تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805663881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصاری: نامزدها وعده ساخت مدرسه و ورزشگاه ندهند، این موارد در حیطه اختیارات آنها نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انصاری: نامزدها وعده ساخت مدرسه و ورزشگاه ندهند، این موارد در حیطه اختیارات آنها نیست
معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا توزیع بودجه های استانی به زادگاه دولت‌مردان بستگی و با آن ارتباط دارد، گفت: نباید داشته باشد و روال عمومی هم این نیست ولی متأسفانه مواردی اعمال نفوذ می‌شود و ممکن است بی عدالتی باشد.
 به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری شب گذشته با حضور در برنامه پایش و  در واکنش به اینکه چرا برخی افراد هزینه های کلانی برای نماینده مجلس شدن انجام می‌دهند، گفت: این مسئله را از زاویه های مختلف می‌توان بررسی کرد و انگیزه های متفاوتی هم وجود دارد. اینکه پول خرج می‌کنند بحث جداگانه ای است، به هر حال نمایندگی مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد و به تعبیر امام راحل در رأس امور، مرکز همه قانون‌ها و قدرت‌هاست، قانون‌گذاری کشور را انجام داده، برنامه‌ها و بودجه های سنواتی را تصویب می‌کند، به وزرا رأی می‌دهد و در نهایت به نوعی حالت کارفرمایی را بر دو قوه دیگر انجام می‌دهد.


وی همچنین گفت: نظارت مجلس با دستگاه های مختلف با مکانیزم‌های پیش بینی شده در قانون اساسی اعمال می‌شود و لذا نماینده در جایگاهی قرار می‌گیرد که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و آثار ماندگار در تصویب قوانین و اصلاح روند امور کشور داشته باشد.


وی ادامه داد: اگر کسی انگیزه خدمت ماندگار، اثرگذار و اساسی در کشور داشته باشد و در خودش آمادگی حضور در مجلس و شرایط نمایندگی را داشته باشد و اهل نیت خیر، اخلاص، خدا و خدمت به مردم باشد طبعاً مجلس می‌تواند انگیزه ای مناسب برای افراد صاحب نظر باشد.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری تاکید کرد: از نگاه مثبت و کسی که انگیزه وطن خواهی و خدمت به مردم و انقلاب می‌داند طبعاً مجلس را محل خوبی برای انجام وظیفه ماندگار و اثرگذار می‌بیند، لذا مایل هست که به مجلس برود ولی اینکه اشخاص به تعبیری پول‌های کلان هزینه کرده و به علت انگیزه های مادی، نفسانی و شخصی به هر دری بزند تا به مجلس برود و تصور کند اینجا سکوی برای پرش بهشت در زندگی شخصی و کسب منافع است، طبیعتاً نیت نادرستی است. به نظر من چه پول هزینه کند یا اینکه خیر چنین شیوه ای درست نیست.


انصاری افزود: البته مسئله تبلیغات در روند انتخابات بسیار مهم است ولی باید سامان پیدا کند. نارسایی‌ها مانند وجود نقص در قانون و نبود احزابی که بتوانند برنامه های فراگیر را پیش برده و کاندیداها را به مردم معرفی کرده و بار تبلیغ را از دوش نمایندگان بردارند را داریم.


انصاری اضافه کرد: بنابراین با نبود چنین احزابی هر کدام از نمایندگان طبعاً احساس می‌کند که باید پول بیشتری را هزینه کرده و با افراد بیشتری ملاقات داشته باشد و این مسابقه نادرست و ناصحیح در سنوات گذشته تشدید شده است.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: هرچقدر پیش می‌رویم متأسفانه مسیر تبلیغات و نوع هزینه‌ها به سمت منفی پیش رفت و این نشان می‌دهد که هم نقص قانون در تبلیغات داریم و هم خلأ احزاب باعث شکل گیری این مسئله شده است. در دوره های قبلی قوانین انتخابات در این زمینه کم و بیش محدودیت‌هایی ایجاد کرده ولی در دولت یازدهم قانونی را تحت عنوان شفافیت مالی منابع داوطلبان به مجلس فرستادیم که نوع تبلیغات، میزان هزینه‌ها و منابع تأمین این پول‌ها پیش بینی شده که داوطلبان مکلف به ثبت و ارائه اطلاعات باشند و در عین حال نیز قابل ردیابی و رصد باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده‌ها می‌توانند وعده اجرای طرح‌های عمرانی از جمله تأسیس کارخانه و موارد مشابه را بدهند؟ گفت: به طور مشخص اجرای طرح عمرانی و یا ساخت یک کارخانه را نمی‌توان وعده داد ولی به هر حال مسیر تصویب طرح‌های عمرانی و یا سرمایه گذاری‌های مولد در کشور خاص است.


انصاری ادامه داد: گر طرح‌های عمرانی که در بودجه عمومی کشور تعریف شود آن وقت دولت باید آن را به مجلس برای تصویب در بودجه سالانه پیشنهاد کند، در چنین مواردی نماینده نقش پیگیری قرار گرفتن طرح عمرانی، دانشگاه، راه و یا غیره را ایفا کند.


وی در ادامه اظهار کرد: طرح‌های عمرانی مبتنی بر یک برنامه کلی که دولت بر اساس آمایش سرزمین، تعادل بودجه، اولویت‌ها، میزان محرومیت پیشنهاد می‌دهد، است. اینکه نماینده وعده ساخت مدرسه و ورزشگاه توسط خودش را بدهد اصلاً درست نیست و مشخص نیست که تصویب شود. به هر حال اساساً در حیطه اختیارات نمایندگان نیست و فقط می‌تواند آن را پیشنهاد بدهد.


این عضو دولت یازدهم گفت : نمایندگان بعضاً سعی می‌کنند پیشنهاداتی را ارائه داده و افرادی را تشویق به سرمایه گذاری در حوزه انتخابی خود کنند که در این حد فقط می‌تواند فعالیت کند. جزو وظایف ذاتی نمایندگان نیست و حتماً وعده های این چنینی ضمانت اجرایی ندارد چون سرمایه گذار یک محاسبه اقتصادی دیگری داشته و یا اینکه در اولویت دولت نباشد.


انصاری با اشاره به اینکه کسانی که با تعهد و مسئولیت وارد حوزه کاری می‌شوند و به حقوق قانونی خود آشنا هستند، عنوان کرد: با حقوق و مزایای نمایندگی هیچ کسی نمی‌تواند زندگی فراتر از حد متوسط داشته باشد. با حقوق نمایندگی امکان صاحب خانه دار شدن نیست ولی اگر کسی دست خالی نماینده مجلس شده و بعد از آن صاحب خانه، کارخانه و یا اموال بسیار شد حتماً باید جلوی رفتار وی یک علامت سؤال گذاشت.


وی افزود : خوشبختانه یک لایحه ای در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به دارایی مسئولان وجود داشت که نهایتاً با فراز و فرودهای بسیار به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده و امسال نهایی شد. البته هنوز قانون کامل و جامع نشده ولی نهایتاً در زمینه ثبت دارایی مسئولان نظام گامی برداشته شد و ابتدا برای مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزرا بود که به نمایندگان مجلس و مدیران کل توسعه پیدا کرد.
انصاری با اشاره به اینکه سامانه اعلام رسمی دارایی‌های مسئولان در برخی کشورها نهادینه شده افزود: اگر به سمت شفافیت در منبع درآمد و هزینه های مسئولان کشور از جمله نمایندگان مجلس حرکت کنیم طبیعتاً زمینه سوءاستفاده معدود افراد که این کار را انجام و بقیه را بدنام می‌کنند، از بین می‌رود.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت : نمایندگان بسیاری داریم که بعد از چند دوره نمایندگی وضع زندگی آن‌ها حتی از قبل هم بدتر شده ولی متأسفانه افرادی هم داریم که حسابی از این فرصت سوءاستفاده کرده و سعی بر این دارند تا در چهار سال بار زندگی خود و فرزندانشان را ببندند. دولت روابط مختلفی با مجلس و نمایندگان دارد، طرح و لوایح یک مسئله و بحث سؤال، استیضاح و رأی اعتماد نیز یک مسئله دیگری است. در خصوص رأی اعتماد و یا مخالفت با استیضاح سعی می‌کند با تشکیل جلساتی که در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و آن‌هایی که خود وزیر و یا معاونان پارلمانی حضور پیدا می‌کنند، توجیه کرده و ابهامات را از بین می‌برد.


انصاری در واکنش به اینکه آیا نمایندگان خواسته های شخصی خود را از دولت می‌خواهد، گفت: متأسفانه این موضوع به عنوان رویه نادرست در برخی ادوار شکل گرفته و مواردی هم بوده است ولی در این دولت سعی کردیم تا با همکاری هیئت رئیسه مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با چنین پدیده ای مقابله کرده و آن را کاهش دهیم.


وی ادامه داد: سؤال و استیضاح معمولاً در برخی موارد اهرمی برای فشار بود که احیاناً کسی را برداشته و فرد دیگری را جایگزین کنند. این یک فساد دو جانبه و متقابل ایجاد می‌کند و مجلس، دولت و دستگاه‌ها باید تلاش کنند که این نوع رفتارها اصلاً شکل نگیرد و در صورت مشاهده چنین موردی قطعاً در کارنامه نماینده مجلس ثبت شده و در تأیید صلاحیت برای دوره های بعدی وی تأثیر خواهد گذاشت.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از نماینده مجلس دارید، گفت: دولت لیست انتخاباتی نخواهد داشت ولی حامیان دولت تدبیر و امید و علاقمندان به پیشبرد برنامه های دولت طبعاً لیست‌هایی خواهند داشت. انتظار ما این است که نمایندگانی شجاع، مردمی، فهیم و فداکار با نگاه ملی و اولویت‌های پیشرفت کشور به مجلس راه پیدا کنند و تمام وقت خود را برای تسریع در رفع مشکلات کشور و کمک کردن به سایر قوا به ویژه دولت که در وسط میدان خدمت به دولت است، صرف کنند.


در وضعیت کنونی دوره آینده مجلس مقطع مهمی را پیش رو دارد و کشور از یک پیچ تاریخی عبور کرده و برجام را پشت سر گذاشته‌ایم. به تعبیر رئیس جمهور برجام دو را باید با همکاری همه در داخل کشور شروع کنیم. باید تلاش و کوشش دولت، مجلس و نمایندگان سعی بر برآورده کردن خواست مردم داشته باشیم.


وی افزود : از نمایندگان انتظار داریم ضمن حفظ استقلال قوا، پرسشگری و انجام وظایف خود اما حقیقتاً در راستای تقویت و کمک به سایر قوا به ویژه دولت برای رفع مشکلات مردم، تلاش کنند. این تعابیری که وکیل الدوله است را درست نمی‌بینم چون دولت و مجلس هر دو ملی است. اگر تعابیر این باشد که هرچه دولت گفت بله بگوید خب این درست نبوده و مردم و حتی خود دولت هم قبول ندارد.


معاون رئیس جمهور در واکنش به اینکه آیا توزیع بودجه های استانی به زادگاه دولت‌مردان بستگی و با آن ارتباط دارد، گفت: نباید داشته باشد و روال عمومی هم این نیست ولی متأسفانه مواردی اعمال نفوذ می‌شود و ممکن است بی عدالتی باشد.




منبع: تسنیم


۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن