تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817061391
من فیلمسازم فقط پلان می گیرم
واضح آرشیو وب فارسی:فرهیختگان: مهربانو ابدی دوست «آخرین بار کی سحر را دیدی» آخرین فیلم فرزاد موتمن است که در بخش سودای سیمرغ سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد بخش بهترین کارگردانی شد. موتمن که از او فیلم «سایه روشن» درحال اکران است، هیچ گاه خودش را محدود به یکی، دو ژانر نکرده است و قواعد و رسم خاص خودش را در فیلم ساختن دارد. او بعد از ساختن فیلم هایی چون «پوپک و مش ماشاءالله» ، «خداحافظی طولانی» و «بیداری»، فیلم پلیسی «آخرین بار کی سحر را دیدی» را کارگردانی کرده است. این فیلم حین ساخت حواشی زیادی داشت که برای چندبار توقیف شد. یکی از این حواشی حضور فریبرز عرب نیا در نقش پلیس بود که در یک قسمت مانده به پایان فیلمبرداری به دلیل پایان قراردادش فیلم را دچار حاشیه کرد. عرب نیا برخلاف شنیده های قبل از نمایش فیلم نتوانسته بازی متفاوتی از خود به جای بگذارد و بازی اش بی شباهت به بازی در فیلم «باج خور» نیست. علاوه بر عرب نیا، سیامک صفری و ژاله صامتی نیز در این فیلم بازی می کنند. بدون شک پیشنهاد ساخت فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی» از طرف دیگران به شما بوده است. هیچ کدام از فیلم هایی که ساخته ام فیلم هایی نیستند که من دنبال شان رفته باشم، همه فیلم هایی که تا حالا ساخته ام به من سفارش داده شده اند. شما فیلمسازی هستید که تقریبا به جز یکی یا دو کار، روی فیلمنامه های متفاوت کار کرده اید و حساس بودن شما برای ما بسیار مشهود است. چطور شد ساخت این فیلمنامه را به عهده گرفتید؟ فیلمنامه پلیسی بود با یک پس زمینه اجتماعی، خب هرکسی این فیلمنامه را می دید علاقه مند می شد این کار را بسازد. شما چرا علاقه مند شدید آن را بسازید؟ چون تا حالا فیلم پلیسی نساخته بودم. خیلی دوست دارم ژانر های مختلف را تجربه کنم. تم فیلمنامه جست وجو بود که آن هم مرا کنجکاو کرد و به یاد فیلم «جویندگان» جان فورد انداخت و کنجکاو شدم یک فیلم جست وجوگر بسازم. تفاوت اساسی این فیلم با فیلم های دیگرم ریتم تند و پرشتاب آن بود که این هم خودش تجربه ای بود. خودتان فیلمنامه ای ندارید که بخواهید آن را کارگردانی کنید؟ من نمی نویسم، فقط کارگردانی می کنم. یعنی امیدوار نباشیم که روزی فیلمنامه ای از شما در سینما ببینیم؟ شاید بخواهم این کار را انجام دهم ولی این فیلمنامه آخرین فیلمی خواهد بود که می سازم. فیلم شما در مورد پرونده قتل پل مدیریت است و به موازات آن داستان قتل دختر دیگری هم به تصویر کشیده می شود. برداشت ها از فیلم زیاد بوده است. آیا همه اینها مثل پدر متعصب در خانواده، روراست نبودن با خانواده، مشکلات زنان در جامعه و... را در نظر داشتید؟ همه اینها می تواند باشد. از نظر من این فیلم فیلمی پلیسی است، هیچ وقت حرف های یک فیلم برایم اهمیت ندارد. استراکچر، فرم و معماری ای است که برایم اهمیت دارد. هیچ وقت برایم مهم نیست یک فیلم چه می خواهد بگوید، مهم این است که یک فیلم چطور ساخته می شود، شاید هرکسی از زاویه ای که دارد به این فیلم نگاه می کند. یک عده می گویند چرا اینقدر در مورد دیگران حرف می زنیم و قضاوت می کنیم و متوجه نیستیم حرف هایی که می زنیم می تواند ابعاد تراژیکی پیدا کنند. نگاه شما به عنوان کارگردان چگونه است؟ من از زاویه دیگری به فیلم نگاه می کنم. فیلم با صحنه قتل یک دختر روی پل مدیریت شروع و تمام می شود. مساله اصلی که مطرح می شود این است که تا چه زمانی جامعه به ویژه زنان جوان باید قربانی خشم آنی مردان اطراف خودشان باشند، آن هم به دلیل برخی تعصباتی که وجود دارد. شما اینها را به فیلم اضافه کردید یا در فیلمنامه بود؟ چون فقط به قتل دختر در پل مدیریت اشاره می شود اما داستان در مورد دختری است که به دست برادرش کشته شده است؟ این موضوع را نویسنده فیلمنامه مطرح کرده است نه من. من نه فیلسوفم و نه روانشناس، من فیلمسازم و فقط پلان می گیرم. آیا چهره ای که از پلیس در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی» تصویر کردید همان بود که در فیلمنامه وجود داشت؟ ما سعی کردیم تصویر پلیس نزدیک به واقعیت باشد. در تولید این فیلم مشاورانی از ناجی هنر داشتیم که با ما همکاری می کردند. پلان به پلان و حتی دیالوگ به دیالوگ با مشاوران هماهنگ می شدیم. ما مجبور شدیم خیلی از جزئیات فیلمنامه را با توجه به اینکه متناسب با اداره آگاهی نبود، تغییر دهیم و درنهایت این شد که شما می بینید. چرا از بازیگران نوپا هم استفاده کردید؟ جوان و تازه کار هستند. از طرفی فیلم فریبرز عرب نیا، ژاله صامتی و سیامک صفری را هم داشت. چهره هایی که شما انتخاب کردید می توانند در فروش فیلم موثر باشند؟ نه به تنهایی. مردم بیشتر با قصه به سمت سینما می روند ولی به شخصه برای خودم بازیگر مهم است. ولی وقتی بازیگری را انتخاب می کنم به این فکر نمی کنم که چقدر می تواند بفروشد یا نفروشد بلکه به این فکر می کنم که چه چیزی درست است. انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ برای نقش پدر و مادر سحر باید از بازیگران باسابقه استفاده می کردیم که به نظر من زوج ژاله صامتی و سیامک صفری خیلی انتخاب مناسبی بود. من از بازی شان راضی هستم، مخصوصا صحنه ای که صامتی در پزشکی قانونی بازی می کند. دسته دوم بازیگرانی بودند که دهه هفتاد به سینما راه پیدا کرده ولی دیده نشده اند و دسته دیگر هنرجویانی هستند که از کلاس هایم به سینما آمده اند و افراد مستعدی هستند که دوست داشتم استعداد آنها هم دیده شود، البته از همه آنها دعوت به کار کردم. بعد از تست بازیگری چند نفری انتخاب شدند. همه آنهایی که نقش های کوتاه بازی کردند، هنرجویان من هستند. آقای عرب نیا بازیگری است که در این سال ها حاشیه های زیادی دارد. شما چطور با ایشان کار کردید؟ من مشکلی با عرب نیا ندارم. به هرحال عرب نیا بازیگری است که ایده های خودش را دارد، البته ایده هایش در تضاد با چیزی نیست که ما می خواهیم. من هم دکوپاژ و میزانسن خودم را دارم. سعی می کردم بعضی از چیزهایی که عرب نیا اصرار داشت را در میزانسن بگنجانم که خوب هم می شد، اگر هم نمی گنجید می گفتم نمی شود. قبول می کرد؟ تقریبا آره. ولی با هم بحث و گفت وگو می کردیم البته یک واقع گرایی در فیلم وجود داشت که من سعی کردم بازیگران را محدود نکنم. اجازه دادم بازیگران از خود بیشتر مایه بگذارند، یعنی به آنها میزانسن نمی دادم و می گذاشتم میزانسن شکل بگیرد. پس در این کار کمتر کارگردانی کردید؟ تقریبا، داستان این را می طلبید.
جمعه ، ۳۰بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهیختگان]
[مشاهده در: www.farheekhtegan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
نساج پور: فقط خودم می توانم جلوی خودم را بگیرم
بازیکن تیم بسکتبال ثامن مشهد که آمار جالب توجهی را در لیگ امسال ثبت کرده است گفت فقط خودم می توانم جلوی بازی خودم را بگیرم عرفان نساج پور که امسال دو بار آمار تریپل دبل سه شاخص آماری دو رقمی را در سوپرلیگ ثبت کرده است در گفتگو با خبرنگار خ برگزاری صداوسیما با اشاره به رقابتفقط ادای حرفهایها را در می آوریم
جعفر کاشانی فقط ادای حرفهایها را در می آوریم شناسهٔ خبر 3557406 - دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۴ ورزش > فوتبال ایران رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در حاشیه مراسم واگذاری دو باشگاه اختصاصی به سرخابیهای پایتخت گفت ما فقط ادای باشگاههای حرفهایها را در می آوریم به گزارش خجعفر کاشانی: فقط ادای حرفهایها را درمیآوریم/ نگاه مسئولان به ورزش باید عوض شود
جعفر کاشانی فقط ادای حرفهایها را درمیآوریم نگاه مسئولان به ورزش باید عوض شودعضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت ما حرفهای نیستیم بلکه فقط ادای حرفهایها را درمیآوریم به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس جعفر کاشانی در مورد واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا به استقتور جهانی والیبال ساحلی - کیش شوجی: از نظر ذهنی آماده رویارویی با ایران نبودیم/ فقط یک روز برای تمرین فرصت داش
تور جهانی والیبال ساحلی - کیششوجی از نظر ذهنی آماده رویارویی با ایران نبودیم فقط یک روز برای تمرین فرصت داشتیمساحلیباز تیم ژاپن پس از شکست مقابل تیم ملی ایران گفت از نظر ذهنی برای رویارویی با تیم ایران آماده نبودیم و پس از یک سفر طولانی در این مسابقات حاضر شدیم به گزارش خبرگفساد دوره احمدینژاد بیسابقه بود اما مجلس فقط سکوت کرد/مصباحیزدی برای رایمردم ارزشی قائل نیست/انتقاد از جام
فساد دوره احمدینژاد بیسابقه بود اما مجلس فقط سکوت کرد مصباحیزدی برای رایمردم ارزشی قائل نیست انتقاد از جامعهمدرسین عضو مجلس خبرگان قانون اساسی میگوید سابقه هاشمی از همه آقایان جامعه مدرسین بیشتر است او فساد دولت احمدینژاد را در کشور بیسابقه دانست آفتاب سیدکاظم اکرمیگواردیولا:مقابل آگسبورگ فقط ۵ دقیقه خوب نبودیم/بایرن به خاطر باداشتوبر برنده شد
گواردیولا مقابل آگسبورگ فقط ۵ دقیقه خوب نبودیم بایرن به خاطر باداشتوبر برنده شدسرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ معتقد است شاگردانش در ۸۵ دقیقه از بازی با آگسبورگ خوب کارکرده و برنده شدند به گزارش خبرگزاری فارس شب گذشته در آخرین سری از مسابقات هفته بیست و یکم بوندسلیگا بایرندر حاشیه اعطای جوایز بفتا عنوان شد کیت وینسلت: به من توصیه شده بود که فقط در نقش دختران چاق بازی کنم
در حاشیه اعطای جوایز بفتا عنوان شدکیت وینسلت به من توصیه شده بود که فقط در نقش دختران چاق بازی کنمکیت وینسلت یکی از کسانی که همواره از شاخصهای تعریف شده زیبایی برای بازیگران زن هالیوود انتقاد میکند گفت روزی به من توصیه شده بود که اگر فقط در نقش دختران چاق بازی کنم احتمالاسپاهان خانه عقیلی است خلعتبری: اینکه در بین سرماخوردهها فقط من در لیست نباشم نظر استیماچ است/ناراحتی کریمی مه
سپاهان خانه عقیلی استخلعتبری اینکه در بین سرماخوردهها فقط من در لیست نباشم نظر استیماچ است ناراحتی کریمی مهم نیستمهاجم سپاهان گفت من به نظر استیماچ احترام میگذارم اما اگر بحث سرماخوردگی بود به جز من 5-4 نفر دیگر هم سرما خورده بودند محمدرضا خلعتبری در گفتوگو با خبرنگارارتباط با همه، نهفقط چین و روسیه
ارتباط با همه نهفقط چین و روسیه علی خرم در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت به گزارش نامه نیوز توافق هستهای موضوعی است که خودبهخود مولد و موجب تحولاتی در درون ایران در منطقه و در جهان خواهد بود کشوری که استراتژیک و دارای پتانسیل بسیار غنی و قادر به انجام کارهای شگرف است وقتیاحساس مسئولیت کردم در معرض انتخاب قرار گیرم
کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت آنچه برای بنده مهم بود احساس مسئولیتی بود که در خود دیدم تا در معرض انتخاب قرار گیرم به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو آیت الله محمد محمدی نیک ری شهری در نطق تلویزیونی خود به منظور پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری طی سخنا-
گوناگون
پربازدیدترینها