تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804293878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان ایدز با خون تمساح


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
درمان ایدز با خون تمساح

تمساح آمریکایی


شناسهٔ خبر: 3559605 - شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
مجله مهر > دیگر رسانه ها

رئیس انجمن پرورش‌ تمساح کشور گفت: خون تمساح برای درمان کلیه بیماری‌ها و عفونت‌های ویروسی، قارچی و باکتریایی مانند بیماری ابولا، سارس و ایدز موثر است. خبرگزاری آنا نوشت: پیمان شیرازپور با بیان اینکه اکنون تمساح بیش‌تر برای تولید سرم خون و نه کشتار و استفاده از پوست پرورش داده می‌شود، افزود: بیش‌ترین هدف پرودش‌دهنگان تمساح در حال حاضر جذب توریست و مصارف دارویی است.

وی با بیان اینکه ایران نزدیک‌ترین منطقه در خاورمیانه برای رویت و بازدید از تمساح است، تصریح کرد: اگر امکان مشاهده تمساح در ایران مهیا نباشد برای این امر باید تا کشورهایی مانند تایلند و حتی آمریکا رفت.

شیرازی با بیان اینکه اکنون بحث درآمدزایی از تمساح و جذب توریست در ایران مطرح است، ادامه داد: مجتمع زیتون در ۲۰ کیلومتری قم مرکز توریستی بازدید تمساح در کشور است که علاوه بر تمساح می‌توان انواع ماهی‌های خاوریاری را از نزدیک مشاهده و در صورت تمایل گوشت آنها را نیز تهیه کرد.

وی اضافه کرد: هر مجتمع پرورش و بازدید تمساح اگر سالانه تنها یک میلیون نفر با بلیت ۱۰ هزار تومانی بازدید داشته باشد، در پایان سال ۱۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت. این در حالی است که می‌توان مراکز بازدید را با ۱۰ تمساح هم راه‌اندازی کرد؛ بدون آنکه نگرانی برای پرورش و تکثیر و یا کشتار این گونه وجود داشته باشد.

شیرازپور گفت: در زمان پساتحریم می‌توان بیش‌ از هر زمان دیگری روی بحث جذب توریست در کشور کار کرد و می‌توان مزارع تمساح را مدنظر قرار داد. اکنون تنها یک مزرعه رسمی پرورش تمساح با مدیریت یک خانم در جنوب کشور وجود دارد و باقی مراکز پرورش کشور به صورت مزرعه نیستند.

رئیس انجمن پرورش‌ تمساح کشور درباره تاثیر سرم خون تمساح نیز بیان کرد: برای تولید سرم خون تمساح باید از وزارت بهداشت مجوزهای لازم اخذ شود چرا که باید بر روی این ماده عملیات فرآوری صورت گیرد اما با توجه به اینکه مزارع ما شرایط دریافت مجوز را ندارند، خون این حیوان به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود.

وی اظهار کرد: خون تمساح را نمی‌توان به علت ساختار پروتئینی آن به صورت تزریقی مورد استفاده قرار داد اما اکنون به روش‌ کرم‌های موضعی و بخور استفاده می‌شود. حتی در دنیا کیت‌های گران‌قیمت آزمایشگاهی نیز از خون تمساح ساخته می‌شود.

شیرازپور عنوان کرد: با توجه اینکه کمپانی‌ها می‌توانند درآمدهای بسیار بیش‌تری از تولید داروهای بیماری‌هایی نظیر ایدز و سرطان داشته باشند بنابراین در استفاده از روش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌ها استقبال چندانی نمی‌شود و این امر متاسفانه مختص بسیاری از کشورها است.

به گفته وی، اکنون سرم خون تولیدی دارای مجوز وزارت بهداشت در کشور وجود ندارد و استفاده‌‌های صورت گرفته از این فرآورده نیز بدون مجوز و به صورت شخصی است.

شیرازپور درباره قیمت تمساح نیز گفت: قیمت هر تمساح بسته به نژاد آن متفاوت است اما گاندا ارزانترین نوع تمساح است که متاسفانه در ایران در حال انقراض است و به همین علت نیز حتی در مزارع پرورشی هم خرید و فروش نمی‌شوند. گرانترین نژاد هم نیل است که نوزاد ۳ ماهه آن با طول حدود ۸ متر ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن