تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806698118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسد: جنگ سوريه يك جنگ جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اسد: جنگ سوريه يك جنگ جهاني است
روند تحولات ديپلماتيك و ميداني جنگ سوريه با شتاب زيادي به نفع محور مقاومت پيش مي‌رود؛ همزمان كه خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح يكي پس از ديگري از هم فرو مي‌پاشد، شكاف در ميان حاميان خارجي آنها نيز افزايش بيشتري پيدا مي‌كند و همين مسئله شرايط را براي بشار اسد فراهم آورده كه تأكيد كند كشورش چاره‌اي جز پيروزي ندارد.
نویسنده : محمد بابايي 


واحدهاي ارتش سوريه به همراه متحدان خود سرانجام كنترل نيروگاه مهم حرارتي «حلب» را روز سه‌شنبه به دست گرفتند. نيروهاي متحد تلاش‌هاي خود را براي بازپس‌گيري اين منطقه از دو ماه قبل آغاز كرده بودند. با اين پيشروي نيروهاي متحد عمليات بازپس‌گيري شهر مهم الباب از گروه تروريستي داعش را وارد مرحله‌اي جديدي كرده‌اند. شهر الباب براي تروريست‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا به عنوان حلقه اتصال استان رقه به شرق و شمال حلب و مرز تركيه به شمار مي‌آيد.  همزمان با پيشروي نيروهاي مقاومت، كردهاي سوريه در قالب ائتلافي به نام «نيروهاي دموكراتيك سوريه» دوشنبه شب موفق شدند شهر مهم «تل رفعت» را در مابين حلب و اعزاز به كنترل خود درآورند. كردهاي سوري تلاش مي‌كنند منطقه عفرين، واقع در شمال غربي شهر حلب را به مناطق كوباني و جزيره در شمالي شرقي سوريه وصل كنند؛ مسئله‌اي كه تركيه آن را خط قرمز خود اعلام كرده است.   احمد داوداوغلو روز دوشنبه تأكيد كرد كه آنكارا اجازه نخواهد داد كردها شهر مرزي اعزاز را به كنترل خود درآورند و در همين حال ارتش سوريه روز سه‌شنبه براي چهارمين روز پياپي حملات توپخانه‌اي خود را عليه كردهاي سوريه ادامه داد‌. با وجود اين، اين حملات مانع از پيشروي كردها نشده است. حملات تركيه عليه كردهای سوريه امريكا را در شرايط سختي قرار داده است چرا كه امريكايي‌ها كردها را بهترين نيروي روي زمين مي‌دانند كه مي‌توانند به آن اعتماد كنند.  افزايش احتمال پيروزي نيروهاي متحد دولت سوريه و پايان پنج سال شورش مسلحانه عليه دمشق باعث شده حاميان خارجي آنها آخرين تير خود را يعني ورود مستقيم نظامي به صورت جدي در دستور كار خود قرار دهند. همزمان بعضي گروه‌هاي مسلح در داخل كه موجوديت خود را در خطر مي‌بينند، خواستار كمك خارجي شدند. گروه «ارتش آزاد» كه غرب آن را ميانه‌رو مي‌شناسد با انتشار بيانيه‌اي با درخواست كمك از عربستان و تركيه مدعي شد «يگان‌هاي پشتيباني مردمي كرد» و نيروهاي دولتي سوريه درصدد تجزيه سوريه هستند. همچنين «محمد الاحمد» سخنگوي يكي از گروه‌هاي سلفي فعال در حلب موسوم به«الجبهه الشاميه» گفت كه «مداخله تركيه با حملات توپخانه‌اي براي مقابله با طرح تجزيه‌اي كه يگان‌هاي پشتيباني مردمي كرد سعي [در اجراي آن] دارند ناكافي است.»
  
حمايت ضعيف غرب
هر چند تركيه و عربستان براي ورود زميني به سوريه اعلام آمادگي كرده‌اند اما آنها يك شرط بزرگ را مطرح كرده‌اند و گفته‌اند: «تنها در صورتي كه امريكايي‌ها رهبري عمليات را به عهده داشته باشند» به سوريه نيرو اعزام خواهند كرد. اما با حضور قدرتمند روسيه در آسمان و مقاومت روي زمين، باراك اوباما علاقه‌اي براي ورود بيشتر به جنگ سوريه نشان نداده است. همزمان كشورهاي اروپايي موضع اميدواركننده‌اي براي تركيه و عربستان نگرفته‌اند و حتي نسبت به تشديد خصومت با روسيه ابراز بي‌علاقگي كرده‌اند. فدريكا موگريني رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا در جريان نشست امنيتي مونيخ (قدرت‌هاي جهان )گفت: «من فضايي را كه به وجود آمده شرايط ورود به جنگ سرد نمي‌دانم. غرب و روسيه به توافق آتش‌بس در سوريه دست پيدا كردند، بنابراين مطرح شدن اين مسئله كه اين كشور با غرب در ورطه جنگ سرد افتاده، درست نيست.» اين واكنش موگريني در پاسخ به صحبت‌هاي مدودف مطرح شد كه گفته بود ورود نظامي به سوريه مي‌تواند منجر به جنگ جهاني جديدي شود.
  
اسد جدي مي‌گيرد
هرچند ناظران باتوجه به مختصات ميداني و شرايط ديپلماتيك احتمال حضور ورود مستقيم عربستان و تركيه را بعيد مي‌دانند اما رئيس‌جمهور سوريه گفت احتمال دخالت رياض و آنكارا را جدي مي‌گيرد. بشار اسد، در سخناني مقابل اعضاي شوراي سنديكاي وكلاي مركزي و شوراهاي فرعي استان‌ها در دمشق گفت: «حقيقت اين است زماني كه ما درباره اين مسئله كه تركيه يا عربستان حمله خواهند كرد، صحبت مي‌كنيم، اين يعني ما آن را خيلي بزرگ مي‌كنيم و گويي كه اين دو كشور تصميم‌گيرنده هستند و اراده جنگ را در اختيار دارند و مي‌توانند نقشه را تغيير دهند، در حالي كه اين دو كشور در حال حاضر تنها صرف دو كشور هستند كه دستورات را اجرا مي‌كنند.» رئيس‌جمهور سوريه افزود: «تركيه و عربستان با هدف باج‌گيري فقط بوق و كرنا راه انداخته‌ و نقش شيپورچي را دارند و اگر به آنها اجازه داده مي‌شد از مدت‌ها پيش دست‌كم از چند ماه پيش حمله را آغاز كرده بودند. ما بايد به ارباب اين كشورها نگاه كنيم و ببينيم كه آيا قدرت‌هاي بزرگ تمايلي به ورود به اين جنگ دارند يا خير. ما نبايد به قدرت‌هاي حاشيه‌اي نگاه كنيم كه هيچ نقشي جز اجراي دستورات اربابانشان ندارند.» بشار اسد در ادامه افزود: «جنگ سوريه يك جنگ داخلي نيست بلكه يك جنگ جهاني است كه تا درياي چين نيز كشيده شده است. آنچه در سوريه اتفاق مي‌افتد يك جنگ خارجي است كه از سوي مزدوران دشمنان سوريه به وقوع پيوسته است و يك جنگ داخلي محسوب نمي‌شود.» رئيس جمهور سوريه در انتها تأكيد كرد: «ما هيچ گزينه‌اي جز اينكه پيروز شويم نداريم، حق گرفتني است، اما هزينه بسيار بالايي نيز دارد.»
  
چالش كردي امريكايي‌ها
روس‌ها تصميم گرفته‌اند حملات تركيه عليه كردها را از طريق سازمان‌ ‌ملل مورد بررسي قرار دهند. رسانه‌هاي روسي گزارش دادند روسيه در نشست روز سه‌شنبه شوراي امنيت سازمان ملل متحد، موضوع حملات تركيه به كردهاي سوريه را مورد بررسي قرار مي‌دهد. به نظر مي‌رسد روسيه با مطرح كردن اين مسئله هم به دنبال مستندسازي اقدامات خلاف حقوق بين‌الملل تركيه است و هم به دنبال ايجاد شكاف بين آنكارا و واشنگتن، چرا كه حمايت امريكايي‌ها از تركيه به معناي راندن بيشتر كردها به سوي مسكو خواهد بود و در صورت محكوم كردن تركيه، تنش بين واشنگتن و آنكارا تشديد خواهد شد.
  
تكذيب بمباران بيمارستان
در همين حال، رياض حداد، سفير سوريه در روسيه با رد اتهامات واشنگتن مبني بر دست داشتن ارتش سوريه و جنگنده‌هاي روسي در بمباران بيمارستاني در منطقه ادلب، جنگنده‌هاي امريكايي را مسئول بمباران اين بيمارستان كه تحت حمايت سازمان پزشكان بدون مرز بوده، دانست. اين سازمان كه شماري از اين بيمارستان‌ها زير نظارت آن فعاليت مي‌كنند، اعلام كرد كه اين حملات به طور هدفمند و عمدي صورت گرفته‌اند. در گزارشي پيش از اين آمده بود كه در پي حمله هوايي به بيمارستاني در منطقه معمره‌النعمان در سوريه چهار موشك به اين بيمارستان اصابت كرد و آن را به كلي ويران كرد. معمره‌‌النعمان در ۳۰ كيلومتري جنوب شهر ادلب قرار دارد و تحت كنترل مخالفان دولت سوريه است. در همين حال«ديميتري پسكوف» سخنگوي كاخ كرملين سه‌شنبه اعلام كرد، ادعاها مبني بر اينكه روسيه پشت بمباران اخير يك بيمارستان در سوريه بوده، كاملاً بي‌اساس و غيرقابل قبول است. سخنگوي كاخ كرملين گفت: يك بار ديگر ما اين ادعاها را رد مي‌كنيم و اعلام مي‌داريم چنين اظهاراتي كاملاً غيرقابل قبول است، به ويژه به دليل اينكه كساني كه اين ادعاها را مطرح مي‌كنند قادر به اثبات اتهامات خود به هيچ عنوان نيستند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن