تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804551112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس درهمدان/آغاز تبلیغ با ویزیت رایگان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس درهمدان/آغاز تبلیغ با ویزیت رایگان

کراپ‌شده - تبلیغات


شناسهٔ خبر: 3558785 - چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
استانها > همدان

همدان- حال و هوای استان همدان با نزدیک شدن به انتخابات هفتم اسفندماه تحت تأثیر این رویداد سرنوشت‌ساز قرارگرفته و از چندی پیش تبلیغات زودهنگام کاندیداها آغاز شده است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هرچند بر اساس قانون انتخابات، آغاز زودهنگام تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی خارج از فرجه قانونی تعیین‌شده تخلف محسوب می‌شود و کاندیداها فقط در بازه زمانی مشخصی که قانون در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد مجاز به تبلیغات و ارائه برنامه‌های انتخاباتی خود برای جلب آرا هستند اما واقعیت این است که گروهی از کاندیداها ماه‌ها است از طریق تبلیغات چهره به چهره فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. هرچه به هفتم اسفند، زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نزدیک می‌شویم، شاهد بیشترشدن فعالیت انتخاباتی این افراد، احزاب، اشخاص و گروه‌های سیاسی در سراسر کشور هستیم. احزاب مختلفی در سراسر کشور فعالیت‌های خود را با تمرکز بر انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها پیش در استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز کرده‌اند درحالی‌که تبلیغات رسمی انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه ۲۹ بهمن‌ماه آغاز و تا پنجشنبه آینده ادامه می‌یابد. تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی این قانون در حالی است که تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدتی است در استان همدان آغازشده و درحالی‌که چند روز تا انتخابات و تبلیغات قانونی مانده است اما برخی نامزدهای انتخاباتی این استان تبلیغات غیرقانونی خود را با شیوه‌های مختلف شروع کرده‌اند. بر اساس اخبار رسیده نامزدهای تائید صلاحیت شده با ایجاد گروه‌های انتخاباتی، برگزاری جلسات و مهمانی‌های متعدد در منازل شهری و روستایی برای افزایش محبوبیت، شهرت و جذب حداکثری طرفدار تلاش می‌کنند. برخی کاندیداها که در میان آن‌ها چهره‌هایی از جنس دکتر، بازاری و بازنشسته نیز دیده می‌شود از چند ماه پیش با برپایی و برگزاری مهمانی‌های خانگی در محافل دوستانه در مناطق حاشیه و روستاهای اطراف، حضور خود درصحنه انتخابات را اعلام کرده و خبرهای رسیده حاکی از آن است که هزینه‌های زیادی نیز صرف پذیرایی از مهمانان این مراسم می‌شود.

برخی نیز این روزها در بین پرستاران، کارگران، بازنشستگان و سایر قشرهای جامعه حاضر می‌شوند و به بهانه تبریک روزهای گذشته به تبلیغ و دادن وعده‌ووعید می‌پردازند. نصب تابلوهای تبلیغاتی معنادار به صورتی که هم از راه‌اندازی یک کلینیک خبر می‌دهد و هم به‌نوعی با درج نام کاندیدای موردنظر برای او به تبلیغ می‌پردازند نیز نمونه دیگری از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است. ویزیت رایگان بیماران در برخی ساعات از روزهای هفته نیز نمونه دیگری از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در استان همدان است که مشاهده‌شده است. فعالیت زودهنگام کاندیدای انتخابات قانونی نیست یک شهروند همدانی در این خصوص در گفتگو با مهر بابیان اینکه افکار عمومی باید بداند که هر بحثی چه بحث تبلیغات انتخاباتی یا چه موضوعات دیگر اگر به منافع ملی و وحدت مردم ضربه بزند خلاف شرع و حرام است، گفت: فعالیت زودهنگام کاندیدای انتخابات قانونی نیست. محسن احمدی گفت: وقتی قانون یک هفته را برای تبلیغات انتخاباتی قرار داده پس این مسئله در مورد همه یکسان است و متولیان امر انتخابات نیز نباید اجازه دهند زودتر از موعد فعالیت‌های انتخاباتی شروع شود چراکه این حرکت قابل‌قبول نیست. احمدی تأکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون حرکت کرده و از دادن وعده‌های دروغین به مردم خودداری کنند. وی بابیان اینکه کاندیدایی که از هم‌اکنون قوانین را نادیده گرفته و اقدام به تخلف کند مطمئناً در صورت رأی آوردن نیز به اجرای قانون مقید نیست، گفت: مردم باید در این زمینه هوشیار باشند. یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز بابیان اینکه روش‌های تبلیغاتی چهره به چهره و منزل‌به‌منزل سال‌هاست که به‌عنوان روشی پذیرفته‌شده توسط کاندیداهای نمایندگی در استان همدان اجرا می‌شود، گفت: درگذشته شیوه‌های جمع‌آوری رأی متفاوت بود و حتی برای کسب رأی شیوه پرداخت پول، البسه یا برپایی ضیافت اتفاق می‌افتاد. یاسر کربلایی بابیان اینکه باید به فکر حل مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان بود و با وعده‌های دروغین ناامیدی را در جامعه رواج نداد، گفت: در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیداها در روستاها حاضر می‌شدند و به مردم وعده می‌دادند که در آن سال‌ها بنده هم در روستا ساکن بودم.

اما گذشته از این امور در هفته جاری مواردی از ضیافت‌های ناهار و شام به‌واسطه طرفداران کاندیداهای مجلس در استان همدان مشاهده‌شده که خود جای تأمل دارد. مسئولان ارشد کشور به دنبال رقم زدن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند در همین خصوص رئیس ستاد انتخابات استان همدان در گفتگو با مهر بابیان اینکه مسئولان ارشد کشور به دنبال رقم زدن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند و مقام معظم رهبری شفاف‌ترین موضع‌گیری را در این زمینه داشتند، گفت: این بدان معناست است که حضور مردم در انتخابات یک رکن و اصل مهم برای مسئولان نظام بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. محمدابراهیم الهی تبار افزود: در رصد حرکات انتخاباتی، کاندیداها با سعه‌صدر کار را دنبال کنند و به دنبال اثبات خود باشند، دیگران را تخریب نکنند، وعده‌های انجام نشدنی و نقدهای غیرمنصفانه ارائه ندهند زیرا غیر از زحمت برای نظام و ایجاد بدبینی در مردم و کاهش سرمایه اجتماعی، هیچ عایدی دیگری نخواهد داشت درحالی‌که ما باید همواره محافظ سرمایه اجتماعی باشیم. وی عنوان کرد: تحرکات نامزدهای انتخاباتی به‌صورت کامل رصد شده و ثبت خواهد شد و معیار برای این موضوع قانون است. وی تأکید کرد: هرگونه عمل و اقدامی که در فضای غیرمجازی تخلف محسوب می‌شود در فضای مجازی نیز به‌عنوان یک حرکت خلاف قانون به شمار می‌رود. وی با ذکر اینکه انتخابات در ایران نماد مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است، گفت: مردم با حضور در این حماسه سیاسی به جهان اعلام می‌دارند که مقبولیت و مشروعیت نظام ناشی از حضور مردم است. وی عنوان کرد: ستاد انتخابات استان همدان از اردیبهشت‌ماه سال جاری شکل گرفت و ۷ کمیته با وظایف مشخص زیرمجموعه این ستاد فعالیت خود را آغاز کردند. تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات رصد می‌شود معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات رصد می‌شود. سعید گلستانی بابیان اینکه این تخلفات در پرونده نامزدهای این دوره از انتخابات ثبت‌شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: تبلیغات زودهنگام از مصادیق تخلف انتخاباتی است. گلستانی با اشاره به دستور‌العمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه به استان‌ها در خصوص پیگیری و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، افزود: موارد در مرحله قبل از برگزاری انتخابات، حین انتخابات و پس از برگزاری انتخابات رصد می‌شود.

وی بابیان اینکه با پلیس فتا استان همدان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا سایت‌هایی که اقدام به تبلیغات زودهنگام کاندیداها می‌کنند نیز شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، گفت: اقدامات انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی نیز قابل‌شناسایی و پیگیری است. وی گفت: در صورت تخلف و جرم و احراز آن، قطعاً با مجرمان و متخلفان برخورد قاطع، سریع و به هنگام صورت می‌گیرد. هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین‌شده خلاف قانون است گلستانی با تأکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام ممنوع، جرم و تخلف قانونی است که نباید انجام شود، تأکید کرد: هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین‌شده از طرف هر شخص، گروه و جناحی ممنوع و خلاف قانون است و با آن برخورد خواهد شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تأکید کرد: در صورت مشاهده تبلیغات زودهنگام توسط کاندیداها رفتار آن‌ها رصد شده و در پرونده‌ آن‌ها به‌عنوان تخلف ثبت می‌شود که این رصد کردن شامل فضای مجازی نیز می‌شود. وی بابیان اینکه قبل از برگزاری انتخابات، یکی از تخلفات استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال است و  احدی حق ندارد از بیت‌المال و اموال دولت برای تبلیغات اشخاصی که کاندیداست استفاده کند، گفت: استفاده از منابع دولتی و بیت‌المال برای فعالیت انتخاباتی جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد. وی گفت: دستگاه قضا با جدیت و همت در پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی فعالیت خواهد کرد چراکه پیشگیری به‌مراتب نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به مصلحت نظام نزدیک‌تر است. در حالی که بارها مسئولان برگزاری انتخابات از برخورد با متخلفان در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی سخن گفته اند اما همچنان این رویه در حال انجام است. کاندیداهای مجلس شورای اسلامی قرار است در آینده نزدیک در خانه ملت به قانون‌گذاری بپردازند و ناظر بر اجرای درست قوانین باشند اما گویا برای نشستن بر کرسی مجلس شورای اسلامی و وضع قوانین، قانون‌مداری را کنار گذاشته و خود در صدد بی‌قانونی هستند که امیدواریم قدری بیشتر به قانون پایبند باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن