عراق توفیقی برای جمهوری اسلامی کسب کند به ‌ویژه در عرصه‌هایی که در جبهه مقابل ما آمریکایی‌ها باشند باید ارج نهیم و قدردان باشیم. همتی اظهارکرد: این باور که جمهوری اسلامی در صحنه مذاکرات هسته ای شکست خورده و یا عقب نشینی کرده و امتیاز داده، نگاه غلطی است و نباید با این مسائل مردم را ناامید کنیم بلکه باید همه شاد و خوشحال باشند و با تبیین این موضوع در بین مردم امیدواری ایجاد کنند. نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: هرکس که دنبال ناامید کردن مردم، چوب لای چرخ دولت گذاشتن و دامن زدن به اختلافات باشد دانسته یا ندانسته دشمنان نظام را شاد کرده است در حالی که ملت ایران را باید امیدوار کنیم که فرزندان آن‌ها مانند همیشه از حقوق این ملت دفاع می‌کنند.

مسئولان در انتخابات بیطرفی کامل را رعایت کنند استاندار قزوین در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هم گفت: از دهیاران، فرمانداران و بخشداران انتظار داریم با تلاش بی‌وقفه خود و احساس تکلیف انقلابی و ملی اصل بی‌ طرفی کامل را رعایت کنند. همتی گفت: دهیاران باید فضای روستاها را برای برگزاری انتخاباتی سالم و حضور حداکثری مردم آماده کنند تا شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن