تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درها برای ورود بوئینگ به ایران باز شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



درها برای ورود بوئینگ به ایران باز شد
روز نو : پس از ایرباس، بوئینگ نیز تلاش خود را برای همکاری با ایران آغاز کرده است.
 روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» آمریکا اعلام کرد برای آغاز مذاکرات با ایران مجوز لازم را از دولت خود دریافت کرده است؛ اقدامی که درها را برای ورود نخستین محموله هواپیماهای آمریکایی به جمهوری اسلامی از دهه 1970 تاکنون باز می کند.
ناوگان هوایی ایران یکی از قدیمی ترین ناوگان ها در بخش هوانوردی جهانی است، زیرا در پی اعمال تحریم های غرب بازار داخلی این کشو برای حدود 80 میلیون نفر جمعیت بسته مانده است. همسایگان این کشور از جمله قطر، امارات متحده عربی و ترکیه به سرعت موقعیت خود را در این خصوص ارتقاء داده اند و از فن آوری های هوایی برای توسعه بخش هوانوردی تجاری خود بهره مند شده اند.
ایران قصد دارد به سرعت خطوط هوایی خود را با هواپیماهای جدید به روز کند؛ تا جایی که مقامات این صنعت پیش بینی کرده اند این کشور می تواند 300 تا 600 هواپیمای جدید به ناوگان خود اضافه کند.
یکی از سخنگویان بوئینگ گفت: «مجوز دولت، به ما اجازه خواهد داد تا با خطوط هوایی ایرانی وارد مذاکراتی شویم تا بتوانیم به نیازهای واقعی در ناوگان آنها پی ببریم.»
گروه «اس ای» شرکت هواپیمایی «ایرباس» در ماه ژانویه برای فروش 127 فروند هواپیمای جدید با مقامات ایرانی توافق نامه همکاری امضا کرد. در اوایل این ماه (فوریه) شرکت هواپیماسازی ایتالیایی - فرانسوی ای تی آر اعلام کرد برای فروش 20 فروند هواپیمای 600-72 و همچنین فروش 20 فروند هواپیمای دیگر با ایران قرارداد یک میلیارد یورویی امضا کرده است.  این شرکت اروپایی در پی برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، برای تامین حداکثر 40 فروند هواپیمای «توربوپراپ» برای شرکت هواپیمایی «ایران ایر» قرارداد امضا کرده است.
بوئینگ که سال گذشته یک سری لوازم یدکی هواپیمایی به ایران عرضه کرده بود، به دنبال راهکارهای دولتی برای انعقاد قراردادهای همکاری طولانی مدت در این بازار شکننده است.
سخنگوی بوئینگ گفت: «ما درک می کنیم که شرایط منطقه شکننده و پیچیده است و تغییرات بسیاری را شاهد بوده است و ما از دستور کارهای دولتی برای تجارت با ایران پیروی خواهیم کرد.»
«جنرال الکتریک» دیگر شرکت آمریکایی نیز به نقل از سخنگوی خود اعلام کرده است درخواست دریافت مجوز برای فروش موتور و دیگر قطعات را به شرکت های هوایی ایرانی اراده کرده است، اما هنوز مجوز دولت را دریافت نکرده است.




تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن