تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو میلیون مترمربع فضای آموزشی در دانشگاهها نیمه تمام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون اداری مالی وزارت علوم:
دو میلیون مترمربع فضای آموزشی در دانشگاهها نیمه تمام است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3557072 - دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
استانها > قزوین

قزوین- معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: در حال حاضر دو میلیون مترمربع فضای آموزشی در دانشگاههای کشور در دست ساخت و نیمه تمام است که تکمیل آنها ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. محمد حسین امید در حاشیه افتتاح دانشکده مستقل کشاورزی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سهم تحصیلات پایه از ۴۷ صدم درصد در حال حاضر به یک درصد رسیده و در طول برنامه ششم توسعه باید آن را به سه درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۴ درصد افزایش دهیم. وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به صورت متمرکز تصویب شده که ۳۰ درصد آن به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اختصاص داده می شود که در طرح های بازسازی ناوگان پژوهش کشور هزینه خواهد شد که در سال اینده با پیگیری آن امیدواریم کار عملیاتی شود. امید تصریح کرد: در سال آینده ۴۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی، تکمیل، مقاوم سازی آزمایشگاههای تحقیقاتی مراکز دانشگاهی اختصاص داده می شود تا شرایط بهبود یابد. وی یادآورشد: مدت ۲۰ سال است که به دلیل مشکلات مالی و تحریم ها، آزمایشگاههای موجود کشور در دانشگاهها قدیمی شده و کارآیی و دقت لازم را ندارد به همین دلیل با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان تصمیم داریم در هر استان یک آزمایشگاه مادر را تجهیز و نوسازی کنیم و پس از آن سایر آزمایشگاهها تجهیز می شود.

خیزش علمی با نوسازی آزمایشگاههای علمی معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری بیان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی رتبه ۱۶ علمی در جهان را دارد و از ترکیه جلو افتاده ایم اما برای رسیدن به چشم انداز ترسیم شده باید فعالیت خود را  بیشتر کنیم تا جایگاه علمی ارتقا پیدا کند. امید بیان کرد: در حال حاضر در کشور ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داریم که ۸۰۰ هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیاند و این ظرفیت  علمی بسیار ارزشمند است. مشارکت خیرین در تجهیز دانشگاهها وی تصریح کرد: با توجه به هزینه سنگین و حجم زیاد فعالیتها انتظار داریم خیرین در فعالیت های آموزش عالی هم مشارکت کنند و به کمک دولت بشتابند. معاون وزیر علوم اضافه کرد: خوشبختانه بنیاد حامیان علم و فنآوری ایران در کشور شکل گرفته و نتایج بسیار خوبی هم داشته و در حال حاضر ۱۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در دانشگاهها توسط خیرین درحال ساخت است. امید گفت: باید در استانها نیز بنیاد خیرین دانشگاهی تاسیس و راه اندازی شود تا بتوانیم فعالیتهای دانشگاه را شتاب بخشیم.

افتتاح یک میلیون مترمربع فضای آموزشی در دولت یازدهم معاون وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در خصوص طرح های نیمه تمام دانشگاهها هم گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید فضای آموزشی نیمه تمام دانشگاهی بالغ بر ۳ میلیون مترمربع بود که با تلاش صورت گرفته در این دولت تاکنون یک میلیون مترمربع از طرح های نیمه تمام تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است. وی اضافه کرد: دو میلیون مترمربع فضای آموزشی هم در دست ساخت و نیمه تمام است که در سالهای آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید و با این کار گام مهمی در مسیر تامین نیازهای علمی کشور برداشته می شود.

تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش عالی با ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار امید یادآورشد: برای تکمیل دو میلیون مترمربع فضای آموزشی نیمه تمام در دانشگاهها بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل محدودیت منابع مالی دولتی از خیرین انتظار داریم در این کار مشارکت کنند. وی بیان کرد: اولویت ما در سال آینده تاسیس و تکمیل آزمایشگاه مرکزی در دانشگاههای کشور است و در این راه باید در هر استان یک آزمایشگاه مرکزی و مادر تاسیس و یا تکمیل شود. امید اظهارداشت: به روز رسانی ناوگان پژوهش کشور از اولویت های وزارتخانه است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و نیز مشارکت خیرین این کار مهم را در سال آینده عملیاتی کنیم.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن