تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833695911
مجتبی عسگری: تصمیم به رفتن ندارم مگر اینکه آینده اتفاق دیگرى رخ دهد 0 دیدگاه برای این خبر “گفتگوی «موسیقی ایرانیان» با «مجتبی عسگری» آوازه خوان موسیقی ایرانی”
واضح آرشیو وب فارسی:موسیقی ایرانیان: موسیقی ایرانیان – آزاده صمدی: «مجتبی عسگری»، آواز خوان جوان اما با سابقه و خوش سابقهء موسیقی ایرانی، از ۱۵ سالگی دوره های آواز را در کلاس های آزادِ هنرستان موسیقی اصفهان نزد قاسم معمارزاده آغاز کرده، سپس به پیشنهاد یکی از دوستان نزدیکش دوره هایی را زیر نظر سید رضا طباطبائی (از شاگردان زنده یاد تاج اصفهانی-فراگیری ردیف های مکتب آوازی اصفهان به مدت ۴ سال) گذرانده و پس از آن در چرخه ای معتبر و پربار از محضر دیگر اساتید به نام آواز و موسیقی کشورمان همچون مرحوم دکتر حسین عمومی – (۱۳۸۲، ۱۳۸۰) که به نظر عسگری از بهترین و پربار ترین دوران آموزش ها و کسب تجربه هایش بوده است – حمیدرضا نور بخش (صداسازی)، محمدعلی کیانی نژاد و نهایتاٌ استاد محمدرضا شجریان بهره جسته و در طول این سال ها خود نیز به تدریس آواز، اجراهای موفق و متعددی در ایران و خارج از ایران و با همراهی گروه های مختلف موسیقی از جمله «میراث»، «پالیز»، «مهتاب»، «خزان» و «نوبانگ» در قالب اجراهای جشنواره ای و کنسرت های مستقل و همکاری در آلبوم های عدیده ای با آهنگسازان شناخته شده کشورمان من جمله مجید درخشانی، امیر عباس ستایشگر، احسان ذبیحی فر، آرمین جوانبخت، سعید نایب محمدی و سعید کرد مافی مشغول بوده و در جهت کسب تجارب بیشتر همچنان بر متدهای مختلف در زمینه آواز به تحقیق و تمرین می پردازد. این هنرمند علاقه و توجه خاصی به شیوهء آواز خوانی زنده یاد ادیب خوانساری دارد. با این خواننده جوان موسیقی ایرانی که چندی پیش نیز به همراه «ارکستر ملی ایران» به روی صحنه رفت، گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می توانید دنبال کنید. * از ارکستر ملی و اجرایی که چندی پیش تالار وحدت داشتید، سحن بگویید. این اجرا در روزهاى ٢٣و٢۴ آذر ماه برگزار شد که در واقع قرار بود کل برنامه بى کلام اجرا شود و بعد از من دعوت شد تا بیاد استاد همایون خرم ٢ تصنیف از ایشان را بخوانم و به رهبرى سهراب کاشف اجراى بسیار خوب و خاطره انگیزى شد و اتفاق خوشایندى در کارنامه هنرى من بود. * رپرتوآر برنامه بر چه مبنایی انتخاب شده بود؟ این کنسرت در ٢ پارت اجرا شد که در پارت اول آقاى محمد کرد٢ قطعه با کلام را اجرا کردند و در پارت دوم هم بنده دو تصنیف با تنظیم جناب شهرام توکلى و جناب منبرى خواندم و در اخر با سرود اى ایران خاتمه یافت. * حالا که سابقه اجرا با ارکستر ملی را دارید، به نظرتان اساسا می توان بین ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک اولویت قائل شد؟ بنظرم هر کدام جایگاه و ویژگى خودشان را برخوردارند و أساساً از خیلى لحاظ متفاوت، طبیعتاً بنده چون سابقه همکارى با ارکستر سمفونیک را ندارم ترجیحاً نظر خاصى ندارم. * به نظرتان ارکستر ملی چقدر پتانسیل دارد که مردم را به سالن های کنسرت بکشاند؟ بهر حال ارکستر ملى از نامش هم پیداست که در موسیقى کشورمان جایگاه بزرگ و ویژه اى داراست، مخصوصاً که رهبرى آنرا استاد فرهاد فخرالدینى که سابقهء هنرى ایشان بر کسى پوشیده نیست عهده دارند، در بین نوازندگان ارکستر بهترینهاى موسیقى از جمله استاد کامکار، همایون رحیمیان، کریم قربانى و .. حضور دارند و اگر حمایتهاى خاص برنامه ریزى و تبلیغات ویژه اى صورت گیرى قطعاً میتوانند در میان مردم بیشتر معرفى شده و شاهد حضور هر چه بیشتر هموطنان در این اجراها باشیم. * با ارکستر ملی در جشنواره موسیقی فجر هم کنسرت خواهید داشت، درباره این اجرا هم توضیح دهید؟ بله ٢٩ بهمن ماه به رهبرى استاد فخرالدینى مجدداً با ارکستر ملى به روى صحنه خواهم رفت و ٢ تصنیف از ساخته هاى مجید وفادار و همایون خرم خواهم خواند، حضور در کنار استاد فخرالدینى برایم افتخار بزرگى است قطعاً قدر این فرصت را میدانم، از کودکى ارادت خاصى به ایشان دارم و با کارهاى ایشان آشنایى کامل و خاطرات فراوانى دارم و اکنون فرصت مغتنمى است که از ایشان هرچه بیشتر بیاموزم. * آیا همکاری اتان با ارکستر پیوسته و ادامه دار خواهد بود؟ البته صحبت خاصى نشده ولى امیدوارم بتوانم رضایت عوامل ارکستر از جمله استاد فخرالدینى را جلب کنم و تجربه بیشترى در خدمت ارکستر بدست بیاورم. * اخیرا خیلی از خواننده های موسیقی ایرانی به دنبال اجرای قطعاتی هستند که در سبک تلفیقی دسته بندی می شود، آیا شما هم تا به حال وسوسه شدید این فضای موسیقایی را تجربه کنید؟ چند پیشنهاد در این مورد داشتم ولى تصمیم دارم در همین مسیرى که هستم آنیته گرم بردارم و از کارهاى حاشیه اى پرهیز کنم. * با توجه به تجریه ی که در اجرای کنسرت در خارج از کشور دارید و مشکلات و سنگ اندازی هایی که در داخل کشور در مقابل هنرمندان موسیقی می شود تا کنون به فکر بوده اید که فعالیت های حرفه ای خودتان را برای همیشه در خارج از ایران پیگیری کنید؟ مشکلات و موانع همیشه بوده و هست و بزرگان ما نیز با همین مشکلات دست و پنجه نرم کردند و ادامه دادند، بنده نیز بعنوان عضوى از جامعه موسیقى معتقدم این هنر در این سرزمین و فضاى موسیقایى آن باید رشد کند، بنابراین على رغم مواردى که براین پیش آمده تصمیم به رفتن ندارم مگر اینکه آینده اتفاق دیگرى رخ دهد. * چگونه میتوان در آواز، فارغ از بحث تکنیک و اشراف به ردیف به رنگ و تمبری دست یافت که اثر هنرمند با اقبال و با مخاطب روبرو شود؟ صدای شما نیز صدای خاصی ست که شاید مختص خود شماست. چگونه به این دست یافتید و چقدر توانسته اید در تامین نظر مخاطب موفق باشید؟ بنظرم اگر خواننده درون مائه اصلى و دانش آوازى را بخوبى داشته باشد مسیر صحیح را انتخاب کند و از کارهاى بیهوده و بى أساس پرهیز کند و بدنبال شهرت یک شبه نباشد میتواند مخاطب خاص خود را دریابد البته حضور یک آهنگساز قابل و با تجربه که صداى خواننده و توانایى او را بشناسد و بتواند پله ترقى و رشد او باشد بسیار اهمیت دارد، امیدوارم جامعه و بازار موسیقى نیز به این سمت و سو احترام بگذارد و راه را براى خواننده اى با این تفکر هموار کند!!! * تجربه ی شاگردی استاد شجریان برایتان چه گونه بود؟ از وی چه درس بزرگی آموختید که در نقش پررنگ تری در فعالیت های هنری شما دارد؟ بزرگترین افتخار هنرى من شاگردى نزد استاد محمدرضا شجریان و بهره مندى از تجربیات ایشان بود، بنده جدا از بحث اواز و تکنیک و غیره از ایشان درس ایستادگى و صبر و آینده نگرى گرفتم، بارها با وجود خستگى بعد از کلاس در رابطه با ضبط بعضى آثارم از جمله آلبوم نارنگ با ایشان مشورت کردم و ایشان همانند پدرى دلسوز راهنماییم کردند، مواقعی که لب به شکایت و اعتراض به وضع بازار موسیقى و روند آن باز میکردم ایشان با ذکر خاطرات و سختی هایى که در این راه متحمل شدند موجب آرامش و امیدوارى مضاعف در من میشدند خداوند سلامتشان بدارد. * بسیاری از خوانندگان برای معرفی کردن خود به شنوندگان موسیقی با صدا و سیما همکاری می کنند. در حال حاضر افرادی چون علیرضا قربانی، سالار عقیلی و محمد معتمدی، قبلاً ـ چه پیش از انقلاب و چه پس از آن ـ شاهد همکاری استادان آواز مانند شجریان و ناظری و تعریف و دیگران با رادیو و تلویزیون بوده ایم (بگذریم از انتقادات این هنرمندان به صدا و سیما). مسلماً اگر فعالیت شان در رادیو و تلویزیون در آن مقطع نبود، به این شهرت شاید نمی رسیدند. آیا تصمیم به همکاری با صدا و سیما ندارید؟ بنده نیز فعالیتهاى زیادى با این سازمان داشتم و دارم ولى دلیل اینکه شاید همکارى کمترى بر خلاف دیگر هنرمندان دارم این است که نه سلیقه من نه خود سازمان با موسیقى جدى که بنده بدنبال آن هستم منافات داشته و از هم دورند، امیدوارم این رسانه که مطمئناً سیاست آن است که موسیقى فاخر و اصیل ایرانى را به گوش دوستداران آن برساند از کارهاى جدى همانند ساز و آواز و تصانیف پر معنا با إشعار زیبا با درون مایه قوى نیز بیشتر استقبال کند، رسالت سازمان محترم صدا و سیما بالا بردن سطح فکرى و سلیقه اى مردم است نه اینکه من خواننده یا آهنگساز بفکر تولید کارى باشیم که در رادیو یا تلویزیون جایگاهى پیدا کند. * به نظر شما چرا موسیقی اصیل ما مدتی ست بین مردم کم تر مخاطب دارد؟ آیا سبک های دیگر موسیقی از موسیقی ما پیشی گرفتند یا هنرمندان ما کم تر به نیاز جامعه توجه دارند؟ شاید هم مخاطب دیگر کم حوصله شده! بنده با این نظر کاملاً مخالفم. موسیقى اصیل ما که از اصالت و ماهیت ایرانى دم میزند مخاطب خاص خود را دارد و مقایسه ان با دیگر سبکهاى موسیقى صحیح نیست موسیقى ما تعریف خودش را دارد و داراى شناسنامه است اشکال اینست که کمتر به گوش میرسد و تبلیغات و برنامه ریزى خاصى براىان نشده وگرنه اشکال از خود موسیقى نیست وقتى حمایتى از موسیقى جدى نمیشود چطور انتظار داریم مخاطب آن رو به زیاد شدن باشد هرچند اصولا این انتظار که مخاطب این نوع موسیقى با دیگر سبکهاى آن به یک اندازه باشد بیجاست.
چهارشنبه ، ۲۸بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: موسیقی ایرانیان]
[مشاهده در: www.musiceiranian.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]
صفحات پیشنهادی
شیر در سال 95 گران نمی شود، مگر اتفاق خاصی بیفتد/ تنها دو واحد لبنی با قیمت دستوری شیرخام مشکل دارند
بر اساس بررسی های انجام شده قیمت شیر به دلیل آنکه کشش تقاضا در بازار وجود ندارد در سال 95 گران نمی شود مگر آنکه اتفاق خاصی بیفتد مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عصر امروز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران ایانا درباره اعمال نشدن قیمسامح شکری: برخی کشورهای عربی به صورت انفرادی تصمیم به مداخله زمینی در سوریه گرفتند
سهشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷ ۰۵ وزیر خارجه مصر امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای کویتیاش در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد که برخی کشورهای عربی به صورت انفرادی و نه در چارچوب یک ائتلاف تصمیم به مداخله زمینی در سوریه گرفتهاند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنارهبر معظم انقلاب: ملت سوریه باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرند، نه امریکاییها و اروپاییها
رهبر معظم انقلاب ملت سوریه باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرند نه امریکاییها و اروپاییها حضرت آیت الله خامنهای تأکید کردند امریکاییها و اروپاییها نمیتوانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند و این ملت سوریه هستند که باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند به گزارش نامه نیوز به نکان:تصمیم پپ برای رفتن به جزیره درست بود
کان تصمیم پپ برای رفتن به جزیره درست بود سنگربان سالهای نه چندان دور بایرن اذعان کرد تصمیم گواردیولا برای مربیگری در جزیره را درک میکند ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن ساعت 10 06 به گزارش خبرگزاری پانا ماه پیش اعلام شد پپ گواردیولا ژوئن 2016 از بایرن مونیخ جدا و راهی منچستر خواهد شد النستراداموس نیستم آینده سپاهان را پیشبینی کنم/داوری دلیل دوم مشکلات ماست عقیلی در تیم من جایی ندارد؛ حق ندارم
نستراداموس نیستم آینده سپاهان را پیشبینی کنم داوری دلیل دوم مشکلات ماستعقیلی در تیم من جایی ندارد حق ندارم درباره او کلمه بدی به کار ببرم قدیمیها در ایران پنالتیزن اولند محرم دست راست من است از او ممنونمسرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت به خاطر اتفاقاتی که رخ داد است تا زرهبرانقلاب: ملتسوریه باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد، نه امریکاییها و اروپاییها
رهبرانقلاب ملتسوریه باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد نه امریکاییها و اروپاییها حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای جان درامانی ماهاما رئیسجمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای افریقایی از ابتدمعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس: واریز عیدی فرهنگیان در بهمن ماه/ فعلاً تص
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس واریز عیدی فرهنگیان در بهمن ماه فعلاً تصمیمی برای برگزاری آزمون استخدامی در سال آینده نداریممعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت در تلاش هستیم عیدی فرهنگیان را همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت کنآینده خاورمیانه در انتظار تصمیم ایران
محمدمهدی مظاهری استاد دانشگاه در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد بی میلی و ناتوانی ایالات متحده برای میدان داری در خاورمیانه فضایی یگانه برای بازیگری قدرت های منطقه ای در این صحنه فراهم کرده است نویسنده محمدمهدی مظاهری استاد دانشگاه دیپلماسی ایرانی طی سالیان گذشتهوزیر بهداشت: خیلی ها به جای اینکه دستمان را بگیرند پایمان را گرفتند
- همشهری آنلاین وزیر بهداشت در همایش یازدهمین سال اجرای برنامه پزشک خانواده گفت خیلی ها بودند که در دو سال گذشته می توانستند دست ما را بگیرند چراکه مسئولیت های مهمی داشتند اما به جای آنکه دست ما را بگیرند پایمان را گرفتند به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید حسن هاشمی افزود روزدولت در آستانه دومین تصمیم بزرگ برای اقتصاد ایران/ ارز تک نرخی سال آینده کلید می خورد؟
دولت در آستانه دومین تصمیم بزرگ برای اقتصاد ایران ارز تک نرخی سال آینده کلید می خورد اقتصاددانان معتقدند که باید نرخ ارز براساس مکانیسم عرضه و تقاضا و رویکرد اقتصاد در بازار آزاد بدست بیاید و نه به صورت دستوری حالا دولت در استانه دومین جراحی اقتصادی قرار گرفته جراحی که گام بلند-
گوناگون
پربازدیدترینها