تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820845336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله اراکی: مردم غرب نسبت به رفتار حاکمان خود مسئول هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیت‌الله اراکی:
مردم غرب نسبت به رفتار حاکمان خود مسئول هستند
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم کشورهای غربی نسبت به رفتار حاکمان خود مسئول هستند زیرا حاکمان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای صداهای مختلف مردم را ساکت کرده و از ترویج اسلام ناب جلوگیری می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مردم غرب نسبت به رفتار حاکمان خود مسئول هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی در هجدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی که پیش از ظهر امروز به همت جامعةالمصطفی در سالن همایش قدس مدرسه آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه زمینه اصلی پیام رهبری وجود تفاوت‌های بسیار میان اسلام اصیل و اسلام تحریف شده است اظهار کرد: در تقابل میان استکبار و مستضعفان، جهان به دو قشر مستکبر و مستضعف تقسیم می‌شوند. وی از معیارهای استکبار یاد و اضافه کرد: افراد مستکبر اراده مستضعفان را می‌ربایند به همین علت مستضعفان بدون اراده می‌شوند و نمی‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، مستضعفان در این زمینه مسئول هستند و نمی‌توانند جوابی نزد خداوند متعال داشته باشد. دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: انسانی که با اختیار، اراده خود را به دشمن واگذار کند نمی‌تواند در سرنوشت جامعه خود مشارکت داشته باشد و در این جامعه، امور به صورت طبیعی بر عهده حاکمان گذاشته می‌شود. وی با اشاره به اینکه حاکمیت فردی بر اراده عامه جامعه پیامدهای نامناسبی را برای جامعه بشریت به دنبال دارد تصریح کرد: انبیا مردم جامعه را فراخوان می‌کنند و مردم برای رسیدن به سعادت باید از این فراخوان پیروی کنند زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند به نتایج مورد نظر برسند. اراکی از سخنان ائمه اطهار (ع) در مورد اهمیت تبعیت از خداوند متعال و جانشینان او یاد کرد و گفت: دین به جز سیاست چیز دیگری نیست زیرا اطاعت از خداوند به معنای فرمانروایی خداوند و فرمانبرداری مردم از خداوند است. وی با تاکید بر اینکه مستکبران در طول تاریخ اراده توده مردم را با اعمال قدرت تابع خود کرده‌اند عنوان کرد: مستکبران غرب در سراسر جهان سلطه داشته و چنگال استکباری خویش را بر گلوی مستضعفان می‌فشارند به همین علت مستضعفان رام حاکمان خود شده‌اند و دروغ آنها را به عنوان سخنی درست می‌پذیرند. اراکی یادآور شد: مردم کشورهای غربی نسبت به رفتار حاکمان خود مسئول هستند زیرا حاکمان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای صداهای مختلف مردم را ساکت کرده و از ترویج متن صحیح اسلام جلوگیری می‌کنند. وی اصول دینی دنیای غرب را تحریف شده خواند و ادامه داد: تحریف کتاب مقدس توسط دشمن باید با صدای بلند به گوش مردم کشورهای مختلف برسد تا آنها بدانند دینی که در کشورهای غربی تحمیل شده اشتباه است.

94/11/29 - 12:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن