تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طهماسب مظاهري: نقاط ضعف طرح تحول اقتصادي را اعلا‌م مي‌كنيمشعار تحول 3 ساله مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طهماسب مظاهري: نقاط ضعف طرح تحول اقتصادي را اعلا‌م مي‌كنيمشعار تحول 3 ساله مي‌شود
گروه اقتصاد: محمود احمدي‌نژاد در مرداد 1384 به قدرت رسيد. وي به عنوان رئيس دولت نهم در اولين ماه رياست خود گفت: نگاه تحول‌گرايي كه احمدي‌نژاد وعده داد، نتيجه قابل ملموسي دارد. نرخ تورم از سطح 1/12 درصد سال 1384 به 4/18 درصد سال 1386 رسيد و مطابق همان آمارهاي دستكاري‌شده الگوي تورم‌سنجي، نرخ تورم در ارديبهشت 1387 به بالا‌تر از 25 درصد رسيد. به ياد داشته باشيم كه حدود 3 سال از دوره 4 ساله دولت نهم به رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد به پايان رسيده است و در صورت ناكامي اين دولت در حل مشكلا‌ت اقتصادي، امكان پيروزي وي در يك انتخابات آزاد و سالم وجود نخواهد داشت.

با اين حال احمدي‌نژاد همواره تاكيد دارد كه موفق بوده است. او اخيرا در اظهار نظري تعجب‌برانگيز اعلا‌م كرد كه همه شاخص‌ها به جز تورم بهبود يافته است. اين نوع اظهارنظر نشان مي‌دهد كه وي به نحوي سعي مي‌كند مردم را قانع كند دولت نهم به درستي عمل مي‌كند، اما تورم موجب شده بي‌عدالتي گسترش يابد و شكاف درآمدي فقرا و اغنيا گسترده‌تر شود.

احمدي‌نژاد در سخنراني 22 بهمن 1386 وعده داد كه يك جراحي بزرگ روي اقتصاد ايران انجام مي‌دهد.

همچنين وي در سخنان نوروزي خود در اول فروردين 1387 وعده انجام يك طرح بزرگ تحولي در اقتصاد ايران را داد و اعلا‌م كرد كه جزئيات اين طرح به اطلا‌ع عموم مردم عزيز ايران مي‌رسد و نويد ريشه‌كني ويژه‌خواري، تبعيض و ناكارآمدي و توزيع منابع بانكي و پولي و توزيع يارانه و جمع‌آوري ماليات را باز تكرار و به شيوه سال اول رياست خود، بر اجراي اين اقدامات تاكيد كرد.

مدتي بعد قرار بر اين بود كه احمدي‌نژاد در يك گفت‌وگو با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، جزئيات اين طرح بزرگ تحولي را در ميان بگذارد. با لغو اين گفت‌وگوي تلويزيوني، موضوع جزئيات طرح احمدي‌نژاد ناگفته ماند. هرچند كه در مدت حدود 3 ماه از نوروز 1387 به بعد، به‌طور جسته و گريخته اطلا‌عاتي از سوي دولت نهمي‌ها در خصوص طرح بزرگ تحولي منتشر شد.

در غياب يك سيستم اطلا‌ع‌رساني كارآمد در دولت نهم، گاه پرداخت يارانه مستقيم، به عنوان طرح بزرگ تحولي دولت، در ميان رسانه‌ها مورد بررسي قرار گرفت و گاه حذف سهميه‌بندي بنزين و گاه تحول گسترده در نظام پولي و بانكي كشور و ايجاد بانك قرض‌الحسنه از بقاياي بانك‌هاي دولتي موجود. در همين حال و هوا، دولت نهمي‌ها خبر دادند كه جزئيات طرح بزرگ تحولي دولت تا تيرماه 1387 به اطلا‌ع عموم مردم ايران خواهد رسيد. مطابق اطلا‌عاتي كه انتشار يافته هيات دولت به رياست احمدي‌نژاد در جلسه مورخ 22 ارديبهشت 1387، كارگروهي متشكل از پرويز داوودي (معاون اول رئيس جمهور)، اميرمنصور برقعي (معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور)، ابراهيم عزيزي (معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور)، علي سعيدلو (معاون اجرايي رئيس‌جمهور)، حسين صمصامي (سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي)، سيدمحمد جهرمي (وزير كار و امور اجتماعي)، مصطفي پورمحمدي (وزير كشور معزول)، غلا‌محسين نوذري (وزير نفت)، محمد عباسي (وزير تعاون)، عبدالرضا مصري (وزير رفاه و تامين اجتماعي)، سيدمسعود ميركاظمي (وزير بازرگاني) علي‌اكبر محرابيان (وزير صنايع و معادن)، محمدرضا اسكندري (وزير جهاد كشاورزي)، طهماسب مظاهري (رئيس بانك مركزي) و 3 نفر صاحب‌نظر در امور اقتصادي به انتخاب رئيس‌جمهور، براي بررسي و تصميم‌گيري در طرح تحول اقتصادي تشكيل داد.‌ با توجه به زمان اندكي كه از ارديبهشت 1387 (زمان تشكيل كارگروه تحول اقتصادي) تا تيرماه يعني زمان اعلا‌م جزئيات طرح تحولي دولت نهم وجود دارد، به نظر مي‌رسد دولت نهمي‌ها برآنند مطالبي را تحت عنوان يك طرح بزرگ ارائه دهند. به هر حال عرف پذيرفته شده در ساختارهاي سياسي دنيا به اين صورت است كه متولي امور مالي، گمركي و مالياتي دولت است و متولي امور پولي و بانكي هم، بانك مركزي.احمدي‌نژاد در سال گذشته شوراي پول و اعتبار (بخشي از بانك مركزي) را منحل كرد و وظيفه تعيين نرخ سود بانكي را از آن شورا گرفته و به كميسيون اقتصادي دولت سپرد. اگر دولت مايل باشد كه به صورت مستقيم در امور بانكي و پولي دخالت كند، به‌طور صريح قانون پولي و بانكي را بايكوت كرده و آن را زير پا گذاشته است.

مظاهري، روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نقاط قوت و ضعف طرح تحول اقتصادي اعلا‌م كرد كه بعد از اجرايي شدن طرح، نظر خود را در مورد نقاط ضعف و قوت آن اعلا‌م خواهيم كرد. به هر حال يك سال تا پايان دوره دولت نهم باقي است و خردادماه سال 1387 شاهد انتخابات رياست‌جمهوري دوره دهم خواهيم بود. سوال اساسي اين است كه آيا دولت نهم و شخص احمدي‌نژاد قادرند مشكلا‌ت اقتصادي ايران را حل كنند و با دست پر در يك انتخابات سالم حضور پيدا كنند يا نه؟ وخيم‌تر شدن اوضاع اقتصادي كشور و تداوم تورم افسارگسيخته در دوره 3 ساله دولت نهمي‌ها، چشم‌انداز مثبتي را براي جلب نظر مردم ارائه نداده است. اما به منظور جلوگيري از پيشداوري كردن و پرهيز از سياه‌نمايي‌هايي كه دولت نهمي‌ها منتقدان خود را به آن متهم مي‌كنند، منتظر مي‌مانيم كه جزئيات طرح بزرگ تحولي دولت ارائه شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن