تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814590309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش تند پارلمان انگلیس به اظهارات جان کری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش تند پارلمان انگلیس به اظهارات جان کری


شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که طرفدار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در خصوص ضرورت ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را مداخله جویانه خواندند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه ایندیپندنت نوشت: «جان رد وود» نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار، اظهارات جان کری را اقدامی غیرمتعارف در عرصه دیپلماسی دانست و تصریح کرد که «این مردم انگلیس هستند که در همه پرسی درباره ماندن یا نماندن کشورشان در اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت.»
به نوشته این روزنامه، وی گفته است: 'من نمی دانم منظور جان کری از این سخنانش چیست اما تصور می کنم او به گفته هایش فکر نکرده است. '
این روزنامه همچنین به نقل از «داگلاس کارزول» نماینده حزب یوکیپ نوشت: 'گویا برای جان کری اهمیت ندارد که انگلیس هفته ای 350 میلیون پوند به بروکسل (مرکز اتحادیه اروپا) پول بفرستد. اما برای رای دهندگان انگلیسی این مهم است. بنابراین این انگلیسی ها هستند که در این خصوص تصمیم می گیرند. '
ایندیپندنت همچنین به نقل از «جکوب ریز-موگ» نوشت: 'مداخله جان کری و رئیس جمهور چین تنها به کارزار تبلیغاتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کمک می کند. اظهارات آنها برای منافع ملی شان است که این امر سبب خواهد شد تا دوستداران انگلیس را تحریک کند. '
این روزنامه انگلیسی افزود:' کیت هویی'، از دیگر نمایندگان مجلس نیز ضمن انتقاد از اظهارات جان کری گفت: 'او باید تمرکزش را به مسئله انتخابات داخلی آمریکا جمع کند نه اینکه تلاش کند در رای گیری کشور اثر بگذارد. '
جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در نشست امنیتی مونیخ گفته بود: واشنگتن خواهان ادامه حضور 'انگلیسی قوی ' در 'اتحادیه اروپای خیلی قوی ' است.
وزیر خارجه آمریکا بیان داشت: اروپا با شماری از چالش ها از جمله خروج احتمالی انگلیس از آن مواجه است اما من در اینجا دوباره تکرار می کنم، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و همه ما در آمریکا مطمئن هستیم که اروپا قوی تر از همیشه از چالش ها خارج خواهد شد .
کری تصریح کرد: در حال حاضر به وضوح، آمریکا عمیقاً علاقه مند به موفقیت شما و همین طور خواهان ماندن انگلیسی بسیار قوی، در اروپایی قوی است.
اظهارات جان کری در آستانه نشست سران 28 عضو اتحادیه اروپا در بروکسل ( روز جمعه این هفته ) که قرار است پیشنهادهای اصلاحی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای این اتحادیه را نیز مورد بحث قرار دهند، صورت می گیرد.
انگلیس که در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته درحال حاضر بدنبال اصلاحات مورد نظرش از جمله قوانین مهاجرت دراین اتحادیه شده است.
نخست وزیر انگلیس پیش از این وعده داده است که تا پایان سال 2017 میلادی عضویت کشورش را در اتحادیه اروپا به همه پرسی بگذارد. اما او پیش از انجام این همه پرسی می خواهد اصلاحات مورد نظرش انجام شود تا بتواند با دلایل کافی برای ماندن در اتحادیه اروپا تبلیغ کند.
دیوید کامرون برای اولین در سال 2013 میلادی اعلام کرد که تنها در صورتی از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد که شرایط مربوط به عضویت این کشور در این نهاد تغییر کند.
دیوید کامرون در همین حال تصریح کرده است که امنیت اقتصادی و امنیت ملی انگلیس با ادامه حضور در اتحادیه اروپای اصلاح شده بهتر تامین خواهد شد.
 


یک شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن