تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804498414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۲ اولویت همکاری‌های علمی فناوری ایران و اروپا را بشناسید/افق جدید در پسابرجام


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


۲۲ اولویت همکاری‌های علمی فناوری ایران و اروپا را بشناسید/افق جدید در پسابرجام دانش > دانش‌های بنیادی - ایرنا نوشت: قائم مقام رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در امور بین الملل از تعیین اولویت های مرحله نخست همکاری های علمی فناوری ایران و اتحادیه اروپا برای سال جاری میلادی (2016) خبر داد.

دکتر محمود مولی نژاد درباره نتایج جلسه هفته گذشته نمایندگان دبیرخانه اتحادیه اروپا در بخش علم و فناوری با نمایندگان دستگاه ها و نهادهای ایرانی اظهار داشت: این جلسه به منظور توسعه همکاری های علمی فناوری اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران در دوران پسا تحریم برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در افق 2014 تا 2020 یک پروژه به منظور اجرای طرح های علمی فناورانه مشترک با کشورهای مختلف تعریف کرده و 80 میلیارد یورو بودجه به آن اختصاص داده است که بودجه سال 2016 حدود 17 میلیارد یورو خواهد بود.
مولی نژاد افزود: پیش از این در رابطه با 22 موضوع و زمینه همکاری علمی مشترک با اتحادیه اروپا به توافق رسیده بودیم و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، مسئول رسیدگی به این موضوع و تعیین دستگاه های همکار داخلی شده بود.

به گفته وی اولین جلسه میان اعضای هیات اتحادیه اروپا در بخش علم و فناوری با نمایندگان 22 نهاد و سازمان ایرانی که در زمینه طرح های مشخص شده فعالیت دارند، هفته گذشته ( 27 بهمن ماه) به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد.
عضو هیات علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: از آنجا که 22 موضوع تعیین شده برای همکاری های مشترک علمی ایران و اروپا، گستره بسیار وسیعی را دربر می گرفت قرار شد، برخی از این موضوعات در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: با توافق طرفین، حوزه انرژی های نو، تغییرات اقلیمی، تحقیقات آب، صنایع کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان، بهداشت و سلامت، ایمنی و تامین غذا و کنترل بیولوژیک بیماری ها در اولویت همکاری های مشترک ایران و اتحادیه اروپا قرار گرفت.
مولی نژاد به توافق طرفین برای تشکیل کارگروه های مشترک در موضوعات تخصصی اشاره کرد و گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین در این جلسه اعلام کردند که دوره های آموزشی توجیهی برای طرف ایرانی به منظور هماهنگی بیشتر برگزار خواهند کرد.
22 زمینه مورد توافق ایران و اتحادیه اروپا برای همکاری های علمی فناوری در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، کشاورزی، هوافضا، امور مالی، بنگاه های کوچک و متوسط ، آینده پژوهی، جنبه های حقوقی علم و فناوری، فناوری های نوظهور، فناوری ارتباطات و اطلاعات، کارآفرینی و آموزش، بهداشت و رفاه اجتماعی، ایمنی غذایی و تحقیقات اقیانوسی و دریایی، اقتصاد زیستی، انرژی های پاک، حمل و نقل هوشمند، تغییرات آب و هوایی، جوامع خلاق، امنیت شبکه های اینترنتی، دانش هسته ای، مراکز ترویج علم و علم در خدمت جامعه تعریف شده است که به تدریج تا افق 2020 در فازهای جداگانه به اجرا گذاشته خواهد شد. ۵۴۵۴

کلید واژه ها: توسعه علمی - پژوهش -




شنبه 1 اسفند 1394 - 13:22:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن