تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشته‌های فنی‌ وحرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای: رشته‌های فنی‌ وحرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر می کند مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌ و پرورش، گفت: رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد .
۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند ساعت 10:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید محسن حسینی مقدم درخصوص محدود شدن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار اظهارکرد :‌ رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز بازار کار تغییر خواهد کرد و براین اساس ممکن است برخی رشته‌های جدید اضافه و برخی رشته‌ها که بازار کار به آنها نیاز ندارد، حذف شوند.  
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد :‌ تا زمانی که در شورای عالی آموزش‌وپرورش و کمیسیو‌ن‌های مربوطه تعداد رشته‌های شاخه کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای مصوب نشود، نمی‌توانیم بگوییم تعداد رشته‌ها کاهش یافته است.
 
 
وی خاطرنشان کرد :‌ هم‌اکنون 43 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم. برای سال تحصیلی آینده که پایه دهم را در دوره متوسطه دوم خواهیم داشت،‌ تعدادی از 43 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای با تغییر محتوا باقی می‌ماند، برخی رشته‌های جدید اضافه شده و برخی رشته‌ها نیز که متناسب با نیاز بازار کار نیست، حذف می‌شوند.
 
 
حسینی مقدم در خصوص کاهش رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای از 43 رشته به 27 رشته بیان کرد :‌ در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش برخی افراد نظراتی را ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه تعداد رشته‌های شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای به 27 رشته برسد اما تا زمانی که شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع را مصوب نکند، نمی‌توان تعداد دقیق رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای را اعلام کرد.
 
 
وی  با بیان این که هم‌اکنون جلسات کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش در حال برگزاری است، افزود: در شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهادات مختلفی مطرح شده است به عنوان مثال یکی از پیشنهادات این است که رشته امور زراعی از امور باغی جدا شود از سوی دیگر حدود 5 رشته جدید نیز پیشنهاد شده اما هنوز نهایی نشده است و طی چند جلسه آینده این موضوع نهایی خواهد شد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن